• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogi rowerowe w Gdańsku do poprawki

Katarzyna Moritz
7 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami. W tym miejscu na Podwalu Grodzkim niestety nie da się obecnie zlikwidować konfliktu między pieszymi a rowerzystami.

Otwarty zaledwie dwa tygodnie temu kontrpas dla rowerzystów na ulicy Ogarnej momentami zaczął przypominać szwajcarski ser. Miasto ma szybko zareagować.



Jak oceniasz jakość trójmiejskich dróg rowerowych?

Pierwszy pas ruchu w Gdańsku, którym rowerzyści mogą bezkarnie jeździć "pod prąd" otwarto na ulicy Ogarnej zobacz na mapie Gdańska 22 września, notabene z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu.

Rowerzyści zyskali możliwość bezpiecznego przejazdu przez Główne Miasto bez mandatu. Odkryli też jednak wadę nowego kontrpasa - poruszanie się nim przypomina jazdę po tarce, jest bowiem kilka dziur, które przecinają go na całej szerokości. Poza tym samochody parkujące przy ul. Ogarnej parkowane są skośnie, a nie równolegle do jezdni, i często wjeżdżają na pas dla rowerów.

Skargi rowerzystów we wtorek weryfikowały służby miejskie. - Trzy największe nierówności będą załatane w przeciągu miesiąca, szczególnie te przy posesjach nr 98, 118 i 119. Ale kompleksową naprawę przeprowadzimy dopiero na wiosnę. Dlaczego? Mamy ograniczone środki finansowe. Poza tym ruch rowerowy zimą będzie ograniczony - przewiduje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

To nie jedyny rowerowy problem w śródmieściu Gdańska, któremu we wtorek przyglądali się urzędnicy. Przy dworcu głównym PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdzie ścieżka rowerowa biegnie częściowo po chodniku, stoją przystanki autobusowe prywatnych przewoźników. Efekt: piesi i rowerzyści wzajemnie wchodzą sobie w paradę.

- Niestety, nie możemy tu postawić słupków wydzielających, jest zbyt wąsko. Ich ustawienie wywołałoby protesty pasażerów, ponieważ na przystanku zostałoby za mało miejsca. Namalujemy natomiast nowe oznaczenia na pasie - zapowiada Wawrzonek.

Podobny problem z konfliktem piesi rowerzyści jest po drugiej stronie Podwala Grodzkiego, na wysokości Krewetki. Ale tu już są przygotowane rozwiązania. Ścieżka rowerowa zostanie przesunięta, tak aby nie dzieliła na dwie części ciągów pieszych. Zmiany mają nastąpić najpóźniej na wiosnę przyszłego roku. Co się zmieni?

- Jadąc od strony Wrzeszcza droga rowerowa kończy się przy kościele św. Elżbiety. Chcemy, aby rowerzyści dalej pojechali kontrpasem na ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej, którędy dojadą do Targu Drzewnego. Natomiast na wysokości Krewetki nastąpi wygrodzenie drogi rowerowej od chodnika na tym odcinku, gdzie piesi wysiadają z autobusów. Prowadzimy też rozmowy z ZTM o przeniesieniu części przystanków autobusowych, żeby ludzie poruszali się wydzielonym przejściem - zapowiada Remigiusz Kitliński , odpowiedzialny za sprawy rowerowe w gdańskim magistracie.

Jeśli masz jakieś uwagi do dróg rowerowych w Trójmieście napisz do nas, a przekażemy je odpowiednim służbom.

Opinie (278) 8 zablokowanych

  • Ściezka przy ul. Hallera

    Ścieżka wydłuż ul. Hallera też nadaje się do remontu. Co jakiś czas dewastowana jest przez kolejne ekipy fachowców. Najpierw kopią dziury a potem zostawiają gustowne asfaltowe kleksy. Korzenie drzew też już zrobiły swoje. Wypychają asfalt. Poza tym ścieżki nikt nie sprząta! Chyba, że zimą! Szczególnie na odcinku od ulicy Czarny Dwór aż do Brzezna. Leży tam pełno starego igliwia i połamanych gałęzi. Czy jak ścieżka ma kilka lat, to już nie trzeba onią dbać?

    • 12 0

  • Ścieżka rowerowa na Podwalu Grodzkim to niewypał. (11)

    Nie mogą jeździć w lesie?

    • 7 14

    • a ty nie możesz jeżdzić lub chodzić po lesie? (10)

      nie chodź tam, nie przyjeżdżaj, będzie więcej miejsca dla innych!

      • 8 4

      • Ale dowcipny (9)

        Przypadkiem Podwale Grodzkie to bardzo ważne miejsce komunikacyjne. A rowery mogą jeździć prawie po wszystkim.

        • 3 6

        • no to zrozum że niektórzy używają rowerów (7)

          do komunikacji. już wiesz dlaczego proponowanie im "jazdy po lesie" jest niepoważne czy dalej nie łapiesz??

          • 5 4

          • Umknął mi ten szczegół. (5)

            Ale i tak jest Was mniej. W ciągu godziny na ścieżce widuje maksymalnie pięciu rowerzystów. W ekstremalnych wypadkach sześciu. Na przystankach przy Gdańsku Głównym są zawsze tłumy.

            • 5 3

            • (1)

              Jest to powodowane istnieniem stereotypu na który także Ty Gdańszczanine się złapałeś - większość ludzi uważa że rower służy tylko do wypoczynku bądź rozrywki, miasta jak Amsterdam mają duży odsetek komunikacji rowerowej, ale nam jeszcze daleko do nich.

              • 2 1

              • Słyszałem z czwartej ręki, że w Chinach jest więcej rowerów

                niż ludzi. Ale nie w Gdańsku. Mniejszość ma się dostosować!

                • 2 2

            • rowerzystów nikt nie liczy (2)

              i nie stoją w korkach

              to wcale nie znaczy że zawsze jest ich mniejszość

              A mniejszość, tak jak i jednostka, ma prawo mieć prawa

              Kumasz już czy chcesz jeszcze?

              • 1 0

              • Usiądź sobie i policz ilu rowerzystów doliczysz się w godzinę (1)

                koło Gdańska Głównego. I ilu pasażerów na przystankach autobusowych. To nie do pogodzenia.

                • 0 0

              • wystarczy, że jeżdżą dość wolno i wszyscy się mieszczą

                nie bądź taki sterylny.

                Generalnie chyba innych nie lubisz? ciekawe czy sam siebie lubisz z wzajemnością?

                • 1 0

          • "Do komunikacji"

            = własna frajda kosztem bezpieczeństwa innych

            • 2 2

        • jak dla wszystkich tak i dla rowerzystów

          • 0 0

  • A w Nowym Pocie.....

    W Nowym Porcie to jest dopiero doskonały przykład "myślenia" gdańskich urzędników. W miejsce zlikwidowanych torów kolejowych zrobiono piękny chodnik. Obecnie od ok. tygodnia znowu coś grzebią w ziemi przy ul. Wyzwolenia, a parę dni temu czytam, że ma być połączona ścieżka rowerowa z Brzeźna do Gdańska wzdłuż ul. Wyzwolenia - to co znowu będą grzebać w chodnikach?

    • 1 2

  • Kostka na ul Grunwaldzkiej na wyskości Żabianki (4)

    TO WOŁA O POMSTĘ DO NIEBA!!! Czy drogowcy zbzikowali kompletnie wybudowali piękną drogę rowerową z czerwonego asfaltu i co 20 -30 metrów ułóżyli wielką kraciastą pustą w środku kostkę. Żeby to jeszcze miało jakiś sens, np. że niby jest na około drzewa, ale to tak czasem przy drzewie a czasem ni w pięć ni w dziesięć.
    Ta kostka kraciasta jest tak nierówna że jak się jedzie to można plomby z zębów zgubić!!! I zawsze jak tam jadę to klnę jak szewc na tych co to wymyślili!!!

    W całym trójmieście to jedyny tak głupi pomysł i nalegam na zlikwidowanie tego i zalenie tego czerwonym asfaltem!!!

    • 7 3

    • to tylko fantazje panów projektantów

      z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego - projektanta owej ścieżki. WSTYD i kompromitacja

      • 1 1

    • tak jest - asfaltem!

      w końcu rower jest ekologiczny

      • 1 0

    • Nie ma w Gdańsku ulicu Grunwaldzkiej tylko ALEJA.

      • 0 0

    • betonowa krata

      przejedź się na Obr. Wybrzeża, przy falowcu nr 4. Pogubisz nie tylko plomby ale i zęby!

      • 0 0

  • nie ma miejsca na oddzielenie?

    To niech zwiną to rusztowanie a nie nastepny cwaniaczek postawił w centrum rusztowanie. Nic nie naprawia od roku. Ale bilbordy co chwila nowe wiszą.

    Konserwator zabytków! Mogł byś sie Pan w koncu porzadnie wkurzyć na to?

    • 6 0

  • leśne dziadki na rowerach w kaskach na głowach

    pieszczą się z tymi rowerami a robić nie ma komu

    • 1 15

  • wynajdą zawsze problem (1)

    rowerami to sie jeżdzi po parkach i lasach dla relaksu a nie po Hucisku

    • 5 14

    • taaa a babe sie bije bo jej wątroba gnije

      mędrek ludowy się odezwał

      • 3 2

  • a kiedy zrobicie droge rowerową na dzielnice gdansk południe

    tu niema zadnych dróg rowerowych

    • 3 2

  • pozdrawiam wszystkich rowerzystów (2)

    i życze im dużo obfitego deszczu co by nie plątali się po mieście

    • 6 20

    • pozdrawiam górali

      życzę im ładnych owieczek żeby się na niziny nie zapuszczali.

      • 1 0

    • obfity deszcz rowerzystom nie straszny

      samochodów widziałem wiele utopionych po dach

      kto pod kim dołki i tak dalej...

      • 1 0

  • A może inaczej? (5)

    Ja rozumiem wiele dziwnych rozwiązań...przynajmniej próbuję.Mam jedno pytanie.Jak jest ścieżka rowerowa koło dworca głównego to po co jest po drugiej stronie ulicy przy Krewetce? Tam są główne przystanki "wysiadkowe",chodnik jest wąski a ludzie przecinają ścieżkę rowerową,Nie lepiej przesunąć tą ścieżkę na ulice Rajską?

    • 12 1

    • W ogóle zasada wciskania (3)

      ścieżek rowerowych na najbardziej obciążone komunikacją ulice to kretynizm.
      Smród, tłok i wypadki.
      Jak już wspomniałem - tacy projektanci itd ...

      • 6 4

      • a co sądzisz o zajmowaniu przez 8 godzin miejsca na chodniku (1)

        przez samochody parkujące na Grunwaldzkiej?

        30 procent ruchu samochodowego to przejazdy na odległość do 3 km

        gdyby połowa z tego odbywała sie na rowerach, w mieście byłoby więcej miejsca dla tych, którym tak teraz ciasno

        • 5 0

        • Szczerze

          Mam samochód ale wsiadam do niego tylko w wielkiej potrzebie.Poruszam sie tramwajem do i z pracy.A najczęściej chadzam piechota i nie mam nic do rowerów tylko wszędzie wciskać ścieżki rowerowe tylko po to żeby Adamowicz mówił że mamy najwięcej km ścieżek to przegięcie.Z reszta ta ścieżka pod Krewetką kończy się w dość dziwnym miejscu, po pod kościołem św.Elżbiety ;)

          • 3 0

      • dopuszczanie do parkowania samochodów na chodnikach

        na najbardziej obciążonych komunikacją ulicach to co?

        Samochody masowo jeżdżą w miastach dopiero od 50 lat
        Miasta istnieją od ponad 2 tysięcy.

        W nowoczesnych miastach samochody są "usuwane" z centrum

        • 3 0

    • przystanki wysiadkowe

      a po co przystankom wysiadkowym takie szerokie wiaty?

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum