Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego
Nowy wiadukt oraz buspas - to plany władz Gdyni na najbliższe miesiące względem ul. Janka Wiśniewskiego. Trwają prace projektowe dla budowy buspasa od ul. Adamskiego do wiaduktów przy Energetyków. Na odcinek od pl. Konstytucji do ul. Adamskiego uwzględniający nowy wiadukt właśnie ruszyło poszukiwanie projektanta.
Historia buspasa na Janka Wiśniewskiego:
- W lipcu 2022 roku ogłoszono, że nowy buspas na Janka Wiśniewskiego będzie się zaczynać przy dworcu i skończy na skrzyżowaniu z ul. Energetyków.
- Trzy razy próbowano wybrać wykonawcę w formule "Zaprojektuj wybuduj".
- Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił, a później dwukrotnie problemem była za wysoka cena
- Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.
Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w Gdyni z rynku wtórnego do pół miliona
Wydział Inwestycji już zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie.
Przetarg na odcinek buspasa na Janka Wiśniewskiego
Pozostał odcinek od dworca do ul. Adamskiego. Gdynia ogłosiła przetarg na projekt tej inwestycji.
Co musi zawierać zakres rzeczowy inwestycji?
- budowę nowego wiaduktu w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- budowę buspasa w ul. Janka Wiśniewskiego na odcinku od stacji Shell do Placu Konstytucji,
- budowę obiektu zapewniającego połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
- ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
- budowę odwodnienia dla układu drogowego,
- budowę murów oporowych (w razie konieczności),
- budowę/przebudowę oświetlenia na terenie objętym inwestycją, poprzedzoną wykonaniem obliczeń fotometrycznych dla charakterystycznych sytuacji drogowych.
Nowością wiadukt dla rowerzystów
Nowością, która pojawiła się w ostatnich miesiącach jest zlecenie zaprojektowania nowego wiaduktu nad torami stacji Gdynia Port pomiędzy obecnie istniejącymi.
Po nowej konstrukcji mają jeździć rowerzyści. Dokumentacja odpowie również jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne.
Oferty poznamy do końca lutego. Dokumentacja ma powstać w rok i trzy miesiące.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-26 08:21
(19)
Gdyby na światłach przy zjeździe z Estakady koło Energetyków można było jechać w prawo dwoma pasami to okazałoby się, że takie kosztowne rozwiązania infrastrukturalne wcale nie są konieczne. Teraz wszyscy stoją łącznie z autobusami, bo robi się wąskie gardło przy przystanku Energetyków,. Drugą przyczyną korków na Wiśniewskiego jest zazwyczaj zapchana Hutnicza. Tylko czemu nie likwiduje się źródła problemu a tylko próbują ograniczyć jego skutki...
- 200 12
-
2024-01-27 11:16
Projektant miasta Gdyni
Jedyne słuszne wyjście to od ulicy puckiej przy nowo budowanym wiadukcie puścić dwie nitki w stronę Rumi wzdłuż torów. Jedna z nich z prawej połączyć z drogą Dębogórze wybudowanie -
- 0 1
-
2024-01-26 21:37
Dwa pasy na wjazd nic nie dadzą
Korek na Wiśniewskiego nie powstaje przez wjazd na Estakadę. Wyłącznie powodem jest zapchana Hutnicza.
- 1 2
-
2024-01-26 14:53
To samo z Unruga
Jeżeli dobrze odczytuje projekt przebudowy ul.Unruga to przystanki autobusowe będą na zjeździe z estakady. Czyli obecny prawy pas będzie bus pasem czyli rozumiem ,że cały ruch w kierunku Oksywia będzie z obecnego teraz środkowego pasa oczywiście bez strzałki? Czy ktoś to wg przeanalizowali? Przecież środkowy pas będzie pełnił teraz dwie funkcję czyli jazdy w prost i skrętu w prawo. Tylko co z porannym ruchem? Przecież to będzie totalny armageddon.
- 5 0
-
2024-01-26 12:42
zrodlo problemu
Alez dokladnie likwiduje sie zrodlo a wlasciwie z nim walczy. Zrodlem korkow sa samochody a nie waskie ulice. Aby przewiezc duza liczbe osob jak najtaniej i najwydajniej stosuje sie kolej, tramwaje i autobusy. Tyle ze w Gdyni to wszystko od czapy robione. Buspasy po 100m, blokowanie skretow, buspasy przeciwbierzne, uspokajacze ruchu. Tak - to
Alez dokladnie likwiduje sie zrodlo a wlasciwie z nim walczy. Zrodlem korkow sa samochody a nie waskie ulice. Aby przewiezc duza liczbe osob jak najtaniej i najwydajniej stosuje sie kolej, tramwaje i autobusy. Tyle ze w Gdyni to wszystko od czapy robione. Buspasy po 100m, blokowanie skretow, buspasy przeciwbierzne, uspokajacze ruchu. Tak - to wszystko sa celowe szykany na kierowcow zeby obrzydzic jazde samochodem. W szerokiej perspektywie ma to sens ale oczywiscie jest bardzo uciazliwe. Juz nawet szkoda gadac o projekcie kolei na polnoc bo ta chyba nigdy nie powstanie.
- 8 6
-
2024-01-26 11:26
I jakby można było wjeżdżać dwoma pasami to paraliż buspasa (1)
Dzięki, stój dalej w samochodzie
- 1 4
-
2024-01-29 16:22
Dzięki wolę auto, jeździj sobie z menelami i spocencami
- 0 0
-
2024-01-26 10:14
trzeba wyrzucić z pracy bolszewika, który rządzi Gdynią i nagle się okaże (5)
że korki w Gdyni można "magicznie" ograniczyć o 80%, jak tylko zakończy się wojnę którą szczur wytoczył większości mieszkańców Gdyni - kierowcom, w imię "organizacji pozarządowych" finansowanych z Niemiec.
- 11 16
-
2024-01-26 10:22
(4)
rozumiem, że skoro chyba wszystkie duże miasta są zakorkowane, to rządzą tam bolszewicy?
- 15 7
-
2024-01-26 11:00
Człowieku! Gdzie ty żyjesz? Na księżycu? (1)
Przecież Szczurek stosuje dokładnie te same wytyczne niemieckich organizacji pozarządowych (jeśli mamy być ściśli to finansowanych z niemiec, ale niby-polskich) jak prezydenci innych dużych miast. I wszyscy bez wyjątku sa z tej samej opcji politycznej. Chyba że znasz jakieś duże miasto, które jest rządzone przez kogoś z prawicy? Konserwatystę? Kogos kto prowadzi politykę nie pro-rowerową, a pro-samochodową? Czekam na przykłady takich miast.
- 8 14
-
2024-01-26 13:59
Ciemność, widzę ciemność
- 3 1
-
2024-01-26 10:56
A co? może Trzaskowski, Sutryk, albo Jaśkowiak to nie są bolszewicy??? (1)
I antypolskie gady???
- 10 15
-
2024-01-26 12:37
Ten wpis ma znamiona wpisu, który można podciągnąć pod paragraf. Zdajesz sobie z tego sprawę?
- 10 5
-
2024-01-26 10:04
(6)
To prawda. Jadąc w stronę Rumi, często stoi się w korku od dworca pkp Gdynia główna, tylko przez to, że wjazd na estakadę przy energetyków, w stronę Obuza blokuje duża ilość samochodów chcąca skręcić właśnie w stronę Oksywia i kosakowa, blokując tym samym pas jazdy na wprost.
- 11 5
-
2024-01-26 21:39
Bzdura
Ciekawe, że potem na Estakadzie tych korków już tak nie widać. To przejazd na wprost blokuje oba pasy
- 5 0
-
2024-01-26 13:06
Estakada jest przejezdna w stronę Oksywia, to auta i tiry jadące na wprost ulicą Wiśniewskiego blokują często pas do skrętu w prawo na estakadę.
- 6 0
-
2024-01-26 11:25
Bo do Rumi jeździ się Morską a nie Janka (3)
Jak w końcu to zrozumiecie to przestaniecie korkować te drogę
- 7 8
-
2024-01-26 12:46
do Rumi to się jeździ pociągiem (1)
no ale w Rumi to jakaś wyjątkowa szlachta chyba mieszka że musi mieć tyłek furmanką wożony
- 1 13
-
2024-01-26 13:44
Kto ci broni jeździć do Rumi pociągiem? Chcesz to woź się skm.
- 6 1
-
2024-01-26 12:36
Skąd pomysł, że jadę do Rumi? W tamtym kierunku jest jeszcze obwodnica, Chylonia, Cisowa, firmy na Hutniczej. Oj, pora odkurzyć myślenie logiczne i analityczne.
- 10 4
-
2024-01-26 10:10
Wiadukt dla rowerzystów jest potrzebny, ale między Hutniczą (8)
a Wiśniewskiego! Po co wiadukt przy Polskiej?? To będzie taki sam niepotrzebny wydatek jak wiadukt rowerowy przy terminalu kontenerowym. Bez sensu.
- 166 5
-
2024-01-26 13:28
ten wiadukt istnieje (3)
Jest nim estakada Kwiatkowskiego.
Są na niej szerokie chodniki, zaspawane przy połączeniu do ślimaków przy Wiśniewskiego.
Ciekawe wyzwanie dla projektanta, jak to udrożnić i udostępnić.- 8 0
-
2024-01-26 14:13
(2)
Niezupełnie. Tam są wjazdy i zjazdy z estakady, które nie mają chodników i w poprzek też nie da się ich pokonać. Ale mógłby to być już jakiś fragment tej trasy.
- 4 0
-
2024-01-26 15:51
"Ciekawe wyzwanie dla projektanta, jak to udrożnić i udostępnić" (1)
I to właśnie miałem na myśli...
Ja sobie radzę ;) Chwila adrenaliny i gotowe... ;)
Ale jak się pojawi więcej ludzi, to może być problem...- 1 0
-
2024-01-26 20:34
Tam ludzie dołem przez wiele lat
przechodzili na dziko przez tory, ale to też raczej nie dla wszystkich. Chociaż jeszcze 10 lat temu wielu rowerzystów można było tam spotkać.
- 2 0
-
2024-01-26 11:08
Spytaj marka lucyka (1)
Odpowie ci jak zawsze czyli bez sensu.
- 16 0
-
2024-01-26 11:14
większego przygłupa w życiu nie spotkałam
- 12 0
-
2024-01-26 11:05
(1)
widać niczego się włodarza nie uczą, wiadukt rowery na terminalu kompletny niewypał, widać kasy w mają UM masę skoro Łucyk chce to tak ma być i koniec....
- 18 0
-
2024-01-26 11:16
Łucyk jest na lewo od Stalina i Mao
człowiek calkowicie oszalały, z mózgiem wypalonym przez socjalistyczne zwyrodnialstwo
- 14 1
-
2024-01-26 07:15
Pomysł z innej galaktyki (41)
proponuję wybudować prom kosmiczny dla rowerów będzie taniej :-) . Te władze straciły kontakt z rzeczywistością. Nie chcą dogadać się z Kosakowem w sprawie wiaduktu na ul. Dąbka ( tam kością niezgody jest jeden pas jezdni dla samochodów więcej ) a tu chcą budować cały wiadukt dla rowerów. komuś chyba poluzowały się klepki.
- 411 31
-
2024-01-27 12:25
Żeby klepki mogły się poluzować to je trzeba mieć.
- 3 0
-
2024-01-26 11:39
To jest dobry pomysł
jeżdżę tamtędy rowerem do pracy i odcinek na wysokości Polskiej jest wybitnie słaby. Brakuje DDR, trzeba jechać wąską jezdnią lub uciekać na dziurawy chodnik. Napisałbym, że w tej okolicy nie ma zabudowy mieszkalnej i ścieżkę można wytyczyć po chodniku na starym wiadukcie, ale wy i tak się zes*acie, bo wszystko co nie służy kierowcom uważacie za atak. Niech więc budują wiadukt nawet za miliard :D
- 1 7
-
2024-01-26 10:31
Kosakowo (5)
"Nie chcą dogadać się z Kosakowem w sprawie wiaduktu na ul. Dąbka..."
To Kosakowo powiedziało, że nie da nawet 1zł, bo korki są w Gdyni i to Gdynia ma sobie poradzić. W Kosakowie nie ma korków ;)- 1 4
-
2024-01-27 07:25
Haha
Jak widać nic nie wiesz a najwięcej krzyczysz. Typowy troll. To ci przypomnę że kolega wyżej ma rację i Kosakowo dawało 50% inwestycji ale tylko w momencie kiedy będą mogli decydować wspólnie o projekcie. Gdynia jako reżim stwierdziła, że ma być tak jak oni chcą. Kosakowo tłumaczy im że dorzucenie buspasa nic nie zmieni a ludzi w tej okolicy będzie
Jak widać nic nie wiesz a najwięcej krzyczysz. Typowy troll. To ci przypomnę że kolega wyżej ma rację i Kosakowo dawało 50% inwestycji ale tylko w momencie kiedy będą mogli decydować wspólnie o projekcie. Gdynia jako reżim stwierdziła, że ma być tak jak oni chcą. Kosakowo tłumaczy im że dorzucenie buspasa nic nie zmieni a ludzi w tej okolicy będzie przybywac. Gdynia się uparła Budować to sama bez 2 pasa. Czyli do istniejacej drogi odbuduje tylko buspasy. Zobacz jak się zmieniła droga na Pogórze. Estakada ma po 2 pasy i buspas i już nie pamiętam co to korek. Ale za to na mostku przypominam sobie co tutaj jest nie tak.
- 1 0
-
2024-01-26 11:05
Gdynianka (1)
Prawda jest taka, że Kosakowo chce racjonalnie rozbudować wiadukt. Dwa pasy dla samochodów + buspas. A głupia Gdynia jeden pas dla samochodów i buspas. Czyli kasa wydana a problem nie rozwiązany. Nadmienię tylko, że ta droga jada tylko dwie linie 194, 141.
- 14 1
-
2024-01-26 11:13
Bo Kosakowem nie rządzi funkcjonariusz wykonujący polecenia przysłane z Berlina
- 5 3
-
2024-01-26 11:04
Brawo Kosakowo!!! Ani złotówki do opętanej, lewackiej, sowieckiej polityki Wojciecha Szczurka!!!
- 10 1
-
2024-01-26 10:44
Kosakowo
to niech Kosakowo nie przyjeżdża do Gdyni do pracy :) szybko im rura zmięknie
- 1 8
-
2024-01-26 09:04
i dobrze, miasto Gdynia dla gdynian! (1)
- 1 12
-
2024-01-26 10:29
Miasto Szczurka nienawidzi Gdynian, wykonuje wytyczne z Niemiec
przekazywane UM Gdynia za pośrednictwem finansowanych z Niemiec organizacji pozarządowych
- 6 1
-
2024-01-26 07:26
Oho, jeszcze nie ma projektu a Pan ekspert zna już koszty (30)
Czy Pan ekspert nie ma przypadkiem zbyt dużo wolnego czasu?
- 17 63
-
2024-01-26 10:20
won stąd płatna ..... UM Gdynia
- 4 0
-
2024-01-26 09:51
(1)
No tak, bo przecież wiadukt dla rowerów da się zbudować za 5,50 zł, prawda? A może rowerzyści go zbudują w czynie społecznym?
- 5 1
-
2024-01-26 10:15
a dlaczego mają budować mnie jako rowerzyście pasuje stary układ jazda jezdnią a nie eski floreski tu zjedź na środek potem wracaj na prawo itd 100 m jazdy a czekania na swiatłach 10 minut ja nie potrzebuję takich prezentów
- 8 1
-
2024-01-26 07:35
(26)
Wiele osób zauważa że inwestycje w komunikacje rowerową są przesadzone w Gdyni. Czas zejść na ziemie
- 59 17
-
2024-01-26 10:12
te pseudo inwestycje jak ta śmieszna estakada rowerowa to są raczej dodatkowe szykany i utrudnienia dla ludzi korzystających z rowerów jeśli te orły chcą budować wiadukt dla rowerów między tymi które są to znaczy że zmusi się rowerzystów do najmniej kikukrotnej zmiany kierunku ruchu oczekiwania na jakichś durnych światłach tracenia czasu
- 7 2
-
2024-01-26 08:09
Ale dlaczego cie to dziwi? (6)
Jesteśmy w Unii, tutaj panuje ofensywa na projekty zielone, Niemieckie firmy zarabiają, buspasy, ścieżki rowerowe, Polska się przy tym zadłuża.
Za niemcow teraz będzie tego jeszcze więcej, plus arpzmontowanie niektórych niewygodnych dla Niemiec branż.
I dobrze, Niemcy dbają o siebie.- 7 15
-
2024-01-26 11:09
UE = ZSRR
- 3 2
-
2024-01-26 10:26
tak... to prawda.... jesteśmy w nowym ZSRR
"nie będziesz miał niczego i będziesz się cieszył"
- 5 1
-
2024-01-26 10:14
miasta się zwijają a ludzie skręcxają od kolejnych podatków zielona bolszewia unijna goni w piętkę powoli
- 8 1
-
2024-01-26 09:18
(2)
Ty zadbaj o zdrowie psychiczne, bo chyba ci się pogorszyło.
- 8 10
-
2024-01-26 09:53
(1)
A merytorycznie odpowiedzieć nie potrafisz?
- 5 0
-
2024-01-26 11:10
nie potrafi, bo to lewacki i**ota
- 3 1
-
2024-01-26 08:05
Przesadzone? Wiadro farby jest przesadzone? (1)
Chyba żyjemy w różnych Gdyniach. Ostatnia inwestycja stricte rowerowa to była droga wzdłuż al. Zwycięstwa, jest dość popularnym połączeniem i nawet masz licznik ruchu na tej trasie. 100 rowerzystów dziennie zimą, latem ok. 1500. No i przypomnę - to tylko 220 metrów.
- 9 9
-
2024-01-26 11:09
wiadro farby na łeb rowomerzystom i szczurowi
- 6 3
-
2024-01-26 08:02
(1)
To tylko nadrabianie lat zaniedbań
- 2 9
-
2024-01-26 11:02
spadaj stąd platny trollu UM Gdynia!
- 8 0
-
2024-01-26 07:43
A czymś więcej się do budżetu miasta dokładasz niż pieszy i rowerzysta? (13)
Przypominam, że wszelkie opłaty wynikające z faktu posiadania samochodu lądują w Budżecie Państwa i za te pieniądze są budowane, utrzymywane i remontowane drogi krajowe i autostrady.
- 14 24
-
2024-01-27 07:19
Haha
Drogi są teraz jak ser szwajcarski i nie widzę w Gdyni nikogo kto by leciał to naprawiać. Pieniądze idą do kieszeni a sam Szczurek powiedział że Gdynia północna to nie jego problem. Zdziwię się jak ktoś z północy zagłosuje na kogolwiek z jego partii
- 3 0
-
2024-01-26 10:57
Ja
Stać mnie na samochód i dojazd nim to pewnie zarabiam więcej od Ciebie, więc płacę większe podatki. Proste.
- 6 0
-
2024-01-26 08:36
Finansowana jest również cała masa innych rzeczy z których korzystasz. (1)
- 5 6
-
2024-01-26 10:23
bo Gdynią rządzi wróg Polski i gamoń
- 7 1
-
2024-01-26 08:02
Zobacz skalę użytkowników. (8)
Wiaduktem dla aut jedzi dziennie pewnie z 10 000 samochodów. Wiaduktem dla rowerów pewnie z 500 jednośladów.
- 31 5
-
2024-01-26 08:27
I do każdego z przejazdów samochodów trzeba dopłacać. (6)
- 6 24
-
2024-01-26 11:08
do nieudaczników życiowych - rowerzystów trzeba dopłacać (5)
i robimy to my, kierowcy - właściciele samochodów
- 4 8
-
2024-01-27 12:28
Rowerzystów nawet nie stać na zapłacenie OC i wrazie kolizji trzeba iść od sądu
- 1 0
-
2024-01-26 14:19
(3)
to na odwrót - właściciele samochodów we wszystkich podatkach, które płacą z powodu użytkowania samochodu (tak- za paliwo też) pokrywają ledwie część kosztów budowy, utrzymania dróg parkingów i infrastruktury drogowej w ogólności, nie wspominając o kosztach pośrednich jak zatrucie środowiska, choroby, wypadki itd.
Także jeżeli już ktoś kogoś to piesi i rowerzyści utrzymują i finansują szkodliwe zachcianki roszczeniowych właścicieli samochodów.- 1 4
-
2024-01-29 16:27
Poproszę o rzeczowe informacje, badania, i długofalowo potwierdzone negatywne skutki motoryzacji, bo jakoś od x lat słychać gadanie i wciskanie kitu a nic nie widać
- 0 0
-
2024-01-26 20:03
I dodam wprost, żeby to było jasne: droga to nie tylko jezdnia dla samochodów, ale również droga dla rowerów, chodnik, pobocze, torowisko tramwajów itd. Za które nie płacą osoby, które później z nich korzystają, a wyłącznie kierowcy, którzy z nich później raczej* (nie zawsze, ale w większości) NIE korzystają.
*) Raczej, bo jednak kierowca bywa pieszym, a pieszy (typowy) rzadko bywa kierowcą.- 4 2
-
2024-01-26 20:00
Dane z jakichś wiarygodnych źródeł, czy z IDzD? Bo żeby obalić twoje wynurzenia wystarczy uzmysłowić sobie FAKTY: drogę buduje się raz na kilkadziesiąt lat. Codziennie, czyli 365 razy w roku, przejeżdżają nią tysiące kierowców, z których każdy płaci ponad 50% różnych podatków w cenie paliwa (oprócz zwykłych podatków typu PIT czy VAT od konsumpcji
Dane z jakichś wiarygodnych źródeł, czy z IDzD? Bo żeby obalić twoje wynurzenia wystarczy uzmysłowić sobie FAKTY: drogę buduje się raz na kilkadziesiąt lat. Codziennie, czyli 365 razy w roku, przejeżdżają nią tysiące kierowców, z których każdy płaci ponad 50% różnych podatków w cenie paliwa (oprócz zwykłych podatków typu PIT czy VAT od konsumpcji innej niż paliwa). na jakiej więc podstawie twierdzisz, że to "piesi i rowerzyści utrzymują i finansują zachcianki właścicieli samochodów", skoro oni nie płącą wszystkich podatków zawartych w paliwie?
Może twój mały rozumek nie jest w stanie tego pojąć, ale kierowca, który pokonuje rocznie średnio 12000 km przy średnim spalaniu 8 l benzyny/100 km, do budżetu aktualnie odprowadza ok. 3000 zł rocznie więcej niż ty i każdy pieszy czy rowerzysta, który samochodem nie jeździ - ceteris paribus, czyli z pominięciem innych różnic, np. w poziomie dochodów czy konsumpcji.
Cieszę się, że mogłem pomóc ci zrozumieć, jak wielkim jesteś i**otą... To zawsze krok we właściwym kierunku. Reszta zależy od ciebie.- 5 2
-
2024-01-26 08:21
I każdy przejazd samochodu powoduje zatrucia i choroby
- 12 34
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.