• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe drogi rowerowe

Patryk Szczerba
29 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką. Nowe odcinki dróg rowerowych rozwiążą m.in. kwestię przejazdu między al. Zwycięstwa i Władysława IV. Większość przejeżdża przez przejście tworząc niebezpieczne sytuacje, choć powinni jechać kładką.

Połączenie skrzyżowania ul. Władysława IV i Armii Krajowej z drogą na 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni przy budynku PLO, zmiany w okolicach węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdyni oraz nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim zobacz na mapie Gdyni to najbliższe inwestycje dla rowerzystów w Gdyni. Do połowy lipca trwać będzie poszukiwanie projektantów.



Czy jeździsz rowerem po chodniku?

O tym, że planowane inwestycje są potrzebne, od dawna można było usłyszeć od rowerzystów. Szczególnie w centrum poszatkowane drogi sprawiają im sporo problemów. Dwa zamówienia na projekt dotyczą "dziur" przy głównych arteriach w Śródmieściu.

Chodzi o okolice węzła Wzgórze a także przejazd ul. Władysława IV za skrzyżowaniem z Armii Krajowej w kierunku dworca i dalej ul. 10 Lutego.

Połączenie Władysława IV z 10 Lutego



W pierwszym przypadku nowa droga rowerowa ma prowadzić ul. Władysława IV od skrzyżowania z Armii Krajowej i później 10 Lutego do skrzyżowania z Mściwoja i łączyć się z trasą zbudowaną przy okazji przebudowy skrzyżowania przy dworcu.

Planowane są dwa warianty:

  1. zawężenie jezdni ul. Władysława IV i wysunięcie miejsc postojowych, droga rowerowa przy autach, pozostawienie żywopłotu. Droga za pomnikiem ks. H. Jastaka
  2. zmiana żywopłotu, droga rowerowa przed pomnikiem ks H. Jastaka

Projektowane trasy mają być połączone z inwestycjami powstającymi w ramach umów drogowych. Chodzi o drogę rowerową na 10 Lutego przy Banku Polskim, gdzie buduje Moderna oraz Armii Krajowej, gdzie powstaje inwestycja Hossy pod nazwą Plac Unii.

Uporządkowanie przejazdu przy Węźle Wzgórze



W planach jest też uporządkowanie jazdy przy stacji SKM Wzgórze. Drugie opracowanie projektowe ma pozwolić na budowę drogi rowerowej od okolic przystanku autobusowego "Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - Kapliczka" do przystanku "Urząd Miasta - Władysława IV" w pasie drogowym ul. Władysława IV po stronie zachodniej.

Proponowane zmiany:

  • Odcinek południowy do przystanku autobusowego "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" ma zostać poszerzony do 2,5 m oraz wyprostować łuki. Nawierzchnia drogi rowerowej pozostaje bez zmian - będzie to dalej kostka.
  • Odcinek przy samym przystanku "Wzgórze Św. Maksymiliana SKM" pozostaje bez zmian.
  • Na odcinku od przystanku do skrzyżowania z al. Piłsudskiego ma pojawić się nowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m w nawierzchni bitumicznej.
  • Na odcinku od al. Piłsudskiego do zjazdu do szkoły - X Liceum Ogólnokształcącego - zostanie zamieniony chodnik z drogą rowerową i powstanie skrzyżowanie dróg rowerowych (do al. 17 Grudnia). Nawierzchnia drogi rowerowej bitumiczna.

Nowa droga rowerowa przy Uniwersytecie Morskim



W planach jest także zaprojektowanie drogi rowerowej na wysokości głównego budynku Uniwersytetu Morskiego w Gdyni oraz remont odcinka drogi rowerowej do wysokości przystanku SKM Gdynia-Stocznia.

- Nowe projekty mają za zadanie uzupełnienie ciągłości kolejnych części tras rowerowych: w Śródmieściu, Wzg. Św. Maksymiliana oraz przy Uniwersytecie Morskim. Najbardziej istotny z punktu widzenia poprawy komunikacji rowerowej jest odcinek łączący ul. Armii Krajowej z drogą rowerową na ul. 10 Lutego - mówi Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Do połowy lipca trwa przetarg na wybór projektantów. Jeśli uda się go rozstrzygnąć bez przeszkód i w terminie, to dokumentacja będzie gotowa do końca roku.

- W sprzyjających warunkach realizacja mogłaby odbyć się w przyszłym roku - wskazuje Furkal.

Opinie (317) ponad 10 zablokowanych

  • Ludzie, idźcie na dwór zamiast zrzędzić

    • 5 2

  • Jo,Jo (2)

    Mamy już ,,przepiękne'' imperium kiczu ze straganami na Skwerze Ko. W piątek na Bulwarze od Piłsudskiego jakieś stragany postawili i głośno ktoś Disco Polo ktoś serwował.Pięęęęęęekna reklama dla miasta.Może urząd m.niech sobie zorganizuje wycieczkę zakładową do Gdańska a zobaczy piękne europejskie miasto.

    • 15 2

    • Diagnoza sluszna

      Ale kuracja mocno nietrafiona... .

      • 3 3

    • Adamowicz uczyl sie od Szczurka

      I uczen przerosl "miszcza".
      Nie idzcie ta droga...

      • 2 5

  • Kolejny dowod na to, ze Gdynia rzadzi banda i**otow (1)

    Swoja nieudolnosc ukrywaja pod plaszczykiem rowerowej ideologii. Chwarzno w permamentnym korku. Witomino przypomina Sajgon. Wezel Karwiny wypadl z planu.... Morska stoi w korku Estakada sie sypie. Wisniewskiego zapadla sie od deszczu... A ta banda durniow ratuje Gdynie budujac sciezki rowerowe Widac golym okiem, ze w budzecie brakuje kasy ktora Szczur utopil w nieczynnym i niepotrzebnym lotnisku. Utopil tam 100 milionow PLN, oczywiscie na kredyt, miasto placi od tych stu baniek kilka milionow rocznie samych odsetek, plus koszty utrzymania zamknietego lotniska. Odwolac szjodnika z ta gromada nieudacznikow

    • 28 6

    • rowerzyści umiejący jeździc też nie chcą takich g..wien jak ścieżka na 10 lutego wpychanie rowerzystów w duzy ruch pieszych mam dość takich bzdur jak ślepa i prowadząca i**otycznie ścieżka na puckiej.Szczurek to lewak myśli że paradami równości i promocją pseudo eko stylu będzie taki nowoczesny a jest żałosny

      • 7 1

  • (4)

    haha jedź sobie jeden z drugim na tę kładkę na wzgórzu traficie na rowerową czarną d..pę dosłownie wykoślawiony chodnik prowadzący... nigdzie bubel wzgórze za który gdyńskim dyletantom sypali nagrodami jaka to wiekopomna inwestycja a trzeba było 10 lat żeby wymyślić to żeby na rowerze nie trzeba było jechać ulica by mieć jakiś komfort i logikę jazdy

    • 12 1

    • Wjazd i zjazd z estakady na Wisniewskiego potrzebny na cito (3)

      Wtedy nie musialbym przestawiam roweru przez barierke. Brak "chodnika" na slimakach nie mozna interpretowac jak zlosliwosc...

      • 5 0

      • inaczej jak zlosliwosc

        errata.

        • 1 0

      • (1)

        za to zbudowali zdublowaną estakadę i dziwili się że ludzie tego nie chcą ja osobiście nigdy nią nie jechałem i nie mam zamiaru

        • 1 0

        • Ja jechałem. robi się fajny garb asfaltu na dylatacji od strony Kontenerowej

          Ciekawe kiedy ktoś, kto tego nie zauważy wybije sobie zęby lub się tam najzwyczajniej zabije.
          Kolejne, to permanentne zapiaszczenie na przejeździe pod wiaduktem. Już tam miałem wykładkę niestety. Zakręt i nagle hałda piachu. Nikt tam nie sprząta. Może raz na wiosnę, ale nie po deszczach.

          • 3 0

  • A buspasy na wielkopolskiej i na hutniczej ?

    • 8 1

  • Teraz

    Wszyscy postawią samochody pod domami I na rowery

    • 7 1

  • Gdynia XXI w. (4)

    Wrzawa propagandowa.Tu coś ,tam trochę zamiast kilkuletniego programu.Co z dojazdem Wielkopolska do Al.Zwycięstwa ?

    • 13 1

    • Tam się normalnie jezdnią jedzie bezproblemowo (3)

      • 1 3

      • to że szosowcy nie widzą problemu jadąc normalnie jezdnią (2)

        nie znaczy, że budowa wydzielonych dróg dla rowerów nie jest tam potrzebna. Infrastrukturę miejską warto tworzyć z myślą również o kobietach, które nie mają odwagi jeździć rowerem wraz z innymi pojazdami. Tak czy inaczej istnienie wydzielonej drogi dla rowerów nie powinno automatycznie skutkować zakazem poruszania się rowerem po leżącej obok jezdni.

        • 0 4

        • no i dlatego tak kierofczyki sie rozbestwiły. jak by rowerzystow nie spychano na chodniki czy inne "sciezki" w polsce byłaby cywilizacja na drogach.

          • 1 0

        • Mentalność i**otow tworzących tzw przepisy jest dalej w latach 80 czy 90 nadal króluje mit św przepustowości tzn infrastruktura rowerowa to dopust bozy i guzik to kogo interesuje że to jest gorsze i bardziej niebezpieczne niż jazda jezdnia ważne żeby samochodziki miały wolna jezdnię

          • 2 1

  • Drogaaaa (3)

    Budujcie, Budujcie. A te łajzy i tak będą jeździć po chodnikach i ulicy. Taka to mentalność naszych rowerzystów.

    • 15 15

    • Jak jedziesz od dworca, Wiśniewskiego w kierunku stoczni

      to mało kto jedzie pasem, prawie wszyscy tną po chodniku. To niestety uległość wobec roszczeniowych motolobbystów doprowadziła do takiej sytuacji, że nawet wydzielony fragment jezdni, to risk.

      • 4 0

    • (1)

      jak mają g... budować niech to zostawią w spokoju tysiąc razy wolę jechać nawet po ruchliwej jezdni niż po bublu wytyczonym na chodniku pełnym ludzi na 10 lutego

      • 2 0

      • Ja omijam 10 lutego

        Normalnie jechałbym jezdnią, ale brukowisko tam jest jakieś artystyczno-historyczne

        • 3 0

  • Były różne epoki w Gdyni... (5)

    teraz jesteśmy w epoce Bareizmu....Tak jak w PRL-u było takie hasło : program partii- programem narodu...Partia nakreślała ambitne cele. Partia wiedziała wszystko, nawet to co jest dla narodu potrzebne-teraz-zaraz i już,-, a co nie jest....Były też plany ,5-cio letnie, 6-cio letnie.....
    Teraz akurat w tej epoce w Gdyni najbardziej potrzebne są drogi i ścieżki rowerowe oraz parki w miejscu parków.... Przerabialiśmy już strefy tempo 30. Jakiś czas temu bardzo potrzebny był Port Lotniczy, a że drogo trochę wyszło i nie działa ale co tam....Był taki plan realizacji i go wykonano- jest !--zobaczcie to nasze ! Warto dodać takie nowatorskie rozwiązania drogowe typu-rondo turbinowe- wykonane w całości z barier "Plastcon U-14" i kontra-bus-pasy....
    Już chyba najwyższy czas aby "zejść ze sceny"....Tym Panom już dziękujemy.

    • 24 2

    • a co konkretnie proponujesz? (2)

      • 1 1

      • (1)

        normalny rozwój miasta skoro ludzie piszą że na hutniczej można urwać koło to dlaczego decydenci mają to w d..pie?I serwują np samolociki red bull?Myślę że mieszkańcy Gdyni by zrozumieli że zamiast lotów na bele czym beznadziejnego open era do którego miasto też dokłada jeden czy dwa lata miasto zbastowało z igrzyskami i wzięło się za realne problemy o których donoszą i postulują rady dzielnic od lat to byłoby lepiej.Szczur wydał broszurkę o 15 leciu wejścia do UE i wszystko czym tam się chwalił realizowano w latach 2005-2008 od ponad 10 lat nie ma żadnych większych inwestycji

        • 5 1

        • dziękuję za przejaw refleksji. Mam wrażenie, że lista dużych inwestycji w infrastrukturę Gdyni

          zrealizowanych w ciągu ostatnich 10 lat byłaby całkiem pokaźna. (por. np kolejka linowa na Kamienną Górę :-) Myślałem, że stać cię jednak na lepsze przemyślenia i większe konkrety. Dla mnie realnym problemem jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości. Dlatego proponuję zbudowanie zwodzonej kładki pieszo - rowerowej od ulicy admirała Wagi na Oksywiu do placu Gombrowicza przy Muzeum Emigracji. Chętnie bym posłuchał, jakie masz inne propozycje mające służyć poprawie dojazdu z północnych dzielnic Gdyni do jej centrum (placu Kaszubskiego).

          • 1 0

    • I paniom...

      Ekipa mentalnie rodem ze spoldzielni mieszkaniowych.

      • 6 2

    • 100 %racji

      • 0 0

  • Prosze umozliwic przejazd estakada.

    Bardzo niewiele brakuje do szczescia - "chodnika" na slimakach przy Wisniewskiego.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum