• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorska zyska nową nawierzchnię dla rowerzystów. Poprawa infrastruktury na Chełmie

Krzysztof Koprowski
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
aktualizacja: godz. 09:05 (21 lipca 2022)
Najnowszy artykuł na ten temat Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej jest gotowa
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.

W czwartek, 21 lipca, rozpocznie się remont drogi rowerowej na ul. PomorskiejMapka. Niewygodna i zniszczona betonowa kostka zostanie zastąpiona nawierzchnią asfaltową. Prace w pierwszej kolejności obejmą odcinek ulicy bliżej torów kolejowych. Drobna poprawa stanu nawierzchni drogi rowerowej planowana jest także na ul. Witosa na ChełmieMapka.



Aktualizacja 21.07. godz. 9:05: Urzędnicy poinformowali o zmianie terminu rozpoczęcia prac budowlanych. Przebudowa drogi rowerowej wystartuje 1 sierpnia (wcześniej planowano 21 lipca). Bez zmian pozostaje termin zakończenia robót - 26 sierpnia.

Czy należy przebudować wszystkie drogi rowerowe z kostki betonowej?

Droga rowerowa na ul. Pomorskiej to jedna z najstarszych tras rowerowych w Gdańsku. Jej standard trudno uznać za komfortowy - betonowa kostka, tzw. bauma lub polbruk, to koszmar każdego cyklisty oraz użytkownika hulajnóg.

Nierówna, wywołująca drgania podczas jazdy i stawiająca duże opory toczenia nawierzchnia od dawna czekała na wymianę na gładki asfalt - szczególnie teraz, gdy wykonano równolegle nową nawierzchnię dla kierowców aut oraz ułożono nowe chodniki dla pieszych.

Przebudowa drogi rowerowej została podzielona na dwa odcinki:
  1. od ul. Subisława do Chłopskiej
  2. od ul. Chłopskiej do Orłowskiej

Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek. Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek.

Utrudnienia w ruchu rowerów od najbliższego czwartku



Roboty budowlane na pierwszym odcinku rozpoczną się już w czwartek, 21 lipca, i powinny zakończyć się 26 sierpnia. W tym czasie trasa rowerowa będzie zamknięta dla ruchu.

Wykonawcą tego zadania jest firma WPRD Gravel z Gdańska, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu przetargowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - na kwotę ok. 486 tys. zł.

Dla drugiego etapu trwa dopiero postępowanie na wybór wykonawcy robót. Na realizację tych robót przewidziano maksymalnie 12 tygodni od momentu podpisania umowy.

Na obu odcinkach pojawi się nawierzchnia bitumiczno-mineralna (potocznie asfaltowa). Nie przewiduje się zmian w przebiegu drogi rowerowej, a jedynie drobne poprawki w ułożeniu nawierzchni w miejscach przejazdów i przejść dla pieszych.

W rejonie skrzyżowania z ul. Chłopską nowa nawierzchnia zostanie dowiązana do krótkich fragmentów asfaltowych powstałych kilka lat temu przy okazji realizacji przejazdu przez środek skrzyżowania w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego.

Remont krótkiego odcinka drogi rowerowej na Chełmie



W ramach drugiego z postępowań wybrany będzie także wykonawca dla poprawy stanu nawierzchni drogi rowerowej pomiędzy ul. Witosa a al. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na krótkim odcinku MilskiegoMapka - rejon skrzyżowania z ul. ŁostowickąMapka. Tutaj zniszczona nawierzchnia asfaltowa zostanie zastąpiona nową warstwą bitumiczno-mineralną.

Remont trasy rowerowej na Chełmie zgodnie z wymogami przetargu powinien trwać nie dłużej niż 12 tygodni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Miejsca

Opinie (91) 5 zablokowanych

  • 3 miesiące robót za niecałe 500 metrów. (1)

    Przecież to jest żenujące.

    • 19 6

    • A doczytaj no dokładniej.

      • 5 0

  • Kostka jest jednak lepsza, gdyz (1)

    Drgania jakie wywołuje w czasie jazdy zmniejszają ochotę do szarżowania z dużą prędkością, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa.

    • 7 6

    • To dziwne, że jakoś kierofczyki chcą mieć nawierzchnię równą jako stół i ciągle gadają o dziurach. A rowerem, choć nie wiem jakbyś się starał, to jeżeli nie jesteś kolarzem zawodowym, nie rozpędzisz się do 70 km/h. Samochodem natomiast to normalna prędkość w strefie tempo 30 kierofczyków, co jeżdżą szybko, ale bezpiecznie.

      • 3 0

  • Jedno proste pytanie czy nie można było za pierwszym razem wykonac ją dobrze? I dlaczego Nie ?? Bo tak władsnie działaja władze

    i szkodniki urzędnik!! Jeszce pewnie beda ją 4 razy remontowac naturalnie za nasze pieniądze !!

    • 1 2

  • Ciekawe (2)

    A czy ktoś zerknąłem na drogę rowerową wzdłuż ulicy Obrońców Wybrzeża od strony falowca? Tam mamy kratę, gdzie koło wpada w dziury.

    • 22 3

    • Dokładnie (1)

      I to całkiem niedługi odcinek, można by było to szybko wymienić. Ale pewnie jest gdzieś na szarym końcu listy, bo po drugiej stronie ulicy jest dobra droga rowerowa, w końcu w zeszłym roku przedłużona do skrzyżowania przed Parkiem Reagana.

      • 4 0

      • oficer rowerowy o niej wie sam ją zatwierdzał !

        • 1 4

  • Idealnie to wymyślili (3)

    Przez pół wakacji będą remontować drogę rowerową prowadzącą nad morze. Nie rozumiem dlaczego nie mogli tego zrobić np. w kwietniu lub październiku, kiedy ruch rowerowy jest dużo mniejszy.

    • 17 1

    • Pamietaj ze rozumowanie nie dotyczy urzedników

      • 1 0

    • ona jest w takim stanie że nikt normalny z niej i tak nie korzysta (1)

      • 2 6

      • Ja korzystam, a widuję tam sporo innych osób

        Lepiej tak, niż po chodniku.

        • 7 1

  • Wolałabym przeznaczyć te kwotę na walkę z nielegalnym parkowaniem, zresztą szybko się zwrócić. A ta ścieżka nie jest zła, często nią jeżdżę.

    • 2 2

  • zupełnie bez sensu (1)

    to jest całkiem fajna droga, często tamtędy jeżdżę i nie widzę nic niekomfortowego w tej nawierzchni

    • 9 5

    • Ty rower to tylko na obrazku widziałes trolu a tylka od blachosmroda nie odryweasz

      • 1 3

  • Niedobrze miasto wymienia i remontuje, ale nie buduje nowych. Co z Kartuską ?

    • 1 1

  • Wcale nie byla zla, tylko trzeba miec odpowiedni rower (1)

    Na miasto. Tyle innych potrzeb, a oni znowu wywalają pieniadze.

    Aby szwagrowi i pociotkom zylo się lepiej w tej Sycylii.

    • 7 7

    • Poproście w końcu o pełen remont Chrobrego i nie szczekajcie

      • 0 1

  • błąd w nazewnictwie (4)

    to nie jest nawierzchnia asfaltowa tylko bitumiczna, asfalt to tylko lepiszcze dla kruszywa i stanowi raptem 3-4 % całości kładzionej masy bitumicznej

    • 18 7

    • (2)

      Do kolorowych dróżek rowerowych nie dodaje się asfaltu wcale (nawet 3%) bo zabarwił by je na czarno.

      Bez asfaltu są trochę słabsze (mniej elastyczne) ale po drogach rowerowych nie powinno jeździć nic ciężkiego więc nie ma to aż takiego znaczenia.

      • 4 0

      • edukacja

        proponuje się edukować. zarówno do kolorowych jak i czarnych dodaje się asfalt (lepiszcze). Do kolorowych nawierzchni bitumicznych dodaje się również barwnik, dzięki któremu zyskujemy charakterystyczny kolor. Chyba, że masz na myśli nawierzchnie żywiczne - tam nie ma asfaltu. Dzisiaj po drogach rowerowych jeżdżą nie tylko rowery - lekkie traktory je odśnieżają, więc konstrukcja ma znaczenia.

        • 4 0

      • No ale właśnie dlatego, że kolorowe masy są słabsze, Gdańsk odchodzi od czerwonych dróg rowerowych i nowe inwestycje będą robione zwykłą masą bitumiczną (asfaltem) - nowe DDR będą czarne.

        • 4 0

    • A czytać umiesz? Jak byk masz wyjaśnione.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum