• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak prawidłowo przypiąć rower?

Joanna Skutkiewicz
7 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Rower, którego tu nie widać, ewidentnie nie był przypięty poprawnie. Rower, którego tu nie widać, ewidentnie nie był przypięty poprawnie.

Kupno solidnego zabezpieczenia rowerowego nie zda nam się na nic, jeśli będziemy używać go w nieprawidłowy sposób. Jakkolwiek żadne zapięcie nie daje nam gwarancji, że nasz rower pozostanie w miejscu, w którym go zostawiliśmy, warto wiedzieć, jak zminimalizować ryzyko kradzieży naszego jednośladu.


Czy zdarza ci się zostawiać rower np. pod sklepem?


Dojazdy do pracy, na uczelnię czy do sklepu - rower sprawdza się idealnie nie tylko jako towarzysz treningów, lecz także jako środek transportu na co dzień. Łatwo nim przejechać nawet przez zakorkowane miasto i nie trzeba szukać miejsca do zaparkowania. Niemniej warto zastanowić się, gdzie zostawić swój rower. Niestety, nie wszystkie stojaki rowerowe są do tego odpowiednie.

Wyrwikółka? Nie, dziękuję!



Najpopularniejszy rodzaj stojaków rowerowych nie bez powodu nazywany jest "wyrwikółkiem". Dopuszcza on możliwość przypięcia roweru za jedno z kół. Niestety zdjęcie koła z roweru jest bajecznie proste. Jeśli nasz jednoślad wyposażony jest w przednie koło z szybkozamykaczem, złodziej upora się z nim w kilka sekund. Jeżeli zdecydujemy się na przypięcie roweru za tylne koło, to dla niego tylko kilkanaście sekund więcej fatygi...

Co zrobić w takiej sytuacji? Niestety najlepiej po prostu poszukać innego miejsca do przypięcia roweru, ewentualnie - jeżeli dysponujemy odpowiednio długim zapięciem - wstawić rower tak, aby objąć nim dolną rurę ramy. Jeżeli decydujemy się na pozostawienie roweru w miejscu innym niż przeznaczone do tego celu, zwróćmy uwagę, czy nie przeszkadza ono pieszym i czy na przykład nie uniemożliwia osobom niepełnosprawnym skorzystanie z podjazdu.

Ukradli mi rower - i co dalej? Zabezpieczenia rowerów



Najpewniejszymi stojakami rowerowymi zdają się takie w kształcie odwróconego "U" - na szczęście coraz popularniejsze w Trójmieście. Można do nich swobodnie przypiąć rower za ramę. Często stoją w miejscach objętych monitoringiem, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżami.

Za ramę i koło



Zapięcie roweru za ramę i koło to najpewniejszy sposób zabezpieczenia go. Należy jednak zwrócić uwagę także na to, do czego przypinamy rower. Czy ów obiekt jest dobrze przytwierdzony do ziemi i nieruchomy? Czy uniemożliwia przełożenie zabezpieczenia górą? Kiepskim pomysłem jest również zapinanie roweru do siatki ogrodzenia, którą można przeciąć równie łatwo co linkę za kilkanaście złotych.

Ile powinno kosztować zabezpieczenie?



Powszechnym stwierdzeniem jest, że zapięcie roweru powinno kosztować około 10 proc. jego wartości. Szkoda byłoby jednak tracić rower kupiony za 400 złotych przez łatwą do sforsowania linkę, za którą zapłaciliśmy 40 zł. Zwykle nasze jednoślady, poza wartością bezwzględną, nierzadko mają dla nas sporą wartość sentymentalną, będąc naszymi towarzyszami codziennych przejażdżek. Z kolei dla roweru za 10 tys. zł nie będziemy raczej szukać zapięcia za tysiąc złotych... bo możemy nawet takiego nie znaleźć. Można przyjąć, że zabezpieczenia z najwyższej półki to wydatek około 500 złotych. Solidne zapięcia - U-Locki i łańcuchy, bo te uchodzą za najtrwalsze - zaczynają się od kwoty około 250 złotych.

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą



Przezorny zawsze ubezpieczony



Niezależnie od tego, ile kosztował nasz rower oraz jakim zapięciem zabezpieczamy go na mieście, warto podjąć też inne środki ostrożności w kontekście ewentualnej kradzieży. Zaraz po zakupie roweru możemy spisać jego numer ramy i zarejestrować go w policyjnej bazie. Dobrym pomysłem jest także... zrobienie sobie selfie z rowerem. W razie kradzieży takie zdjęcie będzie mogło służyć jako dowód, że dany jednoślad rzeczywiście należał do nas.

Zobacz także

Opinie (80) 9 zablokowanych

  • Brak kary i rynek zbytu

    Nikt ich nie lapie I nie karze tak zeby nigdy tego wiecej nie robili. Po drugie lubimy kupic cos za pol ceny idawac ze promocja jak z tymi VW zza zachodniej granicy of niemieckiego emeryta

    • 1 0

  • Mam elektryczny rower i opanowalem doskonałą metodę aby uchronić się przed jego kradzieżą ..... nigdy nie zostawiam go na miescie w takim miejscu żebym nie miał go w zasięgu wzroku.

    • 3 0

  • tylko U-lock (7)

    • 9 5

    • szlifierka akumulatorowa (3)

      5s i z głowy...
      Widziałem juz kilka leżących u-locków...

      • 5 2

      • Można przyspawać ramę do stojaka (2)

        trzeba tylko spawarkę ze sobą wozić.

        • 3 2

        • Spawarka to jeszcze sie da ogarnac

          Ale z butlami trudniej. Aluminium tylko w oslonie a molibdenowej stali tez nie nalezy spawac. No i gdzie znalezc aluminiowe stojaki?
          Na dodatek, szlifierka takim spawom tez szybko da rade. Tylko cienkie tarcze trzeba uzywac, takie na 1mm. Ostatnio wanne zeliwna cialem, 2min w poprzek...
          flexi-master

          • 0 0

        • Będzie ciężko pożenić aluminium ze stałą...

          • 3 0

    • Tak jest (1)

      Jak pokazano na zdjeciu w artykule.

      • 1 3

      • podobne koło z białą oponą leźy przy
        ięciem w Orłowie przed tą pseudohiszańską knajpą

        • 1 0

    • u-bot

      są też łańcuchy - wszystko jest do pokonania,

      • 1 0

  • Rower

    Na Przemyskiej do znaku drogowego przypiety rower od roku.Nikt go nie moze ruszyc .WLasciciel najwyrazniej o nim zapomnial.Tak trzeba przypinac.

    • 0 1

  • (4)

    Mojego speca nigdy nie zostawiam samego.
    8 tysięcy szkoda by mi było

    • 17 3

    • (2)

      tym wietnamcom, co stworzyli ci to cudo, też pewnie by było szkoda

      • 5 1

      • (1)

        Raczej nie wietnamcom.

        • 0 2

        • Dla kretyna od minusa.
          Poczytaj gdzie robią ramy do speca i większości marek.

          • 0 1

    • 8 tysięcy za ciepły rower, hoho. Nowy pewnie za 2 dychy stał w sklepie

      • 2 1

  • Moj rower jeszcze nie kradzony (1)

    A dobrze bo kosztował 24 tys.
    Wygląda i sprawuje się jak ten za 300 zł więc to nie ruszają.

    • 5 10

    • Nie wiem o czym piszesz.
      Rower za 24 koła z pewnością nie wygląda jak ten za 300 zł, nawet jeśli karbon celowo pomalowales sprejem.
      Tym bardziej tak nie działa.
      W ogóle widziałeś kiedyś rower za 24 koła?

      • 4 0

  • Wyrwikółka?. Nie, dziękuję!. I o to chodzi.

    • 1 0

  • Najlepiej bez przypiecia

    Prowokować i łac w mordę tym co się słyszą.

    • 3 0

  • Pytanie nie o cenę, a o wagę

    Zapięcie 2kg do 8-kilogramowego roweru? Trochę bez sensu. Im lżejszy rower tym droższy, więc lepsze (droższe) powinno być zapięcie. Ale lepsze znaczy cięższe.
    Zatem po bułki i na pocztę używam roweru za 100zł i nie przypinam w ogóle (mimo, że za sam koszyk dałem 15), a na wyjazdy biorę rower duuużo lepszy, także bez zapięcia i nie puszczam go z ręki na chwilę. Do pracy zaś jeżdżę rowerem średnim (dalej o tego na pocztę, bliżej tego lekkiego) i tu również nie wożę zapięcia bo w pracy na stałe mam zamocowany solidny i ciężki ulock.
    Teraz myślę o zapięciu składanym, żeby jednak na trasie po te lody wejść do wiejskiego sklepiku

    • 3 4

  • Jak mi zwino to biere ten co obok stoi i jeżdę aż mi zwino ten drugi i tak całe lato do zimy.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum