• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • dlatego tak się grzebią z remontem we wrzeszczu? (1)

    czy układanie chodnika to nagle coś skomplikowanego?

    • 4 1

    • tak. mają za godziny płacone

      • 0 0

  • Po co? (2)

    Dla tych kilku ekscentryków? Wczoraj widziałem 2 na trasie 4 km. Pieniądze wyrzucone w asfalt czerwony.

    • 5 18

    • Gdybys niebył głupi to bys wiedział ze jest cos takiego jak liczniki rowerowe które pokazuje

      ilu rowerzystów korzysta z rowerów .liczniki pokazują około 40% bo niema ich wielu miejscach!

      • 6 2

    • Jest listopad, wróć tam w lipcu.

      • 0 0

  • (5)

    Problemem jest to że te ścieżki są źle zrobione. Dla kierowców to prawdziwa masakra - wyjeżdżasz z podporządkowanej - ustępujesz pieszym na przejściu, podjeżdzasz do ścieżki rowerowej - przepuszczasz rowerzystów, podjeżdżasz do ulicy - chcesz się właczyć do ruchu, czekasz i czekasz. A tu nagle pojeżdża ped**arz i się pluje że stoisz na ścieżce. A gdzie indziej mam stanąć aby widzieć auta na ulicy na którą chcę wjechać???

    • 6 12

    • (2)

      Przed albo za. Wiekszosc przejazdow jest tak zrobiona ze sie da

      • 3 3

      • (1)

        No właśnie większość jest tak zrobiona że się NIE DA.

        • 3 1

        • ja nie mam z tym problemow, może oddaj prawo jazdy

          • 0 3

    • Jadąc rowerem, już nawet się nie denerwuję, gdy zobaczę stojące na przejeździe auto, bo wiem, że ddry są kiepsko budowane. Na większości przecięć ddrów nie ma możliwości przejechania przez nie autem i oczekiwania na wyjechanie na jezdnie. To jest właśnie jedna z przyczyn dlaczego ddry są niebezpieczne i powinno budować się pasy rowerowe w jezdni.

      • 1 0

    • Jak auto stoi i czeka to nie problem. Problem gdy kierowca w ogóle nie spojrzy i wjeżdża rowerzyście tuż przed nosem

      Dlatego pasy w jezdni są bezpieczniejsze. Rowerzyści są dokładnie tam gdzie patrzy kierowca. Nie pojawiają się nagle znikąd i nie jeżdżą w obu kierunkach naraz.

      • 0 1

  • Tylko dlaczego piesi przestali czuć się bezpiecznie na chodnikach??? (2)

    Dlaczego wielbiciele pedałów nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego? dlaczego jeżdżą z taką szybkością, że wpadają zza zakrętu przed maskę samochodu, mając świadomość, że kierowca ich nie zobaczy?
    dlaczego dzwonią na pieszych przechodzących na zielonym świetle przez przejście??? dlaczego wożą rowery autobusami zajmując miejsce dla wózków?

    • 7 11

    • frustracie zgłos sie do lekarza i naucz sie nie jestes sam !! (1)

      a na brednie i twoją głupotę nik niebedzie reagowac

      • 4 4

      • a ty buf*niku naucz się pisać! to ty nie jesteś sam!

        • 2 2

  • Czy te przejazdy w ramach BO nie miały zostac wyprostowane?

    robią tak jak było wcześniej?po co?byle kase wydać?

    • 0 2

  • Idzie

    Tymczasem w Gdyni nie dzieje się nic

    • 2 0

  • Dziury dziury dziury

    A kiedy znikną dziury na Do Studzienki czy Al Rzeczpospolitej?
    Wie kto?

    • 4 1

  • Wprowadzić OC dla dwukołowych terrorystów (4)

    Ci ludzie wsiadając na rower wyłączają myślenie, zagrażają pieszym, kierowcom i innym chwiejkom, a przy tym w razie kolizji spieprzają, nie ponosząc żadnych konsekwencji. Zachowują się jak ślepe cyborgi pędząc przez skrzyżowania tak jakby tam innych uczestników ruchu nie było. Pilne ograniczenie prędkości poruszania się rowerzystów do max 10-15 km/h jest niezbędne. Dzisiaj niektórzy z nich pędzą nawet 50 km/h, a przecież ścieżka zwykle częścią chodnika.

    • 7 13

    • chwiejkom ? hahaha hejter to moze najpierw wrócisz do edukacji szkoły podstawowej :)

      gdybyś nie był głupi to byś wiedział ze OC obowiązkowe dla rowerzystów niema nigdzie na świecie!!!

      • 3 2

    • Oraz dla pieszych i rolkarzy. Dla wozkow dzieciecych tez.

      • 6 0

    • Mogą kupić OC. Tylko, że to nie jest obowiązkowe (1)

      • 4 0

      • Nigdy nie będzie, bo nie ma jak tego egzekwować

        musiałby być powszechny obowiązek OC dla wszystkich obywateli.
        Zresztą szkody wyrządzane przez rowerzystów są tak symboliczne że szkoda zachodu.

        • 5 1

  • Długie Ogrody (2)

    Ścieżka na Długich Ogrodach jest w destrukcji, nawet nie widać jej już na wysokości kościoła i kierowcy parkuję w jej miejscu swoje samochody. Pomocy, dziękuję !!!

    • 4 4

    • Tam od la nie ma drogi rowerowej. Jest strefa 30 i masz jechac ulica. A pozostalosci linii rzeczywiscie wprowadzaja w blad.

      • 4 0

    • Nie widać jej bo jej tam od kilku lat nie ma

      Nie jeździj na pamięć tylko patrz na znaki. Tam jest strefa 30 i skrzyżowania równorzędne. Rowery powinny tam jechać po jezdni.

      • 0 0

  • (1)

    A kiedy oznakowanie na DDR? Przyjezdni czest bladza bo nie wiedza gdzie dana droga prowadzi. Wystarczylyby napisy na nawierzchni np plaza stogi czy Wrsterplatte

    • 6 0

    • Zgadzam się. Część ludzi jadąc np na Stogi staje bezradnie na Przeróbce bo jest rozgałęzienie i żadnych znaków gdzie Westerplatte, a gdzie Stogi. Spotkałem już ludzi przed samym Westerplatte pytających czy dobrze jada na Stogi.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum