rowery

Kręć kilometry dla Gdańska - podsumowanie akcji

W tym roku podsumowanie akcji odbyło się bez uroczystej gali wręczania nagród.
W tym roku podsumowanie akcji odbyło się bez uroczystej gali wręczania nagród. fot. D. Paszliński / gdansk.pl

Ósma edycja gry miejskiej Kręć kilometry dla Gdańska dobiegła końca wraz z dniem 13 listopada 2020. W roku naznaczonym pandemią koronawirusa i pracą zdalną dla wielu przedsiębiorstw, w akcji wzięło udział 4614 aktywnych użytkowników. Spośród uczestników wyłoniono tych, którzy wykazali się największym zacięciem rowerowym i zdobyli najwięcej punktów za przejazdy.

Czy brałe(a)ś udział w tegorocznej akcji Kręć kilometry dla Gdańska?

tak, nie pierwszy raz 29%
tak, po raz pierwszy 18%
nie, ale chciał(a)bym w przyszłym roku 21%
nie i nie planuję 32%
zakończona Łącznie głosów: 234

W bieżącym roku podczas trwania akcji rowerzyści korzystający z aplikacji przejechali aż 2 mln km. Jak widać, jesienna aura nie zraziła najbardziej zapalonych cyklistów do korzystania ze swojego jednośladu.

Gra "Kręć kilometry dla Gdańska" polegała na zbieraniu punktów do klasyfikacji firmowej, szkolnej i dzielnicowej za przejazdy pomiędzy miejscem zamieszkania a miejscem pracy czy codziennej edukacji. Punkty za przejazdy od połowy października liczyły się podwójnie, tak jak trzeba podwójnej determinacji, żeby w chłodniejszym, ciemniejszym miesiącu dalej przemierzać trasy rowerem.

Wkręć się w Sopot. Podsumowanie tegorocznej akcji



2020 rekordowym rokiem akcji



W tegorocznej rywalizacji wzięły udział 352 firmy, 26 szkół, 9 uczelni oraz 33 dzielnice miasta. Zakończona edycja okazała się rekordową i choć ze względu na trwającą pandemię nie zorganizowano uroczystego wręczania nagród, to najaktywniejsi rowerzyści i tak zostaną wyróżnieni.

- Mimo tego, że jesteśmy w trudnej sytuacji pandemii, możemy wynieść dla siebie coś pozytywnego - mówił podczas konferencji Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju. - I właśnie w tym czasie część gdańszczan odkrywa na nowo rower jako bezpieczny i niezawodny środek komunikacji, a to przełożyło się na wyniki tegorocznej kampanii. To rekordowa kampania. 235 tys., to liczba wszystkich przejazdów; 4600 aktywnych uczestników, którzy przejechali 2 mln kilometrów, co przełożyło się na zaoszczędzonych ponad 500 ton CO2 i aż 61 289 415 spalonych kalorii! W tym roku, przez obostrzenia sanitarne, nie udało nam się zorganizować finału kampanii w formie uroczystego spotkania z laureatami. Mam nadzieję, że w przyszłym roku, spotkamy się już po epidemii i będziemy mogli uścisnąć sobie dłonie i pogratulować tej rekordowej edycji.

Nie tylko lampki. Bądź widoczny i bezpieczny na rowerze



Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach



Uczelnie
1. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
2. Gdański Uniwersytet Medyczny
3. Politechnika Gdańska

Szkoły średnie
1. Branżowa Szkoła I Stopnia nr 10
2. V LO
3. XXIV LO

Dzielnice
1. Olszynka
2. Letnica
3. Młyniska

Największe firmy (powyżej 1 tys. osób)
1. Urząd Miejski w Gdańsku
2. Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA
3. Grupa Kapitałowa LOTOS

Duże firmy (251-1000 osób)
1. Satel Sp. z o.o.
2. Pomorski Urząd Celno-Skarbowy
3. Federal-Mogul Bimet SA

Średnie firmy (51-250 osób)
1. Deltamarin Sp. z o.o.
2. Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
3. Femax Sp. z o.o. Sp. K.

Małe firmy (11-50 osób)
1. Mati Wojciech Audiejus
2. XTrack.com (PPU Omega Sp. z o.o.)
3. 17. Terenowy Oddział Lotniskowy

Mikro firmy (1-10 osób)
1. Oppinvest
2. Terma sp. j.
3. Dariusz Wyrwa Usługi IT
Masz dla nas temat? Chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
A może przeżyłe(a)ś ciekawą przygodę, odkryłe(a)ś nową trasę? Napisz do nas: rowery@trojmiasto.pl.

Opinie (54) 2 zablokowane

  • Czy pod adresem rowerzystow Nie padało żadne złe słowo? (1)

    • 10 5

    • z czyjej strony miałoby paść?

      w Gdańsku jest coraz mniej osób negujących sens działań na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób chcących korzystać z rowerów przez cały rok.

      • 1 2

  • Gdyby było Mevo wynik byłby 3 razy większy (2)

    Znam osoby które przez 28 dni w miesiącu kręcą kilometry a 3 dni totalnie leniuchują. Każdy ma swój styl życia.

    • 6 2

    • Za Mevo wzięli się młodzi amatorzy bez doświadczenia w przetargach i efekt gwarantowany jak u Saisna (1)

      • 0 3

      • Co możesz niby miastu zarzucić?

        Nextbike wygrał zadeklarował się że da radę.
        Nie dał.
        Miasta rozwiązały z nim umowę i tyle.
        Co można było zrobić więcej?

        • 1 1

  • Co Grzelak ma z tym wspólnego? (3)

    • 18 4

    • Grzelak mógłby stworzyć duet z Sasinem - czego się nie dotkną to .... (1)

      • 5 3

      • z komorem mógłby zrobić referendum

        • 5 1

    • POdobno nieźle

      pedałuje.

      • 3 1

  • (1)

    Na projekt poszło ileś kasy i ileś urzędniczych roboczogodzin.

    To ja się pytam jaki jest efekt dla miasta? 61 mln kalorii?

    Jak chcecie coś zrobić dla środowiska to wywalcie kopciuchy z domów, zimą można się udusić na rowerze.

    • 7 15

    • Sejmik przyjął uchwały antysmogowe dla Pomorza

      Zarówno na wsiach, jak i w miastach z kotłów CO oraz pieców na paliwa stałe można korzystać najpóźniej do lipca 2035 roku (klasa 5 najwyższa). Piece i kotły o niższej klasie (3 i 4) należy wymienić do września 2026 roku. Te, które nie mają określonej klasy albo są 1 lub 2 kategorii, należy wymienić już do września 2024 r.

      Tyle teoria

      • 2 0

  • (4)

    Dziennie przejeżdżam 35-50 km rowerem tj łącznie dojazdy do pracy i rekreacja. Ile robicie?

    • 13 1

    • nie chwal się

      Same przejazdy do i z pracy to u mnie ok. 40km (dziennie) rocznie ok. 7 tysi.

      • 1 0

    • 15 000 km rocznie
      składakiem wigry 3

      • 1 0

    • Dziennie 35, rocznie 9000

      Pozdrower!

      • 1 0

    • Ja 2 km w tygodniu po pijaku

      Jak nie daje rady iść pieszo
      Rower marki Romet orion i czasem Jubilat

      • 2 0

  • (1)

    Jako zasłużony dla ekologii rowerzysta drałujący z Gdańska do Sopotu rowerem przez Brzeźno i pas nadmorski domagam się aby płeć piękna spacerująca deptakiem odsłaniała mniej dekoltu, przez te wietrzenie dekoltu mój zmysł wzroku odbiega od kontrolowania sytuacji na ścieżce i zaliczyłem kilka razy niezłe gleby;)

    • 5 4

    • poprzeziębiają się nas pozarażają!

      • 0 1

  • (1)

    Połowa pewnie na śmiesznych hujanogach

    • 3 3

    • Na pewno

      Na 100%, na bank.
      A może nie, może ludzie po prostu bawią się i cieszą na rowerze? Może nie trzeba być wcale tak zgryźliwym. Może warto się częściej uśmiechać:)

      • 0 0

  • Pamiętajcie! Na początku był zły rower! (1)

    Zły rower Polaka!

    • 15 2

    • wicia od waszczykowskich już dawno postawił priorytety waadzy
      A. żadnych pedałów, a z tąd wynika
      B. żadnych rowerów

      biedak nie ogląda podłogi swego samochodu
      pewnie jest woźony jak towar, jak kartofle
      i pewnie nawet nie ma prawka, jak jego demencyjny wódz

      bo dołączył by C. żadnych samochodów, lud ma człapać z buta

      • 2 0

  • Algorytm liczenia punktów-porażka. (3)

    Czy UM musiał pomącić liczenie punktów żeby mieć 1 miejsce?
    Patrząc na Sopot. Liczyły się kilometry i aktywności. Niestety to by nie wystarczyło. Trzeba było tak pomieszać żeby mimo najmniejszej liczby kilometrów i aktywności z całej trójki zająć 1 miejsce...słabe to trochę. i chyba demotywujące....

    • 15 2

    • Tu przesądziła ilość osób pracujących (1)

      Do UM także dopisało się sporo osób tam nie pracujących, ale jeździły dla UM, bo znajduje się w dobrym miejscu i ze względu na pandemię wielu uznało to za najlepszy wybór.
      Gdyby nie pandiemie i praca zdalna u wielu osób wyniki w każdej klasie mogły być inne.

      • 1 1

      • Tak. Tylko ilość osób zgłoszonych do wszystkich grup była podobna...Patrząc na przejechane kilometry , a tak powinno być liczone wygrała Rafineria. Niżej Remontowa i później UM.....
        I chciałbym podkreślić że nie jestem z Rafinerii :)

        Już nie mówiąc o dodatkowych punktów za każdy przejazd. Można wszystko uprościć i się wykluczy kombinatorów i cwaniaczków....a tak, akcja sama w sobie świetna dużo traci na atrakcyjności.
        I nie mówię o człowieku co jest jedynką w tym konkursie bo ujechał kilometrów grubo...i za to szacun się należy.

        • 1 1

    • Nie - celem akcji jest aby zachęcic ludzi do dojazdów do/z pracy rowerem, a nie promowac ludzi robiących 250 km dziennie rekreacyjnie. Tak juz kiedys było i wiele osób rezygnowało, bo kilka osób jezdziło ze srodmiescia przez osowe na olszynke 2 razy dziennie. A celem jest zachecic jak najwiecej osob do codziennych podrozy. Wiec akurat te punkty to ja rozumiem i popieram (choc w tej edycji przez pandemie nie jezdziłem tak czesto na swojej trasie do pracy)

      • 1 0

  • czy ktoś to weryfikuje (7)

    W kategorii indywidualnej pierwsze miejsce to prawie 11 tyś km. Przez dwa miesiące! To daje przy średniej prędkości 20km/h (to dużo jak na warunki miejskie) ponad 8 godzin na dobę, prze 7 dni w tygodniu. Nie ma tak daleko odsuniętych od siebie punktów dom-praca w Gdańsku.

    • 16 5

    • bo to wygrywaja kolejny raz cwaniaki i nikt tego nie weryfikuje! (1)

      • 5 5

      • Ściema

        Fake GPS, trochę klikania i mają wyniki... dzieci już wiedzą jak robić w bambuko tą apkę

        • 4 2

    • (1)

      mysle ze do zweryfikowania to jest. Mozesz sobie zobaczyc szczegóły. Czzesto od 4 do 6.30 (pewnie do pracy). Pozniej od 14 do 17 (pewnie po pracy) itd.

      • 4 2

      • Orawda

        Dokladnie tak .Rano od 4 do ok 7 i popołudniu od ok 14 30 do 18 .

        • 0 0

    • wygrywają kurierzy którzy na rowerach rozwożą towary glovo itd

      • 4 3

    • może typ robił zdjęcia dla map google?

      • 0 3

    • Zle myskenie

      To nie jest tylko konkurs krecenia do pracy bo jeden bedzie mial do niej kilometr a drugi 30 .To konkurs kręć kikometry dla Gdanska plus zbieraj punkty przy okazji dojazdu do pracy , sklepu itd....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

+ dodaj

Porady rowerowe

zobacz więcej »

Szlaki rowerowe

Znajdź trasę rowerową

Turystyka rowerowa

zobacz więcej »