• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami

Maciej Korolczuk
13 września 2023, godz. 11:15 
Opinie (530)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny. W środę, 13 września, ruszyły testy zewnętrzne. To oznacza, że rower bezpłatnie może przetestować każdy chętny.

Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.




Rowery Mevo już dostępne dla każdego



Czy będziesz jeździć rowerami Mevo?

Na ten moment czekało wielu mieszkańców Trójmiasta i całej metropolii. W środę na ulice Gdańska, Sopotu, Gdyni i pozostałych gmin zrzeszonych w Obszarze Metropolitalnym wreszcie wyjechały rowery Mevo. Zarówno te elektryczne (1,6 tys. sztuk), jak i te klasyczne, czyli bez napędu elektrycznego (500). Rowery na stacjach pojawiły się już we wtorkowe popołudnie, wzbudzając ciekawość mieszkańców.

W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.

Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna



Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?

- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.





Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów



Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

W Gdańsku do dyspozycji mieszkańców w fazie testów będzie 869 elektryków i 271 rowerów bez napędu, w Gdyni odpowiednio 444 i 139 rowerów, a w Sopocie 66 i 21.


Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag



- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.



Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.

Do dyspozycji mieszkańców będzie:

  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (530) 7 zablokowanych

  • Co rower Mevo robi przykuty do balustrady przy Bednarskiej 22? (1)

    Czy to jest miejsce właściwe dla tego roweru czy ktoś abonament wykupił?

    • 2 1

    • Zaryzykuję stwierdzenie, że... stoi?

      • 1 2

  • Poza stacją to nie jest poza strefą (poruszania się), albo poprawcie tekst, albo napiszcie, że ta kobieta (1)

    nie wie co mówi.

    Co oznacza pozostawienie poza stacją, jeśli stacja jest zapełniona?

    Pozostawienie obok stacji za opłatą aż 10PLN?

    • 8 1

    • zamiast lepiej, to gorzej

      • 1 0

  • Bardzo Drogo

    Zdzierstwo jak zawsze w tym mieście

    • 11 3

  • Aplikacja? Sprawdzałem... nie ma (1)

    po co wprowadzacie ludzi w błąd?

    • 4 7

    • Napewno?

      To w jaki sposób ja zainstalowałem pół godziny temu?

      • 1 1

  • Dla mnie za małe wspomaganie

    Jeździłem dzisiaj. Rower przeraźliwie ciężki a wspomaganie jest słabe. Nogi bolą po 20 minutach jazdy. Za duży kloc za małe wspomaganie.

    • 17 2

  • dla kogo ten system ?

    Myślałem że ktoś zdefiniwał dla kogo ten system wynajmu rowerów/rowerów elektrycznych jest przeznaczony .... może ktoś mi to objawi ? Czy dla stałego dowozu do pracy na uczelnie do szkoły etc, ? Czy dla zastąpienia komunikacji miejskiej/podmiejskiej/metropolitalnej ? Czy dla turystów ? Albo dla zabawy gimbusów lub miłośników seksu rowerowego ? Tego nikt nie wie i stąd tyle i**otwpisów....

    • 5 3

  • (1)

    Hulajnogi, rowery, zwężenie dróg. Czyli przygotowywanie na likwidację samochodów. pomału, bez rozgłosu. Myślę że ludzie się obudzą na czas i wybiorą na następną kadencję kogo trzeba, bo czeka nas jedzenie robaków, zakaz podróży samolotami, ubrania dwa razy do roku. I to wcale nie jest żart.

    • 17 8

    • Co złego w rowerach czy hulajnogach? Zajmują mniej miejsca, nie są głośne i nie tworzą dymu spalinowego. Same wspomniane cele c40 to bardziej jakieś utopijne marzenie o świecie - jest miasto/państwo, gdzie nie ma się limit lotów itd? Polecam spojrzeć na temat z drugiej strony

      • 0 4

  • Drogo - 1godz -6zł tam i spowrotem 12zł dziennie (5)

    Na duże odległości to się nie opłaca 12zł dziennie to sporo za zwykły rower x2 za elektryk czyli 24zł/dziennie za dojazd do pracy. Startują w złym momencie, kończy się sezon rowerowy.

    • 10 1

    • Hulajnogi kosztują 3 razy więcej w ogolnym rozrachunku, polecam sie przejechac i samemu zobaczyc jak to działa :)

      • 2 4

    • I właśnie o to chodzi żeby przejazdy długodystansowe wychodziły drogo (2)

      W poprzedniej wersji Mevo centusie jeździli tym zamiast skm, bo wychodziło taniej, ale w ten sposób jedna osoba zajmowała rower na kilka godzin i dostępność dla reszty ludzi była znikoma. Może teraz, jak system ma zdrowsze założenia, w końcu się uda. Rower miejski ma służyć jako uzupełnienie zbiorkomu, na potrzeby tzw. "last mile" a nie jego zamiennik

      • 6 2

      • Może gdyby rowery okazały się wygodnym środkiem komunikacji, to zmniejszyłoby się zapotrzebowanie na autobusy

        i w sumie dla miasta wyszłoby taniej? Za koszt jednego autobusu (zakup +¸eksploatacja) pewnie można by kupić 1 tys. rowerów.

        • 1 1

      • Po godzinie rower byłby znowu dostępny, tylko w innym miejscu.

        • 1 0

    • No i prawidłowo

      To nie jest po to, żebyś jeździł z Sierakowc do Gdańska.

      • 3 1

  • Jak zabronią wjazdu samochodem do Gdańska to będzie można jeździć rowerem w deszczu. (11)

    Potem jeszcze miasto 5 minutowe jak w Warszawie i mamy rękę w nocniku.

    • 103 90

    • (3)

      Och nie, jeszcze Ci przysuną pracę, szkołę i przedszkole do domu i nie będziesz miał wymówki, żeby kisnąć dwie godziny dziennie w korkach!

      Jak żyć?

      • 45 11

      • A jak to zrobią w praktyce (1)

        • 0 1

        • Tak jak w Chinach.

          Bramki jak na stadion między dzielnicami.

          • 4 2

      • Jak lewica zaczęła importować hamerykańskie problemy, by z nimi "walczyć", to już było śmiesznie. A teraz polska prawica chce chronić nas przed złowrogim pomysłem, by miasta w USA były bardziej jak te w Europie. Wygląda, że zawodem najbardziej pozbawionym przyszłości jest satyryk.

        • 1 0

    • A teraz nie można jeździć rowerem w deszczu? (2)

      • 21 4

      • Nie wolno. (1)

        Przychodzi Ursula von der Leyen i spuszcza Ci łomot jak to zrobisz.

        • 27 4

        • taaak, powinniście wyjść już z Unii. Wstyd tylko ptzynosicie, wy, Polacy.

          • 0 12

    • (1)

      O nie jeszcze bebzon piwny zgubisz przez ruch i co to wtedy bedzie?

      • 18 4

      • A wiadomo ze kto nie ma brzucha ten slabo

        ....

        • 3 1

    • Najgorzej, bedziesz mial blisko i nie bedziesz mogl sobie postac i ponarzekac w korkach, przykro nam przegrywku

      • 30 8

    • Och nie, jak tak można męczyć

      ...wyborcow konfederacji.

      • 15 11

  • Upośledzanie i tuczenie społeczeństwa

    Po co komu to wspomaganie elektryczne tylko są z tym problemy zero ekologii i czyni ludzi leniwymi i grubymi

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum