Mevo 2.0. Wniosek Nextbike odrzucony
Krajowa Izba Odwoławcza odstąpiła od rozpoznania wniosku Nextbike Polska, uznając spółkę za podmiot nieuprawniony. Dla mieszkańców Trójmiasta oznacza to, że Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot prawdopodobnie będzie mógł teraz podpisać umowę z wyłonionym w drodze przetargu nowym operatorem, firmą City Bike Global S.A.
Nextbike z zarzutami dot. Mevo 2.0
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji zarzucała postępowaniu błędy formalne i techniczne związane zarówno z brakami w dokumentacji, jak i w funkcjonalności zaproponowanych przez nowego operatora rowerów.
- Teraz pełna odpowiedzialność za prawidłowy wybór leży wyłącznie po stronie OMGGS, który posiada pełną wiedzę w zakresie postawionych przez nas zarzutów i wad postępowania - mówi Cezary Dudek, rzecznik prasowy Nextbike Polska. - OMGGS ma pełne prawo, a wręcz obowiązek autokorekty podjętych decyzji przed zawarciem umowy. Wspólny wniosek OMGGS i City Bike Global o nierozpoznawanie odwołania nie pozwalały na merytoryczne rozpatrzenie zarzutów. Podkreślamy, że OMGGS i City Bike Global do tej pory nie odnieśli się merytorycznie do zarzutów odwołania.
Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
Było to już czwarte odwołanie Nextbike w postępowaniu na Mevo. Przypomnijmy, że Nextbike Polska SA w restrukturyzacji nie złożyła oferty w przetargu na nowe rowery metropolitalne.
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji pozwała również OMGGS na prawie 10 mln zł. Spółka domaga się zapłaty 8,2 mln zł jako wynagrodzenia za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1,2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Nowe Mevo, nowy system
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym z 4099 rowerami (1000 rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. System będzie składał się z 717 stacji (wcześniej 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.
Firma z Barcelony wskrzesi nowe Mevo
Miejsca
Opinie (54) 2 zablokowane
-
2022-01-22 20:56
Ci którzy
Przyczyni się do tej farsy z mewo powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialność za straty , które ponieśli mieszkańcy 3 miasta i nie tylko.kolejny wałek.
- 2 2
-
2022-01-23 12:43
władza dużo robi żeby tego roweru nie było
a zyskują na tym firmy z hulajnogami.
czy ktoś z władzy dostaje łapówki?- 3 7
-
2022-01-23 14:10
Sopot
W naszym mieście powinno się to odbywać w następujący sposób miasto kupuje rowery, tworzy system, zarządza tym miejski ośrodek sportu i rekreacji w Sopocie, ceny za korzystanie z roweru są bardzo atrakcyjne i już.
- 0 0
-
2022-01-23 15:26
Zrezygnujcie z pomysłu na rowery elektryczne
To najgorszy pomysł, zróbmy tylko zwykłe rowery, wszystko będzie praktyczne, tańsze i skuteczne
- 6 0
-
2022-01-23 22:56
Czy to prawda że w trójmieście rozdają za darmo wszystkim rowery ?
Nie w trojmieście a w Gdyni, nie rowery a miejsca parkingowe, nie wszystkim a mieszkańcom, nie za darmo a płatne i nie rozdają a likwidują.
- 3 0
-
2022-01-24 12:27
To jest zawsze piękne
Za publiczne pieniądze rower będzie droższy niż samochód, a przejechanie kilometra publicznym rowerem będzie droższe niż przejechanie kilometra Pankiem.
Ale co sobie urzędnicy nakupują mieszkań w centrum za 1500zł/m to ich ;)- 1 1
-
2022-01-25 10:58
po co to mevo?
hulajnogi elektryczne funkcjonuja bez zadnego wsparcia ze strony miasta. Dlaczego miasta uparly sie topic publiczne srodki w wypozyczalni rowerow? Toz taki biznes powinien sam sie finansowac!
- 0 0
-
2022-01-25 14:45
może kupcie po prostu każdemu mieszkańcowi po zwykłym rowerze :D
Będzie taniej i prościej
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.