• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kilometr drogi rowerowej i nowe przejście na ul. Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
22 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Słupki niezgody będą likwidować rok
Przejście na wysokości przystanku i pl. Górnośląskiego w Orłowie pomogłoby w zapewnieniu pieszym bezpieczeństwa. Bywa z tym różnie. Przejście na wysokości przystanku i pl. Górnośląskiego w Orłowie pomogłoby w zapewnieniu pieszym bezpieczeństwa. Bywa z tym różnie.

Mieszkańcy proponują, by na ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni, na wysokości targowiska na pl. Górnośląskim, zbudować przejście dla pieszych. Obecnie przez arterię można przejść przy ul. Wrocławskiej zobacz na mapie GdyniInżynierskiej zobacz na mapie Gdyni. Jest szansa, że nowe przejście powstanie przy okazji budowy brakującego kilometra drogi rowerowej łączącej ul. Wielkopolską z al. Zwycięstwa.



Czy dodatkowe przejście dla pieszych na ul. Wielkopolskiej to dobry pomysł?

Targowisko na pl. Górnośląskim w Gdyni to jedno z popularniejszych miejsc zakupowych w okolicy. We wrześniu zakończono inwestycję, w trakcie której uporządkowano skwer nieopodal boksów. Pojawiły się ławki, ścieżki. Niewykluczone, że w przyszłości miasto zainwestuje tam kolejne pieniądze, zwłaszcza, że nowy wygląd skweru spodobał się mieszkańcom Orłowa.

Targowisko na placu Górnośląskim w Gdyni: zmiana otoczenia



Czytaj też: Plac Górnośląski wypiękniał

Kupcom z kolei nie podoba się problem z parkującymi wokół placu kierowcami. W grudniu pisaliśmy o inicjatywie, która miałaby doprowadzić do tego, że ulice przylegające do pl. Górnośląskiego w Orłowie zostałyby objęte strefą płatnego parkowania.

Urzędnicy wymijająco odpowiedzieli, że potrzeba analiz, ale też konkretów w sprawie zmian przepisów prawnych dotyczących stref płatnego parkowania. Dopóki nowe zasady nie zostaną uchwalone przez rząd - zmian parkingowych w Gdyni nie nie będzie.

Czytaj też: Parkowanie przy pl. Górnośląskim nie będzie płatne

Mieszkańcy: potrzebne nowe przejście na pl. Górnośląski w Orłowie



W ostatnim czasie pojawił się postulat dotyczący pieszych zmierzających na targowisko. Według propozycji części mieszkańców bezpieczeństwo i komfort pieszych mogłaby poprawić budowa przejścia dla pieszych na ul. Wielkopolskiej, wysokości pl. Górnośląskiego.

- W zamian warto zlikwidować przejście przy ul. Inżynierskiej. Aż tak dużo samochodów tam nie wyjeżdża z ul. Inżynierskiej, za chwilę w kierunku centrum są kolejne światła. Pieszych też jest tam niewielu. Sensownie byłoby zatem umożliwić przejście bezpośrednio z przystanku autobusowego na targowisko - proponuje pan Michał.
Przypomnijmy, że podobne postulaty od lat przewijają się w przypadku hal targowych w Gdyni i przejścia na ul. Jana z Kolna. Adresowane do urzędników i ZDiZ, nie robią na nich wrażenia, bo twierdzą, że jest tam bezpiecznie, co pokazują statystyki, choć do groźnych sytuacji w tym miejscu dochodzi praktycznie codziennie.

Udało się za to przekonać urzędników do takiego rozwiązania na ul. Morskiej, gdzie w okolicach planowanego lodowiska, będące alternatywą dla tunelu przejście może powstać jeszcze w tym roku.

Czytaj: Nowe przejście dla pieszych na ul. Morskiej w Gdyni

Sprawa zmian na odcinku ulicy Wielkopolskiej pomiędzy Inżynierską i Wrocławską trafiły na posiedzenie prezydenckiego kolegium, na którym zdecydowano o konieczności budowy brakującego kilometrowego odcinka drogi rowerowej po północnej stronie ulicy Wielkopolskiej, tej gdzie znajduje się targowisko na pl. Górnośląskim.

Dodatkowy kilometr drogi rowerowej na Wielkopolskiej w Gdyni



Dzięki temu rowerzyści z Karwin, Dąbrowy i Wielkiego Kacka bez przeszkód dojadą do al. Zwycięstwa. Obecnie, zgodnie z przepisami powinni zjeżdżać na ulice, ale mało kto się na to decyduje. Większość kontynuuje podróż chodnikiem.

- W kontekście zbliżającej się budowy węzła Karwiny oraz przygotowywanego wdrożenia systemu roweru metropolitalnego, znaczenie tej ścieżki wzrośnie jeszcze bardziej - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.
Wiadomo, że na odcinku od ul. Inżynierskiej do ul. Wrocławskiej zmieni się geometria jezdni, więc to doskonała szansa, by stworzyć przejście dla pieszych.

Urzędnicy informują, że rozważaną zmianą dla pieszych jest korekta lokalizacji przejść dla pieszych w taki sposób, aby wygodniej było przechodzić między placem Górnośląskim a przystankami komunikacji miejskiej.

Konkrety będą znane, gdy pojawią się wytyczne do dokumentacji projektowej inwestycji. Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni.

Miejsca

Opinie (190) 7 zablokowanych

  • Proponuję kontrapas w D gryzonia.

    Może najpierw, psychole z UM skończą z przebudową dróg (podjazd, kontrapasy na Władka IV) w Śródmieściu zanim się wezmą za niszczenie kolejnych.

    • 4 3

  • Brak akceptacji

    Nie ma akceptacji na przejście dla pieszych !!!

    • 4 0

  • rowerzyści mogą jechać chodnikiem zgodnie z przepisami

    wystarczy postawić znak typu "dopuszczony ruch rowerów" lub "ciąg pieszo rowerowy". W Gdańsku są już takie sytuacje.

    • 5 1

  • Najpierw pomyśleć

    Pasy to kolejny obszar, na którym nie będą mogły się zatrzymać samochody stojące tam permanentnie w korku. Spowoduje to dalsze zmniejszenie płynności ruchu w tym miejscu - newralgicznym dodajmy. Pozostałe dwa przejścia dla pieszych, które usytuowane są przy skrzyżowaniach, "ułatwiają" w pewnym stopniu komunikację w tym miejscu dla pojazdów skręcających z ul. Wielkopolskiej i jest tu pewnego rodzaju synergia. Gdyby powstały nowe przejścia, to moim zdaniem stawać będą na nich samochody, którym nie uda się z nich zjechać, bo tego się nie da przewidzieć w godzinach szczytu, a więc przejście będzie "pomiędzy" samochodami i nie wiem, czy to pomoże rozwiązać ten problem "bezpieczeństwa" - jeśli on rzeczywiście istnieje (bo nie jestem do tego przekonany). Co znaczy, że poprawi się bezpieczeństwo - to mamy robić coś dla tych co nie przechodzą na przejściach, które są przecież w pobliżu. Bezpieczeństwo tych co używają przejść dla pieszych się tu nie zmieni i nawet nie trzeba tego poprawiać.

    • 1 1

  • jakbyprzejście było co 5m to i tak takie poj** dziadygi i baby by lazły środkiem

    a szczytem głupoty było raz przechodzenie po ciemku, w deszczu, ubranego na czartno dziada o laskach... kuswa debil!

    • 1 1

  • a gdzie myślenie o pieszych i ich bezpieczeństwo

    • 2 0

  • Gdynia XXI w.

    Ależ sukces-1 /jeden/ kilometr ścieżki rowerowej od Łowickiej do Al.Zwycięstwa.Tempo prawie stachanowskie.Szkoda słów na takie sukcesy.

    • 1 2

  • Po jaka cholerę im ścieżki rowerowe jak i tak jadą po ulicy,a droga rowerowa obok.

    • 0 4

  • Samochody głównie dla bogatych oraz "inwalidów"z Urzędu Miasta?

    Dziwne, że "kupcom się nie podoba problem z parkującymi wokół placu kierowcami." Mniej samochodów będzie przecież oznaczać mniejsze zakupy. Może niektórzy kierowcy, zniechęceni opłatami za parkowanie, zdecydują się zrobić duże zakupy gdzie indziej lub zamówią dostawę do domu? Nie dość, że benzyna, OC/AC oraz utrzymanie auta coraz droższe, to coraz częściej łupi się kierowców za parkowanie. Niedługo samochody będą głównie dla bogatych i dla "inwalidów"z Urzędów Miast! (Patrz: Sprawa Stanisławy Fórmanowicz, urzędniczki, która nie wydała orzeczenia o niepełnosprawności obecnemu prezydentowi Zielonej Góry), hehe

    • 0 1

  • Mysle, ze urzednicy powinni miec wiedze na. temat odwodnienia terenu.. Caly plac jest zabetonowany a potem w razie deszczu będzie lament ze powódź.:))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum