• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Eee poklepują Polaków po plecach, obiecają poprawę

    i Polacy podpiszą umowę. Później umorzą kary i sami sfinansują projekt.

    • 4 0

  • zaliczka

    Halo trojmiasto.pl ustalcie jakie zaliczki zostały wypłacone ze 170 mln złotych. ustalcie również czy mamy więcej niż 8% szans na odzyskanie pieniędzy.

    • 4 1

  • A mi to się marzy (1)

    żeby pieniądze wtapiane w takie 'cudowne' i nikomu niepotrzebne pomysły były przeznaczone np na remont chodnika na ulicy Długie Ogrody. Chodnik ten nie był remontowany od 20? 30? lat?! Jest w okropnym stanie, a przecież to centrum miasta, chodzą nim turyści którzy przyjeżdżają autokarami do Gdańska. Tak rzucam pomysł ;)

    • 3 0

    • Jak śmiesz!

      Czy remont tego chodnika obnizy slad węglowy? Jesli nie, to bardzo dobrze ze nie ma remontu, pewnie by slad wzrosl tylko. Zacznij myslec racjonalnie, tzn przestan w ogole i sluchaj co gadajo

      • 1 0

  • Proponuję

    Rozpocząć prace nad Mevo 3.0

    • 3 0

  • walek na walku

    i tak dalej poczytamy,przeczytamy i do roboty a ci przy korycie w balona wszystkich robia

    • 2 0

  • Jest jedna korzyści ze Mevo nie wypaliło

    To stojaki po Mevo bo można tam własne rowery parkować

    • 3 0

  • Te ze Szwecji przyjdą do Polski i po 1 roku użytkowania stwierdza ze się nie nadają. I kolejne miliony wyprowadzone. A pani prezydentową powie żeby pis dal jej pieniądze.

    • 0 2

  • Ogłosmy upadek 2.0 i zacznijmy powoli prace nad 3.0

    Pieniadze podatnikow są darmowe

    • 0 1

  • I jazda...

    Najlepiej mieć swój i nie płacić nikomu za to żeby się przejechać - mój już dawno temu się zwrócił...

    • 1 1

  • Skoro tam dali ciała to czemu u nas miało by być inaczej ? Już powinna palić się czerwona lampka u urzędników ale ktoś to przyklepał za podarki więc będą grzęznąć aż utoną a ludzie znowu wtopią kase.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum