• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ręczne sterowanie ruchem przy biurowcach w Oliwie. Czy to dobry pomysł?

Maciej Naskręt
23 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie. Mężczyzna kierujący ruchem przed biurowcami w Oliwie.

Od pewnego czasu przy wjeździe na teren Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska stoi mężczyzna w kamizelce z napisem "kierowanie ruchem". Wstrzymuje naprzemiennie ruch rowerowy i samochodów wjeżdżających przed biurowce. Sprawdzamy, czy rozwiązanie sprawdza się, a także czy zachowanie mężczyzny jest zgodne z prawem.



Czy podoba ci się pomysł kierowania ręcznego ruchem przy OBC?

Kierowcy i rowerzyści, którzy poruszają się al. Grunwaldzką w Oliwie, z pewnością zauważyli mężczyznę przy Olivia Business Centre, który kieruje ruchem na wjeździe do biurowców. Pracownik pobliskich biurowców w kamizelce z napisem: "kierowanie ruchem" przepuszcza samochody wjeżdżające na komercyjny teren, a potem umożliwia przejazd rowerzystom po ścieżce, którzy mają w tym miejscu pierwszeństwo przejazdu.

Kierowcom - pracownikom Olivia Business Centre - rozwiązanie się spodobało. Przyznają, że jest bezpieczniej.

- Łatwiej opuścić teraz teren biurowców, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy to wszyscy usiłują wyjechać sprzed biurowców na al. Grunwaldzką - mówi pani Joanna, pracownica jednej z firm rezydujących w kompleksie.
Ostrożnie wypowiadają się w kwestii ręcznego kierowania ruchem rowerzyści.

- Zastanawiający jest fakt, czy odbywa się to zgodnie z prawem, bo jeśli mężczyzna kierujący ruchem, pomyli się i jadąc rowerem uderzę w auto, to kto poniesie za to odpowiedzialność? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Patryk.
Kierowanie ruchem odbywa się w godzinach szczególnego natężenia ruchu - np. w godz. 15-16.

- Na drodze wewnętrznej Olivia Business Centre pojawili się specjalnie przeszkoleni pracownicy ubrani w kamizelki odblaskowe. Mają zapewnić płynność ruchu pieszego, rowerowego i samochodowego na terenie kompleksu biurowego Olivia oraz przy wjazdach na parkingi wewnętrzne centrum, zwiększając przy tym bezpieczeństwo - mówi Katarzyna Halicka, rzecznik prasowy Olivia Business Centre.

Policja: nie każdy może kierować ruchem



Ustawa prawo o ruchu drogowym mówi o tym, kto może dawać polecenia lub sygnały uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze. Wśród przedstawicieli wielu służb i instytucji, jest też wymieniona osoba działająca w imieniu zarządcy drogi lub osoba wykonująca roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi.

W sytuacji przedstawionej na zdjęciu, mężczyzna stoi na drodze publicznej, która należy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i żeby kierować ruchem w tym miejscu, poza szkoleniem w zakresie kierowania ruchem drogowym, osoba taka musi posiadać upoważnienie od zarządcy drogi, w tym przypadku - od Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- W związku z wczorajszym zgłoszeniem o fakcie kierowania ruchem przez osobę bez uprawnień przy budynku Olivia Business Centre, została podjęta interwencja przez policjanta ruchu drogowego. Mężczyzna, który był ubrany w pomarańczową kamizelkę z napisem "kierowanie ruchem" i stał na drodze wewnętrznej biurowca, został wylegitymowany - mówi nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Mężczyzna twierdził, że dba o prawidłowe parkowanie pojazdów przy budynku biurowca.

- Policjant ustalił, że mężczyzna posiada przeszkolenie w zakresie kierowania ruchem, ale nie posiada upoważnienia od GZDiZ do kierowania ruchem drogowym na drodze publicznej. Interwencja zakończyła się pouczeniem tego mężczyzny i poinformowaniem o obowiązujących przepisach w zakresie kierowania ruchem - dodaje Ciska.

Opinie (262) 4 zablokowane

  • Budyń za te budynki powinien siedzieć (2)

    • 9 8

    • O, Kacper się odezwał

      jutro będzie konferencja

      • 5 2

    • Ty za ten komentarz powinieneś siedzieć

      • 4 2

  • Co z parkowaniem na wąskim chodniku na ul.Kołobrzeskiej.

    Zastawione chodniki na Kołobrzeskiej od kolejki do ul.Szczecińskiej trudno przejść .Gdzie jest straż miejska.

    • 10 1

  • Zarzadca

    Ciekawe co na to zarządca- wymysł Pana prezesa Walani nie dokonca przyniósł dobra opinie. Przez niego pracownik mógł zapłacić mandat. Tak to jest jak firmy ochrony zgadzają się na wszystko aby mieć umowę.

    • 9 0

  • Człowiek w kamizelce jeszcze nie dostał zarzutów?

    Ubawił mnie reportaż ze wsi Gdańsk, w której każdy może kierować ruchem i policja nie zdejmuje go z ulicy

    • 10 5

  • Słoje do SKM

    • 10 1

  • Nie rozumiem w czym problem (5)

    Każde działanie które ma na celu poprawy bezpieczeństwa jest dobre. Szkoda tylko, że żyjemy w ułomnym państwie i nawet cieć nie może przeprowadzić dzieci przez ulicę przy szkole bo może mandat dostać. No ale to ułomne państwo i społeczeństwo. Dziękuję za "hejty ?"

    • 7 15

    • To nie tak (4)

      Tu nie chodzi o sam fakt kierowania, ale o to że robi to zwykły człowiek, nie mundurowy.
      Z jakiej przyczyny jakiś koleś w odblasku rosci sobie prawo do odbierania prawa jednym uczestnikom ruchu na rzecz innych? I to prawa stanowionego przez kodeks drogowy obejmujący wszystkich na drodze?
      Wyobraź sobie sytuację gdyby ktoś wyszedł na prawy pas ulicy, ogrodzil go sobie parawanem i usiadł na leżaku, bo ma taką ochotę i fantazje. Może? A no nie. Byłbyś wkurzony? Raczej tak. A czym ta sytuacja różni się od opisanej w artykule? Tu i tu ktoś uznał że jest ponad prawem i może komuś innemu zabrać jego prawa.
      Co innego gdyby był to policjant i był do tego powód, ale tutaj powód jaki jest? Że wyjechać trudno i mało wygodnie...

      • 4 2

      • Ty, formalista, a słyszałeś że ruchem może kierować (3)

        budowlaniec. np. Remont drogi.
        Po wtóre. Ruch drogowy to nie kontrola lotów. Każda poprawa bezpieczeństwa może być w sądzie uznana za działanie korzystne mimo braku zgody na papierze i tyle.

        • 0 6

        • Tylko osle ten z budowy ma zgodę zarzadcy drogi na zajęcie pasa drogowego i sterowanie ruchem

          • 2 0

        • Tylko że jadący na rowerze nie ma obowiazku wykonywać poleceń tego gościa

          • 0 0

        • No nie

          Oczywiście że może, tyle że musi być do tego jakiś powód. Przy remontach, budowach, wypadkach itd. ta przyczyną jest właśnie bezpieczeństwo. A tu co? Niewygodny wyjazd, bo trzeba przepuścić rowery i pieszych. Ot i cała przyczyna. Nic więcej. Tak więc tutaj facet NIE MA PRAWA do kierowania ruchem.

          • 2 0

  • Kiedy w końcu podatek rowerowy? (3)

    • 7 11

    • Zaraz po wprowadzeniu samochodowego (2)

      • 2 2

      • (1)

        No to chyba już najwyższy czas, akcyza na samochody - jest, akcyza w paliwie - jest, podatek drogowy w paliwie - jest. Czekamy na podatek rowerowy

        • 1 1

        • I od pieszych!

          Koniecznie podatek od pieszych! I od rolkarzy! A od osób na wózkach inwalidzkich podwójnie, w końcu rząd o nich dba!

          • 0 1

  • Kamilzelkę kupię (1)

    Jutro kupię kamizelkę i takiego lizaczka i od 15-16 będę stał na skrzyżowaniu na przeciwko Galerii Bałtyckiej i będę kierował ruchem. Co mi zrobią? Wylegitymują i pouczą. Ot co.

    • 15 1

    • Jeżeli będziesz potrafił tak pokierować ruchem zmniejszając korki - sam ci kupię kamizelkę

      ale sam wiesz że nie dałbyś rady więc idź lepiej podpompować rower i przepierz obcisłe gacie

      • 1 2

  • Rowerzyści znowu zachowują się jak święte krowy

    Lepiej by było wpakować się gwałtownie przed auto, nagrać na kamerkę i wrzucić na jutuba albo choć tutaj psiocząc przy okazji na zachowanie tych złych kierowców przy OBC.

    • 5 14

  • korki (6)

    Przyczyną korków przy wyjeździe z parkingów OBC jest (kolejność przypadkowa) ruch na Grunwaldzkiej, duża ilość pieszych na przejściach oraz rowerzyści na przejazdach. Ruch na Grunwaldzkiej ma pierwszeństwo, a wcześniej trzeba przepuścić pieszych na przejściu oraz rowery na przejeździe, które przecież mają pierwszeństwo przed wszystkimi. Nic dziwnego, że tworzą się korki. Więcej pasów ruchu niczego nie rozwiąże, jeśli przed główną drogą jest przejście dla pieszych, po którym porusza się dużo osób oraz przejazd rowerowy. Nie bronię developera, ale co niby miał zrobić? Zbudować tunel, czy kładkę? Przeniesienie ścieżki na drugą stronę też nie pomoże, bo jak wiemy z artykułów na trojmiasto.pl, rowerzyści nie zmianiają strony jezdni, nawet jeśli ścieżka ją zmienia. Policja słusznie wylegitymowała Pana ochroniarza, ale czy ktokolwiek z krytykujących ten pomysł ma konstruktywną propozycję rozwiązania problemu?

    • 13 4

    • Po drugiej strony budynków

      czyli od strony pętli w Oliwie, a nie Hali Olivii, jest wyjazd z OBC ze światłami. Zapraszam kierowców do korzystania z niego. W przeciwnym wypadku chcą czy nie, to muszą ustępować pierwszeństwa tym, którzy je mają.

      • 4 1

    • Dokładnie tak - mógł wybudować. (2)

      Deweloper mógł wybudować wiadukt, tunel, dogadać się z miastem ze zrobi bezkolizyjny wyjazd na Grunwaldzka i nie było by problemu, ale po co wydawać grube pieniądze... niech sobie radzą.

      • 5 0

      • jak? (1)

        Tak z ciekawości, jak wybudować bezkolizyjny wyjazd na ulicę, gdy budynki są od niej oddzielone chodnikiem I ścieżką rowerową? Poważnie pytam, jak się to robi?

        • 0 0

        • Zrobić tunel dla rowerów i pieszych. Będą mogli do woli egzekwować pierszeństwo.

          • 1 1

    • Nie, bo my mamy pierwszeństwo! (ironia ;))

      • 1 0

    • nie mają

      Chcą dowalić ludziom w korpo.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum