• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0. Wniosek Nextbike odrzucony

Joanna Karjalainen
21 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Krajowa Izba Odwoławcza odstąpiła od rozpatrywania wniosku, który wpłynął od Nextbike Polska SA w restrukturyzacji. Krajowa Izba Odwoławcza odstąpiła od rozpatrywania wniosku, który wpłynął od Nextbike Polska SA w restrukturyzacji.

Krajowa Izba Odwoławcza odstąpiła od rozpoznania wniosku Nextbike Polska, uznając spółkę za podmiot nieuprawniony. Dla mieszkańców Trójmiasta oznacza to, że Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot prawdopodobnie będzie mógł teraz podpisać umowę z wyłonionym w drodze przetargu nowym operatorem, firmą City Bike Global S.A.



Czy OMGGS podpisze umowę z nowym operatorem Mevo?

3 stycznia do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo. Podczas dzisiejszego posiedzenia KIO odstąpiła od rozpoznania wniosku.

Nextbike z zarzutami dot. Mevo 2.0



Nextbike Polska SA w restrukturyzacji zarzucała postępowaniu błędy formalne i techniczne związane zarówno z brakami w dokumentacji, jak i w funkcjonalności zaproponowanych przez nowego operatora rowerów.

- Teraz pełna odpowiedzialność za prawidłowy wybór leży wyłącznie po stronie OMGGS, który posiada pełną wiedzę w zakresie postawionych przez nas zarzutów i wad postępowania - mówi Cezary Dudek, rzecznik prasowy Nextbike Polska. - OMGGS ma pełne prawo, a wręcz obowiązek autokorekty podjętych decyzji przed zawarciem umowy. Wspólny wniosek OMGGS i City Bike Global o nierozpoznawanie odwołania nie pozwalały na merytoryczne rozpatrzenie zarzutów. Podkreślamy, że OMGGS i City Bike Global do tej pory nie odnieśli się merytorycznie do zarzutów odwołania.

Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł



Było to już czwarte odwołanie Nextbike w postępowaniu na Mevo. Przypomnijmy, że Nextbike Polska SA w restrukturyzacji nie złożyła oferty w przetargu na nowe rowery metropolitalne.

Nextbike Polska SA w restrukturyzacji pozwała również OMGGS na prawie 10 mln zł. Spółka domaga się zapłaty 8,2 mln zł jako wynagrodzenia za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1,2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.

Nowe Mevo, nowy system



Nowe Mevo ma być systemem mieszanym z 4099 rowerami (1000 rowerów tradycyjnych i 3099 z napędem elektrycznym). Infrastruktura oraz rowery będące w posiadaniu OMGGS zostaną wykorzystane w nowym systemie. System będzie składał się z 717 stacji (wcześniej 660). Nowe stacje pojawią się w Kartuzach, Żukowie, Sierakowicach, Pruszczu Gdańskim, Władysławowie, a także w dwóch nowych gminach, które dołączają do projektu - w Kosakowie i Kolbudach.

Firma z Barcelony wskrzesi nowe Mevo

Miejsca

Opinie (54) 2 zablokowane

  • Pandemia zmieniła podejście na dojazd do biur (1)

    Pracy zdalnej się nie cofnie więc do biur będą ludzie jeździć z przyjemnościa - a nie z przymusu.

    Fajnie będzie skoczyć do biura rowerkiem na kawke i ploty.

    • 1 1

    • To już wiem gdzie pracujesz :D

      • 0 0

  • szybciej doczekamy się latających rowerów na wynajem niż mevo

    • 7 1

  • (1)

    Pisałem o tym pod artykułem z informacją o wniesieniu odwołania. Brak interesu prawnego i odwołanie odrzucone bez rozpoznania. To już była klasyczna zagrywka na złość, totalnie bez sensu. Ale widać bogata firma bo 15 tys. wydali. Chyba, że przy braku rozpoznania odwołania zwracają - nie pamietam (ale wątpliwe).

    • 13 1

    • No ale ciekawe jestem, jakie to braki w dokumentacji i funkcjonalności systemu wykazali? Żeby się za jakiś czas nie okazało, że Nextbike powie "przecież ostrzegaliśmy".

      • 0 0

  • Rok 2025

    Mevo 10.0 ,kolejne podejscie do uruchomienia rowerow miejskich.

    • 3 1

  • Od samego początku ten system jest niewypałem

    ale przyznać trzeba, że niektórzy zrobili już niezły biznesik. Kto? Pomyśl...

    • 6 0

  • Dawać rowery zwykle w 90% !

    Rowery elektryczna są zbędne przy zalewie wypożyczalni hulajnog!
    Rower zwykły jest o niebo prostszy w obsłudze systemowej!

    • 3 2

  • MOVO 2.0 jest praktycznie kopią starego zmieniły sie głownie oplaty o 300% wiecej cha by im płaci i miliony zmarnowane z kasy (3)

    z Kasy naturalnie mieszkanców .Prasktycznie nic sie nie zmieniło ,bo chodzi tylko oto by zmarnowac kase mieszkjanców i doic mieszkaców za jazde rowerem wmiescie taki cyrk Tylkjo mozliwy w trójmiescie!!
    Hulajnogi prywatne juz dawno zagarneły rynek korzystaja znich masowo nawet ukraincy niby biedni.
    Wiec to bedzie jedna wielka klapa dlatego ta podwyzka cen dla mieszkaców a pózniej beda kolejne!!
    Mam własny rower wiec napewno nie zkorzystał ztego nowego jak juz potrzeba to własnie z hulajnogi tymbradziej ze kody na darmowe przejazdy dzieki konkurencji pojawiaja sie bardzo czesto!

    • 2 3

    • (1)

      Stare mevo było nienormalnie tanie. Więc na pewno znajdą się chętni.

      • 1 2

      • Dzbanku jesli cos jest tanie to znaczy ze niema chętnych a jak jest drogie to znajda sie chętni:)

        • 1 1

    • A ja bede korzystał

      Abonament za 30 dyszki to dla mnie rozsądny kompromis. I na pewno mniej wyjdzie niż hulajnogi

      • 0 0

  • Wg mnie tylko samochody i rowery powinny byc z wypozyczalni na aplikacje. (1)

    Natomiast te rąb.ne hulajnogi powinny byc polikwidowane.Choćby z tego powodu że nie zorganizowano jakiegos bezpiecznego sposobu parkowania ich. Stoją i leża te zawalidrogi byle gdzie. Przygłupy stawiaja je w miejscach gdzie stwarzaja niebezpieczeństwo dla pieszych,rowerzystów ,niewidomych.

    • 4 3

    • tak tak buraczku z blachosmroda wszystko zliwkiwdowacbo ty jestes królem ulic :)

      • 1 2

  • NextBike Polska nie brał udziału ani w obecnym przetargu, ani w poprzednim. (3)

    Zarówno obecne odwołanie było bezpodstawne, jsk i skarżenie o 10 mln.

    Ja się nie dziwię, że restrukturyzacja, problemy finansowe - przy takich "fahofcah" dziwne, że jeszcze ich jakiś sklep rowerowy nie wykupił.

    • 2 0

    • zgadza sie to była firma krzak o majątku kilkunastu tysiecy złotychi od poczatku było wiadomo ze to przekręt jest (1)

      • 1 1

      • Nie znasz się

        to spółka giełdowa - wówczas absolutny potentat na rynku polskim, a firma-matka na europejskim

        • 0 0

    • Wykupił ich Tier, znaczy ich matkę.

      • 0 0

  • W wiekszosci miast w Polsce pierwsze 30minut jest bezpłane w POwskim Gdańsku podniesli stawki o 300%

    bo było za tanio .Gdańsk jest obecnie jednym z najdrozszych miast w Polsce pod kazdym wzgledem przebija nas tylko Warszawa!!

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum