• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche coraz szerzej na rynku rowerowym

Joanna Karjalainen
13 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością. Nic więc dziwnego, że branżą interesują się przedsiębiorstwa motoryzacyjne. Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością. Nic więc dziwnego, że branżą interesują się przedsiębiorstwa motoryzacyjne.

Jeden z najbardziej znanych producentów branży motoryzacyjnej, Porsche, coraz śmielej wchodzi w świat rowerów. Przedsiębiorstwo kupiło akcje kolejnej firmy produkującej rowery elektryczne. Rowery sygnowane marką Porsche wyjeżdżają już na ulice.



Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście



Niemieckie przedsiębiorstwo interesuje się rynkiem e-rowerów już od kilku lat. Pod koniec 2018 roku kupiło pierwsze akcje chorwackiej firmy Greyp produkującej rowery elektryczne, a w listopadzie zeszłego roku całkowicie przejęło to przedsiębiorstwo.

Kilka dni temu ogłoszono wykup przez Porsche 20 proc. udziałów producenta systemów silników elektrycznych do rowerów Fazua. Co więcej, istnieje opcja zakupu kolejnych akcji, co może dać Porsche pełne prawo do wykupu.

Porsche na rynku rowerów



Porsche twierdzi, że realizuje jasną strategię: doświadczenie Porsche zostanie uzupełnione specyficznym dla rynku know-how prezentowanym w Fazua i Ponooc, które mają szerokie portfolio przedsięwzięć w zakresie mikromobilności i platform mobilności.

Niezależnie od tych działań, Porsche kontynuuje również współpracę ze swoim wieloletnim partnerem, firmą Rotwild, nad swoimi modelami rowerów elektrycznych. W marcu 2021 r. firma rozpoczęła produkcję ekskluzywnych rowerów elektrycznych - Porsche eBike Sport i eBike Cross. Ponadto Porsche Digital GmbH buduje platformę usług cyfrowych wokół doświadczeń rowerowych pod marką Cyklær.

Części rowerowe są teraz na wagę złota



  • Rower Porsche eBike Sport kosztuje ponad 10 tys. dolarów i jest to cena nieuwzględniająca podatków.
  • Rower Porsche eBike Cross został wyprodukowany we współpracy z marką Rotwild.

Rowery elektryczne sygnowane Porsche



Rower eBike Sport w rozmiarze M waży nieco ponad 21 kg, co jak na rower elektryczny jest niezłym wynikiem. Kosztuje on 10,7 tys. dolarów netto (bez podatków) - to około 44,5 tys. złotych. eBike Cross jest nieco tańszy, choć cena jest wciąż imponująca - wynosi 8,55 tys. dolarów netto.

Nie ulega wątpliwości, że Porsche konsekwentnie realizuje swoją strategię e-mobilności. W 2019 roku na rynek wprowadzono model Taycan, pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód sportowy tej marki. Jak podaje "Cycling Industry", prawie 40 proc. wszystkich samochodów Porsche sprzedanych w Europie w 2021 r. stanowiły hybrydy typu plug-in lub samochody w pełni elektryczne. Teraz producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie zamierza wykorzystać swoją wiedzę na temat elektryczności na obiecującym i szybko rozwijającym się rynku e-rowerów.

Opinie (88) 1 zablokowana

  • fajnie, a jaki to ma związek z Trójmiastem? (5)

    • 34 2

    • Ma związek sponsorowany:)

      • 15 2

    • To jest zwykła perfidna reklama rowerów za 50 tysi,

      tyle, ze nie oznaczona jako reklama. Związek zaden, kasa.

      • 9 2

    • taki że republika deweloperów ma klientów na te rowery czyli deweloperów

      oraz urzędników którzy mają kasę z łapówek i ich wszystkich na to stać

      • 7 4

    • w Trójmieście daje się zauważyć rosnącą popularność rowerów wspomaganych elektrycznie (1)

      jednym z przejawów tego był sukces MEVO, który był także powodem padnięcia tego projektu pod ciężarem własnego sukcesu. Trójmiasto nie jest tak płaskie jak miasta holenderskie (tam rowery wspomagane elektryczne są coraz bardziej popularne, bo pomagają w jeździe pod silne nadmorskie wiatry, których u nas też nie brakuje).

      • 5 0

      • Wbrew pozorom z tego powodu ma to jakiś

        sens u nas. Takim rowerem jedzie się trochę jak na sterydach.

        • 1 0

  • (12)

    kierowcy porshe maja tendencję do zachowywania się na drodze jakby byli sami na świecie i jeżdżenia na czerwonym świetle, czyli w sumie standardowe zachowania dla rowerzystów

    • 29 15

    • (3)

      Opisz jeszcze siebie czyli posiadacza starego passata w dyzlu

      • 10 10

      • toyotę w hybrydzie - czy to przestępstwo ? (1)

        • 4 3

        • hybryda jest bardzo męska

          • 4 1

      • Polak-katolik, zawsze mówi dzień dobry sąsiadom

        • 0 0

    • Szczera prawda! Teraz oczekuj odpowiedzi w stylu czym jeździsz albo że Ciebie nie stać itp.

      • 11 4

    • (2)

      Ogólnie im droższe auto, tym większa tendencja do lekceważenia przepisów, zarazem też większa chęć do darmowego parkowania i stawiania byle gdzie. To jest polski paradoks. Wieś z czlowieka nigdy nie wyjdzie:) Z resztą czego się spodziewać po nowobogackim bydle, co traci płynność po dwóch miesiącach z gorszym dochodem xD

      • 12 4

      • Mówisz o sobie ? Ja mam dobry samochód i zawsze parkuję za pieniądze !

        • 3 1

      • bzdura, auto za 1mln gotówka i nigdy nie staję na zakazach

        • 1 1

    • standardowe to zachowanie przeciętnego kierowcy (1)

      w słupy, tramwaje, pieszych, znaki nie wjeżdżają rowerzyści tylko kierowcy 4 kołowych pojazdów.
      Taka prawda. Nie zaklinajmy rzeczywistości.

      • 8 2

      • nie dalej jak 2 lata temu był tu artykuł o rowerzyście który wjechał pod tramwaj

        jakby poszukać to i taki o zderzeniu ze słupem by się znalazł

        • 0 0

    • wiadomo raport drogowy trojmiasto to same porsche, dzien bez porsche to dzien stracony.

      • 2 3

    • A tobie korba odbiła

      przy uruchamianiu autka czy cały czas podobne głupoty pleciesz?

      • 1 0

  • fajnie tylko (7)

    jaki osprzet i jake parametry i osiagi ,dziekuje

    • 24 3

    • Wyjątkowo jak na producenta samochodów biorącego się za rower, całkiem porządny. (2)

      Zawieszenie Foxa, napęd Di2, silnik też Shimano.

      • 4 6

      • Geometria która dodaje kilo wagi, a nie dodaje funkcjonalności.

        • 3 1

      • Już od dawna nie każdy Fox Foksowi równy. Specyfikacja, nie logo!

        • 0 1

    • Nieważne (2)

      istotne jest to, że na ramie będzie znaczek i duży napis porsche - do lansu wystarczy...

      • 7 3

      • To że ty tak działasz, nie oznacza że wszyscy tak myślą. (1)

        Ja mogę wydać dużo na sprzęt, ale muszę za te pieniądze dostać jakość i zaawansowaną technologię

        • 3 1

        • to że nie rozumiesz tekstu pisanego nie znaczy że on tak działa

          nic nie napisał o "wszystkich"

          • 1 1

    • Już niosą

      • 0 0

  • (3)

    Jak sprzedać rower drożej razy 5? Odpowiedz w artykule:)

    • 22 3

    • Trek sprzedaje elektryki (2)

      Po 60 tysięcy więc to porshe to tanie

      • 4 1

      • (1)

        kiedyś był dowcip o "grobie niezanego żołnierza Izaaka Schwindelbauma"

        Porsz też nie jest znany jako rower, tylko jako fura. Nawet ich suvy nie cieszą
        się marką, choć jakoś się przebiły, a traktor miejski wcisnąć jako samochód
        sportowy to już jest przekręt.

        Jak chcesz dobry rower, to kupujesz z dobrej firmy rowerowej,
        a nie u jubilera, bo niezależnie ile jubiler by namaział złota, rower wyjdzie mu lichy.

        • 3 3

        • przesadzasz i to mocno, jest mnóstwo microbrandów które stosują uznane mechanizmy ETY czy SEIKO a same robią to co na zewnątrz. Równie dobrze mogliby to być jubilerzy. I tutaj też tak jest tylko że bardziej bo od Porsche został sam znaczek, a reszta jest uznanych marek typu Fox czy Shimano.

          • 2 0

  • Praktycznie wszystkie wielkie koncerny motoryzacyjne zaczynały od produkcji ... rowerów właśnie (3)

    powrót do korzeni?!

    • 14 1

    • warto także wspomnieć, że wielu pionierów motoryzacji na przełomie XIX i XX wieku to kolarze amatorzy (2)

      pierwszy samochód, który rozwinął prędkość ponad 100 km/h miał napęd elektryczny, a drogi z dobrą, przyjazną użytkownikom nawierzchnią były budowane z inicjatywy stowarzyszeń rowerzystów.

      • 3 0

      • (1)

        te drogi to w UK.
        polecam książkę Carltona Reada "Dróg nie zbudowano dla samochodów", kawałek jej wisi w internecie.

        na kontynencie trochę inaczej, w Prusach, austrii, nawet w Rosji, zwłaszcza w terenach nadgranicznych, czyli w obecnej Polsce, drogi budowano pod potrzeby i dla - wojska.
        eowery wojskowe dawały radę bezdrożom, a inne pojazdy wojska, oprócz kuni sauté, nie

        • 1 0

        • Reida

          • 1 0

  • 1994

    Rok, Stuttgart, na ulicach pojawiają się rowery Porsche. Też mi nowość publikujcie po 28 latach....

    • 18 2

  • dla wlascicieli (3)

    Porsche fajny dodatek hehe ale kowalski raczej wciaz nie powacha marki drogie ale wyglad fajny jednego takiego moglbym miec ale wole klasyczne rowery i weryfikacje na podjazdach na zmeczeniu hehe

    • 21 6

    • hehe

      • 11 0

    • kowalski, czyli reprezentant prawie wszystkich ludzi na świecie

      • 0 0

    • Brak związku z tematem

      Skoro wolisz klasyczny napęd to po co ten komentarz? Żeby zacebulowac ze nie stać cię na taki rower?? To napisz jeszcze o innych rowerach na które cię nie stać i na koniec dodaj koniecznie ze masz mocne nogi !!!! Załączniku zdjęcie i czekaj na dalsze posty od fanek. Po prostu nie wierze ze cebulowo naprawdę ma swoich mieszkańców którzy potrafią pisać o swoich problemach nawet pod tekstem na temat nowinek technologicznych i rowerach.

      • 2 0

  • Ale czy te rowery są tak samo luksusowe jak samochody marki Porsche? (1)

    Chcę mieć pewność, by nie zaliczyć wtopy na ścieżce pomiędzy Sopotem a Gdańskiem jadąc bieda rowerem.

    • 11 2

    • Kup

      Romet

      • 0 0

  • 21kg to niezły wynik? (2)

    W tej cenie co najwyżej przeciętny. Za tyle można kupić o podobnej specyfice ale lżejsze, w okolicy 17-18kg.

    • 24 7

    • Rower (1)

      I przyśpieszenie od 0 do 50 km/h w cztery sek , to byłaby frajda

      • 4 3

      • Tak

        Ma Porsche

        • 0 0

  • 44000 za rower? (5)

    hmm troche duzo za duzo

    • 4 7

    • rower elektryczny (1)

      nalezy rozpatrzywać jako motor elektryczny, rower ma w nazwie, ale rowerem nie jest

      • 0 4

      • ani tez motocyklem, tym bardziej

        jest tylko wspomaganym rowerem o srednich parametrach i absurdalnej cenie

        • 2 1

    • Nie dla Ciebie jest ten rower tak jak samochód Porsche (1)

      • 1 0

      • to tak jak ten portal nie jest dla osób które na coś takiego stać

        wiec po co o tym pisać ?

        • 0 0

    • to zależy bo nie wiadomo jaki osprzęt

      jak top półka to, no cóż, rowery potrafią tyle kosztować. Podejrzewam jednak że sporo zapłaci się za znaczek a nie za osprzęt

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum