• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorska zyska nową nawierzchnię dla rowerzystów. Poprawa infrastruktury na Chełmie

Krzysztof Koprowski
20 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
aktualizacja: godz. 09:05 (21 lipca 2022)
Najnowszy artykuł na ten temat Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej jest gotowa
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W I etapie remont będzie odbywał się na odcinku Subisława - Chłopska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.
  • W II etapie planowany jest remont odcinka Chłopska - Orłowska.

W czwartek, 21 lipca, rozpocznie się remont drogi rowerowej na ul. PomorskiejMapka. Niewygodna i zniszczona betonowa kostka zostanie zastąpiona nawierzchnią asfaltową. Prace w pierwszej kolejności obejmą odcinek ulicy bliżej torów kolejowych. Drobna poprawa stanu nawierzchni drogi rowerowej planowana jest także na ul. Witosa na ChełmieMapka.



Aktualizacja 21.07. godz. 9:05: Urzędnicy poinformowali o zmianie terminu rozpoczęcia prac budowlanych. Przebudowa drogi rowerowej wystartuje 1 sierpnia (wcześniej planowano 21 lipca). Bez zmian pozostaje termin zakończenia robót - 26 sierpnia.

Czy należy przebudować wszystkie drogi rowerowe z kostki betonowej?

Droga rowerowa na ul. Pomorskiej to jedna z najstarszych tras rowerowych w Gdańsku. Jej standard trudno uznać za komfortowy - betonowa kostka, tzw. bauma lub polbruk, to koszmar każdego cyklisty oraz użytkownika hulajnóg.

Nierówna, wywołująca drgania podczas jazdy i stawiająca duże opory toczenia nawierzchnia od dawna czekała na wymianę na gładki asfalt - szczególnie teraz, gdy wykonano równolegle nową nawierzchnię dla kierowców aut oraz ułożono nowe chodniki dla pieszych.

Przebudowa drogi rowerowej została podzielona na dwa odcinki:
  1. od ul. Subisława do Chłopskiej
  2. od ul. Chłopskiej do Orłowskiej

Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek. Prace przy I etapie rozpoczną się w najbliższy czwartek.

Utrudnienia w ruchu rowerów od najbliższego czwartku



Roboty budowlane na pierwszym odcinku rozpoczną się już w czwartek, 21 lipca, i powinny zakończyć się 26 sierpnia. W tym czasie trasa rowerowa będzie zamknięta dla ruchu.

Wykonawcą tego zadania jest firma WPRD Gravel z Gdańska, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu przetargowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - na kwotę ok. 486 tys. zł.

Dla drugiego etapu trwa dopiero postępowanie na wybór wykonawcy robót. Na realizację tych robót przewidziano maksymalnie 12 tygodni od momentu podpisania umowy.

Na obu odcinkach pojawi się nawierzchnia bitumiczno-mineralna (potocznie asfaltowa). Nie przewiduje się zmian w przebiegu drogi rowerowej, a jedynie drobne poprawki w ułożeniu nawierzchni w miejscach przejazdów i przejść dla pieszych.

W rejonie skrzyżowania z ul. Chłopską nowa nawierzchnia zostanie dowiązana do krótkich fragmentów asfaltowych powstałych kilka lat temu przy okazji realizacji przejazdu przez środek skrzyżowania w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego.

Remont krótkiego odcinka drogi rowerowej na Chełmie



W ramach drugiego z postępowań wybrany będzie także wykonawca dla poprawy stanu nawierzchni drogi rowerowej pomiędzy ul. Witosa a al. Armii Krajowej (Trasa W-Z) na krótkim odcinku MilskiegoMapka - rejon skrzyżowania z ul. ŁostowickąMapka. Tutaj zniszczona nawierzchnia asfaltowa zostanie zastąpiona nową warstwą bitumiczno-mineralną.

Remont trasy rowerowej na Chełmie zgodnie z wymogami przetargu powinien trwać nie dłużej niż 12 tygodni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Miejsca

Opinie (91) 5 zablokowanych

  • (1)

    Lepiej było by poprWić nawierzchnie na odcinku od Gospody do morza zdecydowanie więcej jeździ tą drogą aut niż rowerów

    • 1 14

    • A poco wystarzczyło by wprowadzic zakaz wjazdu do miasta takim szrotem jak twój i kłopot z głowy

      • 6 1

  • a mogli wylać/położyć beton...

    a nie wszędzie ten asfalt co topi się w lecie

    • 0 1

  • (6)

    Kołobrzeska. Kiedy? I Jana Pawła II - jeżdżenie zaraz obok aut to żadna przyjemność. A chodnik jest wystarczająco szeroki żeby go podzielić ze ścieżka.

    • 18 8

    • jak nie umiesz utrzymac toru jazdy to rowerek bobo i kolka pomocnicze,i trotuar!.

      • 0 2

    • (1)

      Jana Pawła to najlepsza infra od lat. Wreszcie prosta droga bez zakretasow. Tylko kierofczyki marudzą, bo nie mogą pruć już 140 km/h.

      • 16 7

      • Pady rowerowe nieodseparowane fizycznie od jezdni powinny zniknąć jak najszybciej. Albo wprowadzić tempo 30 i spowalniacze.

        • 2 6

    • pasy na Jana Pawła (2)

      są sto razy lepsze niż głupie ścieżki wydzielone koło chodnika. Jedzie się znacznie szybciej i bezpieczniej

      • 14 7

      • (1)

        Ta, szczegolnie z dzieckiem

        • 5 7

        • Z dzieckiem możesz jechać po chodniku.

          • 7 2

  • Ta droga i ten remont jest przykładem nieudolności niekompetencji i niegospodarności władz miasta i urzędników

    a w szczegulnosci DRMg bo to glownie ich pomysły i projekty przez nich wykonywane

    • 1 2

  • Gdy ta pseudo droga fa raczej fuszerka budowlana powstawała krytykowałem władze miasta i urzędników twierdzili ze sie nie da (2)

    Przypominam tez ze wtedy oficerem rowerowym była ta sama osobo co dzisiaj i ci sami urzednicy!
    I tu mamy kolejny przykład jakimi szkodnikami są ci urtzednicy skoro potrzebowali tyle lat by to oco walczyliśmy dopiero teraz uznaja za standard !!Mało tego teraz oni twierdza ze to wszystko ich zasługa bo oni dbaja niby o rowerzxystów których wczesniej mieli gdzieś .I to ze kolejny raz daja przykład jak marnują kase mieszkańców miasta uznają ze powinnismy im za to dziekowac mimo ze robia to za nasze pieniadze!
    Te droge mozna było od poczatku wykonac raz a dobrze .Ale wątpię by ja nawet teraz wykonali zgodnie ze standardem który niby sami sobie wypracowali :)

    • 13 3

    • Rogerku, ta droga rowerowa wygląda tak samo od 15 lat

      Jak więc osoba będąca od ośmiu może być odpowiedzialna?

      • 2 0

    • piszesz nieprawdę

      Gdy ta droga była budowana pełnomocnikiem prezydenta ds. infrastruktury rowerowej była inna osoba

      • 4 1

  • To już jest szczyt wszystkiego aby się ciągle ścieżkami rowerowymi zajmować.

    Mam nadzieję, że w takim razie Prezydenci miast będą nimi jeździć w ramach pracy.

    • 0 2

  • Rozwój najdroższej komunikacji. (2)

    Drogi leżące odłogiem przez większość czasu - obecnie nawet odśnieżane zimą (śnieg zwalany jest często na drogę dla pieszych).
    W bardzo uczęszczanym miejscu, we Wrzeszczu, rowerzyści potrzebują całego kwartału (w miesiącach zimowo-wiosennych i jesienno-zimowych) by uzyskać liczbę przejazdów zbliżoną do dziennej liczby przejeżdżających samochodów.
    Problem w tym, że ta fanaberie traktowana jest jak istotna inwestycja w rozwój komunikacji.

    • 5 17

    • Żeby nie było (1)

      Również mam samochód, ale w ostatnich latach tam gdzie mogę, jeżdżę rowerem. Miasto nie jest stworzone dla samochodów, samochód w rodzinie jest niezbędny jeśli masz dzieci, ale głównie po to aby pojechać po zakupy, ewentualnie na jakąś wycieczkę. W mieście, aby się nie kotłowało powinna być sprawna komunikacja miejska i dobrze rozwinięta sieć dróg rowerowych. Polecam wycieczkę do Kopenhagi, aby zobaczyć jak funkcjonuje miasto gdzie transport publiczny i rowerowy stanowią jego siłę napędową. Tam realizuje się inwestycje ( rozbudowa metra, S-Tog, busspassy), u nas pseudoinwestycje takie jak krajoznawcze linie tramwajowe. Powinno się przyspieszyć maksymalnie realizację nowych linii PKM/SKM. Tylko bezkolizyjny transport szynowy sprawi, że dużo ludzi przesiądzie się z samochodów na zbiorkom.

      • 3 0

      • Prawda.

        Ja chodzę na piechotę, zamiast jeździć rowerem czy samochodem. Ale to dlatego, że taki mam etap życia.
        Zbiorkom tylko w części jest sposobem rozwiązania problemu. Nie mniej ważna jest taka konstrukcja przestrzeni miejskie, by jeżdżenie byłoniej konieczne. Sklepy, szkoły, przychodnie powinny być blisko ludzi. U nas główne centra handlowe są przy obwodnicy, ośrodki i szkoły są mielone i powstają w ich miejscu apartamenty.
        Przykład z Kopenhagą czy miastami holenderskimi jest trafiony pod niemal każdym względem, poza tym, że panuje tam inny klimat, i jazda rowerem w grudniu nie jest żadnym wyczynem. Podobnie jak przejazd z Wrzeszcza na morenę nie wymaga kwalifikacji sportowych. To, że w Wenecji sprawdza się komunikacja wodna, nie oznacza, że sprawdzi się ona w Gdańsku.

        • 0 0

  • lepiej by się zajęli naprawą samej ulicy pomorskiej (1)

    • 4 4

    • Przecież dopiero co wyremontowali jej połowę.

      • 1 0

  • Jeszcze trochę do zrobienia... (1)

    Niestety jeszcze sporo jest do zrobienia. Żabianka to potężne osiedle, które jest wykluczone rowerowo:
    1. Zakaz jazdy na deptaku i brak na nim innych rozwiązań - podczas gdy to najszybszy i najprostszy (dosłownie) szlak komunikacyjny przez osiedle. Spróbujcie zgodnie z przepisami przejechać od Jelitkowa do SKM Żabianka jezdniami wzdłuż bloków - zgubicie się po minucie.

    2. Stojaków rowerowych na osiedlu jest jak na lekarstwo.

    3. Osiedle nie ma żadnego połączenia z drogami rowerowymi - nie ma wjazdu na osiedle drogami rowerowymi ani od skrzyżowania Pomorskiej z Subisława, ani Pomorskiej z ul. Gospody. Trzeba przebijać się chodnikami, krawężnikami, skarpami itd. lub spowalniać ruch na jezdniach.

    4. Okropne wąskie gardło na ul. Pomorskiej pod wiaduktem kolejowym. Jeśli zgodnie z przepisami zejdziesz tam z roweru to nie miniesz się już z nikim. To od lat jest policzek dla pieszych i dla rowerzystów. Powinien tu powstać odrębny tunel pieszo-rowerowy.

    5. Paskudne wiraże drogi rowerowej na skrzyżowaniu Pomorskiej i Subisława, zanim od Oliwy dotrzesz na drogę rowerową środkiem Pomorskiej. Kilka naprawdę ostrych skrętów (niemal pod kątem 90 stopni) to jakiś chory sen inżyniera.

    6. I tak samo przy skrzyżowaniu Pomorskiej i Gospody, gdzie dopiero teraz doczekamy się sensownego połączenia drogi rowerowej z przejazdem w kierunku ul. Gospody.

    • 7 0

    • Wszystko to prawda ale to wina Spółdzielni Żabianka, która jest właścicielem całego terenu.

      • 1 0

  • Dobrze czytam? Likwidują nasze największe narodowe dobro, (obok zóltych barierek drogowych), kostkę Bauma? (1)

    • 2 1

    • Nie do końca bo chyba nie zlikwidują tych krawężników na przejazdach rowerowych. :) To jest najwieksze dobro urzedników Gdanska

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum