• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Części rowerowe są teraz na wagę złota

Joanna Karjalainen
10 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Komponenty rowerowe są towarem bardziej niż pożądanym. Komponenty rowerowe są towarem bardziej niż pożądanym.

Nastały złote czasy dla producentów części rowerowych. Ze względu na ogólnoświatowy boom na rowery, który pojawił się na początku pandemii koronawirusa, części do rowerów stały się produktami bardziej niż pożądanymi. Co to oznacza w praktyce? Nie wszyscy mają powody, aby się z tego cieszyć.



Czy masz rower?

O tym, jak wiele zmian w rowerowym świecie spowodowała pandemia COVID-19, piszemy, jakby nie patrzeć, już od dwóch lat, bo tyle czasu jest z nami koronawirus. Niesłabnąco wysokie zainteresowanie jazdą na rowerze, nie tylko w Europie, lecz także na całym świecie sprawia, że producenci części rowerowych mają powody do prawdziwego świętowania.

Kilka dni temu magazyn "Bicycle Retailer" podał do wiadomości, że największy producent części rowerowych na świecie, Shimano, w setnym roku swojej działalności pobił swój rekord sprzedaży w spektakularny sposób. W 2021 r. sprzedano tam o niemal 50 proc. więcej części rowerowych niż w roku poprzednim.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Europa ma ogromny popyt



Przedstawiciele Shimano wskazują, że w drugiej połowie roku 2021 rynek w Azji i Ameryce Środkowej zaczął się wyraźnie uspokajać, jednak Europa wciąż generuje ogromny popyt na części rowerowe. Zdaniem producenta wynika to głównie z polityki europejskich krajów, które zachęcają swoich obywateli do przesiadania się na rowery nie tylko ze względu na pandemię, lecz przede wszystkim w dbałości o środowisko.

Dział rowerowy Shimano zanotował ogromny wzrost sprzedaży: podczas gdy w 2019 r. wartość sprzedanych produktów rowerowych wyniosła 290 mld jenów (nieco poniżej 10 mld zł), w 2021 r. były to aż 443,7 miliardy (ponad 15 mld zł).

Choć wynik ten jest rekordowo wysoki i nie ulega wątpliwości, że fabryki producenta pracują tak dużo, jak to możliwe, podaż wciąż nie dogania popytu. Stąd wydłużony czas oczekiwania na dostawy rowerów w sklepach. Opóźnienia notują również serwisy rowerowe, które by oddać naprawiony rower klientowi, muszą najpierw otrzymać nowe części. Producenci niewątpliwie mają więc powody do zadowolenia, jednak pojedynczy rowerzyści - nie zawsze.

Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.



Napady i problemy z przewozem



Tak ogromny popyt na tę grupę produktów powoduje, że interesują się nimi również środowiska przestępcze. Największy czeski producent rowerów, Bike Fun International, padł ofiarą napadu na kierowcę ciężarówki wiozącego komponenty Shimano. Nieznani sprawcy napadli na kierowcę przy autostradzie w Niemczech i skradli z jego samochodu części do produkcji 10 tys. rowerów.

Co ciekawe, ogromnie wysoki poziom popytu na części rowerowe zbiega się z ograniczoną dostępnością transportu. CEO firmy SRAM, największego konkurenta firmy Shimano, zdradził, że w magazynie firmy jest obecnie więcej towaru niż kiedykolwiek. Produkcja pracuje bardzo szybko i wydajnie, jednak ogniwem, które zawodzi, jest właśnie logistyka dostaw. Brakuje kontenerów do transportu morskiego, a za każdy trzeba zapłacić o wiele więcej niż wcześniej.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (125)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum