150 blokad kont użytkowników Mevo
Zamykanie rowerów w garażach, dewastacje, parkowanie na dachu kiosku z gazetami, wykorzystywanie rowerów przez kurierów, jazda w dwie, a nawet trzy osoby czy przewożenie na nich... hulajnóg elektrycznych - z pewnością nie tak wyobrażano sobie pierwsze dni testów rowerów Mevo. Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga pierwsze konsekwencje - do poniedziałku zablokowano konta już 150 osobom. Zdaniem użytkowników sytuację mogłoby poprawić wprowadzenie dziennego limitu jazdy jednym rowerem.
Aktualizacja, godz. 12:50.
Jak poinformował Obszar Metropolitalny, do poniedziałku 18 września zablokowano już 150 kont użytkowników, którzy korzystali z rowerów Mevo w niewłaściwy sposób. Zawieszenie obowiązuje przez 30 dni. W tym czasie użytkownicy nie mogą korzystać z rowerów.
Poza sprawnym serwisem sen z powiek Obszaru Metropolitalnego spędzają też... użytkownicy, którzy korzystają z rowerów w niewłaściwy sposób. To osoby, które rower traktują jak darmową taksówkę i przewożą nim dodatkowe osoby, co jest nie tylko niezgodne z regulaminem, ale też niebezpieczne - tak dla osób jadących rowerem, jak i samego jednośladu, który nie jest przystosowany do przewożenia dwóch i więcej osób.
W naszym Raporcie pojawiły się też zdjęcia roweru zaparkowanego na dachu kiosku z gazetami, roweru w krzakach, jednośladu pozbawionego sztycy i siodełka albo pedałów. W niedzielę jeden z czytelników natknął się też na rowerzystę przewożącego na Mevo... hulajnogi elektryczne.
Mimo upomnień i blokad nakładanych na konta użytkowników wciąż zdarzają się osoby zamykające rowery w garażach i na posesjach. Jeden z takich przypadków miał miejsce w niedzielę w Borkowie przy ul. Harmonijnej. W sobotę nasz czytelnik widział z kolei niezwrócone rowery przypięte do stojaka prywatną blokadą.
- Dziś byłem świadkiem, jak dwa rowery Mevo stały zaparkowane za barem przy rybakach przypięte prywatnym zapięciem i z zapalonym światłami, czyli niezwrócone. Taki proceder powinien zostać ukrócony. Proponuję, by rowery, które w ciągu 10 minut się nie przemieszczają, automatycznie wyłączać, a użytkownika, który ostatni raz go wypożyczał, blokować i karać mandatami. Każdy rower ma lokalizator więc ustalenie przez system, czy jedzie czy stoi, nie powinno stanowić problemu - napisał w Raporcie "Kf".
Przywłaszczenie Mevo (43 opinie)
Pierwsze blokady kont użytkowników
Obszar metropolitalny monitoruje sytuację i zapewnia, że wobec osób łamiących regulamin wyciąga konsekwencje.
- Konta użytkowników, którzy korzystali z Mevo w niedozwolony sposób, zostały zablokowane na czas jednego miesiąca - poinformowali urzędnicy. - Mając numer roweru użytkownika, który niepoprawnie korzysta z roweru i zdjęcie potwierdzające takie zachowanie oraz orientacyjną godzinę, jesteśmy w stanie zweryfikować użytkownika.
Użytkownicy apelują o limit czasu
Problem z dostępnością rowerów coraz bardziej irytuje użytkowników, którym nie udało się jeszcze wypożyczyć roweru, bo te ciągle są zajęte. Uwagę na to zwrócił jeden z naszych czytelników i zaapelował do Obszaru Metropolitalnego o stanowczą reakcję.
- Błagam, włączcie (dzienny) limit minut. Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem - pisze nasz czytelnik i wylicza sytuacje, w których rower w ciągu dnia mógłby służyć ponad 20 osobom, tymczasem przez kilka godzin jeździ nim tylko jedna.
- Kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne przerwy na obiadek, fani długich tripów biorący Mevo na 7-godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są też nawet miłośnicy natury jeżdżący w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie nad ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu i dużo dużo więcej - wylicza.
I proponuje:
- Rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki też powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie Mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15 min, to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom! Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą część użytkowników. Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie i podsumowanie pierwszych dni testów.
Apel do Mevo! (96 opinii)
Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.
- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej
- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.
A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!
Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.
Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS Zobacz więcej
Doskonale rozumiem cel testów, ale obecne warunki testu wydają się być jakimś kompletnym odrealnieniem.
- kurierzy jedzeniowi, ludzie robiący sobie godzinne 'przerwy' na obiadek, fani długich tripów biorący mevo na 7 godzinną przejażdżkę do Pucka, Sobieszewa, Hel i chwalący się tym w socialach (bo zapewne sami nie daliby rady nakręcić tyle bez wspomagania); są tez nawet miłości natury jeżdżące w lasach trasami, które nadają się dla rowerów MTB (takich spotkałem w Sopocie ranem), dzieciaki blokujące rowery od rana do świtu- i dużo dużo więcej
- brak komunikacji z Waszej strony- na socialach nie ma praktycznie od uruchomienia słowa co zamierzacie z tym zrobić oprócz tego że 'hiszpański Operator pracuje nad rozwiązaniem blablabla'; na propozycje limitu czasowego już pierwszego dnia padły odpowiedzi, że 'nie ma takich potrzeby i liczymy na rozsądek użytkowników'. Wiemy już że rozsądku nie ma.
A rozwiązaniem co najmniej połowy problemów jest wprowadzenie (docelowego) dziennego limitu minut: 60 na elektryka i 120 na tradycyjny rower. Udało mi się wynająć mevo 6 razy na krótkie dojazdy i taki tez powinien być cel roweru miejskiego. Obecna sytuacja powoduje wypady międzymiastowe na wspomniany półwysep czy Sobieszewo. Te rowery nie powinny służyć takim wypadom. Blokowanie mevo na 6 godzin to skrajny egoizm i jeśli według waszych danych średnia podróż pierwszego dnia zajęła 15min to uniemożliwia to wynajem roweru 24 osobom!
Już widać, że nie ma co liczyć na rozsądek i poszanowanie wspólnej rzeczy przez dużą cześć użytkowników.
Czas na reakcje i szczegółowe wyjaśnienie, podsumowanie pierwszych dni testów, drogie Mevo/ MGGS Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (563) ponad 20 zablokowanych
-
2023-09-18 07:22
Projekt do zamknięcia. Uzytkownicy nie dorośli zeby korzystać.
Operator
- 35 2
-
2023-09-18 07:24
Szpilek
Moim zdaniem te roweru to szajs i lada moment będzie kolejny niewypał z tymi rowerami.
- 21 7
-
2023-09-18 07:32
Blokowanie konta nic nie da (1)
Założy się nowe, nowa karta sim to kilka zł
- 21 6
-
2023-09-18 07:44
Zablokowani użytkownicy mają nauczkę na przyszłość.
- 2 9
-
2023-09-18 07:33
Mevo niepotrzebne (7)
Jak ktoś chce jeździć na rowerze to go sobie kupi.
- 47 9
-
2023-09-18 07:42
To prawda.
- 10 1
-
2023-09-18 08:15
(3)
Jak jedziesz na imprezę albo do pracy to tez musisz kupować auto/ tramwaj? Czy wystarczy że zamówisz taksówkę, albo weźmiesz carsharing?
- 4 11
-
2023-09-18 09:36
to nie to samo (2)
Różnica jest taka, że Mevo jest dofinansowywane z pieniędzy publicznych (159 mln zł). Taxi/carsharing nie. Jeśli Mevo byłoby całkowicie prywatnym przedsięwzięciem, to rzeczywiście byłaby sprawa tylko firmy to prowadzącej. Ale tak nie jest.
- 11 0
-
2023-09-18 09:39
Przypomnij mi, po czym jeździ taxi i car sharing i ile to nas kosztuje? (1)
- 2 7
-
2023-09-18 13:56
Sugerujesz, ze Mevo nie jezdzi po drogach publicznych?
- 4 0
-
2023-09-18 09:34
zgadzam sie (1)
Dokładnie! A za pieniądze jaki samorządy wydają na utrzymanie Mevo (159 mln zł) powinno się budować/ulepszać/remontować drogi rowerowe. Bo wciąż są kiepskie, kończą się znienacka, itd. Pozdrawiam.
- 6 2
-
2023-09-18 10:12
Za te pieniadze powinny byc żłobki, przedszkola i dofinansowane szpitale
- 6 1
-
2023-09-18 07:36
polska hołota (5)
- 24 12
-
2023-09-18 07:39
nie tylko polska
ale ukrainska tez
- 13 5
-
2023-09-18 08:07
Po prostu: Polacy (1)
- 1 13
-
2023-09-18 16:39
Mykoła, wracaj do siebie, a my sobie problemy Polaków sami rozwiążemy.
- 3 0
-
2023-09-18 15:44
Robią was mieszkańców w konia !
Ale wy nie reaguje nie na taki przerwał i robicie swoich najbliższych w jajo . Kim jesteście ?!?!
- 2 0
-
2023-09-18 16:39
Wschodnia raczej.
- 3 1
-
2023-09-18 07:38
stara zasada mowi (2)
jak cos nie jest twoje , to nie musisz szanowac, niestety, by.dło najczesciej korzysta z tych rowerów, jezeli kupisz sobie swoj to o niego dbasz, ja juz sie naogladałem tych uzytkowników mevo dziekuje
- 29 0
-
2023-09-18 08:02
Chyba zasada chłopa panszczyznianego (1)
- 0 5
-
2023-09-18 08:07
Polaka
- 2 4
-
2023-09-18 07:41
Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie (1)
Do najbliższego wolnego roweru mam dwa kilometry.
- 33 1
-
2023-09-18 12:15
kawałek podwożą mnie do mleczarni - mleko, wiesz pan, ma najlepszy transport...
- 9 0
-
2023-09-18 07:42
małpy same sie proszą
za pare lat bedzie na ulicach tyle kamer ze sie ob....my wszystko bedzie rejestrowane, a i AI tez bedzie.....czekam dnia kiedy bedzie jak w filmie Robocop, przestepca nie wreczy łapówki AI bo zostanie unicestwiony
- 7 8
-
2023-09-18 07:50
"blokować i karać mandatami" (1)
mandat to można nałożyć za wykroczenia a nie jako kara za załamanie regulaminu wypożyczenia roweru. Skąd ludzie biorą takie wyobrażenie świata rodem z PRL?
- 19 45
-
2023-09-18 08:05
Pisać po polski?
- 5 1
-
2023-09-18 07:51
(6)
Tałatajstwo. Karać. Rower na kiosku? Dożywotnio zabronić delikwentowi korzystania z roweru.
- 29 3
-
2023-09-18 08:09
Znać język polski? (2)
- 1 14
-
2023-09-18 08:22
Ty raczej słabo. Potrzebujesz korepetycji?
- 8 2
-
2023-09-18 08:32
Coś ci w konstrukcji zdania nie pasuje? Czy nie znasz niektórych słów?
- 9 0
-
2023-09-18 09:47
Obciążyć finansowo.
- 4 0
-
2023-09-18 11:13
sądzisz, że to użytkownik po skorzystaniu zaparkował rower akurat na kiosku? (1)
- 0 5
-
2023-09-18 12:00
ludki na tym portalu są tępe nie mieści im się w głowie że pijana ekipa mogła wziąć taki rower i go wrzucić gdzieś
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.