• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie odwołania od wyroku ws. Mevo

Joanna Skutkiewicz
8 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W marcu tego roku mieliśmy poznać operatora Mevo 2. W marcu tego roku mieliśmy poznać operatora Mevo 2.

Pod koniec marca pisaliśmy o wyroku ws. Mevo, który zapadł w Krajowej Izbie Odwoławczej na początku miesiąca. Po analizie dostarczonych dokumentów Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot postanowił nie odwoływać się od podjętej decyzji. Oznacza to unieważnienie zaproszenia do składania ofert w toczącym się postępowaniu i zmianę kryteriów wyboru wykonawców nowego Mevo.



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot po analizie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej podjął decyzję o nieodwoływaniu się od wyroku. To już kolejne opóźnienia w postępowaniu spowodowane odwołaniami Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do Krajowej Izby Odwoławczej.

- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu - mówi Michał Glaser, prezes Zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Kolejne odwołania Nextbike Polska w restrukturyzacji do KIO powodują wielomiesięczne opóźnienia w postępowaniu. Wszystkie warunki przetargowe zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery i system najwyższej jakości. Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem. Sposób zarządzania Mevo 1 pozostawiał wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2. Pozostali wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, zupełnie inaczej niż w przypadku Nextbike Polska SA w restrukturyzacji.
Na początku marca Krajowa Izba Odwoławcza poleciła zmianę zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w kryteriach wyboru wykonawcy. Nakazano m.in. usunąć zapis dotyczący możliwości oceny estetyczno-funkcjonalnej rowerów, przedstawienia sposobu zarządzania systemem ze szczegółową analizą kosztów oraz harmonogramem i przedstawienia dokumentów dot. punktów ładowania rowerów elektrycznych.

Po uszczegółowieniu ww. zapisów w dokumentacji wykonawcy dostaną ponownie zaproszenie do składania ofert. Odwołanie od wyroku KIO spowodowałoby kolejne wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu Mevo.

Dwa postępowania sądowe przeciwko Nextbike Polska



Po rozwiązaniu umowy z operatorem Mevo 1 na kontach użytkowników pozostały niezwrócone środki z abonamentów. Zarówno przedstawiciele NB Tricity, jak i Nextbike Polska zapewniali, że niewykorzystane środki zostaną zwrócone użytkownikom. W wielu przypadkach tak się jednak nie stało.

OMGGS kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. OMGGS przygotowywał się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMGGS wszczął dwa postępowania sądowe - nie tylko wobec NB Tricity, lecz także jej spółki matki, Nextbike Polska. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne.

Spółka NB Tricity ma zobowiązania również wobec OMGGS. Po wypowiedzeniu umowy łączna wysokość kar wynosiła 8 054 581,20 zł, czyli 20 proc. wartości umowy. Jak dotąd tylko połowa tej kwoty, pochodząca z gwarancji bankowej, trafiła na konto OMGGS.
08:06 9 KWIETNIA 21

Co z rowerami? (10 opinii)

Co jest z rowerami miejskimi? Sprawa była poruszana w styczniu i do teraz jest cisza. Umowa miała być niby w marcu, a nadal nie ma żadnych informacji.
Co jest z rowerami miejskimi? Sprawa była poruszana w styczniu i do teraz jest cisza. Umowa miała być niby w marcu, a nadal nie ma żadnych informacji.

Opinie (93) 2 zablokowane

  • Czy ci rzędnicy są niekompetenni, czy robią to z premedytacją?

    Zauważcie - bo to jest trochę tak niejasno napisane - że sprawa dotyczy nowego konkursu na Mevo, ogloszonego po klapie wersji 1.0, konsultacjach społecznych, analizach prawnych i innych "procedurach" trwających półtora roku. i co się okazuje? Że po takim czasie, po nauczce z Mevo 1.0, po takich dogłębnych analizach konkurs został przez urzędników rozpisany... nieprawidowo. Słuchajcie - prawo o zamówieniach publicznych działa u nas od dekad, zajmują się tym samorządowcy - ci sami - również od dekad. I co? I rozpisują konkurs, który zostaje skutecznie zaskarżony z powody trzech, trzech (!) różnych zapisów w SIWZ (i kilku mniejszych). Mam poważne wątpliwości, czy to jest zwykła niekompetencja urzedników, samorządowców, którzy zwyczajnie nie znają się na swojej pracy i robią "cokolwiek", a wiekszość źle, czy nie jest to aby działanie z premedytacją, obliczone na konkretny cel. No bo że część z nich to id**ci, to wszyscy wiemy. Ale z drugiej strony Nexbike (a nie oszukujmy się - NB TriCity to tylko wydmuszka oficjalnie osobna) to przecież poważny, największy gracz europejski w tej branży, wielka firma z ogromnym doświadczeniem we "współpracy" z samorządami. Więc czy to nie jest tak, że to nie jest głupota i niekompetencja naszych "włodarzy", tylko Nextbike i tak ma prowadzić ten rower, bo tak zostało uzgodnione i kasa się musi zgadzać?

    • 12 1

  • Glaser i jego kasta z Obszaru do odwołania. (1)

    Jakim cudem ci ludzie, którzy wybrali NB i "czuwali" nad całym projektem, dalej nim zarządzają? Jakim cudem nie odpowiedzi za straty milionów zł? Dlaczego użytkownicy MEVO 1.0 nie otrzymali swoich pieniędzy za wykupione abonamenty.
    To jest straszne że urzędnicy nie mają żadnej odpowiedzialności. Można być d**ilem na posadce i narazić miasto na wielomilionowe straty i dalej trwać na stanowisku. Masakra.

    • 9 1

    • Glaser to taki lokalny Sasin

      • 0 0

  • miernoda dulca (1)

    2 lata rovery leza w magazyna , starty to dziesiątki milionów , i zanieczyszcenie miasta - rowery jednak znacznie lepsze od hulakng, i bezpieczniejsze.

    • 13 8

    • I z tego, i z tamtego spadniesz. W przypadku hulajnogi może Ciebie udeżyć konstrukcja z baterią (która jednak zamontowana jest bardzo nisko), w przypadku roweru poleci na Ciebie o wiele więcej konstrukcji i wagi.

      W przypadku zderzenia z innym obiektem też nie ma różnicy, skoro i tak żaden dostawca takich usług nie daje dodatkowo w zestawie kasku.

      • 1 4

  • jakby wygrał nextbike (w końcu to przetarg) (1)

    to ktoś z tego będzie korzystał?

    • 0 0

    • ja bede

      • 0 0

  • Zaorać ten poroniony projekt

    A winnych rozliczyć.

    • 0 1

  • Klasyczne wydymanie niedoświadczonych i nie mających wyobraźni urzędników. Przetargi trzeba umieć robić, a nie tylko chcieć

    • 3 0

  • GD

    Myślałem że oni siedzą a widzę kabaret dalej trwa.

    • 2 0

  • Mevo (1)

    To byla sciema i przekret pierwszej klasy. Ani finansowo ani organizacyjnie projekt nie dopinal sie od samego poczatku - wazne bylo aby dofinansowania pobrac. Wystarczy sprawdzic skad pochodzily rowery i dotacje - i wszystko staje sie jasne... Kto mial zarobic - ten zarobil

    • 0 0

    • znaczy.... Chińczycy?

      • 0 0

  • Rowery

    Im więcej złodziei i prezesów tym gorzej. Dla mieszkańców to lepiej, że koszmar rowerowy jeszcze się nie zaczął.

    • 0 1

  • Smiejecie sie z sasina a macie takich nieudacznikow jak dulkiewicz czy szczurek

    100 000 000 pln plus odsetki utopill szczurek na nieczynnym lotnisku w kosakowie
    40 000 000 pln plus odsetki utopil karnol, dulkiewicz, szczurek na projekt roweru mevo
    Kilkadziesiat milionow utopionych na szadolkach w budowe zbyt malej kompostowni smieci
    Z kogo sie smiejecie? Z siebie i swoich wyborow.....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum