Janka Wiśniewskiego: rośnie szansa na buspas i nowy wiadukt rowerowy
Dwie firmy chcą zaprojektować buspas i wiadukt dla rowerów na Janka Wiśniewskiego, na odcinku od ul. Adamskiego do wiaduktu przy Energetyków. Jedna z nich mieści się w miejskim kosztorysie.
Przypomnijmy:
- Trzy razy próbowano wybrać wykonawcę buspasa od skrzyżowania Janka Wiśniewskiego z Energetyków do dworca w formule "Zaprojektuj i wybuduj".
- Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. Później dwukrotnie problemem była zbyt wysoka cena.
- Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.
Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego
Korki na Janka Wiśniewskiego na filmach
Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni już zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie.
Pozostał odcinek od dworca do ul. Adamskiego. Gdynia kilka tygodni temu ogłosiła przetarg na projekt tej inwestycji. Właśnie poznaliśmy oferty, jakie złożono.
Oferty
- ZNAK Gdańsk 1.170,000 zł
- M3M 3,127,00 zł
Gdynia zaplanowała kosztorys tego zadania na niecałe 1,5 mln zł. Niewykluczone więc, że tańsza oferta, o ile nie będzie w niej błędów, zostanie przyjęta.
Prace projektowe mają potrwać rok i trzy miesiące.
Koszt nowego wiaduktu w Gdyni nie jest jeszcze znany
Na razie jednak zadanie jest na etapie przetargu na projekt. Co ma uwzględniać i co powstanie na jego podstawie?
- nowy wiadukt rowerowy w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- buspas na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji Shell do placu Konstytucji,
- połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
- ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
- nowe oświetlenie
Nowością jest wiadukt dla rowerzystów
Nowością, która pojawiła się w ostatnich miesiącach, jest zlecenie zaprojektowania nowego wiaduktu nad torami przy stacji Gdynia Port, pomiędzy obecnie istniejącymi wiaduktami dla samochodów. Po nowej konstrukcji mają jeździć wyłącznie rowerzyści.
Dokumentacja odpowie również na pytanie, jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (168) 4 zablokowane
-
2024-03-12 17:55
Szkoda pieniędzy
Nietrafiony pomysł. Ruch rowery jest znikomy. Kto tam ma jeździć? Ludzie z Pucka lub Rumi jadący do pracy rano o 5.30? Potrzeba drogi rowerowej pomiędzy Rumią a Gdynią wzdłuż Hutniczej. Zabieranie jednego pasa istniejącej drogi na buspas to krok wstecz. Niczego nie kreuje a wręcz pasożytuje na istniejącym rozwiązaniu. Buspas tak, ale w postaci nowego pasa. Pamiętam jakie gigantyczne korki były kiedyś w piątki jak była stara droga po jednym pasie w każdym kierunku. Czy ma wrócić to co było?
- 7 0
-
2024-03-12 18:08
Uwaga uwaga , obudzili się zapewne zbliżają sie wybory
Po wyborach znowu luzik 4 lata , nie dajmy sie ogłupiać kolejny raz,, wybierzmy nowe władze . . Tym panom i paniom dziękujemy 30 lat to szmat czasu straconego w rozwoju miasta
- 4 0
-
2024-03-12 18:19
Wiadukt dla rowerów;/ ped**arze będą mieli niedługo lepiej niż w raju
- 5 0
-
2024-03-12 18:42
Chyba kiełbasa wyborcza rośnie.
- 3 0
-
2024-03-12 19:00
XDDD sam tytuł paradny, znając tamtejszy ruch i niedoinwestowanie dróg w mieście w ogólności, będą budować buspas i wiadukt rowerowy (z tego najwieksza dozywotnia beka)
- 4 0
-
2024-03-12 21:15
Wybory
Kolejna kiełbasa wyborcza, kolejna wyrwana z kontekstu inwestycja, marketing poklask i zero rozwoju na przyszłość , ważniejsza "droga czerwona" odkładana w czasie a bus pas i wiadukt rowerowy priorytet realizacji, proponuje jeszcze TIR pas i północ niech się cieszy że poprawia się komunikacją w mieście G
- 3 0
-
2024-03-12 22:52
stacja gdynia port?
mieszkam tu 40 lat....i co nie wiem/? help
- 2 0
-
2024-03-13 01:18
eSKaemka na Oksywie i spowrotem to bym jezdzil,a tak wsiadam w auto i cisne.
- 1 0
-
2024-03-13 21:09
Szczurek do autobusu
Proponuję ustawę która odbierze prezydentowi miasta dostęp do służbowego auta i w zamian da bilet sieciowy na komunikację miejską. Przecież tyle urzędnicy mówią że komunikacją szybciej i wygodniej. Będzie Szczurek zadowolony :)
- 1 0
-
2024-04-12 21:01
Budować tunele lub wiadukty dla samochodów ile tylko możliwe, aby zmniejszyć korki!
Ile można życia tracić uwięzionym w samochodzie?! Budować tunele, najlepiej pod każdym większym skrzyżowaniem, tak aby nie trzeba było stać na światłach, które tworzą korki.
Najpilniejsze to:
Tunel przedłużający obwodnicę w Gdyni Chyloni, do ul Hutniczej;
tunel lub wiadukt pod/nad skrzyżowaniem Łostowickiej z aleją Armii Krajowej w Gdańsku;
Tunel przedłużający drogę Gdyńską w kierunku Sopotu z dobudowaniem nowej drogi równoległej do al Niepodległości.
Zbudować trzeci pas obwodnicy Trójmiasta, albo chociaż zatoki co np kilometr żeby w razie wypadku lub awarii samochód mógł zjechać w taką zatokę i nie blokować obecnych dwóch pasów.
Wlot na obwodnicę do Sopotu, czyli ulicą Reja do węzła w Osowej.
Dodać prawy pas na ul Spacerowej na odcinku około 500m do wlotu na obwodnicę aby rozładowac korek wynikający ze świateł do supermarketu Auchan.
Przedłużyć zjazdy z obwodnicy aby nie blokowac jednego pasa obwodnicy przez kolejkę stojących w korku do zjazdu samochodów, szczególnie w miejscach:
Kowale
Dodać prawoskręty:
Zjazd z estakady Kwiatkowskiego w Gdyni Grabówku na ul Morską: środkowy pas jest jedynie do jazdy prosto i prawie nikt nim nie jeździ, więc dodać do niego możliwość skrętu w prawo, bo sąsiedni pas do skrętu w prawo jest zakolejkowany aż do estakady.
Budować drogi z wyprzedzeniem, a nie kilkuletnim opóźnieniem gdy już gorzej być nie może.
Przy każdej drodze powinna być także ścieżka rowerowa.
Nowe drogi:
Przedłużenie OMT z Koleczkowa do Redy, a z Redy do Władysławowa
Władysławowo musi mieć tunel zamiast ronda w kierunku Helu.
Likwidować tramwaje i zastąpić je trolejbusami.
To pozwoli lepiej wykorzystać miejsce jakie zajmują tory, bo to miejsce jako asfaltowy pas ruchu może być wykorzystane na buspas, ale także poza godzinami szczytu dla wszystkich samochodów, więc miejsce torów miałoby znacznie większą przepustowość i znacznie wydajniej wykorzystane.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.