• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: CityBike Global chce zostać operatorem

Joanna Skutkiewicz
18 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
CityBike Global działa m.in. w Limie w Peru. CityBike Global działa m.in. w Limie w Peru.

CityBike Global, globalny operator usług wypożyczania rowerów, chce wejść na polski rynek. Firma bierze udział w przetargu na dostarczenie usługi wynajmu rowerów miejskich do systemu Mevo w Trójmieście. Jest jednym z dwóch podmiotów, które złożyły oferty w tym konkursie.



Kto powinien wygrać przetarg na Mevo?

CityBike Global zaproponował Trójmiastu dostarczenie rowerów elektrycznych czwartej generacji - inteligentnie połączonych pojazdów, eliminujących potrzebę instalacji doków i terminali trzeciej generacji, zmniejszając w ten sposób koszty inwestycyjne i operacyjne. Pojazdy mają mieć zamki i systemy pozwalające na kontrolowane parkowanie w określonym obszarze lub standardowym stojaku rowerowym.

Cabanas: dopasowujemy rowery do miasta



Jak wskazuje dyrektor firmy Jordi Cabanas, CityBike Global nie jest ani producentem rowerów, ani operatorem jednej, własnej technologii, co w tym przypadku jest atutem. Firma nie będzie forsować konkretnego rozwiązania, ale za każdym razem może dopasować je do potrzeb danego miasta.

- To duża metropolia, którą każdego roku odwiedzają dodatkowo dziesiątki tysięcy turystów - mówi Jordi Cabanas, dyrektor zarządzający CityBike Global. - Ogromne zapotrzebowanie na rowery miejskie, coraz większa popularność komunikacji rowerowej i chęć przysłużenia się planecie - to kluczowe czynniki. Poza tym wiemy, że władze Gdańska, Gdyni i Sopotu są bardzo otwarte na współpracę z inwestorami, traktują ich po partnersku. To miasto przyjazne ekologicznemu transportowi, przyjazne ludziom, przyjazne przedsiębiorcom - dlatego zainteresowaliśmy się tym rynkiem. Oczywiście, jako globalna firma jesteśmy dumni, że możemy oferować nasze usługi nie tylko w nowym mieście, ale także kraju, to bardzo motywujące i napędzające nas do nowych wyzwań.
Projekt rowerów dla Trójmiasta zakłada uruchomienie jednośladów z:

  • akumulatorem o zasięgu do 100 km,
  • w pełni automatycznym czujnikiem momentu obrotowego,
  • wewnętrzną 3-biegową skrzynią biegów,
  • transmisją pasową,
  • niską wagą dzięki ramie ze stopu aluminium,
  • przednim hamulcem tarczowym i tylnym hamulcem bębnowym,
  • ochroną przed kradzieżą i wandalizmem (akcelerometr, alarm, śledzenie GPS).

Firma zamierza także zatrudnić lokalny personel liczący 47 osób, obsługujący 51 punktów ładowania rozmieszczonych we wszystkich gminach.

CityBike Global bierze też udział w przetargach w Wielkopolsce i na Śląsku.

CityBike Global z "rażąco niską ceną"?



Konkurentem CityBike Global w przetargu jest konsorcjum BikeU i Freebike. Różnica w oferowanych cenach jest wyraźna. CityBike Global złożył ofertę wartą 159,27 mln zł, a drugi oferent aż 365,31 mln zł. Związek Metropolitalny zamierzał wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.

Przedstawiciele firmy przekonywali, że są przygotowani na terminowe i wyczerpujące złożenie wszystkich dokumentów, które mogą w razie potrzeby udowodnić, że ich oferta nie nosi znamion rażąco niskiej ceny.

Wątpliwości ws. doświadczenia firmy



Zaledwie kilka dni temu odbyła się dyskusja kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy i Polski 2050, którzy przekonywali, że trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie. Przekonywali, że nie powinno się lekceważyć kryterium doświadczenia, bo tego właśnie - zdaniem m.in. Tomasza Larczyńskiego - brakuje omawianemu oferentowi.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot odniósł się do tych zarzutów, a stanowisko zarządu przedstawiliśmy w osobnym tekście:

Trwa dyskusja o przetargu na Mevo



Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym. W trakcie procedowania badana będzie m.in. struktura własnościowa CityBike Global.

CityBike Global planuje ekspansję



CityBike Global, a właściwie firma Marfina, ma zostać operatorem rowerów miejskich m.in. w Sztokholmie. Miasto podpisało z firmą umowę na ponad 5 tys. rowerów. Wszystkie jednoślady mają być elektryczne, a wypożyczenie ich będzie zaskakująco niedrogie: 10 kr (4,4 zł) za dzień, 25 kr (11,1 zł) za tydzień, 33 kr (14,7 zł) miesięcznie, 99 kr (44,1 zł) za pół roku i 149 kr (66,4 zł) za rok. Pierwsze rowery mają pojawić się w kwietniu 2022 roku.

Rowery CityBike Global zostały już dostarczone w Helsinkach i w Limie.

Miejsca

Opinie (40) 2 zablokowane

  • Amatorzy

    poprzedni przetarg przygotowali, przeprowadzili niskooplacani amatorzy z UM dlatego sie wysypał. Wyobrazacie sobie aby podobny przetarg np na zasilanie stacji gsm ktory odbywa sie co 2 lata tak sie wysypał i siec komórkowala nie działała by 2 lata ? Amatorzy i nic tego nie zmieni ,klakierzy prezydentów bo kto tam przyjdzie do pracy za 5000na ręke ?.. młodzież po szkolach bez doswiadczenia

    • 7 0

  • Plaskie podeszwy

    Ja sie zaszczepilem i stopy nie wchodza mi w buty i nie chca mi wypozyczyc roweru.

    • 0 0

  • Wałek

    Widzę kabaret dalej trwa, skoro ludzie chcą być strzyżeni z kasy to niech będę. Oni niech kasę robią i planują, myślą, rysują, debatują, protestują itd oczywiście wszystko dla Gdańska he he.

    • 3 0

  • CityBike Global, a właściwie firma MA(r)FI(n)A ma zostać operatorem rowerów miejskich m.in. w Sztokholmie. (1)

    A ja mam zostać znanym biznesmenem, dlatego powierzcie mi swoje pieniądze a zyskacie na tym więcej niż byście sami zarobili.

    • 0 0

    • słowem
      bezpieczna kasa oszczędnościowa

      • 0 0

  • (1)

    Delikatna kiszka z naszymi rowerami miejskimi W każdym dużym (i w sumie mniejszym) mieście funkcjonują bez problemu od wielu lat. U nas od wielu lat stoją i kurzą się gdzieś w halach. Ciekawe jest to, że Nextbike, który był operatorem Mevo w Trojmiescie, bez problemu obsługuje rowery np. w Lublinie :)

    • 9 0

    • w lublinie nikt genialny nie wymyślił kilkukrotnego wymieniania baterii każdego dnia

      nasze założenia wymieniania akumulatora po godzinie - dwóch jazdy są po prostu są i**otyczne - bo każda taka wymiana to kurs serwisanta samochodem do roweru i z powrotem do punktu ładowania akumulatorów... normalnie ładuje się akumulatory automatycznie po odstawieniu na stojak... ale nie u nas...

      • 3 0

  • Ustawka promocyjna w czasie przetargu? Trochę wstyd.

    Elektryk bez parkowania z ładowaniem to pomyłka, nie ważne czy w czwartej czy w szóstej generacji. Zresztą całe MEV0 to pomyłka - tak w pierwszej jak i w drugiej (pewnie nie ostatniej) wersji.

    • 2 0

  • Kolejna manipulacja te niby organizacje to partie polityczne z politykami i tam sami lewicowi znawcy :)

    • 0 0

  • Po ci*la te elektryki

    Dajcie luz z tymi elektrykami zwykle rowery by starczyły.

    • 3 0

  • Za takie pieniądze można zadbać o szpital w Gdańsku

    to są prawdziwe potrzeby a nie jakiś złom dla kilku turystów wpatrzonych w smartfony

    • 5 0

  • Dajcie nam publiczna kasę, ogłosimy otwarcie, kij z rowerami i klientami, zamkniemy dzialalnosc (1)

    Będziecie państwo zadowoleeeeni...

    A potem Mevo 3 ...

    • 1 0

    • zapomniałeś o konkursach, niezbędnych w tym typie wałka

      ćwiczono już:
      na kolorek ramy
      na hasełko i slogan reklamowy
      na nazwę

      proponuję dodatkowo:
      na kształt siodełka
      na rodzaj bieżnika opon
      na obrazek w apce

      na cokolwiek, przecież to nie na serio
      to tylko wałek, jak poprzednio

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum