• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego we Wrzeszczu

Rafał Borowski
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Droga powstanie po lewej stronie ul. Dmowskiego, patrząc w kierunku skrzyżowania z al. Grunwaldzką. Droga powstanie po lewej stronie ul. Dmowskiego, patrząc w kierunku skrzyżowania z al. Grunwaldzką.

Nowa ścieżka rowerowa powstanie wzdłuż ul. Dmowskiego we Wrzeszczu. Ma ona umożliwić bezkolizyjny przejazd pomiędzy dworcem kolejowym we Wrzeszczu a skrzyżowaniem z al. Grunwaldzką.



Jak często jeździsz rowerem?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie ogłosiła przetarg na budowę nowej drogi dla rowerów. Zgodnie z treścią ogłoszenia o przetargu jego wykonawca będzie miał niecałe pół roku na wywiązanie się z umowy, począwszy od dnia jej podpisania.

Nowy odcinek "rowerostrady" będzie liczyć ok. 500 m długości i będzie znajdować się na lewo od jezdni, patrząc w kierunku skrzyżowania z al. Grunwaldzką.

Realizacja inwestycji będzie wymagała przebudowy chodników. Warto podkreślić, że nie spowoduje to likwidacji miejsc postojowych dla samochodów, które widać na załączonym do artykułu zdjęciu.


Metamorfoza całego ciągu pieszego



- Oprócz budowy ścieżki w zakresie zadania znalazła się przebudowa chodników i miejsc postojowych. Ponadto zaplanowano budowę nowego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej. W ramach zadania posadzone zostaną krzewy i drzewa, a także pojawią się nowe ławki - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Oferty w przetargu zostaną otwarte w drugiej połowie kwietnia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, nowa ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Dmowskiego powinna być gotowa w październiku tego roku.

Inwestycja dofinansowana ze środków unijnych



- Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska" - uzupełnia Niezgoda.
W ramach wspomnianego programu są już realizowane w Gdańsku dwie podobne inwestycje:


  • droga rowerowa wzdłuż ul. Potokowej na Morenie, na odcinku od przystanku PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego
  • droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie, na odcinku między skrzyżowaniami z ul. Kołobrzeską i ul. Braci Lewoniewskich.

O wszystkich inwestycjach w infrastrukturę rowerową, które zostaną zrealizowane w Gdańsku w 2020 r, informowaliśmy w artykule na początku lutego.

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • Dla kilku rowerów (11)

    A piesi będą chyba fruwać. To jest żałosne jak łatwo trwoni się pieniądze publiczne dla zaspokojenia lobby rowerowego.

    • 14 10

    • (6)

      raczej lobby kierowców. sciezki nie buduje sie po to by dogodzic rowerzystom tylko po to by nie jezdzili po jezdni. W skrócie cała jezdnia była dla kierowców

      • 9 6

      • Wypowiadasz się a nie masz pojęcia. (5)

        1. Nie ma czegoś takiego jak ścieżki są drogi dla rowerów w skrócie DDR
        2. Większość rowerzystów nie chce jeździć po jezdni bo nie czują się tam bezpieczni.
        3. Pewnie będziesz zdumiony ale ulice nie były i nadal nie są projektowane i budowane z myślą o rowerzystach tylko wyłącznie dla samochodów.

        • 1 4

        • (4)

          1. W 3 mieście nie ma czegoś takiego jak DDR. 95% infrastruktury to chodniki z nakazem jazdy po nich formalnie ładnie nazwanych "drogi pieszo-rowerowe". Nic one nie mają wspólnego z "drogami dla rowerów".

          2. Większość rowerzystów chce tylko się boi terrorystów na 4 kołach.
          Jezdnia jest wygodniejsza, szybsza i wbrew pozorom bezpieczniejsza o ile uczestnicy stosują się do przepisów. Zresztą nic nie stoi na przeszkodzie żeby pas dla rowerów oddzielić od pasów dla samochodów. Ważne żeby infrastruktura rowerowa nie była jedną przestrzenią z chodnikiem. Tak się nigdzie tego nie robi poza Polską.

          3. W 3miescie rzeczywiście tak jest ale powoli to się zmienia.

          • 5 3

          • (3)

            1. Dałeś do pieca. Nie będę wymieniał ulic bo jest tego całkiem sporo ale najszerszy asfaltowy DDR jest przy plaży.

            2. Chcesz jeździć po ulicy a OC też chcesz płacić, czy jak Ty zawinisz to bez problemu wyskoczysz z 2 tysi na blacharza i lakiernika.
            W czym jeden asfalt jest wygodniejszy od drugiego ? To zwykły slogan.
            Szybsza powiadasz, jeśli chcesz jeździć szybko rowerem ty Ty jesteś terrorystą na 2 kołach a prawdopodobieństwo wypadku rośnie wraz z szybkością. Większość rowerzystów w mieście jeździ 20 - 30 km/h i więcej nie potrzeba. Jeśli wszyscy stosowali by się do przepisów to nie byłoby wypadków , więc kolejny slogan. Ile dzieciaków z podstawówki zna przepisy, zresztą jak widzę co wyprawiają starsi to poziom głupoty potrafi porazić.
            Za chwilę zwolenniku jazdy po ulicy będziesz płakał że za dużo jest przejść z sygnalizacją, ja wybierając osobny DDR przy przejściach przepuszczam pieszych ale nie czekam na zielone. Jak pada deszcz czy śnieg nie boję się ochlapania lub najechania bo widoczność jest mocno ograniczona. Jak jest ślisko i się wywrócę to na DDR prawdopodobieństwo że wpadnę pod koła samochodu jest praktycznie zerowe ale według Ciebie ulica to najlepsze miejsce dla rowerzysty. Ciekawe że nawet gamonie na elektrykach które praktycznie są motorowerami wybierają jazdę po chodniku zamiast po ulicy.

            3. Nic się nie zmienia. Czasem na siłę wydziela się pasy na starych ulicach. Na siłę a nie na etapie projektu nowej ulicy,

            • 0 3

            • (2)

              1. Tak. Jest pas nadmorski, kawałek wzdłuż Hallera, Jest też spory kawałek na Olszynce, Sobieszewie ale 95% to drogi pieszo-rowerowe, a nie drogi dla rowerów.

              2. Nie bądź śmieszny. 2tys? no rzeczywiście fortuna :D
              Po chodnikowych cudach esach floresach raczej jedzie się do 20kmh ze względu na pieszych i wyjeżdżające z każdej strony samochody nie ustępujące pierwszeństwa. Stoi się też na wielokrotnie więcej świateł i nadrabia się niepotrzebnie drogi, a po jezdni można bezpiecznie nawet i 40kmh jechać.

              3. a jednak, patrz: Nowy świat na Osowej, Nowa myśliwska.

              • 2 0

              • (1)

                1. To może wymień gdzie są drogi pieszo-rowerowe bo kojarzę może ze 3 krótkie odcinki a z tego co piszesz to powinienem się "o nie potykać" po wyjściu z domu. Fantazjujesz kolego.

                2. Jasne po 2 tysiące się nawet nie schylisz bo szkoda fatygi ale dla innych to spore pieniądze. Nie pitol o chodnikach bo to staje się nudne. Od wielu lat śmigam codziennie rowerem do pracy i zaliczałem z Przymorza trasę na Stare miasto, na Morenę a teraz do Nowego Portu. Większość tych tras śmigam po asfaltowych DDR-ach. Czasem zjeżdżam na ulice ale wole DDR. Samochody na DDR z pewnością przeszkadzają mniej niż przy jeździe ulicą. Mało tego ustępują pierwszeństwa na przejazdach. Świateł zaliczam tyle samo co gdybym jechał ulicą lub nawet mniej i żadnej drogi nie nadrabiam.
                A Ty znowu swoje możesz jechać bezpiecznie 40 km/h zapewne bez kasku. A w czym to bezpieczeństwo przy 40 km/h wśród samochodów się przejawia. Widziałeś test hamulców samochodu i roweru ? Droga hamowania roweru wypada bardzo blado przy samochodzie. Z całej swojej praktyki rowerowej miałem więcej sytuacji hardkorowych z winy kierowców na ulicy niż na DDR

                3. Nowej Myśliwskiej nie znam ale za to znam starą Myśliwską i tu jest tragedia. Na "Nowym świecie" jest pas drogi dla rowerów graniczący z pasem dla samochodów ? Od kiedy ? Jak ostatnio nią jechałem nie zauważyłem jakiś innowacyjnych rozwiązań dla rowerów.

                • 1 3

              • 1. wszystkie rózowe paski na chodnikach to są drogi pieszo-rowerowe. droga dla rowerow musi byc odseparowana fizycznie od chodnika (inny kolor kostki nie wystarczy).

                dalej szkoda komentowac.... domyslam sie ze pewnie i po drodze osiedlowej jezdzisz chodnikiem dla bezpieczeństwa ;) cóż dorośniesz zrozumiesz.

                • 2 1

    • (3)

      Jak bardzo szeroki musi być chodnik żeby według Ciebie piesi nie musieli fruwać ?

      • 2 3

      • (2)

        nie chodzi tu o szerokość tylko raczej o separacje. chodzi o to żeby chodnik i infrastruktura rowerowa nie była jedną wspólną przestrzenią (naturalnym przedłużeniem chodnika)

        • 2 2

        • (1)

          Człowieku a nie potrzebujesz żeby ktoś prowadził Cie za rączkę ?
          Każdą ulicę masz odseparowaną od chodnika ?
          Odseparowana DDR jest od dawna na Hallera a piesi cały na nią bezrefleksyjnie wchodzą.

          • 2 2

          • Tak każda jezdnia musi być odseparowana od chodnika.
            Wynika to z definicji jezdni którą znajdziesz w ustawie oraz rozporządzeniach dotyczących budowy dróg publicznych.

            Tak, chodzę bo jest źle zaprojektowana. Jak by była zgodnie ze standardami zaprojektowana to by nie chodzili.

            • 1 2

  • Wies z dykty carycy

    • 3 6

  • I tak towerzysci jezdza drogami utrudniajac ruch drogowy i tworzec sytuacje nirbezpieczne (6)

    większość natchnionych rowerzystów pomimo tego że obok ma piękną ścieżkę rowerową tnie środkiem drogi. Ja podejrzewam ze to jest rodzaj kompleksu bo to robi określoną grupa wiekowa. Młodzi i starzy jeżdżą ścieżkami natomiast ok 40 letni goście z kompleksami, poubierani jak na tour de France muszą jeździć drogami bo chyba chcą coś udowodnić. Ja wiem ze w tym wieku już wiele niedomaga ale są inne sposoby na dowartościowanie

    • 12 8

    • (1)

      A policja nie pokazuje się na ulicach.

      • 0 5

      • Policja nie zatrzymuje, bo rowerzyści robią to zgodnie z prawem. Większość kierowców nie rozumie przepisów i słów użytych w ustawie, które często mają swoje określone prawem znaczenie i skutki, jak np. kierunek ruchu, kierunek jazdy.

        • 4 0

    • na "sciezki", na "sciezki" (1)

      ale ustąpić pierwszeństwa rowerzyście na tej "ścieżce" to już nie ustąpi.

      pozatym doucz sie przepisów i definicji. bo chyba nie masz zielonego pojecia czym jest "droga", a pewnie kierowca z 20letnim stażem. wstyd. rozróżniasz chociaż omijanie od wyprzedzania?

      • 6 4

      • bo to typowy nadęty buc z urojeniami, bez pojęcia o przepisach.

        • 1 1

    • co znaczy obok ma "ścieżkę rowerową"? (1)

      Po której stronie, zgodnej z kierunkiem jazdy, czy niezgodnej? Czy ta twoja ścieżka za 100m nie prowadzi np. na drugą stronę (lewą) i czy wiesz, że wtedy rowerzysta może jechać nawet obok tej po prawej?
      Ty będziesz oczywiście za ludzi decydował, bo sam się chcesz dowartościować w swoim samochodzie i to niby jest ten lepszy sposób. No tak, są lepsze nawet niż te twoje mądrości.

      • 3 0

      • zacznijmy od tego co to jest w ogóle ta "ścieżka" gdzie się znajdzie jej definicje.
        Otóż to. Nie ma czegoś takiego.

        • 0 1

  • Brak buspasa - absurd!

    Inwestycja trasy dojazdowe do węzłów bez buspasa. Ale za to powstanie wszystko inne. Gdzie ja żyję?!!!

    • 5 4

  • (1)

    Ścieżki rowerowe powinny być przy wszystkich ważniejszych ciągach komunikacyjnych.

    • 4 6

    • powinny być drogi dla rowerów. ścieżki to są w lesie

      • 1 3

  • (2)

    Kiedy OC dla rowerzystów ?

    • 6 4

    • kiedy udział w szkodzie z własnej kieszeni dla kierowców?

      • 4 1

    • i rejestracje!

      • 0 0

  • Co za bzdura

    Po co o komu?

    • 3 3

  • Jeszcze

    Ścieżki tu brakuje...

    • 2 3

  • nowo mowa (1)

    rowerostrada

    • 2 3

    • najbliższa serio rowerostrada na estakadzie w Lądku, z czasów gdy burmistrzem Łądka był Borys syn Johnnyego

      nasi "politycy samorządowi" nie mają na taką rowerostradę ani kasy, ani jaj.

      oni tolerują że np. z Osowej jeździ się albo przez wilcze doły (Kościerską)
      albo razem z szalonymi mordercami, których nie powinni wypuszczać ze Sreberka (Spacerową)

      taka prawda

      • 2 0

  • (1)

    Po co?
    Pytam się?
    Są ważniejsze rzeczy do zrobienia jak choćby służba zdrowia.

    • 1 6

    • no właśnie, po co remontować i budować nowe drogi np. ekspresowe?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum