Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych
Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej . Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny .
Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.
Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).
To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza .
Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.
- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej a Hallera .
Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego . Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.
W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.
W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.
Opinie (388)
-
2016-11-15 20:55
Gdansk-Otomin (1)
Bardzo chciałbym doczekać gdy będę mógł pojechać ścieżką rowerową z Gdańska do lasów w Otominie. Wspaniałe tereny rekreacyjne jak na razie bez połączenia rowerowego z Gdańskiem. A to zaledwie 9km.
- 3 0
-
2016-11-15 21:09
Prędzej do Kowal
pan dojedziesz i dalej drogami leśnymi. Nie liczyłbym na takie cuda.
- 1 0
-
2016-11-15 21:41
Po Co - jest ich wystarczająco
- 1 3
-
2016-11-15 21:45
generalnie nie lubię takich wylansowanych rowerzystów
ale, że czasem jeżdżę
to najbardziej wkur&iający jest przejazd Kołobrzeską, Jana Pawła, fragment wzdłuż Grunwaldzkiej na granicy Sopotu (w ogole Sopot i nienawisc jaka prezydent zywi do kierowcow i rowerzystow naraz jest niezrozumiala).
I generalnie nowe ścieżki pt. pomalowanie ciągłej linii na starym asfalcie białą farbą włóżcie sobie w budyń.
Na + wyrównanie ścieżki rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej przez Wrzeszcz bo na dojazdach kierowcy wjeżdżają na ścieżkę a teraz będzie lepiej widoczna i wygodniejsza.
Ja bym zaczął od jakiegoś połączenia ścieżki na Grunwaldzkiej ze ścieżką na Chłopskiej bo w kierunku morza trzeba albo między samochodami się pchać albo na nielegalu po chodniku- 0 2
-
2016-11-15 21:50
i bardzo dobrze (1)
rower to uzupełnienie samochodu a nie jego rywal. Miasto jest dla wszystkich
- 2 2
-
2016-11-16 19:39
jestem zdania ze powinno byc wrecz odwrotnie
auto powinno być ostatecznością.
Samochody śmierdzą hałasują i zajmują zbyt dużo publicznej przestrzeni.- 0 1
-
2016-11-15 21:53
Najwiekszy debilizm.. (2)
Droga rowerowa na ulicy Myśliwskiej w Gdańsku...Korki i niebezpieczeństwo.
- 2 3
-
2016-11-15 22:41
Tam nie ma zadnej drogi rowerowej
- 3 0
-
2016-11-16 10:59
Na Myśliwskiej nie ma DDR.
- 0 0
-
2016-11-15 22:10
Jeszcze ścieżkę na Elbląskiej mogliby wyremontować.
- 3 0
-
2016-11-15 22:44
Wyspa Sobieszewska wzdłuż drogi nr 501 łączącej Swibno z Sobieszewem nie może się doczekać takiej inwestycji od lat, jest to punkt docelowy bardzo licznej grupy rowerzystów z całej Polski!!!!! kolejny niewykorzystany potencjał miasta Gdańska.....
- 3 0
-
2016-11-16 03:22
Przecież po Uczniowskiej (2)
mało co jeździ i praktycznie nikt nie chodzi. Namalować na chodniku linie i już. Po co wywalać pieniądze w błoto?
- 3 0
-
2016-11-16 06:41
po co malowac,taniej wyjdzie ustawic znak infirmujacy o ciagu pieszo rowerowymi... (1)
i... informcja o wysokich mandatach za dokonane przewinienia.
- 0 0
-
2016-11-16 14:32
po co stawiać znak
wygodniej jest jechać ulicą. Takie uszczęśliwianie na siłę.
Jak postawią znak to będzie obowiązek korzystania z niej (kierowcy będą szczęśliwi, a rowerzyści i piesi niech się męczą)- 0 0
-
2016-11-16 06:34
jak dojechać z osowy do oliwy rowerem ?
czy jest jakaś ścieżka na spacerowej,tej wspaniałej czteropasmowej drogi ?
- 1 0
-
2016-11-16 07:51
no to (1)
Teraz czas na śluzy przed przejazdami bo na swiatla nie zwracają uwagi progi zwalniające i oc dla rowerykow
- 2 0
-
2016-11-16 14:34
Na co ci sluza przed przejazdem? ty wiesz do czego to w ogólę służy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.