• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa w centrum Gdyni jest w realizacji

Joanna Skutkiewicz
21 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego. Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego.

Rowerzyści pojadą niedługo nową drogą rowerową w centrum Gdyni. Na przełomie listopada i grudnia mają skończyć się prace przy fragmencie ścieżki wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka.



Prace miały rozpocząć się wcześniej, jednak harmonogram został zakłócony przez przebudowę gazociągu, znajdującego się pod ziemią w śladzie drogi rowerowej. Wszystko jednak wskazuje na to, że już za niewiele ponad miesiąc, miłośnicy rowerów będą mogli przejechać wzdłuż całego miasta na swoich jednośladach.

Guzy rowerowe mają pomóc bezpieczeństwu



Klimatyczne Centrum też dla rowerów



Czy często jeździsz rowerem w centrum Gdyni?

Przedsięwzięcie jest częścią projektu Klimatyczne Centrum, zakładającego przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

- Klimatyczne Centrum to również centrum przyjazne rowerzystom - zaznacza Jakub Furkal, Oficer Rowerowy Gdyni. - Obecnie budowany jest co prawda niewielki, ale ważny odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii Krajowej do ul. 10 Lutego. Ważny, bo połączy on istniejące już trasy rowerowe na ul. 10 Lutego i wzdłuż Władysława IV w kierunku Sopotu. Po spojrzeniu na mapę stanie się oczywiste, dlaczego ten odcinek jest tak istotny. To bowiem ostatni element łączący ciągłość trasy rowerowej przez całą Gdynię - od granicy z Sopotem, przez centrum i dalej w kierunku Rumi.
Jak wskazuje Gdyński Oficer Rowerowy, obecnie budowany odcinek jest tylko pierwszą częścią trasy rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV. Docelowo sięgnie ona 500 m dalej w kierunku północnym, aż do ul. Jana z Kolna.Mapka

1 mln zł za 200 m drogi rowerowej

Opinie (229) 5 zablokowanych

  • proszę nie nazywać go oficerem rowerowym tylko dać mu jakiś stopień oficerski niech by to był nawet starszy oficer Mar. Woj. (1)

    w stopniu Kontradmirał d.s ruchu rowerowego na terytorium przybrzeżnych terenów RP >

    • 6 1

    • naprawdę wydaje Ci się że jesteś dowcipny?

      tylko współczuć

      • 0 0

  • Ścieżki nieśmieszki (1)

    To nie żadne drogi rowerowe tylko ścieżki ukradzione z chodnika dla pieszych.Pieszy ma przechlapane,skrzyżowanie 10 Lutego/3 Maja obok budynku byłego banku jest tego najlepszym dowodem.Drugi kwiatek to ścieżka wzdłuż bulwaru,latem pieszy nie może skorzystać z cienia bo tam trasa dla rowerów,a w chłodne dni rowerzyści hasają po trakcie dla pieszych,bo zimno.Czyżby rowerzyści podziwiali widoki,tak jak czynią to piesi w tym miejscu? Jestem za budową ścieżek dla rowerów ale przemyślanych nie utrudniających życia pieszym.

    • 7 2

    • dzięki usunięciu parkujących samochodów na chodnikach

      warunki ruchu pieszych uległy poprawie. Nie zauważyłeś tego?

      • 0 0

  • Drogi,tani rowerowy...

    Klimatyczne centrum to będzie jak jakiś tam deweloper wywali na Polance Redłowskiej kompleks osłony wysokim płotem,przez który Gdynianie będą mogli sobie pozaglądać, a i rowerem tam dojechać,Gdynia coraz piękniejsza na zdjęciach ale czy dla przeciętnego mieszkańca? Byle miasteczko jak ma rzekę to ma piękne bulwary,a my spuściznę po poprzednim systemie i chwła za to,bo teraz by go nie wybudowano,a Kamiena Góra do reszty by się już utopiła.

    • 7 1

  • Grudzień to akurat świetny czas na rowery (1)

    Nie za bardzo mogę zrozumieć jak narzekając ciągle na ogromne zadłużenie można tak wyrzucać pieniądze. Tym bardziej że ścieżka jest już na Świętojańskiej i można spokojnie w górę i w dół na rowerze przejechać.

    • 6 1

    • wydatki na poprawę warunków korzystania z rowerów charakteryzują się najwyższymi wskaźnikami produktywności

      im więcej osób korzysta z rowerów, tym więcej miejsca pozostaje do dyspozycji innych użytkowników przestrzeni miejskiej. Więcej osób przesiada się z samochodów na rowery niż na środki transportu publicznego, o ile oczywiście infrastruktura rowerowa miasta zaczyna być wreszcie spójna, co obserwujemy od kilku lat w Gdyni. W miastach krajów o dużo surowszym klimacie większość rowerzystów korzysta z tego środka transportu przez cały rok - skala ruchu rowerów zależy w dużo mniejszym stopniu od pogody i klimatu niż od polityki władz miasta - która może być bardziej lub mniej zrównoważona.

      • 1 1

  • Będzie gdzie sypać pinezkami! Oj będzie:)

    • 3 1

  • Chcą z Gdyni zrobić drugi Wietnam czy inny Bangladesz. Tam też jest dużo rowerków. (1)

    W Chinach natomiast mają problem z rowerami na wynajem. Są całe pełne place zapchane tym szajsem do utylizacji. Ekologiczne rowerki.

    • 7 2

    • Chcą w Gdyni iść w ślady miast o najwyższych wskaźnikach jakości życia, takich jak Kopenhaga czy Utrecht

      W Chinach mają obecnie dużo większy problem z nadmiarem samochodów - przypuszczalnie dawno tam nie byłeś. Gdyby nie rowery, to chińskie miasta dotknąłby całkowity paraliż komunikacyjny, mimo olbrzymich środków wydawanych na pseudoautostrady miejskie.

      • 1 1

  • chore,śmieszne...

    chore,śmieszne,żałosne...........że ludzie którzy bywają tam sporadycznie decydują o takich inwestycjach

    • 6 1

  • (3)

    Przy tych cenach paliwa to nam niedlugo tylko rower zostanie

    • 1 1

    • dlatego dbaj o warunki ruchu pieszych i rowerzystów w mieście już teraz

      • 0 1

    • Przy tych umiarkowanych cenach paliw nadal jazda samochodem jest opłacalna i wygodna. (1)

      • 0 1

      • dlatego warto podnieść opłaty za parkowanie w ŚSPP

        • 0 0

  • Oby tak dalej (5)

    Mniej samochodów w centrum, więcej rowerów i pieszych, czystsze powietrze, mniej hałasu. Bardzo dobrze :). Al. Jana Pawła II (dla przypomnienia zaczyna się od ul Jerzego Waszyngtona) powinna również powinna być zamknięta dla ruch, przynajmniej w okresie od 1 maj do 30 września, co to jest za spacer kiedy po jednej i drugiej stronie przemieszczają się samochody z prędkością 5 km/h - smród spalin samochodowych, wpuścić jedynie tych co do pracy, rowery, skutery elektryczne.

    • 1 11

    • "co to jest za spacer kiedy po jednej i drugiej stronie przemieszczają się..." (4)

      ...rowery pędzące po chodniku z prędkością 45 km/h slalomem między pieszymi.

      • 0 1

      • wiesz że kłamiesz (3)

        tylko kolarzom zdarza się jeździć w mieście na niektórych odcinkach z prędkością powyżej 25 km/h. Większość rowerzystów i rowerzystek porusza się z prędkością nie sięgającą 20 km/h.

        • 1 1

        • Obowiązuje całkowity zakaz jazdy rowerem po chodniku. Nie wiesz o tym? (1)

          • 0 1

          • szkoda, że nie ma ogólnego zakazu parkowania samochodów na chodnikach

            taka zasada bardziej by przyczyniła się do poprawy warunków ruchu pieszych

            • 0 0

        • Ta. Ale elektryki i hulajki są szybsze.

          • 1 0

  • DDR na ul. Unruga. (1)

    Proponuję oznaczyć farbą fluorescencyjną wszystkie "rurki" z zamontowanymi znakami ustawionymi wzdłuż DDR. Stoją one na krawędzi DDR i można (jadąc wieczorem/nocą) "nadziać" się na taką przeszkodę.

    • 4 1

    • Jak jesteś ślepy to siedź w domu zanim ludzi pozabijasz.

      Piesi stojący przy ddr lub przechodzący przez nią też mają malować się farbą fluorescencyjną?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum