• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: oceń z urzędnikami infrastrukturę rowerową

Patsz
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni. Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni.

Jeżdżący rowerem mieszkańcy Gdyni będą mogli ocenić stan rowerowej infrastruktury i podpowiedzieć urzędnikom nowe rozwiązania. Wspólny przejazd władz miasta i rowerzystów zaplanowano na środę o godz. 16:15.



Wspólny przejazd ma być etapem audytu polityki rowerowej BYPAD prowadzonej przez 14 gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot. Po części diagnostycznej i konsultacyjnej, urzędnicy chcą zaprosić do bezpośredniego wyrażania opinii podczas wspólnego przejazdu. Przejazd ma na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej.

- Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszystko po to, aby można było bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem w naszym mieście - zapowiada Jakub Furkal, z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czytaj: Wspólny przejazd rowerowy w Sopocie

Rowerzyści ruszą sprzed Urzędu Miasta w środę o godz. 16:15. Przejazd będzie trwał dwie godziny. W trakcie przejażdżki mają zostać udokumentowane wszystkie wymagające interwencji miejsca.



Podczas przejazdu będzie także można porozmawiać z urzędnikami na temat stanu dróg rowerowych w Gdyni i dowiedzieć się na temat wprowadzanych rozwiązań. Zachęcać do rozmowy ma wolne tempo jazdy.

- Przejazd będzie obejmował istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, takie jak: dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę, osiedle mieszkaniowe - zapowiada Jakub Furkal.
Swoją obecność można zapowiedzieć wysyłając wiadomość mailową na adres j.furkal@zdiz.gdynia.pl
Patsz

Wydarzenia

Audyt rowerowy w Gdyni

spotkanie

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • Dno i żenada Oby tak dalej :)

    Gdynia bez rowerów !!!

    • 1 2

  • Jak utemperować ped**arzy

    Wjeżdżających bez zwolnienia na przejścia przez ulicę? Jako kierowca samochodu nie mam możliwości okręcenia głowy 180 stopni do tyłu.

    • 2 6

  • Ścieżi w Gdyni

    Mam wrażenie że cały dział komunikacji w Urzędzie to albo słabo myśli, albo porusza się pieszo po Gdyni.
    Rozwiązania dla kierowców w wielu miejscach są po prostu nie logiczne i bez sensu. Dużo zmian w ostatnich latach mam wrażenie, że są robione, żeby coś cokolwiek zmienić, ale nie myśli się jak to wpłynie na ruch. 1 przykład skrzyżowanie z Bema przy Urzędzie miasta, pierszeństwo z Bema jest jakąś totalną pomyłką i wprowadza tylko nie potrzebny zamęt niż cokolowiek ułatwia.
    Ze ścieżkami rowerowymi jest jeszcze gorzej, bo nie dość ze są słabo rozplanowane i rowerzyści nie są zadowoleni, to jeszcze utrudniają życie kierowcom i czasami stwarzają zagrozenie jak rowerzysta w wąskiej uliczce wyjedzie pod prąd.

    Nasze pieniadze wyrzucane są w błoto. Budowanie wysepek na 3 maja, a potem ich usuwanie.
    Ktoś to wszystko nadzoruje i sprawdza, czy urzędnicy robią co chcą, a później wychodzi w praniu czy dane rozwiązanie się sprawdza czy nie.
    Normalny pracownik miałby duży problem za takie buble, a urzędnicy są nietykalni i robią co chcą nie za swoje pieniądze.

    • 1 4

  • wszystko jest ok

    infrastruktura rowerowa zwana w Gdyni ciągami pieszymi ma się dobrze.

    • 2 2

  • Rowery (1)

    W Gdyni rowery to koszmar. Tam gdzie ludzi jest najwięcej tam pchają się rowerzyści. Mają swoje ścieżki i to za mało? Na bulwarze zawsze są tacy którzy między ludźmi jeżdżą. Straży gnojnej nie uświadczysz bo chowają się po krzakach. Wyprowadzić rowery z centrów miast.

    • 3 6

    • Ale przecież na ścieżce pod lasem jest pełno pieszych więc o co chodzi? To pieszych d**ili więcej widzę na drodze rowerowej wzdłuż bulwaru niż rowerzystów na części dla pieszych.

      • 3 2

  • Ten przejazd to tylko propaganda nic wiecej ,dlaczego urzednicy nie polecą do Skandynawi i zobacza jakie tam sa rozwiazania! (3)

    Ale nie trzeba tam leciec są opracowania reportaże w internecie można tez się skontaktować z urzędami w krajach skandynawskich oni chętnie dzielą siew swoim doświadczeniem. Po pierwsze wszystkie drogi dla rowerzystów powinny być wydzielone!!Bo rower jest zbawieniem komunikacyjnym dla miasta i generuje najmniejsze koszty a największe zyski! Jego przeciwieństwem sa blachosmrody które są największym szkodnikiem w mieście generuje największe koszty i powoduje same szkody!!Wiec dlaczego urzędnicy Dyskryminują rowerzystów i pieszych a wprowadzają cały czas kosztowne przywileje dla blachoszrotów!!
    Dlaczego rowerzyści nie maja gdzie postawić i przypiąć roweru w mieście .Wszędzie są parkingi dla blachoszrotów ,które i tak parkują gdzie popadnie na chodnikach trawnikach i to bezkarnie !Za to spycha się rowerzystów na ulice które są jedne z najbardziej niebezpiecznych w Europie .Polska ma najwięcej blachosrotów w Europie w miastach i średnia wieku to 18 lat!!W trójmieście jest najbardziej niebezpiecznie i dlatego jest najwyższe OC w Polsce .Nie będziemy jeździć ulicami do momentu az nie bedzie wydzielonej bezpiecznej drogi bo lepiej już zapłacić mandat niż zginąć w wypadku albo zostać kaleką!!Wczoraj pirat drogowy w BMW zabił ojca co uratował od tego żonę z dzieckiem, a wcześniej w Gdańsku inny pirat drogowy gonił po chodniku rowerzystę by go przejechać.Jestesmy komunikacyjne zacofani kilkadziesiąt lat za europą zachodnią a w szczególności Skandynawią tam buduje się autostrady tylko dla rowerzystów piętrowe parkingi ,a zielona fala jest na sygnalizacji dostosowana do ruchu rowerów w mieście !!
    Specjalne sygnalizatory informują rowerzystów jaką prędkość maja utrzymać by mieć zieloną fale . Ten przejazd, to nic nie zrobicie tylko sobie pogadacie identycznie w Gdańsku.

    • 3 3

    • Proponuję wpis dzielić na mniejsze fragmenty (2)

      zmiana w dobrym kierunku rzadko kiedy następuje szybko. Trzeba od czegoś zacząć. Jak na razie to mam wrażenie, że przedpiśca nie jest rowerzystą całorocznym, tylko chodnikowym. Dobrze zarządzane miasto niekoniecznie spycha rowerzystów z jezdni na wydzielone drogi dla rowerów, które proponuje przedpiśca, ale przede wszystkim dba o dyscyplinowanie kierowców, którzy uważają, że dla rowerzystów miejsca na jezdni nie ma. Warto przyswoić sobie pojęcie niewidzialnej infrastruktury rowerowej czyli sposobów na redukcję i uspokojenie ruchu samochodów w mieście.

      • 1 1

      • Co to jest,, przedpiśca,, - szukałem w słowniku i nie znalazłem

        • 1 2

      • czy ty i**oto wogle zrozumiałes sam sa na pisałes :)

        To jak szybko następuje zmiana zależy od wielu czynników ,ale ty ich nie znasz :)

        • 0 2

  • A może by tak ocenić infrastrukturę drogową, która sięga, a może i przebiła już dno !!!!! Ciekawe jak długo będą sprawne nowe autobusy, pytanie nie brzmi czy ale kiedy się rozsypią jeżdżąc po dziurach, źle dopasowanych studzienkach, muldach i pożal się Boże zatokach autobusowych.

    • 1 2

  • Malowanie farbą ścieżek rowerowych

    W Gdyni większość ścieżek rowerowych jest tworzonych za pomocą farby. Najmniej widoczni rowerzyści są na skrzyżowaniu Zwycięstwa/Stryjska
    i Zwycięstwa/Wielkopolska.

    • 1 3

  • żeby jechac rowerem trzeba nie być urzędnikiem

    • 1 2

  • Piesi

    W Gdyni promuje się jazdę po chodnikach.ul.Powstania Styczniowego .Z jednej strony chodnik z drugiej strony chodnik a przez ulicę na światłach droga rowerowa.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum