Janka Wiśniewskiego: rośnie szansa na buspas i nowy wiadukt rowerowy
Dwie firmy chcą zaprojektować buspas i wiadukt dla rowerów na Janka Wiśniewskiego, na odcinku od ul. Adamskiego do wiaduktu przy Energetyków. Jedna z nich mieści się w miejskim kosztorysie.
Przypomnijmy:
- Trzy razy próbowano wybrać wykonawcę buspasa od skrzyżowania Janka Wiśniewskiego z Energetyków do dworca w formule "Zaprojektuj i wybuduj".
- Za pierwszym razem nikt się nie zgłosił. Później dwukrotnie problemem była zbyt wysoka cena.
- Koncepcja została więc zmieniona: dodatkowy pas o zmiennym ruchu powstanie etapami.
Nowy wiadukt na Janka Wiśniewskiego
Korki na Janka Wiśniewskiego na filmach
Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni już zlecił prace projektowe dla budowy pasa dla pojazdów ZKM od ul. Adamskiego do wiaduktów przed ul. Energetyków. Prace projektowe są w trakcie.
Pozostał odcinek od dworca do ul. Adamskiego. Gdynia kilka tygodni temu ogłosiła przetarg na projekt tej inwestycji. Właśnie poznaliśmy oferty, jakie złożono.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania z rynku wtórnego w Gdyni. Do pół miliona
Oferty
- ZNAK Gdańsk 1.170,000 zł
- M3M 3,127,00 zł
Gdynia zaplanowała kosztorys tego zadania na niecałe 1,5 mln zł. Niewykluczone więc, że tańsza oferta, o ile nie będzie w niej błędów, zostanie przyjęta.
Prace projektowe mają potrwać rok i trzy miesiące.
Koszt nowego wiaduktu w Gdyni nie jest jeszcze znany
Na razie jednak zadanie jest na etapie przetargu na projekt. Co ma uwzględniać i co powstanie na jego podstawie?
- nowy wiadukt rowerowy w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego,
- buspas na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji Shell do placu Konstytucji,
- połączenie drogi dla rowerów w pasie drogowym ul. Janka Wiśniewskiego z kładką nad torami SKM Stocznia,
- ewentualną zmianę organizacji ruchu w ul. Jana z Kolna,
- nowe oświetlenie
Nowością jest wiadukt dla rowerzystów
Nowością, która pojawiła się w ostatnich miesiącach, jest zlecenie zaprojektowania nowego wiaduktu nad torami przy stacji Gdynia Port, pomiędzy obecnie istniejącymi wiaduktami dla samochodów. Po nowej konstrukcji mają jeździć wyłącznie rowerzyści.
Dokumentacja odpowie również na pytanie, jakie będą szacowane koszty inwestycji, na którą miasto z pewnością będzie chciało pozyskać środki zewnętrzne.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (168) 4 zablokowane
-
2024-03-12 09:31
1,5 mln zł na projektowanie praez rok 3 miesiące (1)
pasków na jezdni , tak się przewala kasę
- 10 1
-
2024-03-12 11:01
Zrób taniej i szybciej!
Mądry w gadce a nie ma pojęcia. Druga oferta przekracza 3 miliony, więc chyba jednak kwota nie z sufitu.
- 1 0
-
2024-03-12 09:32
Wybierzmy inne władze Gdyni. Szanse rosną z każdym dniem
Koniec z bajulkami. Mamy XXI wiek, a prezydent Gdyni jest z XX wieku. Żyje 100 leciem Gdyni. Pora na zdecydowane zmiany. Gdynia dla Gdynian.
- 7 1
-
2024-03-12 09:33
Zimy mają wrócić. Pas dla narciarzy biegowych?
- 7 2
-
2024-03-12 09:34
Samorządności już po 20 latach dziękuję
- 7 0
-
2024-03-12 09:39
Droga czerwona (1)
Czy w tym miejscu nie ma przebiegać Droga Czerwona ?
Czy nie trzeba będzie za 5 lat tego wszystkiego rozwalać ?- 8 0
-
2024-03-12 14:06
Tylko teoretycznie.
Ale myślę, że droga pozostanie bez zmian, poza nazwą
- 0 0
-
2024-03-12 09:40
Głupota (3)
Wszyskie buspasy do likwidacji korkują tylko ruch i ograniczają przepustowość drug . Drogami rowerowymi nikt prawie nie jeździ są całkowicie zbędne .Dość walki z kierowcami.
- 14 7
-
2024-03-12 09:54
zbedna to jest twoja głupota we wpisac ale widac tylko nato cie stac :)
- 3 0
-
2024-03-12 11:04
Co to jest przepustowość DRUG?
Oczywiście, że się domyślam, ale to nie błąd popełniony przez słownik telefonu.... Sorki, ale to drażni mój wzrok :)
- 1 0
-
2024-03-12 11:34
swieta przepustowowsc
to nie buspasy korkuja, tylko zdecydowanie za duza liczba samochodow
- 1 0
-
2024-03-12 09:43
Przed wyborami zawsze szanse rosną, aby wzrosły szanse.
- 5 0
-
2024-03-12 09:49
Porównajcie sobie Gdynie z Gdańskiem i zobaczcie ile miejsca zawłasza tam tramwaj !!!Wyobraźcie sobie ze zabieraja wam jeden (3)
Wyobraźcie sobie ze zabieraja wam jeden jeden pas ulicy w Gdyni pod tramwaj!!
Zarzadzanie Gdynią to pikuś przy nieudolności w Gdasku ,a POwcy chca przejąc władze jeszcze w Gdyni :) A teraz zobaczcie wy w Gdańsku jak wiele by sie zmieniło gdyby z torowisk tramwajowych zrobic normalne ulice i zamiast tramwajów wprowadzic trolejbusy albo autopbusy bezemisyjne!! Zyskali by na tym wszyscy jednoczesnie koszty komunikacji w Gdańsku spadły by 10krotnie!!- 3 8
-
2024-03-12 11:06
Tramwaj ma plusy i minusy (2)
Gdańsk ma linie tramwajowe od ponad 100 lat, więc miejsce na nie są od lat zarezerwowane. Po drugie, tramwaje są bardzo pojemne, więc w zamian musiałby wprowadzić dużo więcej pojazdów poruszających się po jezdni. Myślę, że taka zmiana byłaby jednak słaba
- 2 2
-
2024-03-12 11:34
dodatkowe pasy
o to to - poszerzanie ulic, dobudowywanie pasow konczy sie tym, ze zamiast x zakorkowanych pasow, jest ich zakorkowanych x+1 pasow - polecam zapoznanie sie z przypadkiem Los Angeles
chcesz miec mniej korkow, ograniczaj ruch samochodowy i inwestuj w zbiorkom
oczywiscie, transport autobusowy jest tanszy od tramwajowego, ale, pomijajac juz kwestie historyczne, rozwijanie go tylko po to, zeby autobusy staly w korkach nie ma absolutnie zadnego sensu. Ludzie zniechecali by sie jeszcze bardziej i przesiadali w auta, jeszcze bardziej powiekszajac korki. Rozwoj jednej formy transportu zbiorowego kosztem innej - absolutnie nie; rozwoj transportu zbiorowego kosztem ruchu samochodowego - absolutnie tak.- 2 1
-
2024-03-12 14:52
dzieciaku tramwaj niema zadnych zalet a autobusy tez sa pojemne ,Tramwaje sa szkodnikiem wmiescie a to ze sa zabytkiem
- 1 1
-
2024-03-12 09:57
Wszystko super ale po ten wiadukt który pewnie jest najdroższy? A jeśli już to powinien być w okolicy estakady Kwiatkowskiego.
- 5 1
-
2024-03-12 10:03
A to nie można
po "Łucykowemu", czyli puszkę farby białej i zrobić po prostu linie rozdzielajace? Panie Łucyk, co się dzieje?
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.