• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inwestycje rowerowe Gdyni na rok 2020

Kamila Lulińska
22 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020. Sprawdź, jakie plany w sektorze inwestycji rowerowych planuje Gdynia na rok 2020.

Początek roku to czas, w którym władze miast zatwierdzają plany inwestycyjne, które realizowane będą w ramach budżetu na rok bieżący. Znamy już plany dotyczące inwestycji rowerowych w Gdańsku oraz Sopocie. Udało nam się dowiedzieć, nad czym aktualnie debatują władze Gdyni i jakie zmiany w infrastrukturze rowerowej planują.



Czego według Ciebie brakuje w infrastrukturze rowerowej?


Aktualnie Gdynia nie zatwierdziła jeszcze planów inwestycyjnych dotyczących rowerzystów na rok bieżący. Jednakże udało nam się uzyskać informacje, jakie plany inwestycyjne oraz akcje społeczne mają szanse na realizację w roku 2020.

Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację




Cena roweru. Na co zwrócić uwagę?



Akcje społeczne dla rowerzystów



  • Konkurs "Do Pracy Jadę Rowerem" od 2 marca do 25 października - strona www akcji
  • "Rowerowy Maj" - akcja zachęcająca dzieci do docierania do szkoły na rowerach, hulajnogach, rolkach itp.


Gdynia ponownie nagrodzi rowerzystów



Inne usprawnienia dla rowerzystów:



- Najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa i wygody jazdy rowerem są nowe fragmenty, które uspójniają istniejącą sieć tras rowerowych. - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Ma to swoje odzwierciedlenie w liczbach z liczników rowerowych.
  • Pas rowerowy na ul. Świętojańskiej z ograniczeniem ruchu dla samochodów (ruch dla aut obywać się będzie tylko w jedną stronę, od ul. 10 Lutego do al. Piłsudskiego)
  • Pasy rowerowe na ul. 3 Maja (od Jana z Kolna w obu kierunkach)
  • Wydłużenie pasa rowerowego na al. Piłsudskiego od ul. Prusa do bulwaru
  • Utworzenie ciągu pieszo-rowerowego od ul. Słowackiego do Placu Grunwaldzkiego
  • Uzupełnienie oznakowania ścieżek rowerowych w gdyńskich lasach
  • Montaż kolejnych samoobsługowych stacji naprawy rowerów
  • Odnowienie oznakowania poziomego na istniejących trasach rowerowych

Opinie (51)

  • (5)

    Ciągle tylko ścieżki rowerowe. a kierowcy są głęboko w d..pie. nic się nie robi w centrum. Ścieżki do Chyloni bez sensu raz jedną stroną raz drugą stroną ulicy Morskiej, a rowerzysta ( nie każdy ) i tak jedzie jak baran raz jak pasuje ulicą, a następnie ścieżką. Nawet nasza niby policja nie reaguje bo też ma to w wielkim poważaniu.

    • 5 26

    • ścieżki rowerowe wbrew pozorom są właśnie budowane dla i tylko z myślą o kierowcach. (3)

      rowerzyści i piesi na nich tracą.

      • 1 2

      • Jak są zrobione dobrze, to ruch rowerowy się znacznie zwiększa (2)

        Tracą tylko profesjonaliści, którzy kupują specjalne stroje i rowery za kilkanaście tys. zł, ci, którzy nie boją się jeździć jezdnią.

        • 1 0

        • Guzik prawda tracą wszyscy którzy po prostu znają przepisy i umieją jeździć. Wszystko robi się pod nieudaczników i lajzy które dostają paniki jak w strefie 30 muszą pojechać po ulicy. Po co wchodzi się w d.. i**otom którzy nawet w strefie zamieszkania tratuja ludzi na chodniku?

          • 0 1

        • ale takich zrobionych dobrze w 3miescie nie ma

          • 0 1

    • Jak droga rowerowa przeskakuje na drugą stronę ulicy

      To jak najbardziej prawidłowo kontynuują jazdę jezdnią. Niestety. Drogi rowerowe muszą być ciągłe, a nie że skaczą z jednej strony na drugą.

      • 3 0

  • Urzedasy w trójmieście nie mają pojęcia co to Ergonomia!!Jazda rowerem w chmurze trujących spalin to żadna atrakcja to dyskrymi (1)

    !!Rowerzyści i piesi są największym skarbem miasta i powinni być uprzywilejowani!!Drogi rowerowe powinny być oddzielone pasem zieleni tak właśnie sa coraz częściej modernizowane nawet na zachodzie. Niestety trójmieście się dba tylko o specjalne przywileje dla blacghosmrodów !!Średni wiek takiego blachoszrota to 20 lat nie spełniają żadnych norm spalin!!
    Trójmiasto jednocześnie najwięcej piratów drogowych w Polsce dlatego jest najwyższe OC. Rower to nie zwykły pojazd do przemieszczania się !!Ma wyłącznie zalety ,blachosmrody sa jego przeciwieństwem są tylko szkodnikiem miasta generujący tylko koszty i straty!!

    • 6 5

    • I calodobowy.Czy move u Pans calorocznego zamowic dostawe glazury I cementu z Tesco w Chyloni do Kacze Buki,?

      • 0 1

  • Byle by nie budowali kolejnych anty pieszo-rowerowych ścieżek rowerowych na których korzystają jedynie samochodziarze (1)

    Ja czekam na pierwszą w 3miescie prawdziwą drogę dla rowerów. Może się doczekam.

    • 16 5

    • Proponuje cala Swietojańska DLA rowerow,rolek I innych urzadzen.Samochody wyrzucic Na obwodnice a stamtad dowoz jezdzavych autami beda dowozic riksze rowerowe do centrum miasta do szpitali,pracy.szkol,przedszkoli.

      • 1 1

  • (1)

    Brakuje przed wszystkim remontu i budowy nowej ścieżki wzdłuż torów od Wzgórza do 10 Lutego aleją 17 Grudnia.

    • 14 0

    • Coś słyszałem że na razie tam zrobią mikro odcinek

      Zjazd z al. 17 Grudnia do ulicy Batorego. Zawsze coś, żeby to się chociaż nie kończyło ślepo i można było włączyć się do ruchu w cywilizowany sposób.

      • 2 0

  • Ciągle będzie brakowało kilku ważnych połączeń w centrum.

    Dojazd z ulicy Świętojańskiej do Janka Wiśniewskiego - albo niewygodnym brukiem ulicy Starowiejskiej, albo ruchliwymi 10 Lutego czy Jana z Kolna. Wójta Radtkego też niewygodna. Jak za te kilka lat będzie Starowiejska po remoncie to będzie można tamtejszym szerokim chodnikiem przejechać, ale obecnie nie ma dobrego i wygodnego połączenia wschód-zachód przez północne centrum Gdyni.

    • 3 1

  • "Usprawnienia w sieci dróg rowerowych z dużymi szansami na realizację"

    Szanse uzaleznione od ceny farby w promocji.

    • 1 2

  • Ale bieda. Dramat!!!

    Ważne że jest kasa na głupie imprezki.

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Panie Jakubie

    Ciągle jest mało ścieżek rowerowych w Gdyni, dobrze, że integrujecie te które już są. Lecz ja chciałbym podnieść sprawę ścieżki łącznika Sopot - Orłowo i dalej. Chodzi mi o prawidłowe zaprojektowanie i wykonanie tej ścieżki rowerowej i deptaka z jednej strony pod kątem jej funkcjonalności i konstrukcji, a z drugiej zrównoważonego rozwoju oraz małej ingerencji w przyrodę, która co roku podmywa i dewastuje Czyli połączyć zabezpieczenie brzegu z funkcją rekreacyjną. Wówczas traktować to miejsce jako element zagospodarowania przestrzennego w ujęciu społecznym, gospodarczym(logistycznym), przyrodniczym i ekonomicznym.

    • 3 2

  • URZĄD

    Może trochę inwestycji lub kontroli w Urząd Pracy tam trzeba przyjść że swoimi ofertami pracy a dostanie oferty ogólnie dostępnej na portalach toparodia w czystej postaci w całej tej imprezie chodzi tylko o ubezpieczenie że znalezieniem pracy urząd nie ma nic wspólnego.

    • 2 1

  • Gdzie sa terminy realizacji?

    Co to znaczy że być mozebmają szansę na realizacje? Albo powstaną albo nie

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum