Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie
Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicą w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM Kiełpinek zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.
Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.
Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym
I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.
- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania
Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.
W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.
- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia
Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2023-07-24 17:51
Opinia wyróżniona
Trasa potrzebna, widać, że mocno skracałaby dojście pomiędzy przystankiem, a kładką. Tylko pytanie, dlaczego przez prywatny teren została zaprojektowana? Domyślam się, że wszystkie działki są do siebie "przyklejone" i nie dałoby się inaczej, jednak teraz jest problem, który chyba każdy wcześniej przewidział.
- 16 0
-
2023-07-23 18:51
A kto tam rowerem jeździ? (12)
Przecież to koniec świata!
- 29 66
-
2023-07-23 20:55
Opinia wyróżniona
Ja się cieszę! (3)
A ja tam się cieszę, przejście bardzo potrzebne, ścieżka rowerowa również. Mimo wtopy mam nadzieje, że się uda!! To przejście można poprowadzić żeby w niewielki sposób ingerować w teren prywatny. Nie ma co od razu krzyżować.
- 54 5
-
2023-07-24 14:59
g pi sie ciagle cieszy
- 1 0
-
2023-07-24 11:06
nie bedzie przejazdu przez teren prywatny
to ściema
- 1 0
-
2023-07-23 23:00
Cieszysz się bo najwyraźniej nie umiesz czytać, Miasto Gdańsk nie ma planów budowy w/w
- 3 1
-
2023-07-24 08:38
Przejście można poprowadzić wzdłuż istniejącego ogrodzenia firmy Femax
To będzie najkorzystniejsze dla miasta, inwestora (resztę placu może grodzić w te i we wte) i dla (oczywiście) korzystających z tego przejścia. Nie rozumiem, w czym tkwi problem, choć podejrzewam, że bezwałd urzędników jest tutaj decydujące. Jak wspomniano w artykule, inwestycja miała już się rozpocząć co najmniej rok temu, a teraz okazuje się, że
To będzie najkorzystniejsze dla miasta, inwestora (resztę placu może grodzić w te i we wte) i dla (oczywiście) korzystających z tego przejścia. Nie rozumiem, w czym tkwi problem, choć podejrzewam, że bezwałd urzędników jest tutaj decydujące. Jak wspomniano w artykule, inwestycja miała już się rozpocząć co najmniej rok temu, a teraz okazuje się, że to prywatny teren i trzeba kombinować z przejściem. Boję się, że zakończy się na brak przejścia.
Problem z brakiem dojścia od Karczemek jest własnie przykładem braku myslenia urzędników. Najkrótsza droga do PKM nie istnieje. Można było ją poprawadzić pod Obwodnicą, wzdłuż torów i to zapewne najlepsze wyjście z sytuacji. No, ale urzędnicy wiedzą lepiej i olali mieszkańców Karczemek i teraz ludzie muszą iść wzdłuż zjazdu na Obwodnicę - bardzo niebezpieczny odcienek, szczególnie w zimie.- 7 0
-
2023-07-23 21:41
Na przykład (4)
Aby dojechać do kolejki rowerem i pojechać do pracy :P
- 14 1
-
2023-07-23 22:22
PO co ci rower (3)
Jak go pkm wozisz
- 2 6
-
2023-07-24 09:02
rower można zostawić przypięty do stojaka na stacji PKM (1)
można tę możliwość sprawdzić na miejscu
- 4 0
-
2023-07-24 14:06
I nie znaleźć go po powrocie, standard na PKM Gdansk-Rebiechowo
- 1 2
-
2023-07-23 23:01
czytanie ze zrozumieniem to umiejętność nie dla każdego najwyraźniej ....
- 6 0
-
2023-07-23 20:18
Wyjdź czasem z piwnicy
- 18 4
-
2023-07-23 19:00
tak, tak, wiemy, że wychodzisz tylko na balkon
na szczęście inni ludzie lubią pojeździć rowerem lasami, później wzdłuż PKM i dalej gdzieś za obwodnicę na polne ścieżki
- 33 9
Wszystkie opinie
-
2024-03-26 07:36
No i zagrodzone
Czy coś miasto ustaliło odnośnie przejścia? Cały teren został ogrodzony i nici z planów przejścia
- 0 0
-
2024-03-18 07:15
Teren ogrodzony
Do redakcji, teren został ogrodzony przez prywatnego właściciela, miasto nie zrobiło nic w tej wielokrotnie poruszanej sprawie. Podziękujemy przy urnach.
- 1 0
-
2024-01-08 12:00
Jakieś wieści?
Jakieś nowiny co się dzieje w tym temacie? Będzie ten chodnik i skrót do pom?
- 0 0
-
2023-07-27 07:32
Zabudujmy wszystko
Przynajmniej dwa razy dziennie od 3lat korzystam z tego - póki co jeszcze - dzikiego przejścia. Może dzikie, bo po trawie, czasem po błocie ale przynajmniej jest zielono i choć trochę przyjemniej, niż na betonowym chodniku. Zabudujmy wszystko. Jeszcze trochę i na talerzu będzie pół pustaka leżało, bo teraz tylko kasa i beton się liczą. Co za ciemna masa wydaje pozwolenia na budowę w tym mieście.....
Ścieżka pieszo rowerowa w tym miejscu TAK, ale kolejnym magazynom w tym rejonie mówię zdecydowanie NIE!- 0 0
-
2023-07-25 20:22
"uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia"
Służebność - prawo przechodu.
Znane od setek lat.- 0 0
-
2023-07-25 10:43
Do władz Gdańska
W pierwszej kolejności z projektu budowy trasy bajpasu Kartuskiego (PKM) został zlikwidowany przystanek Karczemki, następnie zlikwidowano połączenie autobusowe z Kokoszek do przystanku PKM Kiełpinek (na PKM można dojechać tylko na Jasień, gdzie przy zbyt obciążonych składach, już na Kiełpinku nie można wsiąść do kolejki). Od momentu uruchomienia PKM nie można się doczekać realizacji ścieżki ułatwiającej dojście do przystanku, a teraz okazuje się, że przejście owszem zaplanowano ale na gruncie prywatnym... PKM miała być ułatwieniem dla mieszkańców, niestety wygląda to tak, jakby mieszkańców Kokoszek to założenie nie dotyczyło..
- 4 0
-
2023-07-24 06:09
Magazyn wysokiego składowania ? Na końcu Szczęśliwej ? (1)
Z dojazdem wąską Szczęśliwą, z licznymi spowalniaczami ? No kapitalny pomysł. Szczęśliwa biegnie niemalże pod oknami niektórych domów.
Tam powstają nowe bloki. Już widzę szczęście nas mieszkańców .- 11 0
-
2023-07-24 19:57
spowalniacze, szykany, strefa 30 i tiry
które będą miały problem, żeby się wyminąć. A zimą jak będzie ślisko nie wyjadą z tych magazynów.
- 1 0
-
2023-07-24 17:51
Opinia wyróżniona
Trasa potrzebna, widać, że mocno skracałaby dojście pomiędzy przystankiem, a kładką. Tylko pytanie, dlaczego przez prywatny teren została zaprojektowana? Domyślam się, że wszystkie działki są do siebie "przyklejone" i nie dałoby się inaczej, jednak teraz jest problem, który chyba każdy wcześniej przewidział.
- 16 0
-
2023-07-24 00:30
Dojazd od strony obwodnicy (9)
Do tego przystanku PKM, powinien być bezpośredni dojazd z tunelu pod obwodnicą od strony Gdyni i z góry od centrum handlowego. Tak trzeba dużo nadrobić żeby tam dojechać od strony obwodnicy.
- 44 4
-
2023-07-24 03:01
(4)
Dokładnie tak, nigdy nie rozumiałem jak można tak marnować potencjał tego przystanku. Nie ma innego tak blisko położonego obwodnicy
- 10 2
-
2023-07-24 08:31
i do tego malutki parking (1)
I tak pozajmowany przez ludzi z jasienia, bo na Jasieniu parking zapycha się szybciej, więc ludzie z Jasienia przyjeżdżają na Kiełpinek
- 4 3
-
2023-07-24 17:33
Kiełpinek to Jasień
- 0 2
-
2023-07-24 16:33
Matarnia jest bliżej.
- 0 0
-
2023-07-24 08:32
Jest
- 1 3
-
2023-07-24 16:35
Wystarczyłoby rondo w miejscu gdzie mają budować te magazyny.
I można by zjechać bez problemu na PKM od tego mini-węzła dla auchana.
Nie wiem kto sprzedał tę ziemie prywatnej firmie i to jeszcze pod magazyny.- 3 2
-
2023-07-24 10:07
(2)
Najlepiej tak aby zaparkować na peronie bo po schodach cieżko przecież wejść. Typowe.
- 2 2
-
2023-07-24 14:51
Kolejny furiat? Ty chyba nie rozumiesz zaintegrowanego transportu. Właśnie w tym miejscu powinien być wygodny dojazd samochodów i duży parking kubaturowy by ludzie mogli się przesiąść na pociąg i dojechać do Gdańska/Gdyni PKMką. Wtedy te pociągu miały bu dodatkowy sens. A tak to wszyscy z okolic Trójmiasta pchają się do niego samochodami.
- 2 1
-
2023-07-24 10:15
A jechałeś kiedyś samochodem do tego przystanku?
Nikt nie pisze o dojściu z parkingu
- 2 1
-
2023-07-24 17:23
Prawda jest taka, że tam wszystko źle zaprojektowano. Powinny być dwa pasy komunikacyjne blisko siebie
i łatwe dojście z osiedla, może trzeba było jakby tunel zrobić z prześwitem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.