Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020
Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.
Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.
Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację
- Połączenie rowerowe na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Warszawskiej
- Połączenie rowerowe wzdłuż ul. Władysława IV od wyjścia ze stacji SKM Wzg. Św. Maksymiliana do ul. Piłsudskiego
- Połączenie rowerowe wzdłuż Władysława IV i 10 Lutego od Armii Krajowej do ul. Szkolnej
- Trasa EuroVelo 10 wzdłuż ul. Kwiatkowskiego i Płk. Dąbka
- Budowa kolejnych trzech miejsc wypoczynku przy trasie EuroVelo 10
Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?
Akcje społeczne dla rowerzystów
- Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
- "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.
Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów
Inne usprawnienia dla rowerzystów:
- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
- Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
- Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
- Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
- Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
- Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
- Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
- Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych
Opinie (51)
-
2020-02-22 14:49
Opinia wyróżniona
Panie Jakubie
Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz
Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz małej ingerencji w przyrodę, która co roku podmywa i dewastuje Czyli połączyć zabezpieczenie brzegu z funkcją rekreacyjną. Wówczas traktować to miejsce jako element zagospodarowania przestrzennego w ujęciu społecznym, gospodarczym(logistycznym), przyrodniczym i ekonomicznym.
- 3 2
Wszystkie opinie
-
2020-05-26 13:26
rekreacja
najwiecej rowerzystów widać w wekendy jak rekreacyjnie jezdza po sciezka gdynia gdansk w lesie nad morzem ew. przy głownej drodze, oczywiscie tam robienie nowych scieżek ma sens sam jeżdże, natomiast co robi jakub furkal w miescie starowiejska 10 lutego 3go maja to chora paranoja no i urzad swietojanska wymalowali pasy rowerowe dla idei na których widać moze 2 ch rowerzystów dziennie, panie pełno nocnik wez pan się opamietaj idz do psychiatry skonsultój i rób scieżki nad morzem połacz bulwar scieżką umiejscowioną na kempie na dole i bedzie to kolejna atrakcja dla mieszkanców i turystów i nie trwon kasy na głupie malowanie swietojanskiej i stawianie stojaków ja sie nie zgadzam jako platnik podatków.
- 0 0
-
2020-02-29 05:38
nowe
Piszecie o nowych inwestycjach,a kiedy wreszcie będzie wyremontowany fragment ścieżki rowerowej na ulicy Puckiej(przejazd kolejowy towarowy)?? Nie wspomnę o odcinku ścieżki wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego między Hutniczą a J.Wiśniewskiego??
- 0 0
-
2020-02-22 10:19
Finlanie największą inwestycjąs będzie zakup 1000 litrów białej farby (3)
- 25 3
-
2020-02-24 09:49
ale suchar
ziewam
- 1 1
-
2020-02-22 11:41
Nudne to (1)
- 3 3
-
2020-02-23 10:53
Zgadza się, ale prawdziwe...
- 2 2
-
2020-02-22 07:18
Tak ścieżka rowerowa na (2)
Świętojańskiej jest bardzo potrzebna bo przecież taki ped**arz nie może pojechać już istniejąca ścieżka na Władysława IV.
Jedna nitka świętojańskiej zakorkuje całe centrum miasta- 19 43
-
2020-02-22 10:03
A może łatwiej (1)
jeśli "samochodziarz" pojedzie już istniejącą 3-pasmową jezdnią na Władysława IV? Za to odwiedzający ogródki na Świętojańskiej będą mogli oddychać świeżym powietrzem...
- 19 3
-
2020-02-23 22:44
Po co masz jeździć morską jak możesz Wiśniewskiego. Jeżdżę świętojańska iz taka sama prędkością co samochody, bo tam jest ograniczenie do 30 km. Na miejscu włodarzy bardziej zadbalbym o istniejące ddr, korzenie drzew niszczące asfaltowe chodniki z czasów gierka, zamienione na ciągi pieszo rowerowe to tragedia, plus milion "chop" dla wjazdow do posesji samochodziarzy, plus ciągle parkowanie d**ili na morskiej
- 2 0
-
2020-02-22 09:30
nieroby urzednicze (2)
Polaczyc kwiatkowskiego z wisniewskiego od ulicy hutniczej
- 16 1
-
2020-02-22 21:40
Tam by musiał być pewnie wiadukt za kilkanaście mln zł (1)
A te opisywane tutaj inwestycje są bardzo niskokosztowe, ciekawe czy miasto będzie musiało 1 mln zł na nie wydać. Najdłuższe odcinki, czyli Kwiatkowskiego i Dąbka w ramach R-10 są, z tego co wiem, głównie za pieniądze unijne.
- 1 0
-
2020-02-23 20:24
wmq, żadne kilkanascie mln
wystarczy przedłużyć o 50m oba chodniki techniczne, na zjazdach z estakady
mówi się o tym o wielu lat i nikt w UM nic z tym nie robi, włącznie z oficerem rowerowym
prościej pomalować kostkę brukową na starowiejskiej i udawać że powstała droga rowerowa
nie znam rowerzysty który lubi jeździć po bruku, zwłaszcza w ruchu miejskim i gdy jest po deszczu, rewelacyjny pomysł, starowiejska ...
brak w Gdyni myślenia koncepcyjnego, wykonuje się ruchy pozorne w stylu pomalowania kawałka asfaltu zamiast ustalić priorytety zadań do wykonania
przejazd rowerem przez tory, na wysokości estakady, powinien mieć najwyższy priorytet !- 0 2
-
2020-02-23 13:53
Najważniejsze inwestycje dla rowerarzy, to blachosmrody komunikacji miejskiej i SKM/PKM z miejscami na rowery. Tacy oni są fit i eko...
- 2 1
-
2020-02-23 11:46
Rowery na tory (1)
A nie na drogi
- 1 3
-
2020-02-23 13:18
Gdyby dotacje przesunąć z duchowości było by mniej judzenia , a więcej dróg rowerowych .
- 0 0
-
2020-02-22 13:00
Kolarz (2)
Jeszcze troche a rowerzysci beda wazniejsi na ulicy niz auta osobowe , tramwaje, autobusy.To juz jest parodia.Prosze sobie wyobrazic jak wszyscy wsiadziemy na rowery.Na głupotę nie ma lekarstwa.Dla kilku oszolomow utrudniac zycie rescie mieszkancow? A nalezy tez przeszkolic rowerzystow z przepisow ruchu drogowego bo znam takich co mysla ze wolno im wszedzie i w kazda strone jechac.
- 6 15
-
2020-02-23 13:15
Już po opłatku ?
- 1 0
-
2020-02-22 21:29
Nie trzeba wyobraźni, wystarczy pojechać do Kopenhagi albo Amsterdamu
Tam ruch rowerowy to kilkadziesiąt procent ruchu ogółem. Zbiorkom też jeździ. Samochody też, aczkolwiek nie są oczkiem w głowie urzędników, jak w Polsce. I żadna tragedia się nie wydarzyła.
- 6 0
-
2020-02-22 14:20
jezdem kerofcom od 40lat , rowerowcem od 50 i pieszym od 55 lat ! (1)
no i powiem tak;- kierowców pozostawić w spokoju na ulicach i drogach ! , pieszych na chodnikach ! , natomiast rowerowców przegonić z gł. ulic w mieście na leśne dukty i pobocza dróg ! . i**otyzmem jest malowanie i wyznaczanie wszelkiego rodz. dróg rowerowych na istniejących drogach , ulicach i chodnikach ! i co za geniusz wymyslił to jezcze pod prąd " Owszem wydawało by się ,że np. w Takim zagłębiu rowerowym jakim są Niderlandy {Holandia} jest to normalne , ale niestety tak nie jest !-to tylko pozory ! tam cała infrastruktura ,ścieżki i drogi rowerowe są wkomponowane bezkolizyjnie w cały system drogowy i ruch uliczny stanowiąc odrębną nie kolidującą z ruchem samochodowym sieć
- 3 10
-
2020-02-23 11:47
ty jestes poprostu i**otą i jak kazdy taki jak ty ma niepochamowane potrzeby publikowac to anonimowo :)
- 1 0
-
2020-02-23 09:07
Gdynia dzieli, nie łączy:
Rowerzyści i reszta ( niech sobie radzi )
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.