• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • To co mówiłem

    Oni to specjalnie robią

    • 1 0

  • to kiedy MEVO 3.0? (1)

    i ile utopilismy pieniedzy w Mevo 2.0?

    • 4 0

    • Nie ważne ile, podatnik płaci, więc nie ma to znaczenia (dla UM).

      Nie przeszkadzajmy teraz urzędnikom, to dla nich trudna sytuacja. Im prędzej zaczną prace nad Mevo 3.0, tym prędzej będzie przetarg na Mevo 4.0, dzięki czemu dostawy rowerów dla Mevo 5.0 będą szybciej, a uruchomienie Mevo 6.0 się nie powiedzie, bo wszyscy pokupują już swoje rowery.
      I wtedy spisze się protokół zniszczenia. Koniaczku?

      • 2 0

  • Fajne pytania (1)

    Fajne pytania w ankiecie- tylko brakuje jednego:

    Czy doczekamy się ukarania odpowiedzialnych za te stracone dziesiątki milionów złotych?

    To nie jest śmieszne wszyscy gdanszczanie głosujący na te klike macie syndrom prosto ze Szwecji.

    • 8 0

    • Są ukarani premiami

      Malo? Na co wydac te kase.

      • 2 0

  • Przeciez kazdy z nas by tak zrobil

    Jak remonciarz spapra ci remont i przehula kase na materiał, to zamawiasz u niego drugi remont w jego drugiej spolce. Normalne.

    • 4 0

  • Po co to Mevo jak ktoś chce rower to niech sobie kupi na własność,

    Czas skończyć z tą komuną.

    • 2 0

  • Tak właśnie miastem rządzi Dulkiewicz, pasmo porażek.

    • 3 0

  • Hiszpanie to partacze Europy

    Jak najdalej od tych obiboków i ich firm

    • 4 0

  • U dulkiewicz tylko sukces

    Goni sukces.

    • 1 0

  • A co na to pani na stolku kierownik projektu?

    Nadal pensje przytula?

    • 4 0

  • Dla ruchu drogowego

    to nawet lepiej.
    Użytkownicy mevo uważali z reguły, że rower daje wszędzie pierwszeństwo.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum