• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogi rowerowe w Gdańsku do poprawki

Katarzyna Moritz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami. W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami.

Otwarty zaledwie dwa tygodnie temu kontrpas dla rowerzystów na ulicy Ogarnej momentami zaczął przypominać szwajcarski ser. Miasto ma szybko zareagować.



Jak oceniasz jakość trójmiejskich dróg rowerowych?

Pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd" otwarto na ulicy Ogarnej zobacz na mapie Gdańska 22 września, notabene z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu.

Rowerzyści zyskali możliwość bezpiecznego przejazdu przez Główne Miasto bez mandatu. Odkryli też jednak wadę nowego kontrpasa - poruszanie się nim przypomina jazdę po tarce, jest bowiem kilka dziur, które przecinają go na całej szerokości. Poza tym samochody parkujące przy ul. Ogarnej parkowane są skośnie, a nie równolegle do jezdni, i często wjeżdżają na pas dla rowerów.

Skargi rowerzystów we wtorek weryfikowały służby miejskie. - Trzy największe nierówności będą załatane w przeciągu miesiąca, szczególnie te przy posesjach nr 98, 118 i 119. Ale kompleksową naprawę przeprowadzimy dopiero na wiosnę. Dlaczego? Mamy ograniczone środki finansowe. Poza tym ruch rowerowy zimą będzie ograniczony - przewiduje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

To nie jedyny rowerowy problem w śródmieściu Gdańska, któremu we wtorek przyglądali się urzędnicy. Przy dworcu głównym PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdzie ścieżka rowerowa biegnie częściowo po chodniku, stoją przystanki autobusowe prywatnych przewoźników. Efekt: piesi i rowerzyści wzajemnie wchodzą sobie w paradę.

- Niestety, nie możemy tu postawić słupków wydzielających, jest zbyt wąsko. Ich ustawienie wywołałoby protesty pasażerów, ponieważ na przystanku zostałoby za mało miejsca. Namalujemy natomiast nowe oznaczenia na pasie - zapowiada Wawrzonek.

Podobny problem z konfliktem piesi rowerzyści jest po drugiej stronie Podwala Grodzkiego, na wysokości Krewetki. Ale tu już są przygotowane rozwiązania. Ścieżka rowerowa zostanie przesunięta, tak aby nie dzieliła na dwie części ciągów pieszych. Zmiany mają nastąpić najpóźniej na wiosnę przyszłego roku. Co się zmieni?

- Jadąc od strony Wrzeszcza droga rowerowa kończy się przy kościele św. Elżbiety. Chcemy, aby rowerzyści dalej pojechali kontrpasem na ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej, którędy dojadą do Targu Drzewnego. Natomiast na wysokości Krewetki nastąpi wygrodzenie drogi rowerowej od chodnika na tym odcinku, gdzie piesi wysiadają z autobusów. Prowadzimy też rozmowy z ZTM o przeniesieniu części przystanków autobusowych, żeby ludzie poruszali się wydzielonym przejściem - zapowiada Remigiusz Kitliński , odpowiedzialny za sprawy rowerowe w gdańskim magistracie.

Jeśli masz jakieś uwagi do dróg rowerowych w Trójmieście napisz do nas, a przekażemy je odpowiednim służbom.

Opinie (278) 8 zablokowanych

  • (5)

    fakt część dróg rowerowych jest tak poprowadzona jakby nikt się nie zastanawiał nad tym czy będzie kolodować z ruchem pieszych itp.stan tych dróg jest bdb bo wiekszość z nich jest równa :) ale uważam za najbardziej niebezbieczne przejazdy dróg rowerowych przez ulice.to jest istna tragedia.za każdym razem jak wyjeżdzam samochodem z ulicy osiedlowej w celu dostania się na grunwaldzką muszę bardzo bardzo powoli jechać tylko dlatego że rowerzyści jeżdzą jak idioci i myślą że maja pierszeństwo.powinno się zainstalować bramki spowalniające coś na wzór takich jak są we wrzeszczu w okolicy conradinum.

    • 6 9

    • (2)

      Bo mają pierwszeństwo... To Ty dojeżdżasz do drogi z pierwszeństwem.

      • 7 1

      • pierwszeństwo - nie w Polsce (1)

        Zalezy jakie jest oznakowanie. Często znak ustąp pierwszeństwa jest za przejazdem rowerowym ścieżki a przed główną ulicą. Ciekawe czy pan oficer Kitliński poprawi takie sprawy

        • 3 0

        • powinien być przed ścieżką ale przecież właczając się do ruchu trzeba ustąpić wszystkim których kierunek przecinamy polskiemu kierowcy jak się nie postawi co dwa kroki znaku drogowego to nie zrozumie.To takie logiczne a masa pajaców ustępując pierwszeństwa samochodom np koło Mc Donalda na Przymorzu czy Media Marktu zastawia swoimi autkami ścieżki w poprzek

          • 3 0

    • Za to kierowcy mają w zwyczaju nawet widząc wcześniej pieszego lub rowerzystę zbliżającego się do przejścia/przejazdu stawania na pasach i zastawiania przejścia bądź przejazdu. Często też dojeżdżają do ulicy w którą chcą skręcić niezbyt wolno. Wina jak zwykle leży nie tylko po jednej stronie.

      • 7 1

    • bramki spowalniające dla samochodów

      też by się w wielu miejscach przydały

      • 3 0

  • Apel do trójmieskich rowerzystów. (5)

    Korzystajcie ze ścieżek na Grunwaldzkiej między ulicą Pomorską, a granicą z Sopotem. Oraz między Sopotem, a Kolibkami. Tam przechodnie są jeszcze rzadsi niż Wy. Tam niemal na pewno nikomu nie będziecie przeszkadzać. W Śródmieściu jesteście jak słonie w składzie porcelany.

    • 6 15

    • Dokładnie! Niech nie przeszkadzają sobie wzajemnie (1)

      przechodnie i rowerzyści. Śródmieście jest zbyt ważne dla komunikacji tak pieszej i jak i samochodowej.

      • 0 7

      • are you kidding

        kpisz czy o drogę pytasz?

        samochody w śródmieściu przeszkadzają sobie wzajemnie

        wejdź na www.streetfilms.org i pisz jak zrozumiesz

        • 1 0

    • Jako pieszy czuję się dyskryminowany (2)

      Mam lęki, że po plecach mi zaraz jakiś przejedzie. Chodnik jest dla ludzi! Rowery to najgorsza forma transportu w mieście. Dla niekorzystających. Rowery do wycieczek po lesie!

      • 2 7

      • Dokładnie

        Tu Szczurek ma racje z tymi ścieżkami rekreacyjnymi w TPK
        Brawo Gdynia

        • 0 5

      • twoje problemy wynikają często z samochodów parkujących na chodnikach

        nie udawaj, że ci rowerzyści bardziej przeszkadzają w mieście niż samochodziarze

        • 3 0

  • koniec ścieżki przy kościele św. Elżbiety...

    "Jadąc od strony Wrzeszcza droga rowerowa kończy się przy kościele św. Elżbiety" - mówi Remigiusz Kitliński.
    Jest to jeden z większych absurdówże scieżka nie dochodzi do Huciska i dalej ten pomysł z kontrapasem na Garncarskiej. Konrapas może sobie być, natomiast scieżka powinna dochodzić normalnie. Jednak decydenci woleli wykonać ukłon na rzecz prywatnych właścicieli sklapów przy głównej ulicy wykonując im różnego rodzaju schody i podesty, nie dając w ten sposób swobodnie przejść nawet pieszym. Nie jest to chodnik dla niewidomych i osób z wózkami. Po prostu kompletny brak myśleniu już na poziomie projektowym

    • 12 1

  • Pewnie wytniecie te drzewa na Podwalu Grodzkim?

    Jak znam planistów w Gdańsku, to niestety na wiele więcej Was nie stać.

    • 2 3

  • Apel do gdanskiego magistratu (2)

    Prosze uprzejmie, zeby do sciezek rowerowych dolaczac miejsca gdzie rowery mozna bezpiecznie (zadaszone i monitorowane) przypiac.
    Nie sadze, ze od razu miejsca te stana sie bardzo populrane bo niewielu Polakow na dzisiaj zaufa na tyle drugiemu by zaostawic rower 'bez opieki' na dluzszy czas, ale z czasem ich funkcja mam nadzieje by rosla, tak jak wszedzie, w cywilizowanych krajach, gdzie jezdzi sie rowerami.

    Przeciez jestesmy cywilizowanymi ludzmi?

    idealne lokalizacje:
    Wezly komunikacyjne (przystanki Tram,BUS i SKM)
    Newralgiczne miejsca w okolicy biur, urzedow i Glownego Miasta.
    Miejsca bedace atrakcjami turystycznymi np Westerplatte lub muzea.

    Pozdr i wymagajcie od siebie i innych,
    walczcie o lepsza Polske!

    • 13 2

    • Proponuję (1)

      Proponuję dowiedzieć się więcej na temat realizowanych przez miasto projektów Civitas Mimosa, jak i PIMMS Transfer.

      • 3 0

      • Orite

        Dzieki za namiary. No prosze sa projekty. Juz polowa sukcesu.

        Jak idzie ich realizacja? jak przekonacie zwyklego czlowieka, nie fanatyka rowerow, by do pracy jezdzil bicyklem. jak zapewnicie bezpieczenstwo pojazdow? czy jest plan na monitorowane wiaty?

        Chce to widziec i sie ciszyc a nie tylko czytac o tym na stronach www poszczegolnych projektow.

        • 4 0

  • Jaki brak pieniędzy ?

    Przeciesz droga rowerowa była napewno wykonywana przez firmę wyłoniona w przetargu publicznym. Każda umowa zawiera taki dział jak GWARANCJA od wykonania. W zakresie wykonawcy jest wiec naprawa błedów i nikt nie powinien do tego dokładac ani grosza. Inna kwestia że powinien odbyć się fachowy odbiór ścieżki rowerowej przez branżowych inspektorów i kwestia dziur powina być naprawiona jeszcze przed przekazaniem sciezki rowerowej do uzytku

    • 3 2

  • Najgorsze ścieżki rowerowe ma Sopot (2)

    Nadmorska ścieżka rowerowa w Sopocie (od Mola do Granicy z Gdańskiem) to najgorszy gniot jaki widziałem, nie dość, że zamiast asfaltu czerwonego zrobili kostkę to jeszcze ta kostka to kompletne badziewie
    -krzywe
    -ma szczeliny (rowki) pomiędzy kostkami
    - ułożona zamiast wzdłuż to w poprzek (poprzez to dwa razy więcej drgań.
    - Odcinek między Łazienkami Południowymi a Osadą Rybacką jest jeszcze gorszy bo wyłożony KOSTKĄ KWADRATOWĄ - to istny BRUK!!!

    To najgorszy odcinek promenady nadmorskiej i przy 2 nowym pięknym, gładkim odcinku w Gdańsku z czerwonego asfaltu (od dawnej "Bacówki do Brzeźna) to po prostu SKANDL!! ze takie g. jest w skądinąd bogatym i ładnym mieście jak Sopot.

    • 7 0

    • Dodam jeszcze że należało by je zalać czerwonym asfaltem i było by ok!

      • 3 0

    • bez kitu

      czy tak ciezko glowa ruszyc zanim sie cos tak glupiego zrobi jak droga rowerowa z nierownej kostki ulozoenej w poprzek?

      niby szkoly maja taki wysoki poziom w Polsce a takie jelopy je koncza....;)

      • 2 2

  • Ścieżki rowerowe...

    Adamowicz-ścieżki , Tusek -piłkę - ot i cała mądrość i ciężka praca naszych notabli .ZGROZA!!!!

    • 2 5

  • DO GDAŃSKIEJ KAMPANI ROWEROWEJ (2)

    ZAŁUŻCIE SOBIE SIADEŁKA CHŁOPAKI TO MOŻE ZACZNIECIE LOGICZNIE MYŚLEĆ, A JAK NIE TO DO ROBOTY I KUPICIE SOBIE AUTA,WTEDY WIĘCEJ ZAŁATWICIE SPRAW W CIĄGU DNIA I JUŻ BĘDZIE LEPIEJ.

    • 0 16

    • przeciętna prędkość samochodu w mieście: poniżej 11 km/h (1)

      przeciętna prędkość roweru w mieście: ponad 15 km/h

      ile spraw załatwisz jednym albo drugim?
      Kiedy ostatnio jechałeś rowerem?

      • 1 1

      • ROZUMIEM CIE CHLOPIE ZYJESZ Z TEGO.HAHAHAHAHA

        • 0 0

  • Dla wszystkich którzy chowaja rowery na zime

    Będąc ostatnio na wycieczce rowerowej odkryłam serwis rowerowy w Oliwie. Jako jedyny ze znanych mi serwisów oferuje zimową przechowalnie sprzętu. W dodatku miły pan który tam pracuje policzył tylko za 2 z trzech rowerów które u niego zdeponowałam. Nie pamiętam dokładnego adresu ale było to tuż obok skrzyżowania ulic piastowskiej i beniowskiego. No i co najważniejsze owy pan wycentrował mi 2 koła, wyregulował przeżutki, i wymienił klocki za jedyne 40zł. W zeszłym roku za podobna usługę na żabiance zapłaciłam ponad 100zł.
    Polecam wszystkim którzy potrzebują zrobić coś ze swoim rowerem

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum