• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł

Joanna Karjalainen
4 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano. Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano.

W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.



Kiedy zostaną uruchomione rowery Mevo 2.0?

Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego Mevo, oferty złożyły dwie. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ostatecznie nie przedłożył oferty. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł. Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA.

Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).

Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo



Czwarte odwołanie Nextbike



Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.

Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.

- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.

Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych



NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.

Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • powtarzajmy do znudzenia, moze do ciężkich lłbów dotrze

    monopol i socjalizm zły, konkurencja wielu podmiotów dobra

    Mevo to pomysł na jeden wszechzwiązkowy monopol. Uwalić to łatwo, uruchomić trudno. Wielkie nieruchawe dofinansowane socjalistyczne.

    Gdyby od początku zrobiono jak w dowolnym większym mieście w Chinach, tj, wiele firm, wiele taryf, wszystkie na cały obszar, upadek jednej firmy cieszy pozostałe, a raczej nie martwi klientów, to rowery publiczne hulały by od lat, jak hulajnogi.

    No ale nie. za trudne. Na Wumlu naszę światłe kadry przecież nauczyły się, ze kapitalizm to wyzysk człowieka przez człowieka, czyli niedobrze, podczas gdy socyjalizm to odwrotnie, czyli dobrze ;-))

    • 1 0

  • Za te pueniadze (7)

    Lepiej naprawcze drogi w miastach które są w opłakanym stanie. A za resztę zbudujcie ścieżki rowerowe . Wy wypraowdzacie kasę z miast

    • 104 41

    • Ani grosza na drogi w miastach. (3)

      Płacicie ten swój mityczny podatek drogowy w cenie paliwa, to sobie jeźdźcie po drogach krajowych.

      • 10 8

      • Ani grosza na drogi rowerowe w miastach. (2)

        • 7 11

        • Masz rację. Scieżki to koszmarna strata pienìedzy. (1)

          A rowerzyści i tak jeżdżą po chodnikach.

          • 1 1

          • jak dotąd wielokrotnie czytałem, że cykliści jeżdżą po jezdni

            blokując ruch, podczas gdy ruch najbardziej blokuje nadmiar samochodów. Cykliści mają prawo jechać jezdnią, a powinni mieć prawo do tego, by czuli się tam bezpiecznie, nawet gdy obok biegnie droga dla rowerów. Problemem jest lekceważenie limitów prędkości przez kierowców i powszechne przyzwolenie policji i wielu innych ludzi na takie zachowania.

            • 2 0

    • w miastach które są w opłakanym stanie

      które miasta nie są w opłakanym :)

      • 3 1

    • No właśnie też tak siedzę i liczę - nawet kalkulatorka użyłem, bo myślałem, że mi się zera kopsnęły.... ale nie ! Wychodzi jak w mordę strzelił, że można za te pieniądze kupić UWAGA 100 000 rowerów ( licząc po 1500 sztuka) - czyli przez 6 lat rozrzucać po 1000 rowerów miesięcznie po mieście - pewnie pierwsze 2-3 tysiące zostaną zniszczone, jak ktoś napisał, ale reszta będzie służyć. w promieniu 200 km

      • 3 2

    • och jaki ludzki pan zrzucił trochę resztek ze stołu biednym cyklistom

      Było tych dróg nie rozjeżdżać miliony razy to by były w dobrym stanie. Nakupowali samochodziki to mają roz***ne.

      • 10 6

  • 160 milionów to by było 80 tysięcy rowerów... po 2 tyś..... Rower w każdym miejscu to by się nawet kraść nie chciało. (1)

    jw.

    • 16 1

    • Chcialoby sie, chcialo, everything counts in large amounts.

      • 0 0

  • Mevo 2 czy zalanie Gdańska przez globalne ocieplenie (5)

    Co nastąpi wcześniej?

    • 68 3

    • Niewiarygodne co się dzieje (1)

      Zawalili pierwotny projekt , miliony poszły w las , nie oddane środki klientom i teraz ten pozew szok , czy idea roweru za takie kolosalne pieniądze na prawdę jest potrzebna ??? Tyle bez roweru żyliśmy to i pożyjemy dalej spokojnie i bez długów

      • 11 1

      • Komu potrzebna, temu potrzebna. Jezdzic nikt nie musi, ale Ty widziales, jaka to jest kasa?

        • 0 2

    • Grożą zalaniem spowodowanym globalnym ociepleniem co najmniej od lat 80-tych

      A w ubiegłej dekadzie były lata, kiedy poziom wód spadał. Na strachu się najlepiej zarabia.

      • 1 1

    • Nie ma czegoś takiego jak globalne ocieplenie wynikające z działalności człowieka. To wymysł urzędników i korporacji.

      • 3 2

    • czy założyłeś już opony zimowe na swój rower?

      • 4 3

  • nextbike

    ...nie macie wstydu! Odejdźcie godnie w niebyt zapomnienia, niech już o Was Trójmiasto nigdy nie słyszy!

    • 2 0

  • I dobrze że pozwali Dulkiewicz, to pokazuje nieudolność tej kobiety i jej ekipy (1)

    • 15 3

    • To nie nieudolność

      To mistrzowskie wyprowadzanie kasy?

      • 0 0

  • Bzdulcynea nie liczy się z Gdańszczanie

    Trzeba być d**ilem, żeby wydać 40 tyś na jeden rower , gdańszczanie są przeciw takiej kasie za 1 rower. Ale bzdulcynea ma na w nosie

    • 0 0

  • Szkoda pieniędzy (10)

    Za 160 mln PLN 4099 rowerów wychodzi cena 39 tys PLN za jeden rower , to lepiej kupić rowery po 1500 czy 2000 PLN i rozstawić po mieście niech korzystają Ci którzy chcą i potrzebują , nawet przy tym ogromie chętnych to wydalibyśmy max 10 mln pln

    • 149 36

    • Czas na CBA chyba co

      Gdzie służby od walków

      • 4 1

    • (1)

      przyjmując założenie, że umowa jest na rok, a raczej wątpię aby tak było, więc to twoje 39 tysięcy to o kant tyłka rozbić.

      • 6 0

      • Masz napisane, że na 6 lat. Wystarczy przeczytać, a nie zerknąć na sam nagłówek.

        • 2 4

    • Dolicz pracowników, obsługę, system informatyczny (1)

      Mevo to nie tylko rowery

      • 20 2

      • to był taki Nowy Wał - tylko skala mniejsza

        • 8 6

    • Za te pieniądze lepiej zrobić darmową komunikację miejską (2)

      • 36 8

      • Darmowa komunikacja za nasze 150 milionów z podatków? (1)

        Nadaje się Pan/Pani na eksperta ekonomii w TVP.

        • 19 13

        • Lepiej wydać 160 mln, a potem się bujać po sądach. jak z mevo 1

          expercie z tvłenu

          • 15 5

    • (1)

      Po miesciacu Trojmiasto zostaloby zawalone tysiacmii rozwalonych rowerow. Stasznie glupi pomysl.
      Druga opcja to zero rowerow, wszystkie by wyparowały.

      • 24 27

      • Udowodnij ze tak bedzie? nie jestes w stanie wiec takie gdybanie

        • 11 16

  • Mega przekręt

    Za 160 mln to po 39000za jeden rower, to chore to połowa taniego samochodu elektrycznego , pytam kto zatrzyma ten wałek , potem płacimy max podatki od nieruchomości

    • 0 0

  • Czy za ten cały bajzel z Mevo, to ktoś z UM poniósł jakiejkolwiek konsekwencje? (1)

    Czy tylko sute premie zgarnęli za te zgniłe jajo???

    • 44 5

    • Nikt nie odpowiedział i co im zrobisz?

      W kolejnych wyborach znów wygrają te same nazwiska.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum