Powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego we Wrzeszczu
Nowa ścieżka rowerowa powstanie wzdłuż ul. Dmowskiego we Wrzeszczu. Ma ona umożliwić bezkolizyjny przejazd pomiędzy dworcem kolejowym we Wrzeszczu a skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką.
Nowy odcinek "rowerostrady" będzie liczyć ok. 500 m długości i będzie znajdować się na lewo od jezdni, patrząc w kierunku skrzyżowania z al. Grunwaldzką.
Realizacja inwestycji będzie wymagała przebudowy chodników. Warto podkreślić, że nie spowoduje to likwidacji miejsc postojowych dla samochodów, które widać na załączonym do artykułu zdjęciu.
Metamorfoza całego ciągu pieszego
- Oprócz budowy ścieżki w zakresie zadania znalazła się przebudowa chodników i miejsc postojowych. Ponadto zaplanowano budowę nowego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej. W ramach zadania posadzone zostaną krzewy i drzewa, a także pojawią się nowe ławki - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oferty w przetargu zostaną otwarte w drugiej połowie kwietnia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego powinna być gotowa w październiku tego roku.
Inwestycja dofinansowana ze środków unijnych
- Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska" - uzupełnia Niezgoda.
W ramach wspomnianego programu są już realizowane w Gdańsku dwie podobne inwestycje:
- droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej na Morenie, na odcinku od przystanku PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego
- droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie, na odcinku między skrzyżowaniami z ul. Kołobrzeską i ul. Braci Lewoniewskich.
O wszystkich inwestycjach w infrastrukturę rowerową, które zostaną zrealizowane w Gdańsku w 2020 r, informowaliśmy w artykule na początku lutego.
Miejsca
Opinie (188) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-03 09:47
Tak naprawdę to ścieżka jest do nikąd (4)
Miasto powinno zapewnić ciągłość i połączyć już istniejące DDR oraz wybudować najbardziej potrzebne rowerzytom czyli Kołobrzeska, Kartuska i Jana z Kolna, a potem bawić się w takie DDR jak ta proponowana w artykule, gdzie praktycznie nikt nie jeździ.
- 3 6
-
2020-03-03 10:42
Dokładnie
Jak ktoś chce dojechać do SKM to zjeżdża z DDR przy dawnym Cristalu
- 2 1
-
2020-03-03 11:45
Jest do dworca (2)
- 1 0
-
2020-03-03 13:46
(1)
skąd
- 0 1
-
2020-03-03 14:19
z grunwaldzkiej gdzie jest "główna" trasa rowerowa w mieście (idzie od centrum do sopotu).
- 1 0
-
2020-03-03 10:36
A jak dojechać od Niedźwiednika w kierunku lotniska zgodnie z prawem rowerem szosowym lub ciężkim miejskim? (3)
Wycofano się z planu.
- 3 2
-
2020-03-03 10:39
(1)
Zakładasz grubsze opony w szosie i przez Matemblewo
- 2 1
-
2020-03-03 15:07
jak do szosy chcesz grubsze opony wstawić? ;)
spec widać z ciebie- 0 2
-
2020-06-26 20:19
lasem !
- 0 0
-
2020-03-03 11:03
Dmowskiego powinna być wyłącznie dla rowerów! (1)
ale rowerzystom wstęp wzbroniony!
- 3 2
-
2020-03-03 11:37
Wystarczy żeby wjazd był dozwolony
- 1 0
-
2020-03-03 11:05
w artykule użyto słowa: rowerostrada (3)
Wydaje mi się, że to słowo stosowane zamiennie z określeniami typu "cyklostrada" albo "autostrada dla rowerów" powinno być stosowane w odniesieniu do nieistniejącej, ale obecnej w wielu projektach koncepcyjnych drogi dla rowerów wzdłuż linii SKM od stacji Wrzeszcz do stacji SKM Gdynia Główna, śladem dawniej projektowanej w tym miejscu "drogi czerwonej", która nie powinna powstać jeśli Trójmiasto ma wreszcie wyjść ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju systemu komunikacyjnego metropolii.
- 2 1
-
2020-03-03 11:44
rowerostrada po gdańsku? (1)
chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem ;)
tak to będzie w praktyce wyglądać- 3 2
-
2020-03-03 13:53
Bo tak to się załatwia.
Dobrze wiedzą, że prawo jest fikcyjnie skontrowane i obowiązek z rozporządzenia jest niezgodny z ustawą, to stawiają zakaz jazdy rowerem po jezdni.
Przy czym wszędzie ogłaszają, że "to jest dla was". Kierowcy łykają, bo to durnie najczęściej, a rowerzyści z doskoku woleli i tak jeździć chodnikiem, to dla nich lepiej.
Generalnie jazda rowerem z punku A do B trwa 3x dłużej, ale to dla płynności ruchu, kosztem rowerzystów niestety.- 1 2
-
2020-06-26 20:21
można to określenie zastosować do Wietnamu
- 0 0
-
2020-03-03 12:38
Na Spacerowej nie ma ścieżki
- 2 0
-
2020-03-03 12:48
troche tam ciasno na sciezke,
kierowca busa ma male szanse wypatrzyc w lusterku jakiegos szalonego cykliste
- 1 3
-
2020-03-03 13:46
heheh to się uśmiałem (1)
tam jest wieczny korek, ciasnota i zwężenia ( również chodników) i jeszcze sobie zamarzyli ścieżkę rowerową... a co, zwęzimy ulice, albo zabierzemy nieliczne miejsca parkingowe, albo jeszcze lepiej.. po prostu namalujemy sobie linię ze znakiem drogi rowerowej i moim ulubionym oznaczeniem o odstępie 1m buahahahha
- 1 3
-
2020-03-03 15:06
to należy zakazać wjazdu tam samochodem i po problemie.
komunikacja publiczna, chodnik i rowery.- 2 0
-
2020-03-07 22:44
Pismaki jedne!
Ścieżki to są w lesie, a w mieście mówimy o drogach rowerowych!
Nauczcie się w końcu na tym portalu pisać porządnie!- 1 2
-
2020-03-13 19:17
I oczywiście DDR wycięta z chodnika
pieszym można zrobić z chodnika parking dla aut, skuterów i hulajnóg, to czemu ktoś miałby wydzielić DDR z jezdni. Musimy w tym miejscu utrzymywać elegancki, śmierdzący i blokujący ZTM koreczek, a rowerzyści niech się z pieszymi gniotą.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.