Rowerowa ankieta dla pracodawców. Ma usprawnić strategię miasta
Portal mobilnagdynia.pl udostępnił kwestionariusz online dla pracodawców z Gdyni, badający strategię rowerową wśród firm w obrębie miasta. Wyniki mają posłużyć lepszemu przystosowaniu Gdyni pod kątem transportu rowerowego.
- Ankieta jest przeznaczona dla pracodawców - informuje Kamil Złoch na portalu Gdynia.pl. - Ci, odpowiadając na łącznie kilkanaście konkretnych pytań, zobrazują, jak na co dzień dojeżdżają gdyńscy pracownicy. Dla miasta to szansa na sprawdzenie skali firm, które coraz odważniej promują jazdę na rowerze i wprowadzają specjalne udogodnienia dla rowerzystów. Wypełnienie kwestionariusza zajmuje około 5-10 minut.
Rusza demontaż stacji Mevo. Nie parkuj tam roweru
Co dla aut, a co dla rowerów?
W ankiecie pracodawcy są pytani m.in. o stosunek miejsc parkingowych dla samochodów i rowerów oraz o udogodnienia dla rowerzystów proponowanych przez firmy. Twórcy ankiety chcą także dowiedzieć się, czy w okolicach gdyńskich firm znajduje się przyjazna rowerzystom infrastruktura.
- Aby rozwijać rowerową infrastrukturę w Gdyni w odpowiednim kierunku, przyda nam się konkretny drogowskaz, którym będzie właśnie opracowana strategia - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Dokument zdiagnozuje najważniejsze potrzeby rowerzystów w mieście, a nam da odpowiedź na pytanie, co powinniśmy zrobić w najbliższych latach, aby zachęcić kolejnych mieszkańców do zrównoważonej mobilności.
Opinie wybrane
-
2022-11-03 09:49
Panie Marku Łucyku, miasto dostosowane do osób niepełnosprawnych to miasto przyjazne wszytkim (3)
Pewnie to Pan słyszał, jeżeli interesuje się Pan tematem zrównoważonej mobilności. Proszę więc o "wyciągnięcie ludzi na powierzchnię", a wpuszczenie aut/pociągów w przejazdy podziemne. Przejścia podziemne i wysokie nadziemne to jedne z najtrudniejszych do pokonania miejsc. A W Gdyni mamy takich przejść sporo. Dodatkowo przejścia te charakteryzują się przyciąganiem dziwnych osób oraz okropną estetyką, bohomazami itd
- 10 5
-
2022-11-04 09:37
Autorze tego wpisu: miasto dostosowane do potrzeb rowerzystów to miasto przyjazne wszystkim
także osobom niepełnosprawnym, pieszym oraz: paradoksalnie - kierowcom. Im więcej osób korzystających z rowerów jeżdżących po jezdniach uspokojonego ruchu lub drogach dla rowerów, tym więcej miejsca na parkingach dla samochodów i mniej samochodów zaparkowanych na chodnikach, utrudniających ruch pieszym i niepełnosprawnym. Do tego mniej samochodów rodziców dowożących dzieci do szkół w godzinach porannego szczytu = mniej korków.
- 2 1
-
2022-11-03 11:13
O czym ty mówisz. Zacznijmy od tunelu na puckiej xD (1)
- 0 4
-
2022-11-03 11:51
no i znowu chcą tunelu a obok jest gotowy od kilkudziesięciu lat
zostaw swój złom w domu i skorzystaj z tunelu przy dworcu Chylonia albo Cisowa, po obu stronach masz autobusy, możesz też dojechać rowerem i przez tunel go przeprowadzić pieszo, nie musicie wszędzie swojego złomu ciągnąć ze sobą, no chyba że tyłek za gruby na chodzenie, jak tak to nie zaszkodzi postać przed przejazdem i pomyśleć w tym czasie o odchudzaniu
- 2 4
-
2022-11-03 10:15
W Gdańsku pracodawcy aż za bardzo o nich dbają... Dodatki za przyjeżdżanie rowerem do pracy lub... samochodem... (1)
Za jazdę rowerem płaci się zawodowym rowerzystom a za jazdę samochodem tym, którzy jeżdżą nim zawodowo. Pomijając absurd jest to dyskryminacja osób, które mogą nie mieć roweru/samochodu, prawa jazdy, wybierają komunikację miejską lub lubią chodzić pieszo, pracują zdalnie, albo po prostu z innych względów nie mogą korzystać z roweru lub samochodu, np. mają dolegliwości zdrowotne, które im to uniemożliwiają.
- 11 19
-
2022-11-03 11:05
bedziesz mowil prywatnej firmie na co ma hajs wydawac? PRLu sie zachcialo?
- 9 1
-
2022-11-03 10:19
Czas pomyśleć o hulajnogistach (15)
W mojej firmie pełno stojaków i innych dupereli na rowery a miejsca ładowania hulajnogi brak. Przyczepkami można wozić dzieci do przedszkola ale tylko rowerem, hulajnogą już nie a taka 30 kg hulajnoga elektryczna z dwoma silnikami i trzema hamulcami (dwa tarczowe + elektryczne) jest tak samo bezpieczna jak rower. Niech by do tego dołożyli wymóg
W mojej firmie pełno stojaków i innych dupereli na rowery a miejsca ładowania hulajnogi brak. Przyczepkami można wozić dzieci do przedszkola ale tylko rowerem, hulajnogą już nie a taka 30 kg hulajnoga elektryczna z dwoma silnikami i trzema hamulcami (dwa tarczowe + elektryczne) jest tak samo bezpieczna jak rower. Niech by do tego dołożyli wymóg kasków i oświetlenia i jazda. Za 10 lat i tak będziemy jeździć wyłącznie na prądzie, więc jak większości nie będzie stać na samochód to i tak zostanie hulajnoga.
- 7 20
-
2022-11-14 22:43
Energia vm
A prąd skąd masz???
- 0 0
-
2022-11-07 19:52
Chodzi o cos wiecej niz przemieszczanie
Z A do B. Rower to trening kardio a nie tylko transport.
- 1 0
-
2022-11-06 15:04
To myśl.
- 1 0
-
2022-11-05 12:54
(1)
Pracodawca ma placic za prad do Twojej hulajnogi?
- 0 1
-
2022-11-07 08:44
Mój płaci, czy tego
chce, czy nie
- 1 0
-
2022-11-03 11:47
jak nie widzisz różnicy w bezpieczeństwie jazdy na rowerze i hulajce (3)
to powinieneś rozważyć tramwaj albo autobus bo na samodzielnego uczestnika ruchu drogowego się nie nadajesz, a już szczególnie nie powinieneś prowadzić jakiegokolwiek pojazdu przewożącego dzieci jeśli masz takie szalone pomysły jak wsadzenie ich do przyczepki na hulajce
- 3 1
-
2022-11-03 12:54
To proszę wytłumacz (2)
Rozumiem, że jeździłeś dużo na rowerze, hulajnogach z wypożyczalni, takich szybszych miejskich oraz full amortyzowanych, z tarczówkami, z pełnym zawieszeniem, na kołach np. 10" i wiesz dokładnie na czym polega różnica w niebezpieczeństwie lub przywołasz takie badania. Bo jeśli nie to Twoje gadanie jest warte tyle co Ziobro.
- 2 0
-
2022-11-08 08:15
Zrób sobie taki test. Prędkość 30km/h i prosotpadle najeżdżasz na zwyczajny krawężnik o wysokości 10 cm lub więcej.
Co stanie się z hulajnoga przy takim scenariuszu, a co z rowerem.
Rower, (nawet szosowy) zostanie podbity na kilka centymetrow po czym dalej pojedzie prosto (choć może już że skrzywioną obręczą).
Hulajnoga zapewni lot lepszy niż skoki Małysza- 1 0
-
2022-11-06 17:58
Podstawy fizyki się kłaniają
Hulajnoga jest znacząco mniej stabilna ze względu na mniejsze koła.
Po pierwsze stabilizujący efekt żyroskopowy jest znacznie mniejszy.
Po drugie środek ciężkości pojazdu wraz z kierującym jest znacznie wyżej niż oś przedniego koła w porównaniu do roweru, co oznacza, że nie jest możliwe równie gwałtowne hamowanie.
Po trzecieHulajnoga jest znacząco mniej stabilna ze względu na mniejsze koła.
Po pierwsze stabilizujący efekt żyroskopowy jest znacznie mniejszy.
Po drugie środek ciężkości pojazdu wraz z kierującym jest znacznie wyżej niż oś przedniego koła w porównaniu do roweru, co oznacza, że nie jest możliwe równie gwałtowne hamowanie.
Po trzecie również położenie środka ciężkości, w połączeniu z konstrukcją układu kierowania powoduje, że hulajnoga z definicji jest pojazdem niestabilnym. Mówiąc inaczej, popchnięty rower jest w stanie sam przejechać nawet kilkadziesiąt metrów, hulajnoga nie, bo się przewróci.- 3 1
-
2022-11-03 11:16
różnica pomiędzy hulajnoga a rowerem (5)
jest zasadnicza
rower ma pedały i hamulce, a hulajnoga manetkę do przyspieszania która potrafi się zaciąć, wiem bo miałam kilka takich sytuacji, reklamacje były koszmarem, przy zaciętej manetce pozostało jedynie zeskoczenie z hulajnogi bo hamulce nie dawały rady, co by było jakby ś ciągnął przyczepkę z dzieckiem?- 3 3
-
2022-11-04 21:26
(1)
Mam już 3 rok hulajnogę i jeszcze nigdy mi sie manetka nie zacięła, a przejechałem ok 2500 km, newet nie słyszałem, żeby komukolwiek sie manetka zacięła. Bredzisz.
- 2 0
-
2022-11-06 06:45
3 lata, 2500km, czy na pewno jej potrzebujesz
więcej chodzę pieszo
- 2 0
-
2022-11-04 11:32
zależy od firmy :)
mój tata jeździ hulajką do pracy i spokojnie bierze ją ze sobą do biura i chowa pod biurkiem, gdyby była potrzeba mógłby też naładować
- 1 0
-
2022-11-03 12:59
A wiesz, że hulajnoga też ma hamulce? Szok i niedowierzanie!
Podczas wciśnięcia hamulca automatycznie odłącza się napęd (i ew. uruchamia hamulec elektryczny), więc nie wiem jakim wynalazkiem jeździłeś, że Ci hulajnoga jak dziki ogier uciekała bez kontroli. Rozumiem, że rower elektryczny jest już całkowicie bezpieczny, bo tam się nic nie zatnie? Chyba, że te pedały, o których wspominasz mają Cię uratować jak będziesz kręcił do tyłu jak w BMXie, bo już nie ogarniam tych Twoich bajek :)
- 7 0
-
2022-11-03 11:43
hamulce nie dawały rady ? chyba nie jest to możliwe, hamulce zdławiają te silniczki elektryczne , nawet podjazd je dławi.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.