• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • drogi rowerowe

    To dobrze że w GDANSKU tak dba się o infrastrukturę rowerową, mieszkam na Zaspie i jeżdźę na rowerze m.in wyremontowaną al. Jana Pawła II do bulwaru nadmorskiego, jest tam pas jezdni wyznaczony dla rowerów i to w obie strony! Szkoda tylko że na brakującym odcinku ścieżki rowerowej przy ul.Uczniowskiej mają wyciąć najpierw drzewa i krzewy żeby ją poprowadzić.. pozdrówka dla kierowców jednośladów

    • 5 3

  • W roku 1972 zdałem egzamin na KARTĘ ROWEROWĄ. (3)

    Szkoła Podstawowa mnie to zapewniła. Wtedy my rowerzyści jeździliśmy po ulicach. Znaliśmy przepisy. A kurs i egzamin był za darmo w szkole.
    Teraz mam prawo jazdy, jeżdżę samochodem i często rowerem.
    Rowerzyści często jadą po chodniku, np. po ulicy Wajdeloty. Jezdnia ulicy im nie wystarcza. Policjanci zajrzyjcie na Wajdeloty.

    • 0 10

    • Sie chwalisz czy zalisz?

      • 4 0

    • Wtedy rowerzysci tak samo jeżdzili chodnikami!!I mieli też drogi asfaltowe!! (1)

      • 4 1

      • Oczywiście, że jeździli.

        W latach 70-tych ciężko było o rower, ale jeździli tak samo. Dodatkowo wiele ulic było brukowanych i wtedy rowery były na chodnikach i nikogo to nie dziwiło, nie przeszkadzało itd.
        Jak dzieciak jechał jezdnią, to ludzie zwracali mu uwagę, że to niebezpieczne, a ruch w tamtych czasach był zerowy w porównaniu z dzisiejszym.

        • 1 0

  • dobre ścieżki

    Gdańsk ul.Arkońska. Namalowana (już ledwo widoczna ) linia na bruku (koło szkoły) Nikt ale to nikt tam nie jeździ tylko chodnikiem. Ale w statystyce to jest ścieżka. Pozdrawiam poprawiaczy ( kreatywnej) statystyki w Urzędzie oraz oficera

    • 4 1

  • 624km? Drogi rowerowe to 117km plus kilka km to pasy rowerowe (2)

    Reszta to ciagi pieszorowerowe albo piesze z dopuszeniem ruchu drogowego. Takze Gdansk moze byc conajwyzej stolicą bubli rowerowych. Tyle w temacie

    • 5 3

    • (1)

      Piszesz prawdę, głąby minusują. 440km (z tych 624km) to zwykłe ulice w strefie "tempo 30". Niby ok, po większości faktycznie można się sprawnie poruszać rowerem, ale zaliczanie tych ulic do wybudowanych "tras rowerowych" to chyba nie halo.

      • 2 0

      • Gdynia wlicza nawet trasy leśne :D

        • 0 0

  • (4)

    Opodatkować rowerzystów.
    Drogi kosztują,ja jako kierowca płacę więc rowerzyści także powinni.

    • 5 5

    • Wlasnie kierowcy nic nie placa na budowe utrzymanie drog w miescie, a powinni (2)

      Podatek od roweru, czemu nie, ale powinien byc proporcjonalny do wymiarow pojazdu i nakladow jakie miasto ponosi na infrastrukture rowerowa.
      Jest to okolo 100x mniej. Czyli za auto 1000zl powiedzmy, za rower wychodzi 10zł. Mnie pasuje

      • 4 1

      • (1)

        100 razy mniej, niby dlaczego?
        Z kąd takie obliczenia?
        100 zł rocznie to minimum.

        • 0 3

        • Wyjasnilem dlaczego

          Rower to 15kg auto osobowe 1500kg
          1km trasy rowerowej to srednio 100tys zl
          1 km jezdni pod auta to 10mln przynajmniej

          • 3 0

    • Ok. Niech rowerzyści płacą za drogi rowerowe, a kierowcy za ulice, parkingi, szosy i autostrady. Podpowiem tylko że podatek pobierany w paliwie to nikły procent potrzebnej kwoty.

      • 0 0

  • HA! Ha! Ha!

    Budyń usiluje ratować swoją mocno nadszarpniętą reputację zyskując parę głosów kilku gołodupców, którzy i tak będą mieli gdzieś scieżki rowerowe, bo ich w 4 litery żgają wolą pasy przeznaczone dla samochodów.
    Jeżeli mogę coś sugerować, to lepszy efekt odniesie akcja policji i SM przeciwko kretynom na rowerach nagminnie lekceważących przepisy i bandytyzmowi rowerowemu łamiącemu wszelkie zasady cywilizowanego współżycia . Tu będą głosy wszystkich kierowców którzy na co dzień usiłują ich nie zabić i wszystkich pieszych .

    • 3 6

  • Modernizacja

    ścieżek rowerowych, która dobiega końca przy al.Grunwaldzkiej woła o pomstę! przy studzienkach już się zapada, a bezpieczeństwo pieszych wogóle pominięte. Nie mówiąc o samochodach, które urwą zawieszenie na tej modernizacji -

    • 1 2

  • Brawo włodarze Pruszcz Gdańskiego

    Podczas remonu skrzyżowania Grunwaldzkiej, Wojska Polskiego i Raciborskiej trwale przegrodzono ścieżkę rowerową biegnącą z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego wzdłuż kanału raduńskiego. A pracownik urzędu odpowiedzialny za budowę i przebudowę ścieżek rowerowych w Pruszczu Gdańskim twierdzi że dokumentacja przewidująca takie rozwiązanie nie była z nimi uzgadniana. Tak więc parę milionów wydanych na jej budowę poszło po prostu w błoto.

    • 0 0

  • Drogi rowerze są fatalnej jakości. Wykonawcy i nadzór są na żenująco niskim poziomie. Nierówne, rozpadają się zaraz po zrobieniu. Wystarczy mały deszcz a juz tworzą się kałuże. Czy ktoś myśli przy projektach? Kto zatwierdza takie partactwa? - za naszą kasę...

    • 5 2

  • brakujący odcinek z Osowy do Gdańska (1)

    Osowa to taki obszar, gdzie płaci się podatki w Gdańsku i za to się dostaje przystanek PKM w Barniewicach i kładkę nad obwodnicą w Karczemkach

    • 6 0

    • Kładki toście sami nie chcieli

      Znaczy, każdy chciał, byle koło domu sąsiada.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum