Porsche coraz szerzej na rynku rowerowym
Jeden z najbardziej znanych producentów branży motoryzacyjnej, Porsche, coraz śmielej wchodzi w świat rowerów. Przedsiębiorstwo kupiło akcje kolejnej firmy produkującej rowery elektryczne. Rowery sygnowane marką Porsche wyjeżdżają już na ulice.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Niemieckie przedsiębiorstwo interesuje się rynkiem e-rowerów już od kilku lat. Pod koniec 2018 roku kupiło pierwsze akcje chorwackiej firmy Greyp produkującej rowery elektryczne, a w listopadzie zeszłego roku całkowicie przejęło to przedsiębiorstwo.
Kilka dni temu ogłoszono wykup przez Porsche 20 proc. udziałów producenta systemów silników elektrycznych do rowerów Fazua. Co więcej, istnieje opcja zakupu kolejnych akcji, co może dać Porsche pełne prawo do wykupu.
Porsche na rynku rowerów
Porsche twierdzi, że realizuje jasną strategię: doświadczenie Porsche zostanie uzupełnione specyficznym dla rynku know-how prezentowanym w Fazua i Ponooc, które mają szerokie portfolio przedsięwzięć w zakresie mikromobilności i platform mobilności.
Niezależnie od tych działań, Porsche kontynuuje również współpracę ze swoim wieloletnim partnerem, firmą Rotwild, nad swoimi modelami rowerów elektrycznych. W marcu 2021 r. firma rozpoczęła produkcję ekskluzywnych rowerów elektrycznych - Porsche eBike Sport i eBike Cross. Ponadto Porsche Digital GmbH buduje platformę usług cyfrowych wokół doświadczeń rowerowych pod marką Cyklær.
Części rowerowe są teraz na wagę złota
Rowery elektryczne sygnowane Porsche
Rower eBike Sport w rozmiarze M waży nieco ponad 21 kg, co jak na rower elektryczny jest niezłym wynikiem. Kosztuje on 10,7 tys. dolarów netto (bez podatków) - to około 44,5 tys. złotych. eBike Cross jest nieco tańszy, choć cena jest wciąż imponująca - wynosi 8,55 tys. dolarów netto.
Nie ulega wątpliwości, że Porsche konsekwentnie realizuje swoją strategię e-mobilności. W 2019 roku na rynek wprowadzono model Taycan, pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód sportowy tej marki. Jak podaje "Cycling Industry", prawie 40 proc. wszystkich samochodów Porsche sprzedanych w Europie w 2021 r. stanowiły hybrydy typu plug-in lub samochody w pełni elektryczne. Teraz producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie zamierza wykorzystać swoją wiedzę na temat elektryczności na obiecującym i szybko rozwijającym się rynku e-rowerów.
Opinie wybrane
-
2022-02-13 15:53
dla wlascicieli (3)
Porsche fajny dodatek hehe ale kowalski raczej wciaz nie powacha marki drogie ale wyglad fajny jednego takiego moglbym miec ale wole klasyczne rowery i weryfikacje na podjazdach na zmeczeniu hehe
- 21 6
-
2022-02-16 23:14
Brak związku z tematem
Skoro wolisz klasyczny napęd to po co ten komentarz? Żeby zacebulowac ze nie stać cię na taki rower?? To napisz jeszcze o innych rowerach na które cię nie stać i na koniec dodaj koniecznie ze masz mocne nogi !!!! Załączniku zdjęcie i czekaj na dalsze posty od fanek. Po prostu nie wierze ze cebulowo naprawdę ma swoich mieszkańców którzy potrafią pisać o swoich problemach nawet pod tekstem na temat nowinek technologicznych i rowerach.
- 2 0
-
2022-02-16 18:36
kowalski, czyli reprezentant prawie wszystkich ludzi na świecie
- 0 0
-
2022-02-13 17:11
hehe
- 11 0
-
2022-02-16 21:49
wspaniale (2)
covid przyczynił się do problemów psychicznych to porsche pomoże odbudować poczycie własnej wartościi dając możliwość kupienia "nówki" tym co ich nie było do tej pory stać a bardzo by chcieli.
a tak na poważnie to Polska zrobiła się naprawdę zamożnym krajem i pewnie sporo ludzi będzie taki mieć (już teraz zawodowe rowery dlacovid przyczynił się do problemów psychicznych to porsche pomoże odbudować poczycie własnej wartościi dając możliwość kupienia "nówki" tym co ich nie było do tej pory stać a bardzo by chcieli.
a tak na poważnie to Polska zrobiła się naprawdę zamożnym krajem i pewnie sporo ludzi będzie taki mieć (już teraz zawodowe rowery dla pasjonatów kosztują 30 tyś to dołożenie 14 na Porsche to nie będzie nie wiadomo co). ludzie też wydają 7tyś na telefon, to te 44 za Porsche nie wydaje się też tak sporo.- 2 1
-
2022-02-17 10:01
bardzo trafne
- 0 0
-
2022-02-16 23:18
Brak związku z tematem
Kolejny który nie rozumie sensu artykułu tylko pisze o tym jak mu zle i niedobrze w tym strasznym świecie. Ale ten pisarz przynajmniej nie chwali się mocnymi nogami:) i zauważa ze istnieją także inni producenci którzy maja w swojej ofercie modele zbliżone cenowo do ów omawianego modelu w artykule. High five za reaserch :)
- 1 1
-
2022-02-13 18:11
21kg to niezły wynik? (2)
W tej cenie co najwyżej przeciętny. Za tyle można kupić o podobnej specyfice ale lżejsze, w okolicy 17-18kg.
- 24 7
-
2022-02-13 18:32
Rower (1)
I przyśpieszenie od 0 do 50 km/h w cztery sek , to byłaby frajda
- 4 3
-
2022-02-16 23:45
Tak
Ma Porsche
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.