Gdynia: kilometr drogi rowerowej i nowe przejście na ul. Wielkopolskiej
Mieszkańcy proponują, by na ul. Wielkopolskiej , na wysokości targowiska na pl. Górnośląskim, zbudować przejście dla pieszych. Obecnie przez arterię można przejść przy ul. Wrocławskiej i Inżynierskiej . Jest szansa, że nowe przejście powstanie przy okazji budowy brakującego kilometra drogi rowerowej łączącej ul. Wielkopolską z al. Zwycięstwa.
Targowisko na placu Górnośląskim w Gdyni: zmiana otoczenia
Czytaj też: Plac Górnośląski wypiękniał
Kupcom z kolei nie podoba się problem z parkującymi wokół placu kierowcami. W grudniu pisaliśmy o inicjatywie, która miałaby doprowadzić do tego, że ulice przylegające do pl. Górnośląskiego w Orłowie zostałyby objęte strefą płatnego parkowania.
Urzędnicy wymijająco odpowiedzieli, że potrzeba analiz, ale też konkretów w sprawie zmian przepisów prawnych dotyczących stref płatnego parkowania. Dopóki nowe zasady nie zostaną uchwalone przez rząd - zmian parkingowych w Gdyni nie nie będzie.
Czytaj też: Parkowanie przy pl. Górnośląskim nie będzie płatne
Mieszkańcy: potrzebne nowe przejście na pl. Górnośląski w Orłowie
W ostatnim czasie pojawił się postulat dotyczący pieszych zmierzających na targowisko. Według propozycji części mieszkańców bezpieczeństwo i komfort pieszych mogłaby poprawić budowa przejścia dla pieszych na ul. Wielkopolskiej, wysokości pl. Górnośląskiego.
- W zamian warto zlikwidować przejście przy ul. Inżynierskiej. Aż tak dużo samochodów tam nie wyjeżdża z ul. Inżynierskiej, za chwilę w kierunku centrum są kolejne światła. Pieszych też jest tam niewielu. Sensownie byłoby zatem umożliwić przejście bezpośrednio z przystanku autobusowego na targowisko - proponuje pan Michał.
Przypomnijmy, że podobne postulaty od lat przewijają się w przypadku hal targowych w Gdyni i przejścia na ul. Jana z Kolna. Adresowane do urzędników i ZDiZ, nie robią na nich wrażenia, bo twierdzą, że jest tam bezpiecznie, co pokazują statystyki, choć do groźnych sytuacji w tym miejscu dochodzi praktycznie codziennie.
Udało się za to przekonać urzędników do takiego rozwiązania na ul. Morskiej, gdzie w okolicach planowanego lodowiska, będące alternatywą dla tunelu przejście może powstać jeszcze w tym roku.
Czytaj: Nowe przejście dla pieszych na ul. Morskiej w Gdyni
Sprawa zmian na odcinku ulicy Wielkopolskiej pomiędzy Inżynierską i Wrocławską trafiły na posiedzenie prezydenckiego kolegium, na którym zdecydowano o konieczności budowy brakującego kilometrowego odcinka drogi rowerowej po północnej stronie ulicy Wielkopolskiej, tej gdzie znajduje się targowisko na pl. Górnośląskim.
Dodatkowy kilometr drogi rowerowej na Wielkopolskiej w Gdyni
Dzięki temu rowerzyści z Karwin, Dąbrowy i Wielkiego Kacka bez przeszkód dojadą do al. Zwycięstwa. Obecnie, zgodnie z przepisami powinni zjeżdżać na ulice, ale mało kto się na to decyduje. Większość kontynuuje podróż chodnikiem.
- W kontekście zbliżającej się budowy węzła Karwiny oraz przygotowywanego wdrożenia systemu roweru metropolitalnego, znaczenie tej ścieżki wzrośnie jeszcze bardziej - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.
Wiadomo, że na odcinku od ul. Inżynierskiej do ul. Wrocławskiej zmieni się geometria jezdni, więc to doskonała szansa, by stworzyć przejście dla pieszych.
Urzędnicy informują, że rozważaną zmianą dla pieszych jest korekta lokalizacji przejść dla pieszych w taki sposób, aby wygodniej było przechodzić między placem Górnośląskim a przystankami komunikacji miejskiej.
Konkrety będą znane, gdy pojawią się wytyczne do dokumentacji projektowej inwestycji. Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni.
Miejsca
Opinie (190) 7 zablokowanych
-
2018-02-23 09:36
Mentalność z lat 70. (2)
Która doprowadziła do upadku miast w USA. Nic tylko samochody. A jak sie chce ludziom wymalować przejścia to huk. Ale jak estakady na 3 pasy za 120mld to ze to za mało. Bo cztery by sie przydały.
- 4 6
-
2018-02-23 10:11
Miasta w USA nie upadły przez samochody tylko przez kryzys gospodarczy.
Upadły miasta, w których skupiona była tylko jedna branża produkcyjna (akurat fakt, fabryki samochodów). Branża wpadła w problemy bo przyszła lepsza, dalekowschodnia konkurencja w czasach kryzysu gospodarczego więc zamknęli w cholerę fabryki, ludzie się wyprowadzili i miasta upadły. Została tylko ludność głównie czarnoskóra, niewykwalifikowana i ogólnie osoby mało zamożne, których nie było stać na przeprowadzkę i powstało piekło dobrze zobrazowane m.in. w filmie Robocop (prawdziwe wyludnione miasto stanowiło plan filmowy).
Warto o czymś poczytać zanim się coś napisze i powieli nieprawdziwe tezy.- 3 0
-
2018-02-23 11:09
W odległości 200m masz dwa przejścia dla pieszych.
- 3 0
-
2018-02-23 09:41
Kto to wymyśla
Niech ma odwagę się przyznać i podać obiektywne zalety takiego pomysłu. Jak to ma poprawić bezpieczeństwo skoro są tam przejścia dla pieszych i jeśli ktoś nie chce ich używać to trudno uznać to za argument bo wtedy w każdym miejscu gdzie przechodzimy nie na pasach trzeba będzie zrobic światła.
- 8 1
-
2018-02-23 09:44
a co ze zbiegiem ulic wielkopolskiej i sopockiej które korkuje obie ulice -- może jakieś dodatkowe pasy ?
- 3 0
-
2018-02-23 10:03
Tragedia
Zlikwidować 2 przejścia zrobić po środku 1 przejście dołem albo góra, a nie co 10 metrów światła przez karwiny jedziemy już godzine porażka
- 8 1
-
2018-02-23 10:11
Znowu malowanie
Wymalują kilometr linii i powiedzą, że zbudowali ścieżkę rowerową. Kiedy skończy się terror rowerzystów ?
- 8 1
-
2018-02-23 10:18
analiza (1)
"Urzędnicy wymijająco odpowiedzieli, że potrzeba analiz" brawo! brawo i jeszcze raz brawo !!! o to co robią urzędnicy magistratu i jego szef
- 3 1
-
2018-02-23 16:22
ktoś za to przytula niezłą kasę!
- 1 0
-
2018-02-23 10:42
matka
Przecież tam jest przejscie , a nawet dwa i są światła - przed rynkiem i zaraz za, to nie mozna podejsć 10 metrów idiotyzm
- 6 0
-
2018-02-23 10:46
macie rozmach
A co z korkami?????? Będą jeszcze większe????? Tu trzeba nowych dróg w stronę obwodnicy, a nie marnowania pieniędzy na kawałeczki ścieżek prowadzących donikąd.
- 6 2
-
2018-02-23 11:07
Jeszcze większe korki
Co za poldebile
- 5 1
-
2018-02-23 11:15
Kolejne przejście generuje korki.
A tunel lub kładkę namalować to nie łaska?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.