Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych
Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej . Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny .
Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.
Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).
To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza .
Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.
- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej a Hallera .
Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego . Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.
W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.
W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.
Opinie (388)
-
2016-11-15 15:28
drogi rowerowe
To dobrze że w GDANSKU tak dba się o infrastrukturę rowerową, mieszkam na Zaspie i jeżdźę na rowerze m.in wyremontowaną al. Jana Pawła II do bulwaru nadmorskiego, jest tam pas jezdni wyznaczony dla rowerów i to w obie strony! Szkoda tylko że na brakującym odcinku ścieżki rowerowej przy ul.Uczniowskiej mają wyciąć najpierw drzewa i krzewy żeby ją poprowadzić.. pozdrówka dla kierowców jednośladów
- 5 3
-
2016-11-15 17:14
W roku 1972 zdałem egzamin na KARTĘ ROWEROWĄ. (3)
Szkoła Podstawowa mnie to zapewniła. Wtedy my rowerzyści jeździliśmy po ulicach. Znaliśmy przepisy. A kurs i egzamin był za darmo w szkole.
Teraz mam prawo jazdy, jeżdżę samochodem i często rowerem.
Rowerzyści często jadą po chodniku, np. po ulicy Wajdeloty. Jezdnia ulicy im nie wystarcza. Policjanci zajrzyjcie na Wajdeloty.- 0 10
-
2016-11-15 17:24
Sie chwalisz czy zalisz?
- 4 0
-
2016-11-15 17:52
Wtedy rowerzysci tak samo jeżdzili chodnikami!!I mieli też drogi asfaltowe!! (1)
- 4 1
-
2016-11-16 04:50
Oczywiście, że jeździli.
W latach 70-tych ciężko było o rower, ale jeździli tak samo. Dodatkowo wiele ulic było brukowanych i wtedy rowery były na chodnikach i nikogo to nie dziwiło, nie przeszkadzało itd.
Jak dzieciak jechał jezdnią, to ludzie zwracali mu uwagę, że to niebezpieczne, a ruch w tamtych czasach był zerowy w porównaniu z dzisiejszym.- 1 0
-
2016-11-15 17:31
dobre ścieżki
Gdańsk ul.Arkońska. Namalowana (już ledwo widoczna ) linia na bruku (koło szkoły) Nikt ale to nikt tam nie jeździ tylko chodnikiem. Ale w statystyce to jest ścieżka. Pozdrawiam poprawiaczy ( kreatywnej) statystyki w Urzędzie oraz oficera
- 4 1
-
2016-11-15 17:36
624km? Drogi rowerowe to 117km plus kilka km to pasy rowerowe (2)
Reszta to ciagi pieszorowerowe albo piesze z dopuszeniem ruchu drogowego. Takze Gdansk moze byc conajwyzej stolicą bubli rowerowych. Tyle w temacie
- 5 3
-
2016-11-16 00:03
(1)
Piszesz prawdę, głąby minusują. 440km (z tych 624km) to zwykłe ulice w strefie "tempo 30". Niby ok, po większości faktycznie można się sprawnie poruszać rowerem, ale zaliczanie tych ulic do wybudowanych "tras rowerowych" to chyba nie halo.
- 2 0
-
2016-11-16 14:41
Gdynia wlicza nawet trasy leśne :D
- 0 0
-
2016-11-15 18:02
(4)
Opodatkować rowerzystów.
Drogi kosztują,ja jako kierowca płacę więc rowerzyści także powinni.- 5 5
-
2016-11-15 18:59
Wlasnie kierowcy nic nie placa na budowe utrzymanie drog w miescie, a powinni (2)
Podatek od roweru, czemu nie, ale powinien byc proporcjonalny do wymiarow pojazdu i nakladow jakie miasto ponosi na infrastrukture rowerowa.
Jest to okolo 100x mniej. Czyli za auto 1000zl powiedzmy, za rower wychodzi 10zł. Mnie pasuje- 4 1
-
2016-11-15 19:37
(1)
100 razy mniej, niby dlaczego?
Z kąd takie obliczenia?
100 zł rocznie to minimum.- 0 3
-
2016-11-15 19:57
Wyjasnilem dlaczego
Rower to 15kg auto osobowe 1500kg
1km trasy rowerowej to srednio 100tys zl
1 km jezdni pod auta to 10mln przynajmniej- 3 0
-
2016-11-16 10:56
Ok. Niech rowerzyści płacą za drogi rowerowe, a kierowcy za ulice, parkingi, szosy i autostrady. Podpowiem tylko że podatek pobierany w paliwie to nikły procent potrzebnej kwoty.
- 0 0
-
2016-11-15 18:05
HA! Ha! Ha!
Budyń usiluje ratować swoją mocno nadszarpniętą reputację zyskując parę głosów kilku gołodupców, którzy i tak będą mieli gdzieś scieżki rowerowe, bo ich w 4 litery żgają wolą pasy przeznaczone dla samochodów.
Jeżeli mogę coś sugerować, to lepszy efekt odniesie akcja policji i SM przeciwko kretynom na rowerach nagminnie lekceważących przepisy i bandytyzmowi rowerowemu łamiącemu wszelkie zasady cywilizowanego współżycia . Tu będą głosy wszystkich kierowców którzy na co dzień usiłują ich nie zabić i wszystkich pieszych .- 3 6
-
2016-11-15 19:27
Modernizacja
ścieżek rowerowych, która dobiega końca przy al.Grunwaldzkiej woła o pomstę! przy studzienkach już się zapada, a bezpieczeństwo pieszych wogóle pominięte. Nie mówiąc o samochodach, które urwą zawieszenie na tej modernizacji -
- 1 2
-
2016-11-15 19:39
Brawo włodarze Pruszcz Gdańskiego
Podczas remonu skrzyżowania Grunwaldzkiej, Wojska Polskiego i Raciborskiej trwale przegrodzono ścieżkę rowerową biegnącą z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego wzdłuż kanału raduńskiego. A pracownik urzędu odpowiedzialny za budowę i przebudowę ścieżek rowerowych w Pruszczu Gdańskim twierdzi że dokumentacja przewidująca takie rozwiązanie nie była z nimi uzgadniana. Tak więc parę milionów wydanych na jej budowę poszło po prostu w błoto.
- 0 0
-
2016-11-15 20:28
Drogi rowerze są fatalnej jakości. Wykonawcy i nadzór są na żenująco niskim poziomie. Nierówne, rozpadają się zaraz po zrobieniu. Wystarczy mały deszcz a juz tworzą się kałuże. Czy ktoś myśli przy projektach? Kto zatwierdza takie partactwa? - za naszą kasę...
- 5 2
-
2016-11-15 20:32
brakujący odcinek z Osowy do Gdańska (1)
Osowa to taki obszar, gdzie płaci się podatki w Gdańsku i za to się dostaje przystanek PKM w Barniewicach i kładkę nad obwodnicą w Karczemkach
- 6 0
-
2016-11-15 23:51
Kładki toście sami nie chcieli
Znaczy, każdy chciał, byle koło domu sąsiada.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.