• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • za mało minut w abonamęcie

    • 0 0

  • Jeszcze

    Jestem zdrowy a oni pilnie do psychiatry razem z tym rowerem

    • 0 0

  • Mevo plus

    Chcąc wprowadzić na ul nową starą firmę .Należało by zadbać .Aby stare mevo oddało ludziom pieniądze z kont .Które zagarnęli zwijając interes kilka lat temu .

    • 0 0

  • 159 milionów (40)

    to wychodzi na jeden rower prawie 40 tysięcy.
    Więcej, niż statystyczni ludzie dają na samochody.

    • 194 15

    • (20)

      A do tego kosztu samochodu też doliczyłeś tankowanie, miejsca parkingowe i przeglądy?

      • 16 40

      • Wiem o tym, ale ile kosztuje przegląd rowerów? (10)

        Lwia część tych kosztów to aplikacja, system, infolinia - taka prawda.
        Dlatego te różne Fale i inne takie są bez sensu - to jest zbyt droga technologia w stosunku do wartości usługi, która jest z nią powiązana.
        To tak jakbyśmy chcieli zrobić toi-toje na aplikacje - można, ale po co? Raz że taki toi-toi będzie wtedy 10x droższy a dwa, awaria sieci czy prądu i nikt nie może s..ć xD
        Chcemy by ludzie jeździli rowerami czy chcemy mieć satelitę nad każdym rowerem? Po co w ogóle jest mevo?

        • 36 4

        • serwisowanie rowerów obecnie jest w cenach usług jak auta opony rowerowe po 100zł co kolwiek wymiana to 50zł (1)

          • 10 3

          • 50 złotych to nie 5 0 0 0 złotych! a tyle musiał by kosztować przegląd by zblizyć nas do sumy 40ooo za rower.
            oraz tych przeglądów musiało by być więcej niż ma bolid formuły1 przez całe życie.

            przekręt :-(

            • 0 0

        • Każdy taki rower, to jeden samochód i co ważniejsze jedno miejsce parkingowe w centrum mniej. (5)

          A koszt bardzo łatwo porównać :)

          • 5 24

          • Chyba że masz 5 osób w rodzinie matematyku.. (3)

            • 16 4

            • badania pokazują, że średnie napełnienie samochodów oscyluje w okolicy 1,2 os/pojazd (2)

              • 3 7

              • Jak jestem na spacerze z psem (1)

                To każdy z nas ma średnio po 3 nogi

                • 10 3

              • to nieważne, obaj macie rację, tylko obaj nie widzicie racji przeciwnika i dlatego nie dajecie rady się dogadać

                ja sam przeglądam swoje rowery i na nich jeżdżę. kilka zmontowałem, w tym zrobiłem większość części. dawniej dłubałem też w swoich samochodach, ale teraz już nie, mój samochód ma teraz za duży silnik, za dużo w nim elektroniki, a prawo nie pozwala na samodzielny orzegląd poza stacją przeglądu, mam więc orientację. nie wieżę, że koszt przeglądu roweru może być o rząd wielkości wyższy niż jego zakupu, a tu nam usiłuje się wcisnąć, by uzasadnić wydatek coś czterdzieści tysięcy na jeden rower mevo. to koszt dwa rzędy wartości większy niż zakupu.

                nie wierzyłem, ale to rzeczywiście jest arogancki przekręt. masywne oszustwo, klasy Amber Gold. a oficjalne, w oparciu o kilka instytucji. rzeczywiście jak Miś. wybaczcie, że nie wierzyłem.

                • 0 0

          • bzdura, tym mevo jeździli najczęsciej ludzie którzy i tak nie jeździli samochodem

            • 13 6

        • (1)

          Mamy w Gdańsku nowoczesna, Postępowa władze.

          • 9 1

          • czerwone,jak tramwaj.Od kiedy mewa jest czerwona? Daltonizm.

            • 0 4

      • Ponad 20 lat moich kosztów motoryzacyjnych to 150 tysięcy

        To są 4 rowery mevo 2. Wszystkie koszty z naprawami zakupem i paliwem 3 co prawda używanych samochodów.

        • 5 0

      • Nadal mniej (7)

        • 27 5

        • Garaż we Wrzeszczu kosztuje 80-100k (6)

          Więc niekoniecznie mniej.

          Oczywiście jest opcja tańsza - trawnik, albo żebranie od podatników...

          • 12 23

          • meduzo ile garazy jest w Gdańsku?wiec nie podawaj skrajnych przykładów.Parking przed kazdym blokiem jest bezpłatny (5)

            • 17 8

            • (4)

              No właśnie, a nie powinien być bezpłatny. CO to za rozdawnictwo wspólnego miejsca?

              • 5 20

              • Teren wokol mojego bloku nalezy do nas, mieszkancow, wiec mozemy sobie tam parkowac ile chcemy. Co tobie do tego skoro to nie twoja wlasnosc??

                • 4 1

              • (1)

                To teren spółdzielni i lokatorów owego budynku więc o czym ty szczekasz przygłupie?

                • 3 4

              • Nalezal do wszystkich, a w nastepnym momencie juz byl wlasnoscia spoldzielni.

                Ale to bylo dobra dekade przed Twoim pojawieniem sie na tym lez padole, a tak daleko wiedza historyczna Twojego pokolenia przeciez nie siega :)

                • 5 0

              • A rowerki

                Gdzie będą stać?na prywatnej działce?

                • 16 3

    • Tylko że tu nie są same rowery (1)

      musisz doliczyć koszt ich obsługi - ładowanie, naprawianie, pensje dla osób serwisujących i np. zbierających baterie, dla pracujących na infolinii, koszt zrobienia i utrzymywania aplikacji/strony, koszty utrzymania serwerów itd.

      • 14 2

      • roczne koszty operacyjne veturilo od 2023 to 105mln

        a to większe miasto i więcej rowerów

        okazuje się że "nie masz cwaniaka nad... Kaszuba"

        • 0 0

    • Głupi kilometr tunelu pod Wisłą kosztował 2 miliardy. (9)

      Z czym do ludzi? Żadne inwestycje nie kosztują podatników tyle co samochody...

      • 16 22

      • Żaden inny przemysł nie daje tyłu miejsc pracy co motoryzacja

        • 3 0

      • (3)

        tylko ze tunel pod wisla sie zwraca

        • 22 9

        • W jakiż to sposób? (1)

          Zyski lecą do prywatnych kieszeni, podatnik tylko dopłaca...

          • 14 17

          • Ja jestem podatnikiem i z niego korzystam - obiekt uzyteczny dla spoleczenstwa w ten sposob sie zwraca.

            • 8 2

        • ale nie jest czerwony,teraz ostatnio tylko czarny.

          • 1 0

      • po tych drogach jeździ też zbiorkom do którego wszyscy dopłacają (2)

        wiec daruj sobie z tymi samochodami, teraz jeszcze dopłacamy dodatkowo do rowerów

        • 16 4

        • Te 159 mln to jest za.. (1)

          .. dostarczenie rowerów, systemu, i ich utrzymanie przez kolejnych 6.5 roku.

          • 6 7

          • a wolno mi nie dopłacać? ulga w picie za to że nie spojrzę na rower?

            • 11 2

      • Głupi ...ale tylko dla głupiego..

        • 1 0

    • Rower plus obsługa przez 6lat. (3)

      Sam Gdańsk na tradycyjną komunikacje publiczną wydaje ok 500mln rocznie. Także te 159mln na 14gmin na 6 lat nie wydaje się drogo.

      • 18 16

      • 500 mln na komunikację (1)

        Ładnie masz zryty beret Przez TVN

        • 4 2

        • co najmniej 500

          jak doliczysz sobie koszt zakupu tramwajów i autobusów to wychodzi nawet więcej

          • 4 2

      • Ale za te 500 mln dostajemy strasznie słabą usługę.

        To co będzie za 150?

        • 3 1

    • Znajac samorządowców z PO

      To już im całość zapłacili. A po 2 latach pa pa

      • 4 3

    • Za 5 lat mistrzu matematyki. Razem z obsluga. Mniej niz 5 lat uzywania szmierdzielosztrucla a do tego im wiecej bedzie abo tym mniej bedzie to kosztowac. Poniewaz przecietna doplata podatnikow do 1 km przejechanego samochodem to okolo 5-6 ziko to jak doplata do roweru (czyli 159 baniek minus wplywy z abo dzielone przez sume pzrejechanych kilosow) zamknie sie w mniej niz 5 zlotych (mzoe byc tez na plusie!) to wyjdzie mniej niz "przecietnym" autem. Na twoim przykaldzie juz wiem czemu ludzie bujaja sie samochodami - sa po prostu kiepscy w liczeniu.

      • 3 9

    • A za 3 lata ( jak mevo 1) Będzie można kupić te rowery po 400 zł

      • 18 5

  • Kto jest producentem tego "cudu" (20)

    I czemu nie z Polski?

    • 107 10

    • 22kg? (7)

      kto bedzie takimi klocami jezdzil?

      • 18 3

      • to dużo na elektryka? (2)

        • 0 0

        • (1)

          ale teraz przyszly normalne rowery. Pewnie na elektryka zrobili limit 50kg :D

          • 1 0

          • na portalu transportpubliczny podali
            ze bezelektryczny 22kg a elektryczny 33kg
            jak dobrze ze mnie to nie dotyczy

            • 0 0

      • chętni

        • 0 0

      • Nie jest to wcale wielka waga. (1)

        Mój rower z pełnymi sakwami waży przynajmniej 60 kilogramów i da się tym swobodnie jeździć.

        • 1 3

        • a

          z tobą na siodełku pewnie 160 kg

          • 7 1

      • Zapewne będziesz pierwszy, czyli Ty

        • 0 8

    • (4)

      Nie mamy już mocy produkcyjnych na pojazdy elektryczne, bo wszytko poszło w milion samochodów elektrycznych Izera.

      • 43 16

      • (3)

        dobrze, że nie POszło w nogi od stołów jak za poprzedniego "rządu".

        • 17 21

        • (1)

          Spokojnie, spokojnie, grunt, że mamy CPK!

          • 1 1

          • I Ostrołękę. I przekop!

            • 0 1

        • Oboje macie rację.

          • 6 0

    • Bo w Polsce nie produkuje się rowerów. (2)

      Te niby Polskie też są produkowane na dalekim wschodzie

      • 1 4

      • w PL robi się rowery. acz niewiele. (1)

        hobbystycznie robię rowery. dla siebie, nie na handełe. nie cieszę się powszechnym zrozumieniem, jak inni hobbyści. totalnie wszystko. walcuję obręcze, spawam, lub sklejam z epoksydu ramy, by nie kupować linek robię hamulce stemplowe. szprychy z drutu ocynk, strasznie trudne. nawet platformy pedałów (z drewna) szału nie ma ale da się jeżdzić

        niedawno mnie na jednym zatrzymali policjanci i chcieli koniecznie spisać nimer ramy. jakąś akcję mieli. tłumaczyłem im, co to za rower, ale byli uparci, straciłem ze dwadzieścia minut. ale za to trochę się pośmiałem.

        • 2 1

        • Wzruszyła mnie twoja historia. Niezbyt.

          • 0 2

    • Nie ma komu robic (2)

      Wszyscy mają jak w uchu na socialach

      • 13 3

      • (1)

        Ciekawe, bo wskaźniki bezrobocia mówią co innego...

        • 0 3

        • Restauracja chińska MIWO z Gdyni szuka kelnera lub kelnerki

          Przechodziłem dziś i widziałem kartkę. Bezrobotni są tylko ci, którzy nie chcą lub nie muszą pracować.

          • 1 1

    • na pewno jakaś zaprzyjaźniona z festyniarą firemka

      • 25 1

  • Gdynia

    Faktycznie czerwony mocno kojarzy się z miejscowościami nadmorskimi..... ehh
    Czemu nie mogą być niebieskie, żeby pasowały do morza, aby turyści czuli że trójmiasto to przede wszystkim morze, morskie klimaty.

    • 0 0

  • No to wreszcie urzędnicy będą mieli właściwy środek transportu (1)

    Mam nadzieję, że obowiązkowy.

    • 0 1

    • A co z rowerami przed laty kupionymi dla urzędników? Nawet prezydent się chwalił. Pod biurkami trzymają?

      • 0 0

  • (2)

    Jeżeli będą dostępne (pamiętam jak było z MEVO1), to będą skuteczną konkurencją dla komunikacji miejskiej gdzie najtańszy bilet wieloprzejazdowy (75 min) będzie kosztował 6 zł.

    • 1 1

    • Szczególnie zimą i w deszczowe dni tramwaje opustoszeją - wszyscy na mewach.

      • 0 0

    • komunikacja jest dotowana przez miasto i ledwie zipie
      a mevo jest dotowane, by jeszcze ją dobić

      • 0 0

  • Ahahahahaaaaa! Ładny ten miś! I to pozbawiony skrupułów.

    • 1 1

  • 160 milionów. (1)

    160 milionów to kwota, za którą można kupić elektryczne rowery i podarować je wszystkim trójmiejskim seniorom. Przy tej wielkości zamówienia wynegocjowano by bardzo fajną cenę. A to co zostanie przeznaczyć na inne pożyteczne rzeczy.
    Praw autorskich do pomysłu nie zastrzegam, przypuszczam że za 6 lat zobaczymy kolejny przetarg nabijający kasę operatorowi tej usługi.

    • 3 3

    • roczne koszty operacyjne Veturilo to sto tysięcy

      tu nie wystarczy Nik cba abw
      tu trzeba by egzorcyzmów

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum