Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.
Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).
Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo
Czwarte odwołanie Nextbike
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.
- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.
Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych
NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Miejsca
Opinie (181) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-06 00:42
Oczywiście Nextbike przekręcił wszystkich ale...
Ale w tej chwili ma 100% racji i wygra w cuglach te odwołania.
To że poprzedni przetarg zorganizowany był w taki sposób, że wiadome było że skończy się tak jak się skończyło, bo ten dopuszczał do niego nawet mikrofirmy (takie jak NBtricity z kapitałem 5000zł), a jednocześnie zakładał wypłatę kasy z góry.
Oczywiście inna sprawa że organizacji tego przetargu powinna się przyjrzeć prokuratura i osoby odpowiedzialne powinny już dawno siedzieć w więzieniach/aresztach, no ale wiadomo jak to w Polsce.
No więc pierwszy przetarg był tak ustawiony że wiadome było że wygrywa go spółka-córka, która dostaje kasę z góry, wtedy spółka matka wystawia fakturę np. za consulting, spółka córka ją płaci, zostaje z niczym i jak to w kapitalizmie bywa - ogłasza upadłość. No i cześć i czołem. Wszystko w pełni legalne, bankructwa "się zdarzają".
Formalnie NextBike nie miało z tym nic a nic wspólnego.
I teraz wykluczanie NextBike z przetargów jest jawnym złamaniem prawa.
Niestety- 0 0
-
2022-01-04 17:22
co za m...ndy! (5)
- 41 6
-
2022-01-05 07:57
(2)
dlaczego? sąd to oceni. ja tu widze jedynie wine urzednikow jezeli to sie tak przeciag i tyle trwa a nextbike moze jeszcze sie sadzic o pieniadze
urzednicy zle przygotowali umowy- 2 3
-
2022-01-05 10:27
a co powiesz o moich pieniądzach (1)
które zostały na aplikacji Nexbike (Mevo) i pomimo wystąpienia o ich zwrot - nigdy ich nie zobaczyłam?
- 2 2
-
2022-01-05 22:00
Z pretensjami do urzednikow. Tak skonstruowali umowy i system ze cie okradziono
- 1 1
-
2022-01-04 17:32
Dlaczego tak mowisz? (1)
Przecież to dobrzy znajomi rządzących w trójmieście
- 14 5
-
2022-01-04 20:06
bo to mongoły
- 2 1
-
2022-01-05 19:18
Pytanie (1)
Czy te rowery są potrzebne w dobie elektrycznych hulajnóg?
- 3 0
-
2022-01-05 21:01
Projekt ciągnięty na siłę. Gdyby było na to wzięcie to Bolt już dawno postawiłby rowery obok lub zamiast hulajnóg.
- 1 0
-
2022-01-05 19:42
nextbajk siusiaki
oddajcie pieniądze i spie**zaj cie robić ferment gdzie indziej
- 0 1
-
2022-01-05 10:04
Proszę o artykuł kim są osoby decyzyjne w OMGGS (1)
Wzięli Next Bike z kapitałem 5000 zł i to właśnie niekompetentni urzędnicy odpowiadają za ten cyrk i defraudacje.
Next Bike gra tak jak może, nie ma co się im dziwić.- 8 2
-
2022-01-05 11:28
Oficerowie rowerowi miast ,Kierownicy referetu mobilnosci w Gdańsku kitlinski
- 2 1
-
2022-01-05 09:54
Czy przypadkiem nie taniej byłoby kupić wszystkim mieszkańcom po rowerze (1)
I byłoby po problemie
- 8 1
-
2022-01-05 11:24
taniej ale tu chodzi by wiecej kasy zdefraudowac do prywatnej kieszeni firmy z przetargu i urzedników
- 3 0
-
2022-01-05 10:41
to jeszcze tych dziadów od vtopeo nie pogonili? i oni trpedują nowe? no szok
- 2 0
-
2022-01-05 10:02
A czemu miasto dopłaca do takich rzeczy (1)
Polska to kraj absurdów. Takie rzeczy niech robią firmy prywatne w całości. Alebo spółki miejskie w calości. Co za bzdura finansować dziesiątkami milionów firmy prywatne. To śmierdzie przekrętem z daleka.
- 8 1
-
2022-01-05 10:22
Dokładnie, miasto powinno tylko stworzyć warunki. Odpowiednie prawo, wyznaczyć miejsca ładowania i jeszcze rozpisać przetarg na dzierżawę takich miejsc.
- 5 0
-
2022-01-05 09:40
Najpierw mieszkancy maja zaplacic 160mln firmie za rowery a potem maja z własnej kasy placic kilkaset złotych by mogli nim i (1)
Ale naturalnie będzie ich znowu za mało i większość będzie rozładowana!!
Nikt z tego nie bedzie korzystal bo hulajnogi opanowały trójmiasto a ich ceny spadaja dzieki rosnącej konkurencji !
Taniej i lepiej by wyszło wykupic bezpłanie kilka przejazdów w miesiacu dla wszystkich co maja karte miejską na hulajnogi niz marnowac kase na pseudo rowery elektrczne- 4 0
-
2022-01-05 10:19
Spoko. Przyjdzie czas że zabronią hulajnóg. Że niebezpieczne, że zawalają chodniki itp - taka będzie argumentacja urzędu. A to wszystko dla naszego dobra. Już w urzędzie wiedzą co dla nas dobre a co nie.
- 2 0
-
2022-01-05 09:19
Po co to ciągnąć Po kij te rowery (1)
Pominę komunikację miejską (która jest żartem w 3mieście), ale większość ma samochód, własny rower, są hulajnogi elektryczne, skutery, zaraz prywatne firmy wymyślą jeszcze inną alternatywe np. zanim będzie mevo 2.0 to będzie już teleportacja.
- 4 0
-
2022-01-05 10:16
Dużo publicznych pieniędzy do wzięcia więc można się założyć że nie odpuszczą tematu. A prywatnej firmy rowerowej nie wpuszczą. Dlatego też i hulajnogi są sekowane.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.