• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i Gdańsk z nagrodami za Badanie Klimatu Rowerowego

Joanna Skutkiewicz
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
W ankiecie wzięło udział 597 gdynian i gdynianek. W ankiecie wzięło udział 597 gdynian i gdynianek.

"Badanie Klimatu Rowerowego", zorganizowane przez Polską Unię Mobilności Aktywnej, w tegorocznej edycji przyniosło Trójmiastu miłe wyróżnienia. Gdańsk i Gdynia zajęły I miejsca w poszczególnych kategoriach konkursu. Nagrody zostały przyznane podczas konferencji Samorządy Przyjazne Życiu, która odbyła się w Gdańsku.



W którym mieście Trójmiasta infrastruktura rowerowa jest najlepsza?

Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii nt. jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Wyniki ankiet pozwalają na stworzenie obrazu sytuacji rowerzystów w poszczególnych miastach i gminach kraju, dając możliwość realnego wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy rowerem i jakości przestrzeni publicznej. Badania są realizowane przez Polską Unię Mobilności Aktywnej w porozumieniu z organizacjami rowerowymi Europy, zrzeszonymi w Europejskiej Federacji Cyklistów.

Pod koniec roku 2020 badania zostały przeprowadzone po raz pierwszy. Do udziału zgłosiło się 90 miejscowości, a 49 z nich osiągnęło minimalny metodologiczny próg liczby wypełnionych ankiet. Łączna liczba wypełnionych ankiet wyniosła 9718.

Pytania o komfort jazdy



W ankiecie pytano m.in. o to, czy jazda rowerem po mieście stresuje, czy cykliści są akceptowani przez wszystkich uczestników ruchu drogowego i czy jazda rowerem jest promowana w danym miejscu zamieszkania.

Średni wynik badania dla całej Polski wyniósł 3.32 w sześciostopniowej skali. Na terenie Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot średnia ocena to 3.19. W Gdańsku ten wynik wyniósł 3.10, a w Gdyni 3.36. Sopot nie uczestniczył w badaniu, ponieważ nie osiągnął progu wypełnionych ankiet - 43 sopocian i sopocianek wypełniło kwestionariusz.

Władysława IV. Rowerzyści będą omijać pomnik księdza



Nagroda dla Gdańska



W kategorii najlepszego wyniku w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców I miejsce zajął Gdańsk, wyprzedzając Białystok oraz Poznań i Kraków.

Wiślana Trasa Rowerowa niebieska jak rzeka



Gdańsk zdobył pierwsze miejsce w kategorii najlepszego wyniku w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców. Gdańsk zdobył pierwsze miejsce w kategorii najlepszego wyniku w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców.

Nagroda dla Gdyni



Gdynia zajęła I miejsce w kategorii "Najwyższa frekwencja" w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców. W badaniu wzięło bowiem udział 597 gdynian i gdynianek. Oznacza to, że gdynianie i gdynianki najliczniej wzięli udział w wypełnianiu ankiet dotyczących komunikacji rowerowej w ich mieście.

- Ten wynik pokazuje, że mieszkańcy naszego miasta są zaangażowani i aktywni, a temat komunikacji rowerowej jest im bliski - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Zależy im na tym, żeby Gdynia była jeszcze bardziej przyjazna cyklistom, i chcą mieć na to wpływ. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w badaniu i przyczynili się do sukcesu Gdyni. Głos mieszkańców jest dla nas niezwykle ważny.
Gdynia zajęła I miejsce w kategorii "Najwyższa frekwencja" w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców. Gdynia zajęła I miejsce w kategorii "Najwyższa frekwencja" w grupie miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców.

- W mieście wciąż przybywa też rowerowej infrastruktury - zaznacza Magdalena Czernek z Urzędu Miasta Gdyni. - Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach pojawiło się kilka nowych fragmentów dróg rowerowych, m.in. przy Uniwersytecie Morskim, na skrzyżowaniu ulic Morskiej i Warszawskiej czy w Śródmieściu - odcinek wzdłuż ul. 10 Lutego z nawierzchnią z mineralno-żywicznej mieszanki o większej przepuszczalności, a także odcinek przy ul. Władysława IV przy skrzyżowaniu z ul. Armii Krajowej.
Z pełnymi raportami można zapoznać się na stronie Badań Klimatu Rowerowego.

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Tą tróją to chyba nie ma co się chwalić. (11)

    To jest raczej powód do wstydu.

    • 11 4

    • Poznaj zasady ustalania oceny: ocena neutralna to 3,5 (10)

      jeśli jest niższa, to znaczy że jest lepsza niż neutralna, jeśli zbliża się do 6 (osiąga więcej niż 5) to znaczy, że jest ujemna (negatywna). Ciekawe, czy sam wziąłeś udział w ankiecie, czy tylko potrafisz smucić na tym portalu?

      • 3 0

      • Brałem udział (9)

        nie zostawiłem na nich suchej nitki za te chodniki dla pieszych z nakazem jazdy po nich rowerem.

        • 8 1

        • obawiam się, że mogłeś poczuć się odosobniony (8)

          drogi rowerowe w mieście to nie jest dobra przestrzeń do treningów kolarskich

          • 3 6

          • do minusujących (4)

            spróbujcie uspójnić swój punkt widzenia: czy drogi rowerowe w mieście oceniacie krytycznie, z racji tego, że faktycznie nie służą treningom kolarskim, czy też uważacie, że powinny służyć takim treningom, ale nie spełniają wysokich wymagań jakościowych, które im stawiacie? Moja teza jest prosta: Drogi dla rowerów w mieście, nawet jeśliby spełniały kryteria stosowane przez holenderskich inżynierów drogowych, nie powinny służyć treningom kolarskim. Do trenowania do triathlonu lub innych wyścigów szosowych lepiej służy szosa poza miejska.

            • 0 3

            • nie ma co oceniać u nas dróg rowerowych. bo takich praktycznie nie mamy (3)

              esy floresy w postaci śmiesznego różowego paska poprowadzonego slalomem na wąskich chodnikach nie są żadnymi drogami rowerowymi.

              i przestań powtarzać bzdury o jakiś treningach.
              nikt nie trenuje w mieście bo to fizycznie nie jest możliwe. 95% ruchu to przemieszczania komunikacyjne

              i zrozum to że nikt nie przesiądzie się z samochodu na rower żeby człapać się nim do np. pracy 5kmh pomiędzy pieszymi po chodnikach. To niewygodne i czasowo nieopłacalne.

              • 3 1

              • może nikt nie trenuje, ale jest wielu takich, którzy zachowują się jakby chcieli trenować (2)

                robią to na krytykowanych często przez Ciebie drogach rowerowych tworzonych kosztem przestrzeni chodników. Nie pisz dyrdymałów na temat jazdy 5 km/h chodnikiem, ponieważ w wielu miejscach (na wielu odcinkach) chodników poza centrum ruch pieszych jest kropelkowy i rowerzystki bez trudu rozwijają tam prędkości takie jak w Kopenhadze: od 15 do 20 km/h. Robią to także hulajnogowcy elektryczni. Badania klimatu rowerowego wykazały, że ponad 80% ankietowanych ma dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym, więc Twoja teza, że "nikt się nie przesiądzie z samochodu na rower" jest po prostu fałszywa (zwłaszcza w połączeniu z dyrdymałami na temat prędkości rowerzystów na chodnikach). Na odległość do 7 km rower w mieście jest z reguły szybszy niż samochód, nawet w mieście o niedorozwiniętej infrastrukturze rowerowej takim jak Gdynia.

                • 0 3

              • bo nadrabiają stracony czas. bo zamiast jechać płynnie te 25kmh to stawia się co 10m przeszkody (1)

                i jazda po takim chodniku to: gaz, hamulec, zakręt w lewo, zakręt w prawo, gaz, hamulec....a obok szeroka piękna prosta jak strzała jezdnia bez jakikolwiek przeszkód po której oczywiście rowerzysta nie może jechać bo przecież jest "ścieżka". Zyskują na tym wyłącznie kierowcy

                zrozum że jazda po chodnikach rowerowych jest nieefektywna. To strata sił i czasu.
                Tak ruch pieszych jest kropelkowy ... w nocy.

                • 3 1

              • jeśli czas spędzony na jazdę rowerem uważasz za stracony

                to mogę Ci tylko współczuć. Jeśli jedziesz do pracy, śpiesz się powoli - uważaj na innych, którzy także próbują "nadrobić" czas spędzony w korkach i lekceważą limity prędkości.

                • 0 0

          • ale idealna przestrzeń do komunikacyjnego przemieszczania się rowerem po mieście (2)

            o ile się tego nie utrudnia zmuszając rowerzystów do kluczenia slalomem pomiędzy pieszymi po wąskich chodnikach.

            Ja jako pieszy również sobie tego nie życzę. rower to pojazd i jego miejsce jest na jezdni albo na prawdziwych odseparowanych od chodnika droga rowerowych.

            ja rozumiem że miejscowo można takie rozwiązania stosować ale tak u nas 90% infrastruktury rowerowej wygląda. to nie jest poważne, główny ciąg komunikacyjny miasta: 8 pasów dla kierowców po 3.5m dla reszty 4m chodniczek na którym od lewej do prawej ktoś zaprojektował różowy paseczek i jeszcze barierkę w poprzek postawił. Wstyd. Tak się tego w cywilizowanych miastach nie robi!

            • 1 1

            • rozumiem, że jako pieszy włączysz się w działania na rzecz usunięcia prawa do parkowania samochodów na chodniku (1)

              to na pewno poprawi Twoje poczucie komfortu i bezpieczeństw, gdy będziesz się poruszał jako pieszy po mieście

              • 1 0

              • pewnie. moim zdaniem parkowanie na chodnikach powinno być zabronione

                • 2 0

  • Gdynia powinna zbudować w zachodnich dzielnicach (3)

    ścieżki rowerowe na całej ulicy Nowowiczlińska , ul Miętowa , połączenie Wiczlina i Dąbrowy wzdłuż Wiczlińskiej i ostateczności ścieżkę rowerową wzdłuż Sopockiej do granicy z Sopotem a to tylko południowo-zachodnie dzielnice

    • 16 4

    • jak na razie to wycieli drogę rowerową z projektu Węzeł Karwiny

      • 0 1

    • po co komu ścieżka na miętowej przecież to jest osiedlówka po co komu wszędszie te g..wna na chodniku?Człowiek jedzie na rowerze czy ma się przepychać z pieszymi czy wyjeżdżającymi z bocznych ulic samochodami ścieżki chodnikowe to największy bezsens jaki widział świat powodują masę wypadków kolizji i stykowych sytuacji

      • 3 1

    • Marzenia.

      • 0 1

  • (2)

    Co daje mieszkancom ta nagroda? Będzie za to jakiś kilometr nowej drogi rowerowej? Czy to tylko sposób na legalizacje przelewu dla organizacji dajacej te nagrody?

    • 10 2

    • Wziąłeś udział w ankiecie? (1)

      Gdybyś wziął, i do tego regularnie jeździł rowerem, a potem obejrzał jej wyniki, to byś się dowiedział, że najbardziej obciążającym wynik w prawie każdym badanym mieście jest nieprzyjazny stosunek kierowców do rowerzystów wtedy, gdy korzystają ze swego prawa do jazdy po jezdni. Rozumienie sensu uspokajania i redukcji skali ruchu samochodów jest ważniejsze dla "klimatu" rowerowego miasta niż budowa kolejnego kilometra wydzielonej drogi dla rowerów. Jak masz pomysł na lepszą ankietę, zorganizuj ją nie otrzymując jakiegokolwiek wynagrodzenia. Być może lepiej zarobisz, jak się zatrudnisz na farmie trolli, bo to ci już wychodzi zupełnie nieźle.

      • 1 4

      • niestety, jeszcze przynajmniej jedno pokolenie musi się przemielić

        aby ludzie to zrozumieli

        • 0 1

  • PUMA (9)

    to są goście do wynajęcia - oni zawsze wszystko wyśpiewają. Nagrodę dla Gdańska odbiera pan Grzelak, czyli przewodniczący PUMY. Wszystko zostaje w rodzinie, faktura za bankiet poszła. Tyle z tego badania.

    • 7 3

    • Wysokie miejsce Gdańska i Tczewa to nie przypadek (6)

      to między innymi wynik długoletniej pracy wielu osób, których współpraca zespołowa była bezinteresownie koordynowana na podstawie wielu doświadczeń krajowych i zagranicznych. Jak masz jakieś dobre pomysły, podziel się z nimi, a nie wpisuj się do chóru malkontentów, ostro działających pod wszystkimi tekstami pokazującymi, że po Trójmieście można się coraz lepiej poruszać inaczej niż samochodem. Podejrzewam, że nie masz zielonego pojęcia o zasadach prowadzenia dobrej polityki rowerowej i traktujesz rower jako sezonowy pojazd do uprawiania sportu i rekreacji, a nie jako ważny czynnik zmiany nawyków komunikacyjnych mieszkanek i mieszkańców Pomorza.

      • 0 4

      • Nie bój. (5)

        Jeżdżę dużo (nawet bardzo) i brałem udział w ankiecie. W temat poprawy warunków poruszania się rowerem w Gdańsku też się włączałem
        Więc pudło. Ja podejrzewam, że pisze to ktoś z PUMY. Gdańsk akurat jest coraz gorszy, a najnowsze realizacje z Grunwaldzkiej to już porażka.

        • 3 0

        • niska ocena rozwiązań rowerowych Gdańska to przypuszczalnie Twój problem (4)

          zauważ, że jesteś jednak w tej ocenie odosobniony. Warto to przemyśleć. Jak masz jakieś pomysły na poprawę jakości klimatu rowerowego Gdańska (nie tylko elementów widzialnej infrastruktury rowerowej miasta) to się nimi podziel, choćby na FB

          • 0 5

          • Raczej urzędnicy i ludzie na ich pasku (3)

            Żyją w swojej bańce. A tu rzeczywistość. Ocena Gdańska to 3,1. Czyli takie 3+. Zatem raczej Wy jesteście odosobnieni w wychwalaniu. Bańki maja to do siebie, że krytyka wlącza tryb oblężonej twierdzy.

            • 3 1

            • każda ocena jest względna: 3,10 dla Gdańska jest najlepszym wynikiem wśród miast tej grupy wielkości (2)

              oczywiście nie jest to ocena bardzo dobra, ja bym raczej uznał, że to słabe 3 a nie 3+, tym niemniej lepsze niż np. w Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie, nie mówiąc o Łodzi. Tak czy inaczej daje możliwość zauważenia, na co zwrócić uwagę, by poprawić warunki korzystania z rowerów w Gdańsku: np. zadbać, by przy prowadzeniu robót drogowych rowerzyści mieli zapewnioną ciągłość jazdy. Jedną z ocen bardzo ciągnącą Gdańsk w dół jest brak systemu rowerów publicznych (MEVO) a także niska ocena warunków przewożenia rowerów pojazdami transportu miejskiego (tramwajami i autobusami). Generalnie w Gdańsku na 27 pytań ankiety pięć zostało ocenionych poniżej 3,5 czyli ujemnie. Jeśli miasto się skupi na działaniach prowadzących do poprawy tych aspektów klimatu rowerowego, to wynik za rok będzie lepszy, a cyklistom będzie się lepiej jeździć. Na pewno pojawi się także konkurencja ze strony innych miast, które coraz poważniej biorą pod uwagę rower jako środek transportu w mieście.

              • 0 3

              • takie ankiety są i tak z sufitu (1)

                nie ma informacji kto i jak głosował, do czego wykorzystuje rower.

                Rowerzysta który jeździ dzień w dzień do pracy po mieście robi 1000km miesięcznie wrzuca się do tego samego worka co "rowerzystę" wyciągającego rower dwa razy do roku żeby sobie po parku pojeździć bez konkretnego celu.

                Nie ma jak i po co to porównywać.

                • 2 2

              • Przecież w tych ankietach było pytanie jak często osoba wypełniająca wykorzystuje rower i w jakim celu. W wynikach badania podali odpowiedzi, można sprawdzić. Sprawdziłeś w ogóle te badania czy piszesz od rzeczy?

                • 1 0

    • Dr Triper na dyzurze

      • 2 2

    • wziąłeś udział w badaniu?

      przeczytałeś raporty? Poznałeś wyniki osiągnięte w Tczewie? Tam ekipa PUMY działa od kilkunastu lat, najlepszy wynik w kraju (lepszy niż w miastach niemieckich podobnej wielkości) nie został osiągnięty przypadkowo. Jak można wyśpiewywać wyniki oparte o opinie kilku tysięcy osób biorących udział w ankiecie w kilkudziesięciu miastach? Przypuszczalnie nie jeździsz regularnie na rowerze, tylko włączasz się w chór smutasów wyrażający swoje kompleksy pod artykułami dotyczącymi problematyki rowerowej na tym portalu.

      • 1 3

  • (1)

    Gdynia musi jeszcze trochę popracować nad ścieżkami rowerowymi. Dojeżdżam do pracy jednośladem z Rumi do Gdańska ale niestety Gdynię omijam SKM-ką. Dopiero w Sopocie wysiadam. Wszędzie krzyżówki albo nierówne drogi, zjazdy z wysokich krawężników, nieskończone drogi itp. to sprawia, że mocno dłuży się przejazd przez miasto. Sopot również nie ma się czym popisać ale na ich korzyść gra rozmiar miasta dzięki czemu można szybko przejechać. Natomiast Gdańsk mimo rozległego terenu wg mnie ma najlepiej rozwiniętą infrastrukturę rowerową. Dosyć szybko się przejeżdża przez miasto, szerokie ścieżki, drogi zaprojektowane ze smakiem i głową co osoby odpowiedzialne za drogi rowerowe w Sopocie nie potrafią.

    • 2 2

    • "Klimat" rowerowy to nie tylko "ścieżki rowerowe"

      Ankieta składa się z pięciu modułów i 27 pytań. Na temat jakości dróg dla rowerów jest tylko kilka z tych 27 pytań. W Gdyni duża część infrastruktury rowerowej to pasy i kontrapasy namalowane na jezdni - na tych elementach infrastruktury problem "za wysokich krawężników" nie występuje. Być może w ankiecie udziału nie wziąłeś. Tak czy inaczej spróbuj wziąć udział w jej kolejnej edycji w przyszłym roku.

      • 1 0

  • za mevo powinna być dodatkowa nagroda (1)

    dulkiewicz obiecywała zwrot środków dla okradzionych abonentów i jak zwykle na obiecankach się skończyło

    • 4 2

    • środki miała zwracać firma

      o ile wiem w większości przypadków wywiązała się z tego zobowiązania

      • 0 2

  • (6)

    Gdynia wyróżniona? Przecież tam się tragicznie jeździ rowerem.

    • 31 7

    • zależy komu i zależy w jakich dzielnicach miasta (5)

      Gdynia dostała nagrodę nie za dobry poziom klimatu rowerowego, tylko za frekwencję - liczbę osób uczestniczących w ankiecie w przeliczeniu na liczbę mieszkańców. Ciekawe, czy sam w tej ankiecie wziąłeś udział by wyrazić swoją krytyczną opinię na temat jakości infrastruktury rowerowej Gdyni ? Zauważ, że kilkuset mieszkańców Gdyni biorących udział w ankiecie ten aspekt "klimatu rowerowego" Gdyni oceniło w większości podobnie jak ty: dość krytycznie, ale jednak wyżej niż 'neutralnie'. Głównym wyzwaniem dla Gdyni jest stosunek kierowców do pełnoprawnych użytkowników jezdni takich jak rowerzyści: na to decydenci miejscy mają jedynie pośredni wpływ. Gdyby kierowcy odnosili się do rowerzystów z większym szacunkiem, to miejsce Gdyni w rankingu mogło by ulec poprawie.

      • 4 2

      • (4)

        stosunek kierowców jest taki bo mają przeświadczenie że pseudo udogodnienia dla rowerzystów są ich kosztem bo tak często jest poza tym stosunki na drodze psują głupawe rozwiązania typu ścieżka na puckiej komu to jest potrzebne w takim kształcie?Ani to spójne ani wygodne albo to co powstało na warszawskiej powyżej ulicy Kołłątaja zupełnie zbyteczne zawężenie jezdni do wymiarów zbyt małych dla pojazdu komunikacji miejskiej

        • 3 2

        • a są kosztem kierowców dla tego że kierowcy nie chcą się tą przestrzenią dzielić więc trzeba im ją zabrać i dać innym (1)

          • 1 2

          • Aczy Ty chcesz dzielić się swoją partnerką, czy może należy....

            • 0 1

        • jak się poczujesz, gdy jako komentarz otrzymasz odpowiedź typu: pseudowpis pseudorowerzysty

          a może pseudomieszkańca przyspawanego mentalnie do pseudofotela pseudosamochodu? Wysoka ocena infrastruktury rowerowej Gdańska przez kilkaset respondentów nie jest przypadkiem

          • 0 1

        • nadmiar samochodów jest głównym źródłem problemów kierowców w Gdyni

          bez spokojnego zakwestionowania roli samochodów w obsłudze potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Gdyni niewiele się poprawi; powiem więcej: sytuacja będzie coraz gorsza. To kierowcy sami sobie gotują ten los.

          • 0 3

  • Jaki mamy klimat to kazdy widzi. A glosujacy to nie jest grupa reprezentatywna (1)

    • 3 3

    • i co - poprawiłeś sobie nastrój?

      Lepiej wsiądź na rower i sprawdź jaki mamy klimat. Za rok będziesz mógł wziąć udział w kolejnej edycji ankiety i sprawdzisz, czy się pogorszył czy poprawił w opinii setek respondentów. Chyba że jesteś tzw. narcyzem i uważasz tylko swoje opinie za miarodajne. Tylko współczuć.

      • 0 3

  • Nie dziwi wynik Gda skoro sponsoruje te cala PUMA (6)

    • 4 6

    • PUMA nie sponsoruje (3)

      tylko organizuje te badania. Metodologia jest oparta na wieloletnich doświadczeniach analogicznych badań realizowanych w RFN i innych krajach UE. Na przyszły raz sam weź udział w badaniach i wyraź swoją opinię.

      • 0 3

      • Panie Triper, ogarnij się (2)

        • 3 2

        • znajdź sobie innego nicka

          • 0 0

        • No właśnie widać że Triper ma dyżur na forum dzisiaj :)

          • 1 2

    • A reszta gmin to Samorzady Nieprzyjazne Zyciu. (1)

      • 1 2

      • jeśli nie wdrażają jakichkolwiek działań poprawiających komfort i bezpieczeństwo pieszych

        i rowerzystów, myśląc wyłącznie o potrzebach jeżdżących samochodami lub autobusami, to faktycznie, są nieprzyjazne życiu.

        • 0 1

  • Ha ha ha 597 osób na 200 000 to jest dobry wynik ? To jest żenujące ... dobrze, że dowiedzieliśmy się (7)

    oficjalnie jak niewielu ludzi jest zainteresowanych 'rowerowym klimatem'. Czas skończyć z wydawaniem pieniędzy na paru rowerzystów i zająć się poważnym sprawami (np. przywrócenie miejsc parkingowych w centrum).

    • 15 16

    • widać, że sam jesteś zainteresowany jego pogorszeniem, ale jednak zainteresowanie wyraziłeś (6)

      Przejazdy rowerowe w Gdańsku to prawie 6 % ogółu codziennych "podróży" odbywanych w mieście. Mnożenie miejsc do parkowania samochodów w centrum przyczynia się do zwiększenia korków na dojazdach do niego i często powoduje pogorszenie relacji między kierowcami: tzw. wku*w drogowy. Przypuszczalnie sam możesz być ofiarą siedzącego trybu życia oraz emisji zanieczyszczeń odmotoryzacyjnych; uciążliwości wywołane nadmiarem samochodów w Gdyni powodują wyludnianie się centrum tego potencjalnie bardzo atrakcyjnego miasta.

      • 3 2

      • Spokojnie panie oficerze, nie wklejaj juz tego tekstu (5)

        Bo jest nudny, nieprawdziwy i nic nie zmienia. Zmień prace, zrób prawo jazdy i zacznij żyć :)

        • 3 2

        • kilka błędów w jednym tekście (4)

          - nie jestem oficerem rowerowym, nie muszę zmieniać pracy, prawo jazdy mam od kilkudziesięciu lat, regularne formy aktywności fizycznej, które uprawiam, sprawiają, że żyję dużo intensywniej niż wiele młodszych osób ode mnie. Jeśli traktujesz moje wpisy jako nudne, sam sobie przeczysz: reagujesz na ich treść, to znaczy, że cię zainteresowały.

          • 1 2

          • Może on ci odpowiada żeby sprostować brednie ? (3)

            • 1 1

            • (2)

              przeczytałem kilkakrotńie i nie widzę w jego tekście bredni

              a "road rage" jest problemem nie tylko w PL, wszędzie najgorsze świry to kierowcy
              co ma dobre medyczne wytłumaczenie, bo prowadzenie samochodu to czynność
              stresująca, ryzykowna, wymagająca odpowiedzialności, a nie towarzyszy jej
              aktywność fizyczna

              a adrenalinowa stymulacja reakcji "walki lub ucieczki" bez natychmiastowego
              rozładowania aktywnością fizyczną, moźe wywołać nawet ostrą psychozę.
              nie tylko nadciśnienie, wieńcówkę itp

              • 1 1

              • Po prostu nie nadajesz sie na kierowcę jeżeli jesteś (1)

                Taki agresywny.

                • 1 1

              • kierowcy przekonani, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie" tylko momentami bywają agresywni

                i po chwili zdarza im się dachować lub kosić ludzi na chodnikach lub przystankach komunikacji miejskiej.

                • 0 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum