• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk uzupełnia sieć dróg rowerowych

Maciej Korolczuk
15 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł. Budowa brakującego odcinka drogi pieszo-rowerowej będzie kosztować 430 tys. zł.

Wkrótce znikną kolejne dziury na rowerowej mapie Gdańska. Jeszcze w tym roku ma się rozpocząć budowa ciągu pieszo-rowerowego na brakującym odcinku ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska. Ruszyły też prace przy brakujących fragmentach ścieżki wzdłuż Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz sieć dróg rowerowych w Gdańsku?

Obecnie sieć tras rowerowych w Gdańsku liczy łącznie 624 km i jest uznawana za jedną z najlepszych w kraju. Ponadto, miasto szczyci się mianem najbardziej rowerowego miasta w Europie, mimo że od lat urzędnicy nie są w stanie przygotować i wdrożyć systemu roweru miejskiego, funkcjonującego z powodzeniem w wielu mniejszych ośrodkach w kraju.

Wkrótce sieć dróg rowerowych poprawi się jeszcze bardziej. Kończą się prace przy modernizacji przejazdów rowerowych w ciągu al. Grunwaldzkiej.

Na przestrzeni kilku najbliższych miesięcy ruszą też zwycięskie inwestycje w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego (m.in. budowa ścieżki pieszo-rowerowej z pętli tramwajowej Łostowice-Świętokrzyska do Parku Oruńskiego i zbiornika Augustowskiego, rowerowe miasteczko przy szkole na ul. Dragana, montaż stacji naprawy rowerów przy Wale Kanału Raduni).

  • Utrudnienia w ruchu na Jaśkowej Dolinie spowodowane pracami przy budowie brakującego odcinka ścieżki rowerowej przed al. Grunwaldzką.
  • Niedługo rowerzyści będą mogli dojechać ścieżką rowerową do al. Grunwaldzkiej.
  • Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Jaśkowej Doliny ucina się w pobliżu skrzyżowania z ul. Romera.

To nie koniec inwestycji. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na budowę brakujących fragmentów drogi rowerowej przy Jaśkowej Dolinie. W ramach inwestycji zostanie uzupełniony odcinek między skrzyżowaniem z ul. Eugeniusza Romera zobacz na mapie Gdańska a przystankiem autobusowym "Na Wzgórzu". Droga zostanie też dociągnięta do al. Grunwaldzkiej, gdyż obecnie urywa się na wysokości ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska.

Prace już ruszyły i pochłoną 266 tys. zł, wykona je gdyńska firma MTM. Od poniedziałku w obu miejscach wprowadzono nową organizację ruchu.

- W związku z rozpoczęciem prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina od poniedziałku 14 listopada nastąpiło zawężenie prawego pasa jezdni ul. Jaśkowa Dolina na odcinku od ul. Matejki do Al. Grunwaldzkiej. Skręt w prawo z Jaśkowej Doliny w Al. Grunwaldzką zostanie umożliwiony pasem do jazdy w lewo i na wprost. Przystanek autobusowy przy ul. Na Wzgórzu przeniesiony zostanie o ok. 150 m za ul. Romera (w kierunku Moreny). Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 29 listopada - wyjaśnia Michał Piotrowski z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Uzupełnią ścieżkę przy stadionie

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozpisała też przetarg na budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Uczniowskiej, co ma być kontynuacją istniejącej trasy rowerowej między ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie GdańskaHallera zobacz na mapie Gdańska.

  • Wkrótce zostaną połączone ze sobą dwa odcinki ścieżki rowerowej przy ul. Uczniowskiej.
  • Obecnie przed zjazdem na ul. Gdańską (w kierunku Hallera) rowerzyści korzystają z kontrapasu.
  • Istniejąca ścieżka na skrzyżowaniu Drogi Zielonej z Uczniowską.

Obecna ścieżka (leżąca po południowej stronie ul. Uczniowskiej) kończy się na wysokości wyjazdu z ul. Jana Kochanowskiego zobacz na mapie Gdańska. Dalej w kierunku Hallera rowerzyści muszą jechać jezdnią, a przed samą ul. Gdańską kontrapasem rowerowym. Wkrótce się to zmieni.

W ramach inwestycji powstanie 300-metrowy odcinek drogi rowerowej i chodnika (oba będą miały po 3 m szerokości). Prace poprzedzi wycinka obecnych tam drzew i krzewów, a teren zostanie odwodniony.

W ubiegłym tygodniu otwarto koperty z ofertami. Na postępowanie odpowiedziały dwie firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła gdyńska spółka MTM. Za przeprowadzone prace otrzyma od miasta niemal 430 tys. zł i jest to kwota o 70 tys. zł wyższa od tej, jaką miasto planowało przeznaczyć na realizację inwestycji.

Opinie (388)

  • (5)

    Jakość nie nadąża za ilością bo ci z tego ze będzie ich dużo skoro wykonanie pozostawia wiele do życzenia! Rower w przeciwieństwie do samochodu nie jest w stanie zniszczyć nawiezchni wiec takowe ścieżki powinny utrzymywać się w dobrej jakości przez wiele lat i tu niestety się tak nie dzieje kiepska podbudowa pod ścieżkę powoduje jej samozniszcenie a zaopserwowac to można w wielu miejscach pęknięcia, leje wypłukami przez wodę, korzenie inne anomalie które miejsca mieć nie powinny do tego dołączmy liczne pracw dtogowe gdzie wykonawcy czesto tna koszta i tam gdzie byl asfalt pojawia sie kostka czego rekonstrukca juz bym nie nazywal ostatni aspekt to dbalosc o te sciezki kazdy obiekt nalezy remontowac i dbac o niego za czym gdansk niestety juz nienadaza co za tym idzie? Gdy powstaja nowe niszczeja te stare pomalu stajac sie nie przejezdne niestety.

    • 6 1

    • jest dokladnie tak jak piszesz jakosc wykonania jest tragiczna!!One po roku nadaja sie po remontu (4)

      Koszt wykonania drogi rowerowej jest określany przez miasto na taki sam jak koszt wykonania ulicy!!Ale drogą rowerową nie jadą 3,5czy 10 tonowe rowery.!!A mimo wszystko drogi rowerowe niszczą sie szybciej niz ulicy .Wielokrotnie zgłaszaliśmy zaniedbania ale bez odzewu!!

      • 0 2

      • koszt drogi rowerowej jest taki sam jak koszt budowy ulicy? co za brednie (1)

        średni koszt 1km drogi rowerowej to 500tys (jak będzie to pas to 10tys)
        Koszt 1km budowy drogi to ok 10mln (jak dobrze pójdzie)

        • 3 1

        • trolu jak niemasz pojecie i przedstawiasz teksty wyzsane z e swojej pustej łepetyny

          gdybys miał groszek mózgu to bys sobie sprawdził dane na stronach urzedu miasta ale za głupi jestes to niepotrafisz:)

          • 0 1

      • Praktyka (1)

        Każdy kto codziennie korzysta z roweru wie że na ścieżkach pojawiają się też samochody różnych służb oraz prywatne więc to nie jest tak że po ddr jeżdżą tylko rowery

        • 6 1

        • Dokładnie - tak np. rozwalili całą ścieżkę rowerową za halą Olivią

          • 0 0

  • HA! Ha! Ha!

    Budyń usiluje ratować swoją mocno nadszarpniętą reputację zyskując parę głosów kilku gołodupców, którzy i tak będą mieli gdzieś scieżki rowerowe, bo ich w 4 litery żgają wolą pasy przeznaczone dla samochodów.
    Jeżeli mogę coś sugerować, to lepszy efekt odniesie akcja policji i SM przeciwko kretynom na rowerach nagminnie lekceważących przepisy i bandytyzmowi rowerowemu łamiącemu wszelkie zasady cywilizowanego współżycia . Tu będą głosy wszystkich kierowców którzy na co dzień usiłują ich nie zabić i wszystkich pieszych .

    • 3 6

  • dobre ścieżki

    Gdańsk ul.Arkońska. Namalowana (już ledwo widoczna ) linia na bruku (koło szkoły) Nikt ale to nikt tam nie jeździ tylko chodnikiem. Ale w statystyce to jest ścieżka. Pozdrawiam poprawiaczy ( kreatywnej) statystyki w Urzędzie oraz oficera

    • 4 1

  • Tylko po co? (8)

    Skoro ci "prawdziwi" rowerzyści i tak zasuwają po ulicach?

    • 19 15

    • Jak w ciągu doby nawet kilku prawdziwych kolarzy 30-50/h przejedzie jezdnią (7)

      to chyba nie będziesz cierpiał z tego powodu tak bardzo, jak po jezdni jechaliby wszyscy. Kolarz nie zakłóca tak ruchu jak starsze małżeństwo na rowerach.
      Chyba, że nie rozumiesz o co w tym chodzi.

      • 12 4

      • Aaaa (6)

        Jak po jezdni, to kolarz z wyższej półki, a jak po ddr to amator..

        • 6 6

        • Hmm, właściwie to tak, masz rację (1)

          Kolarz jadący 40 nie tamuje ruchu, jedzie prawie tyle co samochody, a na przejazdach przez DDR zaraz miałby kolizję z winy kierowcy i byście się darli że jak on mógł tak pędzić. Kolarzy jest bardzo mało. Natomiast zwykli rowerzyści miejscy, którzy jadą do pracy i których są dziennie tysiące (patrz liczniki) jeżdżą max 20-25 i dla nich DDR jest wygodniejszy.

          • 5 0

          • No też właśnie z kolarzami nie mam osobiście problemu.

            Ja bym ich warunkowo wpuścił na jezdnie, bo kolarzówką nie sposób jeździć ścieżkami. Jak do tego ma prawo jazdy mógłby jechać tam gdzie są ograniczenia do 50km/h. A jak spowalnia np. wraca sobie kameralnie z treningu 20/h, to też powinien być ukarany mandatem przez policję, bo w takiej sytuacji niech się buja ścieżką.

            • 0 0

        • Aaaa dlaczego twoim zdaniem (3)

          kolarz ma jechać 15km/h ścieżką zamiast 40/h ulicą?
          Dla wygody kierowców?

          • 6 3

          • Pokaż mi przepis (2)

            w którym jest ograniczenie prędkości na ścieżce rowerowej do 15 km/h.

            • 3 3

            • a próbowałeś kiedyś matołku pojechać ponad 30 km/h faktycznie po chodniku wymalowanym w rowerki gdzie co kawałek jak nie brama to wyjazd to przystanek to skrzyżowanie itd i w każdym z tych miejsc jesteś narażony na ciężki wypadek przez nieuważnych debili wyjeżdżających np samochodem na pałę ze swojej bramy posesji czy po prostu z bocznej ulicy?Często sama nawierzchnia tego g..wna ogranicza jakąkolwiek możliwość szybszej jazdy niż 20 km/h

              • 2 1

            • fizycznie prędkość jest ograniczona, nie potrzeba przepisu

              • 5 0

  • (2)

    Sopot juz dawno machnął ręka na rowerzystów w pasie nadmorskim, stan tej ścieżki rowerowej jest w opłakanym stanie. Czy autor tego artykułu mógłby zadać pytanie prezydentowi, lub władza Sopotu kiedy przeznacza środki na poprawienie odcinka miedzy Gdańskiem a Sopotem?

    • 8 0

    • popieram

      dalej w stronę Gdyni też, wzdłuż Parku Północnego ścieżka dziurawa, asfalt wyszczerbiony, nieudolnie uzupełniany a po ścieżce latem chodzą nieświadomi turyści.

      • 0 0

    • Nadmorska w Sopocie będzie przebudowywana w ramach szlaku R10

      • 2 1

  • Ścieżki rowerowe (2)

    A z Oruni to gdzie można dojechać? Marzy mi się rodzinna wycieczka z Oruni do Jelitkowa.

    • 3 1

    • (1)

      Niedługo będą DDR -y wokół Forum Gdańsk i połączą się one z drogą technologiczną do Pruszcza. Za rok już tak będzie

      • 2 1

      • Tam dopiero będzie się działo

        wszyscy będą się pukać z pieszymi i samochodami.

        • 0 0

  • a Jabloniowa ?? (2)

    Gdzie jest ścieżka rowerowa żeby dojechać spokojnie np.do Przywidzkiej? Moze ludzie jadący na Fashion House przerzuca sie na rowery...

    • 12 4

    • A gdzie jest Nowa Jabłoniowa

      o której budowie Budyń bredził już 15 lat temu? Jak można wierzyć takiemu człowiekowi?

      • 1 0

    • I może jeszcze do Żukowa tobie zbudować abyś się przerzucił :-)

      Nie stać na tdika masz kolej metropolitalną i pekaesiaki.

      • 2 2

  • rowerzyści (4)

    Ok- tylko żeby rowerzyści tam gdzie są ścieżki z nich faktycznie korzystali. Codziennie jadąc Słowackiego w okolicach węzła Matarnia, jacyś rowerzyści z uporem maniaka jadą ulicą (mając wspaniałą ścieżkę aż do lotniska), co wpływa na konieczność zwolnienia jazdy samochodem żeby bezpiecznie go wyminąć na moście nad obwodnicą. Nie rozumiem takiego zachowania ze strony rowerzystów. Jadąc w stronę lotniska, również rowerzyści jada ulicą zamiast ścieżką. Raz zadałem takiemu asowi pytanie dlaczego to robi- to mi odpowiedział że jest zawodnikiem i trenuje. A nie może robić treningu na ścieżce- bezpiecznej?

    • 6 6

    • ja pokonuje ta trasę codziennie od 3lat i może ze dwa razy widziałem rowerzyste tam na ulicy (3)

      więc.nie przesadzaj.

      acha, jak już to wyprzedzić nie wyminąć dwa nie moście tylko na wiadukcie i trzy jadąc w stronę lotniska można poruszać się rowerem po tym wiadukcie.

      Cztery, jakbyś kiedykolwiek jeździł rowerem to byś wiedział że drogi rowerowe nadają się co najwyżej do jazdy rekreacyjnej. Do celów komunikacyjnych, a tym bardziej do treningów się nie nadają.

      • 4 4

      • (2)

        Dziękuję za szczegółowe wytknięcie mi błędów. Nie przesadzam- jeżdżę tą trasą codziennie od 10 lat. Rowerzystów na ulicy na tym odcinku widzę codziennie bez wyjątku. Jeżdżę rowerem z moją rodziną. Zadałem pytanie po co jeździsz np. Ty wiaduktem (tak wiem już teraz że to nie most) skoro równolegle masz ścieżkę- nie dbasz o swoje życie/bezpieczeństwo? Poza tym do treningów chyba można wybrać jak najmniej uczęszczane trasy a nie główne przelotówki?

        • 2 1

        • Już Ci tłumacze. (1)

          Ja akurat jade droga rowerową ale......
          Jadąc ulicą ma się tylko dwa światła to raz.
          Dwa Nie trzeba przejeżdżać przez wyjątkowo niebezpieczne przejazdy rowerowe ( tam kierowcy włączając się do ruchu "pilnują" tylko lewej strony i nie zwracają uwagi że z prawej nadjeżdżający rowerzysta ma pierwszeństwo).

          Wskaż mi te trasy w okolicy? Po lesie na szosówce ma jechać? Musi być równo.

          • 4 4

          • Kierowcy w 90% przypadków pilnują tylko lewej strony przy włączaniu się do ruchu. Nie akurat tam.

            • 2 0

  • drogi rowerowe

    To dobrze że w GDANSKU tak dba się o infrastrukturę rowerową, mieszkam na Zaspie i jeżdźę na rowerze m.in wyremontowaną al. Jana Pawła II do bulwaru nadmorskiego, jest tam pas jezdni wyznaczony dla rowerów i to w obie strony! Szkoda tylko że na brakującym odcinku ścieżki rowerowej przy ul.Uczniowskiej mają wyciąć najpierw drzewa i krzewy żeby ją poprowadzić.. pozdrówka dla kierowców jednośladów

    • 5 3

  • Dobrze (17)

    ale to tylko pokazuje jak kulawa jest rowerowa polityka Gdańska, ze na załatanie dziur w przebiegu ścieżek trzeba czekać latami, a część inwestycji powstaje z inicjatywy społecznej - Budżet obywatelski, a nie polityki rozwojowej miasta

    • 66 42

    • Dobrze:

      Nie można powiedzieć, że niewiele się dzieje. Dzieje się dobrze, że przybywa ścieżek rowerowych - to plus dla władz. Mam jednak nadzieję, że dożyję dnia kiedy z Orunii Górnej rowerem po ścieżce rowerowej będę mógł dojechać do centrum, nie musząc po drodze walczyć o przeżycie na zwykłej drodze lub chodniku.

      • 2 1

    • (12)

      Bądź obiektywny.Zobacz w jakim stanie są ulice w tym kraju. Trzeba być obiektywnym jest w skali kraju bardzo dobrze w z trasami rowerowymi w Gdańsku!

      • 22 12

      • (11)

        Co ma stan ulic do rozwoju sieci rowerowej? - to są sprawy w dużej mierze niezależne. Budowa dobrej wydzielonej j drogi rowerowej kosztuje 10% tego co ulicy.

        • 12 9

        • (10)

          No ma,bo kierowcy płacą duży podatek który jest w paliwie i teoretycznie szmal powinien trafiać na remonty i budowę nowych dróg.Rowerzysta nie płaci jakiegoś podatku aby były pieniądze na infrastrukturę rowerową.Wielu ludzi nie jeździ rowerem...

          • 7 21

          • (9)

            O podatkach w Polsce to ty niewiele wiesz

            • 15 5

            • (5)

              To z czego się buduje i remontuje ulice ,drogi szybkiego ruchu i autostrady z PODATKÓW! Wiesz ile jest mądralo wszystkich podatków w litrze benzyny? Wszystkie inwestycje publiczne są z podatków! To nie partia polityczna sponsoruje inwestycje a podatnik czyli prawie wszyscy!Co ty sobie myślisz ,że masz ciemną mase z KOD- u przed sobą? Nie każdy jest takim ekonomistą jak Ryszard Petru ,że pieprzy o pieniądzach a jego partia zrobiła bład i i nie będzie kasy publicznej na partie! Hahahahah .

              • 3 6

              • Inwestycje miejskie są z PITów i podatków od nieruchomości nie z żadnych podatków zawartych w benzynie (3)

                • 6 2

              • (2)

                Ale do kur*y nędzy ,podatek to podatek ! Kto go płaci ? Obywatele! Jaka to różnica z jakiego to podatku jest? Szmal i tak idzie od ludzi!Ośla łąko.

                • 1 8

              • (1)

                tez jestem tego zdania, podatek to podatek z nas wszystkich, i jezeli 90% jezdzi samochodam a 10% rowerami to tak tez powinny wygladac wydatki na infrastrukture w miescie.
                jak teraz to wyglada to nie mam pojecia ale obawiam sie ze na rowery idzie jakis pomijalny procent...

                • 1 0

              • i tak wyglądają

                w 2017r na drogi 10mln, na drogi rowerowe 0zł.

                • 0 1

              • Wykazujesz się totalną niewiedzą w temacie podatków! VAT i akcyza są podatkami pośrednimi i trafiają w całości do budżetu państwa a nie do gminy. Finansują więc zadania centralne a nie ulice, chodniki czy ścieżki w mieście. Słusznie zauważasz, że podatki to podatki i oburzasz się co za różnica. No ale właśnie rowerzysci też są obywatelami i płacą podatki! I to nie tylko dochodowe i majątkowe z których to właśnie utrzymuje się gmina. Ale jeśli wysuwasz argument o akcyzie zawartej w paliwie to równie dobrze można napisać że rowerzysta który dużo pali i popija wyroby alkoholowe także finansuje drogi! ;) Także nie można wysuwać postulatow kto co finansuje z podatków. Podatek z definicji jest świadczeniem nieodplatnym co oznacza, że nie otrzymujesz w zamian za jego zapłatę Żadnego konkretnego świadczenia! Trafia do jednego wora i tyle w temacie. Nie ma co dywagowac. Jak wprowadzą podatek drogowy dedykowany do budowy dróg, to będziesz mógł krzyczeć by z niego nie ruszać złotówki na inne cele.

                • 3 1

            • Darmozjad na rowerze (2)

              jak finansuje rowerzysta budowę drogi rowerowej? Kierowcy płaci spalając paliwo a ich pieniądze są przejadane i roztrwaniane przez urzędasów.

              • 2 14

              • płaci PIT i podatek od nieruchomości jak wszyscy. Spalając paliwo nie dokładasz się nawet 1zł do budowy dróg w mieście

                podatki w paliwie idą na inwestycje centralne obwodnice ekspresówki drogi krajowe. W mieście miasto ze swoich środków buduje ulice i chodniki

                • 5 3

              • Więc do kogo to sapanie, burku?

                Pisz do urzędasów.

                • 3 3

    • dokladnie tak buduje sie byle jak i tylko na pokaz

      koszt budowy drogoi rowerowej jest taki sam kjak koszt budowy ulicy takie sa dane urzedu miasta .A mimo to jakosc drogi rowerowej jest 100 razy gorsza czyli kto zgarnia kase do kieszeni??

      • 2 2

    • (1)

      do tego przejazdy rowerowe z przyciskami, swietokrzyska bez drogi rowerowej. jak tam rowerzysta wjezdza to od razu tworzy sie korek

      • 3 5

      • korki się tworzą przez nadmiar samochodów

        i skłonności do korzystania z nich nawet na krótkie odległości.

        Rowerzysta tylko trochę spowalnia ruch, ale korka nie tworzy.

        Problem pojawia się ewentualnie gdy rowerzysta jedzie pod górkę, a z naprzeciwka jedzie samochód za samochodem, i trudno go wyprzedzić. Rower wspomagany elektrycznie takich problemów nie stwarza nawet pod górkę.

        • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum