• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020

Kamila Lulińska
22 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020. Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020.

Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.



Czego według Ciebie brakuje w infrastrukturze rowerowej?


Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.

Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację




Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?



Akcje społeczne dla rowerzystów



  • Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
  • "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.


Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów



Inne usprawnienia dla rowerzystów:



- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
  • Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
  • Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
  • Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
  • Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
  • Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
  • Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
  • Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych

Opinie (51)

Wszystkie opinie

  • rekreacja

    najwiecej rowerzystów widać w wekendy jak rekreacyjnie jezdza po sciezka gdynia gdansk w lesie nad morzem ew. przy głownej drodze, oczywiscie tam robienie nowych scieżek ma sens sam jeżdże, natomiast co robi jakub furkal w miescie starowiejska 10 lutego 3go maja to chora paranoja no i urzad swietojanska wymalowali pasy rowerowe dla idei na których widać moze 2 ch rowerzystów dziennie, panie pełno nocnik wez pan się opamietaj idz do psychiatry skonsultój i rób scieżki nad morzem połacz bulwar scieżką umiejscowioną na kempie na dole i bedzie to kolejna atrakcja dla mieszkanców i turystów i nie trwon kasy na głupie malowanie swietojanskiej i stawianie stojaków ja sie nie zgadzam jako platnik podatków.

    • 0 0

  • nowe

    Piszecie o nowych inwestycjach,a kiedy wreszcie będzie wyremontowany fragment ścieżki rowerowej na ulicy Puckiej(przejazd kolejowy towarowy)?? Nie wspomnę o odcinku ścieżki wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego między Hutniczą a J.Wiśniewskiego??

    • 0 0

  • Finlanie największą inwestycjąs będzie zakup 1000 litrów białej farby (3)

    • 25 3

    • ale suchar

      ziewam

      • 1 1

    • Nudne to (1)

      • 3 3

      • Zgadza się, ale prawdziwe...

        • 2 2

  • Tak ścieżka rowerowa na (2)

    Świętojańskiej jest bardzo potrzebna bo przecież taki ped**arz nie może pojechać już istniejąca ścieżka na Władysława IV.
    Jedna nitka świętojańskiej zakorkuje całe centrum miasta

    • 19 43

    • A może łatwiej (1)

      jeśli "samochodziarz" pojedzie już istniejącą 3-pasmową jezdnią na Władysława IV? Za to odwiedzający ogródki na Świętojańskiej będą mogli oddychać świeżym powietrzem...

      • 19 3

      • Po co masz jeździć morską jak możesz Wiśniewskiego. Jeżdżę świętojańska iz taka sama prędkością co samochody, bo tam jest ograniczenie do 30 km. Na miejscu włodarzy bardziej zadbalbym o istniejące ddr, korzenie drzew niszczące asfaltowe chodniki z czasów gierka, zamienione na ciągi pieszo rowerowe to tragedia, plus milion "chop" dla wjazdow do posesji samochodziarzy, plus ciągle parkowanie d**ili na morskiej

        • 2 0

  • nieroby urzednicze (2)

    Polaczyc kwiatkowskiego z wisniewskiego od ulicy hutniczej

    • 16 1

    • Tam by musiał być pewnie wiadukt za kilkanaście mln zł (1)

      A te opisywane tutaj inwestycje są bardzo niskokosztowe, ciekawe czy miasto będzie musiało 1 mln zł na nie wydać. Najdłuższe odcinki, czyli Kwiatkowskiego i Dąbka w ramach R-10 są, z tego co wiem, głównie za pieniądze unijne.

      • 1 0

      • wmq, żadne kilkanascie mln

        wystarczy przedłużyć o 50m oba chodniki techniczne, na zjazdach z estakady
        mówi się o tym o wielu lat i nikt w UM nic z tym nie robi, włącznie z oficerem rowerowym
        prościej pomalować kostkę brukową na starowiejskiej i udawać że powstała droga rowerowa
        nie znam rowerzysty który lubi jeździć po bruku, zwłaszcza w ruchu miejskim i gdy jest po deszczu, rewelacyjny pomysł, starowiejska ...
        brak w Gdyni myślenia koncepcyjnego, wykonuje się ruchy pozorne w stylu pomalowania kawałka asfaltu zamiast ustalić priorytety zadań do wykonania
        przejazd rowerem przez tory, na wysokości estakady, powinien mieć najwyższy priorytet !

        • 0 2

  • Najważniejsze inwestycje dla rowerarzy, to blachosmrody komunikacji miejskiej i SKM/PKM z miejscami na rowery. Tacy oni są fit i eko...

    • 2 1

  • Rowery na tory (1)

    A nie na drogi

    • 1 3

    • Gdyby dotacje przesunąć z duchowości było by mniej judzenia , a więcej dróg rowerowych .

      • 0 0

  • Kolarz (2)

    Jeszcze troche a rowerzysci beda wazniejsi na ulicy niz auta osobowe , tramwaje, autobusy.To juz jest parodia.Prosze sobie wyobrazic jak wszyscy wsiadziemy na rowery.Na głupotę nie ma lekarstwa.Dla kilku oszolomow utrudniac zycie rescie mieszkancow? A nalezy tez przeszkolic rowerzystow z przepisow ruchu drogowego bo znam takich co mysla ze wolno im wszedzie i w kazda strone jechac.

    • 6 15

    • Już po opłatku ?

      • 1 0

    • Nie trzeba wyobraźni, wystarczy pojechać do Kopenhagi albo Amsterdamu

      Tam ruch rowerowy to kilkadziesiąt procent ruchu ogółem. Zbiorkom też jeździ. Samochody też, aczkolwiek nie są oczkiem w głowie urzędników, jak w Polsce. I żadna tragedia się nie wydarzyła.

      • 6 0

  • jezdem kerofcom od 40lat , rowerowcem od 50 i pieszym od 55 lat ! (1)

    no i powiem tak;- kierowców pozostawić w spokoju na ulicach i drogach ! , pieszych na chodnikach ! , natomiast rowerowców przegonić z gł. ulic w mieście na leśne dukty i pobocza dróg ! . i**otyzmem jest malowanie i wyznaczanie wszelkiego rodz. dróg rowerowych na istniejących drogach , ulicach i chodnikach ! i co za geniusz wymyslił to jezcze pod prąd " Owszem wydawało by się ,że np. w Takim zagłębiu rowerowym jakim są Niderlandy {Holandia} jest to normalne , ale niestety tak nie jest !-to tylko pozory ! tam cała infrastruktura ,ścieżki i drogi rowerowe są wkomponowane bezkolizyjnie w cały system drogowy i ruch uliczny stanowiąc odrębną nie kolidującą z ruchem samochodowym sieć

    • 3 10

    • ty jestes poprostu i**otą i jak kazdy taki jak ty ma niepochamowane potrzeby publikowac to anonimowo :)

      • 1 0

  • Gdynia dzieli, nie łączy:

    Rowerzyści i reszta ( niech sobie radzi )

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum