• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

150 blokad kont użytkowników Mevo

Maciej Korolczuk
18 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (563)
aktualizacja: godz. 12:54 (18 września 2023)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Obszar Metropolitalny nałożył już pierwsze blokady na konta użytkowników, którzy korzystają z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób.

Zamykanie rowerów w garażach, dewastacje, parkowanie na dachu kiosku z gazetami, wykorzystywanie rowerów przez kurierów, jazda w dwie, a nawet trzy osoby czy przewożenie na nich... hulajnóg elektrycznych - z pewnością nie tak wyobrażano sobie pierwsze dni testów rowerów Mevo. Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga pierwsze konsekwencje - do poniedziałku zablokowano konta już 150 osobom. Zdaniem użytkowników sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie dziennego limitu jazdy jednym rowerem.



Aktualizacja, godz. 12:50.



Jak poinformował Obszar Metropolitalny, do poniedziałku 18 września zablokowano już 150 kont użytkowników, którzy korzystali z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Zawieszenie obowiązuje przez 30 dni. W tym czasie użytkownicy nie mogą korzystać z rowerów.



Regulamin korzystania z rowerów Mevo powinien:

Za nami kilka pierwszych kilka dni testów zewnętrznych systemu Mevo. Po początkowych problemach serwisu nie nadążającego z wymianą rozładowanych baterii w rowerach wydaje się, że sytuacja została - w umiarkowanym stopniu - opanowana. O sukcesie trudno mówić, bo wciąż mapa dostępnych rowerów w Trójmieście częściej świeci się na szaro a nie czerwono.

Poza sprawnym serwisem sen z powiek Obszaru Metropolitalnego spędzają też... użytkownicy, którzy korzystają z rowerów w niewłaściwy sposób. To osoby, które rower traktują jak darmową taksówkę i przewożą nim dodatkowe osoby, co jest nie tylko niezgodne z regulaminem, ale też niebezpieczne - tak dla osób jadących rowerem, jak i samego jednośladu, który nie jest przystosowany do przewożenia dwóch i więcej osób.




W naszym Raporcie pojawiły się też zdjęcia roweru zaparkowanego na dachu kiosku z gazetami, roweru w krzakach, jednośladu pozbawionego sztycy i siodełka albo pedałów. W niedzielę jeden z czytelników natknął się też na rowerzystę przewożącego na Mevo... hulajnogi elektryczne.

  • Już zdarzają się pierwsze akty wandalizmu. W tym rowerze urwano jeden z pedałów.
  • A w tym - rower pozbawiono sztycy i siodełka.

Mimo upomnień i blokad nakładanych na konta użytkowników wciąż zdarzają się osoby zamykające rowery w garażach i na posesjach. Jeden z takich przypadków miał miejsce w niedzielę w Borkowie przy ul. Harmonijnej.Mapka W sobotę nasz czytelnik widział z kolei niezwrócone rowery przypięte do stojaka prywatną blokadą.

- Dziś byłem świadkiem, jak dwa rowery Mevo stały zaparkowane za barem przy rybakach przypięte prywatnym zapięciem i z zapalonym światłami, czyli niezwrócone. Taki proceder powinien zostać ukrócony. Proponuję, by rowery, które w ciągu 10 minut się nie przemieszczają, automatycznie wyłączać, a użytkownika, który ostatni raz go wypożyczał, blokować i karać mandatami. Każdy rower ma lokalizator więc ustalenie przez system, czy jedzie czy stoi, nie powinno stanowić problemu - napisał w Raporcie "Kf".
11:18 17 WRZEśNIA 23 (aktualizacjaakt. 20:35)

Przywłaszczenie Mevo (43 opinie)

Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku
Mevo na południu Gdańska zostało przywlaszczone i stoi w budynku




Pierwsze blokady kont użytkowników



Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga konsekwencje.

- Konta użytkowników, którzy korzystali z Mevo w niedozwolony sposób, zostały zablokowane na czas jednego miesiąca - poinformowali urzędnicy. - Mając numer roweru użytkownika, który niepoprawnie korzysta z roweru i zdjęcie potwierdzające takie zachowanie oraz orientacyjną godzinę, jesteśmy w stanie zweryfikować użytkownika.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.
  • To testy Mevo czy test społeczeństwa, którego nie zdaliśmy? - pyta jeden z naszych czytelników. Trudno się z nim nie zgodzić.


Użytkownicy apelują o limit czasu



Problem z dostępnością rowerów coraz bardziej irytuje użytkowników, którym nie udało się jeszcze wypożyczyć roweru, bo te ciągle są zajęte. Uwagę na to zwrócił jeden z naszych czytelników i zaapelował do Obszaru Metropolitalnego o stanowczą reakcję.

- Błagam, włączcie (dzienny) limit minut. Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem - pisze nasz czytelnik i wylicza sytuacje, w których rower w ciągu dnia mógłby służyć ponad 20 osobom, tymczasem przez kilka godzin jeździ nim tylko jedna.
- Kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne przerwy na obiadek, fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są też nawet miłośnicy natury jeżdżący w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie nad ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu i dużo dużo więcej - wylicza.
I proponuje:

- Rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki też powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie Mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15 min, to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom! Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą część użytkowników. Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie i podsumowanie pierwszych dni testów.
18:49 17 WRZEśNIA 23

Apel do Mevo! (96 opinii)

Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej
Błagam, włączcie (dzienny) limit minut.

Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.

- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej

- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.

A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!

Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.

Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (563) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Banda nie myślących i**otòw.

    • 8 3

    • łac. sclāvus niewolnik

      • 0 6

  • Jaki piękny świat społeczka miernot ciągnących samorządowego druta nakłada blokady na czyjeś konta oczywiście o oddaniu pieniędzy za stare mevo ta grupa przestępcza ani myśli dlatego nie kumam ludzi którzy z tych śmieciowych rowerków chcą w ogóle korzystać i chcą się dać znowu okraść przestępczej trójmiejskiej sitwie

    • 11 6

  • (3)

    To nie rowery Mevo nie zdały egzaminu. To my pokazaliśmy, że na takie udogodnienia nie jesteśmy jeszcze gotowi. Za dużo małp, za mało ludzi.

    • 23 6

    • Socjalistyczny pomysł (1)

      Socjalizm tak się kończy.

      • 5 5

      • Nie, skąd ten pomysł. Takie systemu skutecznie działają w Europie, ale ten cywilizowanej, gdzie ludzie nie robią z siebie małp i potrafią bardziej lub mniej coś uszanować.

        • 8 1

    • o tak

      racja i to podwojna. pokolenie 500 + liczy na to ze wszsyko im sie nalezy.

      • 2 0

  • a to bateria wytrzyma na taką 7 godzinna wycieczkę? (3)

    • 7 7

    • 7 godzinną ciągłej jazdy nie, ale jak ktoś zmieni sobie rower? to co za problem. Zresztą jak ktoś jedzie gdzieś na 7 godzin, spokojnym tempem to sobie zrobi pewnie kilka przerw. I 5 godzinna jazda na jednym rowerze jest możliwa

      • 2 1

    • 7 godzin jedziesz do praxy albo na tramwaj?

      • 2 5

    • rowery są takie ciezkie ze maja dziennie 100km wytrzymac przynajmniej tak głosi propaganda władz Gdańska

      • 1 2

  • Kto za to zapłaci ? (4)

    Przed wyborami fajni e wszystko wygląda . Politykom wszystko wolno zwłaszcza nieefektywnie wydawać pieniądze podatnika zadłużać budżety. Nie c sobie jeden z drugim kupi rower i dba o niego tk byłoby najuczciwiej.

    • 26 15

    • Ok, a Ty kup sobie parking, a nie od miasta wymagasz :) (2)

      • 7 9

      • Mam parking w hali garażowej (1)

        Cwaniaku

        • 4 5

        • A ja mam rower w garażu

          Co nie zmienia że z radością korzystam z miejskiego, bo służy do zupełnie czegoś innego.

          Rozumiem że z żadnego innego parkingu nie korzystasz?

          • 4 1

    • zgadzam się

      Dokładnie. A samorządy niech budują drogi rowerowe, bo jest wciąż mało i kiepskie.

      • 1 2

  • Trójwieś to stan umysłu...

    • 8 6

  • Nie rozumiem (1)

    Co złego jest w użyciu roweru przez np turystów na wycieczkę do Władka, który bierze udział w projekcie? Nie widziałam nakazu korzystania tylko na krótkich odcinkach do/z pracy...

    • 11 7

    • Eh. To rower miejski, jak ktoś napisał w poście wyżej. Blokowanie roweru na 5 czy więcej godzin, oznacza że z jednego roweru nie skorzysta kilkadziesiąt osób. Jak ktoś nie ma własnego roweru i chce zrobić taką podróż, może zawsze wynająć rower na dzień dwa

      • 6 0

  • Mevo

    Zakończcie ten program. Bo to nie na sensu. Nasze społeczeństwo nie dorosło do niego. Niedługo nie będzie ani jednego sprawnego roweru. Będą poniszczone, rozkradzione. A wszyscy bedziemy za to płacić.

    • 13 2

  • Ostatnio byłem na całodniowej wycieczce mevo (6)

    Wstałem rano żeby, wypożyczyłem rower i pojechałem, nie rozumiem w czym problem. Pianę biją ci co zamiast ruszyć tyłek i zrobić sobie spacer 15min narzekają że nie ma roweru bo muszą podjechać 5min zamiast się przejść.

    • 7 26

    • (2)

      Ale seriooo, to rower miejski, litości. Nie został stworzony z myślą o całodniowych wypadach a dzieleniu się z innymi. I jestem pewien, że gdyby wprowadzono docelowe płatności/ abonament, na taką podróż osoba by się nie zdecydowała, bo trzeba by płacić. Więc całodniowa wycieczka zakładam, że wynikała po prostu z darmowego systemu.

      • 13 2

      • (1)

        witamy totalniaków za chwilę taki abonament wprowadzi się na każdy wyjazd czymkolwiek z miasta jak już własność prywatną zlikwidują albo dociążą podatkami na które będzie stać nielicznych

        • 2 5

        • Już masz taki abonament. Jest wliczony w cenę paliwa.

          Ciekawe tylko czemu totalni idioci robią wszystko żeby nie dało się uniknąć płacenia tego haraczu.

          • 0 3

    • Już widzę, jak sobie jedziesz na taką całodzienną wycieczkę płacąc 20 gr za minutę.

      • 13 1

    • Poki jest taka mozliwosc, to nie widze nic zlego. Jednak licz sie z tym, ze gdy bedziesz na np. plazy ktos inny bedzie mogl sobie ten rower zabrac i pojechac do Trojmiasta.

      • 4 0

    • Jeżeli to ma być rower miejski

      Dostępny wtedy kiedy chcę podjechać na zakupy czy do przystanku SKM, to nie będę spacerował 15 minut żeby znaleźć dostępny (który w międzyczasie i tak już zniknie ze stacji), bo by mi doby nie starczyło na pracę i dojazdy.

      • 4 1

  • Rowery mevo

    Nasze społeczeństwo to gorzej niż małpy w zoo nic nie potrafią szanować bo to nie ich.Mevo powinno wprowadzić większe kary

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum