• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • a kiedy ścieżka ....

    Od lostowickiej do cedrowej wzdłuż AK ?

    • 2 4

  • Skoro parkowanie aut płatne to korzystanie z wyznaczonych ścieżek rowerowych też powinno być płatne (5)

    • 4 20

    • Zanim coś napiszesz zastanów się czy ma to sens

      A co z korzystaniem z wyznaczonych ulic. Też chcesz płatne?

      • 9 0

    • ok, czyli za korzystanie z ulic przez kierowców też powinno być płatne (1)

      • 10 0

      • proporcjonalnie do masy pojazdu i odległości

        proponuję 10 groszy /kgkm ;)

        • 1 0

    • zgadzam sie podwarunkiem jak za chwalenie sie głupota tez bedzie płatne

      • 2 0

    • pomyśl także o płatnościach za korzystanie z chodników przez pieszych

      dlaczego mają mieć to za darmo?

      • 2 0

  • A Gdańsk południe??

    Na terenach Gdańska południe co prawda jest dużo ścieżek rowerowych ale nie które nie są w ogóle połączone i przez to mniej używane przez rowerzystów.

    • 5 2

  • Gdańsk to się szczyci różnymi tytułami: (1)

    - najbardziej rowerowe miasto w Europie
    - stolica Kaszub
    - ...

    • 1 3

    • I tylko tytułami

      a rzeczywistość woła o pomstę do nieba.

      • 1 0

  • rowerzyści (4)

    Ok- tylko żeby rowerzyści tam gdzie są ścieżki z nich faktycznie korzystali. Codziennie jadąc Słowackiego w okolicach węzła Matarnia, jacyś rowerzyści z uporem maniaka jadą ulicą (mając wspaniałą ścieżkę aż do lotniska), co wpływa na konieczność zwolnienia jazdy samochodem żeby bezpiecznie go wyminąć na moście nad obwodnicą. Nie rozumiem takiego zachowania ze strony rowerzystów. Jadąc w stronę lotniska, również rowerzyści jada ulicą zamiast ścieżką. Raz zadałem takiemu asowi pytanie dlaczego to robi- to mi odpowiedział że jest zawodnikiem i trenuje. A nie może robić treningu na ścieżce- bezpiecznej?

    • 6 6

    • ja pokonuje ta trasę codziennie od 3lat i może ze dwa razy widziałem rowerzyste tam na ulicy (3)

      więc.nie przesadzaj.

      acha, jak już to wyprzedzić nie wyminąć dwa nie moście tylko na wiadukcie i trzy jadąc w stronę lotniska można poruszać się rowerem po tym wiadukcie.

      Cztery, jakbyś kiedykolwiek jeździł rowerem to byś wiedział że drogi rowerowe nadają się co najwyżej do jazdy rekreacyjnej. Do celów komunikacyjnych, a tym bardziej do treningów się nie nadają.

      • 4 4

      • (2)

        Dziękuję za szczegółowe wytknięcie mi błędów. Nie przesadzam- jeżdżę tą trasą codziennie od 10 lat. Rowerzystów na ulicy na tym odcinku widzę codziennie bez wyjątku. Jeżdżę rowerem z moją rodziną. Zadałem pytanie po co jeździsz np. Ty wiaduktem (tak wiem już teraz że to nie most) skoro równolegle masz ścieżkę- nie dbasz o swoje życie/bezpieczeństwo? Poza tym do treningów chyba można wybrać jak najmniej uczęszczane trasy a nie główne przelotówki?

        • 2 1

        • Już Ci tłumacze. (1)

          Ja akurat jade droga rowerową ale......
          Jadąc ulicą ma się tylko dwa światła to raz.
          Dwa Nie trzeba przejeżdżać przez wyjątkowo niebezpieczne przejazdy rowerowe ( tam kierowcy włączając się do ruchu "pilnują" tylko lewej strony i nie zwracają uwagi że z prawej nadjeżdżający rowerzysta ma pierwszeństwo).

          Wskaż mi te trasy w okolicy? Po lesie na szosówce ma jechać? Musi być równo.

          • 4 4

          • Kierowcy w 90% przypadków pilnują tylko lewej strony przy włączaniu się do ruchu. Nie akurat tam.

            • 2 0

  • Fajnie że coś się dzieje... (1)

    ... ale inwestycje powinny mieć zrównoważony charakter.
    Co ze ścieżką z Orunii Małomiejską do Traktu, co z dzikim przejazdem na Zamiejskiej?
    Co z nieciągłością ścieżki wzdłuż Radunii w kierunku centrum?
    Dlaczego południowe dzielnice są pomijane?
    Mam wrażenie, że inwestuje się w ścieżki wyłącznie tam, gdzie turyści mogą to zobaczyć i pochwalić.
    Co na to oficer?

    • 1 2

    • Nic, bo to za trudne

      Liczą się tylko sprawy proste, by rosła ilość "ścieżek rowerowych"

      • 0 0

  • bez sensu (2)

    i tak ulica bedą jeździć, nie raz widać obok droga rowerowa a oni i tak na ulice wjeżdżają jaki to ma sens ?

    • 7 8

    • zaczniesz jezdzić rowerem to zrozumiesz.

      • 4 3

    • Jaki ma sens budowanie na odcinku np. 1km jezdni, drogi rowerowej o długości w porywach kilkuset metrów, i kończącej się "nigdzie"? I potem jedzie taki kierowca-janusz i mówi, no czemu on nie jedzie po ddr?

      • 0 0

  • Dość (2)

    Mam dość ped**arzy, którzy myślą, że są najważniejsi z tymi swoimi rowerkami powodują kolizje.

    • 6 13

    • aha

      tak jak dziś na Głównym Mieście baran wymusił na mnie pierwszeństwo na skrzyżowaniu równorzędnym, bo zamiast patrzeć na drogę, to gmyra paluchem w telefonie, łajza jedna.

      • 2 0

    • Co powodują???

      Wyciągnij głowę z tyłka to może zauważysz kto powoduje kolizje

      • 4 3

  • Precz z ped**arzami !! (1)

    Wszystko podporządkowane tym roszczeniowym kretynom

    • 9 15

    • faktynie

      taka np Żołnierzy Wyklętych. Cała pod rowerzystów. Albo Podwale, wszędzie tylko rozwiązania dla rowerów. No i nie zapominajmy, jak wszędzie tam mają dobrze piesi. No i nie zapominajmy jeszcze o tunelach, przejściach dwuetapowych itp.

      Także zgadza się, wszystko pod kontem rowerów, a biedni kierowcy aut cierpią.

      • 6 1

  • Czarny dwór!!!

    Tam potrzeba ścieżki!!!!

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum