• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020

Kamila Lulińska
22 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020. Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020.

Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.



Czego według Ciebie brakuje w infrastrukturze rowerowej?


Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.

Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację




Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?



Akcje społeczne dla rowerzystów



  • Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
  • "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.


Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów



Inne usprawnienia dla rowerzystów:



- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
  • Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
  • Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
  • Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
  • Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
  • Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
  • Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
  • Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych

Opinie (51)

  • (2)

    Witomino pozdrawia. U nas nie ma ścieżek rowerowych. Tu się żyje i mieszka! Oczywiście sarkazm!!!

    • 10 1

    • To jedziesz po ulicy, normalnie

      • 1 3

    • Ja bym się cieszył z tego powodu i**otyczne d**ilne ścieżki rowerowe jak np na puckiej jak to d**ilstwo które chcą budować na kartuskiej są jedynie utrudnieniem dla rowerzystów ponieważ dają przyglupim i**otom w samochodach urojone prawa do pouczania spychania wyładowania agresji na osobie jadącej np na rowerze szosowym który można sobie zniszczyć na tym badziewiu jakie jest budowane. Dlaczego taką trudną sztuką jest poprawne obsadzenie krawężnikow na tych glupich przejazdach przez ulice. Zawsze to q..stwo wystaje nawet na 2-3 mm ale czujesz to i czuje rower.

      • 3 3

  • Sporo rowerzystów jeździ tak nierozważnie... (1)

    ... jakby faktycznie podążali ścieżką do nieba (ilustracja). W Gdyni przede wszystkim brakuje sieci ścieżek rowerowych - zaawansowanie jak 100 lat za Gdańskiem?

    • 11 4

    • a Gdańsk jest sto lat za innymi dużymi miastami w Polsce.

      • 1 4

  • dziwne - nie widzę kontynuacji scieżki za wiaduktem za pare milionów (1)

    czyli tym co zrobiono przy SKM

    skoro już wydaje się taką kupę forsy, to może tak zrobić dalej jakąś ścieżkę ze zjazdem w kierunku centrum

    po co marnotrawić w tak i**otyczny sposób pieniadze?

    komu ma służyć ten 'wiadukt'???

    • 4 0

    • A podobno węzeł wzgórze to była taka cudowna inwestycja tylko o ścieżce przy torach zapomnieli szkoda ze jakiegoś fragmentu ulicy nie zapomnieli wyasfaltowac kierowczyki by ich zjedli a rowerzysta sobie może turlac się 5 na godzinę po krzywych płytkach chodnikowych ważne że to z tyłu jest i nie widać

      • 5 0

  • Urzedasy w trójmieście nie mają pojęcia co to Ergonomia!!Jazda rowerem w chmurze trujących spalin to żadna atrakcja to dyskrymi (1)

    !!Rowerzyści i piesi są największym skarbem miasta i powinni być uprzywilejowani!!Drogi rowerowe powinny być oddzielone pasem zieleni tak właśnie sa coraz częściej modernizowane nawet na zachodzie. Niestety trójmieście się dba tylko o specjalne przywileje dla blacghosmrodów !!Średni wiek takiego blachoszrota to 20 lat nie spełniają żadnych norm spalin!!
    Trójmiasto jednocześnie najwięcej piratów drogowych w Polsce dlatego jest najwyższe OC. Rower to nie zwykły pojazd do przemieszczania się !!Ma wyłącznie zalety ,blachosmrody sa jego przeciwieństwem są tylko szkodnikiem miasta generujący tylko koszty i straty!!

    • 6 5

    • I calodobowy.Czy move u Pans calorocznego zamowic dostawe glazury I cementu z Tesco w Chyloni do Kacze Buki,?

      • 0 1

  • Gdzie sa terminy realizacji?

    Co to znaczy że być mozebmają szansę na realizacje? Albo powstaną albo nie

    • 3 2

  • Kolarz (2)

    Jeszcze troche a rowerzysci beda wazniejsi na ulicy niz auta osobowe , tramwaje, autobusy.To juz jest parodia.Prosze sobie wyobrazic jak wszyscy wsiadziemy na rowery.Na głupotę nie ma lekarstwa.Dla kilku oszolomow utrudniac zycie rescie mieszkancow? A nalezy tez przeszkolic rowerzystow z przepisow ruchu drogowego bo znam takich co mysla ze wolno im wszedzie i w kazda strone jechac.

    • 6 15

    • Nie trzeba wyobraźni, wystarczy pojechać do Kopenhagi albo Amsterdamu

      Tam ruch rowerowy to kilkadziesiąt procent ruchu ogółem. Zbiorkom też jeździ. Samochody też, aczkolwiek nie są oczkiem w głowie urzędników, jak w Polsce. I żadna tragedia się nie wydarzyła.

      • 6 0

    • Już po opłatku ?

      • 1 0

  • URZĄD

    Może trochę inwestycji lub kontroli w Urząd Pracy tam trzeba przyjść że swoimi ofertami pracy a dostanie oferty ogólnie dostępnej na portalach toparodia w czystej postaci w całej tej imprezie chodzi tylko o ubezpieczenie że znalezieniem pracy urząd nie ma nic wspólnego.

    • 2 1

  • jezdem kerofcom od 40lat , rowerowcem od 50 i pieszym od 55 lat ! (1)

    no i powiem tak;- kierowców pozostawić w spokoju na ulicach i drogach ! , pieszych na chodnikach ! , natomiast rowerowców przegonić z gł. ulic w mieście na leśne dukty i pobocza dróg ! . i**otyzmem jest malowanie i wyznaczanie wszelkiego rodz. dróg rowerowych na istniejących drogach , ulicach i chodnikach ! i co za geniusz wymyslił to jezcze pod prąd " Owszem wydawało by się ,że np. w Takim zagłębiu rowerowym jakim są Niderlandy {Holandia} jest to normalne , ale niestety tak nie jest !-to tylko pozory ! tam cała infrastruktura ,ścieżki i drogi rowerowe są wkomponowane bezkolizyjnie w cały system drogowy i ruch uliczny stanowiąc odrębną nie kolidującą z ruchem samochodowym sieć

    • 3 10

    • ty jestes poprostu i**otą i jak kazdy taki jak ty ma niepochamowane potrzeby publikowac to anonimowo :)

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Panie Jakubie

    Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz małej ingerencji w przyrodę, która co roku podmywa i dewastuje Czyli połączyć zabezpieczenie brzegu z funkcją rekreacyjną. Wówczas traktować to miejsce jako element zagospodarowania przestrzennego w ujęciu społecznym, gospodarczym(logistycznym), przyrodniczym i ekonomicznym.

    • 3 2

  • Ale bieda. Dramat!!!

    Ważne że jest kasa na głupie imprezki.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum