• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking rowerowy za 13 mln będzie gotowy za rok

Joanna Karjalainen
14 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (172)
Węzeł Gdańsk-Wrzeszcz Węzeł Gdańsk-Wrzeszcz

Jesienią przyszłego roku zakończą się prace związane z budową kubaturowego parkingu na 500 rowerów obok dworca PKP we Wrzeszczu. Choć oferta w przetargu na tę inwestycję przekroczyła budżet o ponad 5 mln złotych, ostatecznie została przyjęta.



Co sądzisz o kwocie przeznaczonej na budowę parkingu dla rowerów?

Podpisano umowę na budowę dwukondygnacyjnego, kubaturowego parkingu na 500 rowerów, który ma powstać w pobliżu dworca PKP w Gdańsku-Wrzeszczu.

W tym samym budynku ma mieścić się także zaplecze techniczno-socjalne dla kierowców autobusów i pomieszczenia techniczne dla parkingu. Przewidziano także posadzenie drzew owocowych i krzewów oraz nasadzenia z roślin pnących, przylegających do elewacji budynku parkingu rowerowego.

- W okolicy dworca przebudowany zostanie również układ drogowy - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach inwestycji przewidziano trzy miejsca postojowe w systemie Kiss&Ride. Skrzyżowanie ulic Lendziona i DmowskiegoMapka w rejonie miejsc Kiss&Ride zaprojektowano jako mini rondo. Ponadto przewidziano budowę dwóch miejsc postojowych dla taksówek i dwa miejsca postoju dla osób z ograniczoną mobilnością. Elementami inwestycji będzie także przebudowa sieci teletechnicznych i kanalizacji deszczowej, a także montaż kamer monitoringu i tzw. małej architektury.
Co ciekawe, chcąc dostać się z rowerem na piętro, będzie trzeba wciągnąć swój jednoślad po schodach przy pomocy jednej z dwóch rynien.

Rowerowa ankieta dla pracodawców. Ma usprawnić strategię miasta



Lokalizacja parkingu dla rowerów Lokalizacja parkingu dla rowerów

Budżet przekroczony o ponad 5 mln



Zadanie realizować będzie zwycięzca przetargu, który był jednocześnie jedynym oferentem w konkursie. To konsorcjum firm, którego liderem jest Roverpol sp. z o.o. O wyniku przetargu pisaliśmy w sierpniu, wówczas jednak przewidywaliśmy, że szanse na realizację inwestycji są niewielkie. Budżet na to przedsięwzięcie wynosił bowiem nieco ponad 7,5 mln zł, a oferta złożona w przetargu była o ponad 5,3 mln zł większa - dokładnie 12 mln 890 tys. 400 zł.

Mimo niemal dwukrotnego przekroczenia zakładanej kwoty, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zdecydowała się przyjąć tę ofertę i podpisała umowę z wykonawcą. Inwestycja ma zostać zakończona jesienią 2023 roku.

Miejsca

Opinie (172) 7 zablokowanych

  • 5mln dodatkowe na kaprysy urzędników szkodników sie znalazło ,a na projekty które mieszkancy z BO wybrali nie realizuja bo

    Tak sie bawi POwska władza w Gdańsku naszym kosztem!! Szkoda im doplacic do projektów po 10tys i realizuja je czastkowo albo wcale a tutaj kaprys 5 mlnów kolesie wygraja i sie podziela zyskiem!
    Tam i za 20 lat tylu rowerzystów nie bedzie parkowało bo projekt by wpychac wysoko rowery bo rynnie na pierwsze pietro nikt nie bedzie chciał korzystać!
    Ale jak widac władze Gdańska nie liczą sie wogle ze zdaniem mieszkanców!!

    • 7 1

  • (2)

    W końcu coś dla zwykłych ludzi. Nie dla bogaczy w autach trujących niezmotoryzowanych. Dziesiątki i lat aby ktoś zauważył potrzeby ludzi bez samochodu.

    • 2 6

    • no własnie nie.
      90% kwoty idzie na rondo i miejsca postojowe dla samochodów.

      • 1 0

    • co za wazelina tachanie roweru na pierwsze pietro to dla ciebie cos dla ludzi?!

      • 0 1

  • Wytyczne miasta Gdańsk...

    ... jest takie zarządzanie wydane przez Miasto Gdańsk, które mówi o wytycznych dla parkingów rowerowych:
    (....) miejsca postojowe powinny być usytuowane jak najbliżej wejścia do budynku.
    Mówi się także, że w zabudowie mieszkaniowej miejsca powinny być dostępne z poziomu terenu lub za pomocą pochylni.
    Najwidoczniej standardy te mają sens wyłącznie w przypadku zabudowy mieszkaniowej. Bo przy dworcu i rower lżejszy i rowerzysta taki jakby silniejszy i bardziej cierpliwy do pomysłów urzędników....

    • 3 0

  • mocny kandydat

    do tytułu bezsensowna inwestycja roku

    • 2 1

  • że co?

    parking na rowery za 13 mln? Chyba żeście oszaleli

    • 2 2

  • I tak Pani Prezydent bezmyślnie wydaje pieniądze na coś co nie będzie wykorzystane .

    • 1 1

  • Kierowcy autobusów a rowerzyści

    Przez jeden dzień roboczy spod stacji PKP Wrzeszcz rozpoczyna jazdę prawie równo 500 kursów autobusów. Czyli mniej więcej tyle razy kierowcy autobusów będą korzystać z zaplecza socjalnego na parterze.
    Tyle samo miejsc liczy planowany parking rowerowy, na którym chyba zakłada się jakąś rotację - więc założenie powinno opiewać przynajmniej na 500 jeśli nie np. 1000 rowerzystów, którzy mają trafiać na piętro razem z rowerami.
    Czyli mniejszość ma lepiej.

    • 1 0

  • Kolejna bzdura (3)

    Może lepiej niech miasto pomyśli nad parkingami przy apartamentowcach ,bo wycinają lasy ,wciskają jeden budynek na drugi ,a potem nie ma gdzie pod domem swoim człowiek zaparkować bo wszystko pozajmowane przez nowych mieszkańców i ich gości ktorzy błąkają się po sąsiednich uliczkach.

    • 8 4

    • Kolejna bzdura

      Dlaczego miasto ma budować z podatków nas wszystkich parkingi dla prywatnych inwestycji? To zasady planowania przestrzennego powinny określać przede wszystkim takie standardy, że:
      1. w ramach inwestycji (finansowanej z prywatnych środków) powstają także parkingi.
      2. zabudowa nie jest tak gęsta i uwzględnia także zaplecze: parkingi, place zabaw, itd.
      Tak się składa, że nakłady na infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów są w Polsce od lat znacznie niższe od nakładów na infrastrukturę dla samochodów i nadal nie jest nawet proporcjonalna do tego, ile podróży odbywa (i może odbywać się bez problemu) rowerami i pieszo.
      To już blisko 100 lat doświadczeń i badań pokazujących, że zapobieganie korkom poprzez rozwój dróg i parkingów wcale nie poprawia sytuacji. Bo wtedy po prostu przybywa podróżujących autami. Branża motoryzacyjna nadal mydli oczy naiwnym, pokazując pojazdy w reklamach, w których nie ma korków i spokojnie oraz wygodnie parkujesz sobie na parkingu.
      Elementarna infrastruktura rowerowa ma stworzyć przyzwoitą alternatywę dla podróży autem i paradoksalnie poprawić sytuację reszty kierowców, gdy przynajmniej część z nich przesiądzie się na rowery.
      To są fakty - w krajach skandynawskich, gdzie wcale nie jest cieplej - rowerzystów całorocznych jest bardzo dużo, mają dobrą infrastrukturę i trend ten od dekad wcale się nie odwraca. Przede wszystkim - masa dzieci i młodzieży podróżuje rowerami do szkół, podczas gdy w Polsce rodzice rozwożą dzieci autami do placówek oświatowych i potem jadą do pracy.
      W większości aut podróżuje tylko kierowca. I teraz państwo ma zapewnić miejsce parkingowe w miejscu zamieszkania, w miejscu pracy, pod pocztą itd. itd. a także możliwość dojazdu? Motoryzacja to także ogromne koszty dla państwa - utrzymanie dróg i parkingów, zanieczyszczenie środowiska, zdrowie (także kierowców).
      Przecież to śmieszne - ktoś dojeżdża autem na siłownię, żeby poćwiczyć a potem wraca autem do siebie...

      • 2 1

    • ty nie byłaś wcześniej nowa w tym mieście to wracaj na wieś

      • 1 1

    • Masakra

      Pani Prezydent za te kilkanaście milionów lepiej wybudować kilkadziesiąt km ścieżek rowerowych oraz w wielu miejscach parkingi przy ścieżkach z uchwytami do mocowania rowerów jeszcze monitorowane, Jeszcze można dokonać napraw nawierzchni obecnych ścieżek rowerowych. Proszę przemyśleć temat. Ktoś kto planuje tą inwestycję działa na Pani niekorzyść i nas rowerzystów.

      • 0 1

  • to już przesada taka kwota dla kilkunastu rowerów ,a za niedługo i tak weźmie w ajencję ,,ktosik,, i zrobi płatny dla aut, wejdzie na gotowe

    • 2 0

  • Idą grubo !!! Nasze władze mają forsę widać, a ty płać, płać głupi narodzie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum