Można już jeździć Mevo. Bez opłat, ale pod kilkoma warunkami
Od dziś mieszańcy Trójmiasta i pomorskich gmin mogą testować nowe rowery systemu Mevo. Połowa całej floty, a więc ok. 2 tys. rowerów - elektrycznych i klasycznych - zostało udostępnionych użytkownikom. Wystarczy pobrać aplikację, założyć konto i podpiąć do niego kartę płatniczą. Testy są darmowe i potrwają kilka tygodni.
- Rowery Mevo już dostępne dla każdego
- Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
- Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
- Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
- Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Rowery Mevo już dostępne dla każdego
W środę rano w sklepie z aplikacjami (Mevo w Sklepie Play) pojawiła się za to aplikacja Mevo, która umożliwia wypożyczenie roweru. W sklepie AppStore wciąż trwa wgrywanie aplikacji.
Testy Mevo bezpłatne, ale karta płatnicza niezbędna
Testy zewnętrzne są darmowe i przewidziano je dla 80 tys. użytkowników. Aby wypożyczyć rower, wystarczy ściągnąć aplikację i podpiąć do niej aktywną kartę płatniczą. W jakim celu?
- Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł. Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo.
Nowa dostawa rowerów Mevo na Fikakowie (9 opinii)
Testy Mevo: trzy razy więcej elektryków niż klasycznych rowerów
Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.
Testy Mevo to czas na zgłaszanie uwag
- Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS i Operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów - dodaje.
Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?
Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.
Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.
Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującą się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.
W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: kontakt@rowermevo.pl.
Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo
Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.
Do dyspozycji mieszkańców będzie:
- 3099 rowerów elektrycznych
- 1000 klasycznych
- 717 stacji
Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny - 259 zł.
W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
- 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
- 60 minut na rowerze elektrycznym
Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
- 20 gr na rowerze elektrycznym
- 10 gr na rowerze tradycyjnym
Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
- 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
- 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym
Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.
Miejsca
Opinie (530) 7 zablokowanych
-
2023-09-22 07:45
Rezerwacja roweru
Brakuje w aplikacji możliwości zarezerwowania roweru zanim się dojdzie do stacji (około 10 minut)
Mapka powinna otwierać się od razu z przybliżonymi stacjami, a nie z całą mapą.- 1 0
-
2023-09-22 16:42
Rejestracja
Dlaczego mevo przy rejestracji karty kredytowej żąda podania pinu do karty? Jesto nadużycie albo proba wyłudzenia
- 3 0
-
2023-09-24 16:44
Więcej elektryków proszę!
Dzisiaj wypróbowałam rower elektryczny, z górki i po równym terenie jedzie się fajnie i szybko, pod górkę ( a u nas w okolicy Niedźwiednika, Moreny ,Matemblewa ) jest ich dużo - dosyć ciężko , jakieś słabe to wspomaganie trochę. Ale dałam radę. Tylko dostępnych elektryków w okolicy jest bardzo mało albo wcale. Przewidziane koszty trochę zbyt wysokie- jak na rower miejski. Postuluję jeszcze jedna stacje w Matemblewie - w okolicy starej pętli autobusowej ( Matemblewska 1). Matemblewie jest odcięte obecnie od komunikacji prawie, więc będą chętni. Rower nieelektryczny jest zbyt ciężki i toporny. Więcej elektryków, poproszę!
- 0 0
-
2023-10-08 15:41
Za drogo!!!
1h w abonamencie dziennie to zbyt mało, a potem każda kolejna za 12 zł to złodziejstwo...niech szczurek sam pomyka na mevie, bo użytkownikowi, który chce regularnie na tym dojeżdżać codziennie do pracy bardziej opłaca się kupić elektryka na raty na własność...pomysł był dobry, ale wykonanie jak zwykle fatalne, jak większość działań miasta typu pseudo park zamiast stadionu i lodowiska czy pseudo skwerki z których nikt nie korzysta zamiast parkingów...a za parkowanie haracz jak za zboże...nawet dla stałych mieszkańców...Gdynia za szczura schodzi na psy...a raczej do kanałów...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.