• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa w centrum Gdyni jest w realizacji

Joanna Skutkiewicz
21 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego. Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego.

Rowerzyści pojadą niedługo nową drogą rowerową w centrum Gdyni. Na przełomie listopada i grudnia mają skończyć się prace przy fragmencie ścieżki wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka.



Prace miały rozpocząć się wcześniej, jednak harmonogram został zakłócony przez przebudowę gazociągu, znajdującego się pod ziemią w śladzie drogi rowerowej. Wszystko jednak wskazuje na to, że już za niewiele ponad miesiąc, miłośnicy rowerów będą mogli przejechać wzdłuż całego miasta na swoich jednośladach.

Guzy rowerowe mają pomóc bezpieczeństwu



Klimatyczne Centrum też dla rowerów



Czy często jeździsz rowerem w centrum Gdyni?

Przedsięwzięcie jest częścią projektu Klimatyczne Centrum, zakładającego przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

- Klimatyczne Centrum to również centrum przyjazne rowerzystom - zaznacza Jakub Furkal, Oficer Rowerowy Gdyni. - Obecnie budowany jest co prawda niewielki, ale ważny odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii Krajowej do ul. 10 Lutego. Ważny, bo połączy on istniejące już trasy rowerowe na ul. 10 Lutego i wzdłuż Władysława IV w kierunku Sopotu. Po spojrzeniu na mapę stanie się oczywiste, dlaczego ten odcinek jest tak istotny. To bowiem ostatni element łączący ciągłość trasy rowerowej przez całą Gdynię - od granicy z Sopotem, przez centrum i dalej w kierunku Rumi.
Jak wskazuje Gdyński Oficer Rowerowy, obecnie budowany odcinek jest tylko pierwszą częścią trasy rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV. Docelowo sięgnie ona 500 m dalej w kierunku północnym, aż do ul. Jana z Kolna.Mapka

1 mln zł za 200 m drogi rowerowej

Opinie (229) 5 zablokowanych

  • Na 10 Lutego (5)

    Jest tak duży ruch rowerów a szczególnie jesienią i zima ze ptaki nie mogą latać. Gdynio-dramat cd.

    • 83 17

    • im większy ruch rowerów w mieście tym lepsza jakość życia w mieście (4)

      sprawdzone w wielu miastach. Ruch na 10 lutego zależy od spójności całej sieci dróg rowerowych w mieście oraz wielu innych czynników: na przykład od odwagi władz by obciążać użytkowników samochodów kosztami, które generują i stosować restrykcyjną politykę parkingową.

      • 9 17

      • Wietnam, komunistyczne Chiny (3)

        Skad sie biora takie kolki mierzace postep w rowerach? Toz to chore jest....

        • 11 6

        • Skąd się biorą takie kołki nieświadomie chore na samochodozę? (2)

          Miasta Europy, od wielu lat nie tylko miasta Holandii, Belgii, Danii i innych krajów wdrażających sensowne polityki miejskie, wdrażają konsekwentnie politykę polegającą na stopniowym uwalnianiu ulic i placów miejskich od jeżdżących i parkujących samochodów. Miasta przyjazne pieszym i rowerzystom zajmują od wielu lat czołowe miejsca w międzynarodowych rankingach jakości życia. Im miasto przyjaźniejsze dla rowerzystów, tym bardziej przyjazne pieszym i wszystkim innym mieszkańcom, nawet tym, którzy są uzależnieni od samochodów.

          • 3 8

          • Błąd logiczny. (1)

            Holandia, Belgia czy Dania to są kraje z natury o powierzchni stosunkowo płaskiej, małych odległościach i łagodniejszym klimacie. Jak ktoś nie był w Amsterdamie, Utrechcie czy Kopenhadze to nie wie, jak tam wygląda jazda rowerem "noga za nogą". U nas są wzgórza morenowe więc przejedźcie się raz i drugi w deszczu lub śniegu z Karwin czy Dąbrowy w obie strony rowerem do pracy w Chyloni to wam przejdzie dobry humor i szybciutko przesiądziecie się do samochodów. A tam Zonk, nawet w byłej Stoczni Gdynia postawili parkometry. taka to przyjaźń miasta z mieszkańcami.

            • 0 2

            • płatne miejsca do parkowania to nieśmiała próba obciążania kierowców kosztami, które generują

              Jeśli chodzi o ukształtowanie terenu, to wiele miast Szwajcarii, Austrii i nawet Bhutanu ma wyższe wskaźniki udziału podróży rowerowych w strukturze codziennych podróży miejskich. W Chylonii wystarczy zjechać rowerem do stacji SKM i po dotarciu do centrum Gdyni z rowerem przewiezionym za darmo w pociągu SKM dotrzeć w ciągu 8 minut do dowolnego miejsca w centrum płaskiej części miasta. Rower wspomagany elektrycznie może także łatwo rozwiązać problem nierówności terenu.

              • 0 1

  • Oficer rowerowy ? To jakiś żart?

    • 19 1

  • (2)

    Fajne stanowisko oficer co to wogole jest ? Wymyślanie stanowisk nazw miejsc strefa relaxu tzw beton i malunki farba. Parodia miasta . A może oficer od zdrowego rozwoju miasta żeby nie podupadło do końca ? Oficer od farby ?

    • 27 2

    • naprawdę wydaje ci się że jesteś śmieszny? (1)

      Realokacja przestrzeni jezdni: malowanie pasów do jazdy rowerem na jezdni to częsty sposób na uspokojenie ruchu stosowany w wielu miastach świata: ostatnio bardzo szeroko stosowany w Nowym Jorku i Paryżu. Można też niektóre ulice całkowicie udostępniać dla ludzi, uwalniając je od ruchu pojazdów o napędzie mechanicznym. To znakomicie podnosi jakość życia w mieście. W Warszawie w tym kierunku przebudowuje się tzw. Plac Pięciu Rogów. Warto naśladować dobre praktyki

      • 0 4

      • minusują, nieświadomie przecząc faktom

        tak czy inaczej czegoś się dowiedzieli i być może nasiono refleksji udało się zasiać

        • 0 1

  • Zlikwidujcie przejazd rowerowy przez ulicę Płk Dąbka na granicy Obłuża i Pogórza (3)

    Jest niebezpieczny.Jakiś i**ota to wymyslił......brak słów.Wczoraj o mało rowerzerzysta nie został rozjechany kiedy autobus zwolnił aby go puśić a na drugim pasie auto szybko przejechało i mało nie doszło do tragedii,

    • 11 3

    • no ale to wina urzędnika że mamy tak beznadziejnych kierowców? (1)

      znaki tam są!

      • 3 4

      • Tak, i rowerzysci maja tam ustap

        Sprawdz sam

        • 1 0

    • Dokladnie co za dbil wymyslil przejazd na zakrecie

      • 1 0

  • pod prad? (1)

    gdzie jest lodowisko i basen ???

    • 13 2

    • Małyszomania już minęła ? Może taką duuużżąąą ?

      • 0 1

  • Po co droga rowerowa? (1)

    Nie rozumiem, po co kolejna droga rowerowa. Zamiast naprawić dziurawe chodniki, to znów inwestycja w kolejną drogę rowerową. Rowerzyści mogą jeździć po jezdni, jak pozostałe pojazdy kołowe. Po to jest jezdnia. Jeśli obok siebie jest chodnik i ścieżka rowerowa, to rowerzyści zwykle więcej miejsca dostają niż piesi: to gdzie ten pieszy ma iść? Podobnie w SKM - rowerzyści zabierają tam miejsce wpychając się razem z rowerami. Jeśli ktoś ma rower, to niech nim jeździ a nie wpycha się do kolejki.

    • 14 4

    • Oni nawet do kina i do toi- toia pchają się z rowerkiem.

      To taka choroba psychiczna. Coś jak mają madki ze swoimi bombelkami. Nie wyobrażają sobie nawet na sekundę rozłąki.

      • 0 2

  • Kiedys w szpitalu psychiatrycznym (1)

    Delikwent nazywał siebie Napoleonem. Teraz wystarczy być oficerem rowerowym! Demokracja UE!

    • 17 1

    • Satrapa & judeł jako zwierzchnicy sił zbrojonych w drut kolczasty ?

      • 1 0

  • Koniec, kropka . czekamy do wyborów (3)

    i zrobimy porządek z malarzami dróg.

    • 12 2

    • Tylko kto to po nich naprawi i za jaką cenę?

      Część tych "inwestycji" pozostanie już bezpowrotnie.

      • 0 1

    • badania wykazują, że większość mieszkańców miast europejskich, w tym oczywiście także polskich

      widzi potrzebę zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w mieście. Można to sensownie robić jedynie poprawiając warunki korzystania z przestrzeni centrum miasta dla pieszych i rowerzystów oraz pasażerów transportu publicznego. Proste jak konstrukcja cepa.

      • 0 2

    • tylko widzisz, tacy krzykacze jak ci sa w mniejszosci

      i zwykle okazuje sie, ze mieszkaja w Bojanie, Rumi czy Pogorzu i tak nie glosuja w Gdyni

      • 1 0

  • d**ilizm w Gdyni sięgnął już dna !!! (8)

    co za Bęcwał zniszczył miejsca parkingowe pod Knajpą "U Senwickich" na Władysława IV ? .Ten Kontradmirał czy jak go tam nazywacie od rowerzystów w Gdyni chyba przy udziale Łucyka za dużo sobie pozwalają w Mieście !!! -dewastują i niszczą wszystko nie zwracając uwagi na nic i na nikogo ! Parking można było pozostawić ,natomiast jest w tym miejscu szeroki chyba z 10 m. chodnik {!} , czy nie można by6ło sciezki rowerowej zrobić właśnie kosztem tego chodnika ,a nie niszczyć i dewastować tych pare miejsc postojowych w tym miejscu ? ... czy niema w Gdyni kogoś kto wytłumaczył by tym panom ,że tak nie można ?....

    • 14 2

    • Niestey, (3)

      Wygląda na to że totalnie jest im obojętne jakie są opinie mieszkańców i mają ich w głębokim poważaniu. Mieszkam w Gdyni od urodzenia już ponad 50 lat i takiej dewastacji jeszcze nie widziałem.

      • 3 1

      • badania opinii mieszkańców są regularnie prowadzone i pokazują, że wielu z nich cieszy się (2)

        z projektów prowadzących do uwolnienia centrum miasta od nadmiaru samochodów.

        • 1 1

        • Jakiego 'nadmiaru' ? W Gdyni jest bardzo płynny ruch i mało korków. Jedynie likwidacja miejsc parkingowych (1)

          staje się problemem.

          • 0 1

          • żartujesz czy o drogę pytasz?

            • 0 0

    • bez programu stopniowej likwidacji miejsc do parkowania w centrum miasta (2)

      warunki ruchu pieszych i rowerzystów nie ulegną trwałej poprawie. To nie samochody są klientami knajp, tylko ludzie - poruszający się nie tylko i nie głównie samochodami. W sklepach i knajpach położonych przy ulicach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów obroty z reguły są wyższe niż przy tradycyjnych ulicach obstawionych zaparkowanymi samochodami. Warto sprawdzić obroty we wzmiankowanej knajpie i szukać innych sposobów pozyskania klientów niż pomstowanie na "dewastację przestrzeni".

      • 1 2

      • (1)

        A dlaczego pseudo poprawa dla rowerzystów ma się odbyć kosztem kierowców? Potem rowerzyści padają ofiarą agresji drogowej

        • 0 1

        • źródłem i ofiarą agresji drogowej są najczęściej kierowcy

          agresja występuje zwykle w warunkach nadmiaru samochodów, warto szukać sposobów na rozwiązanie tego problemu, rower to jedna ze sprawdzonych propozycji.

          • 0 0

    • oczywiscie ze można, nawet trzeba

      aj waj, te piesze, z 5 metrów chodnika, a wystarczyło by im te przepisowe 1,5m. To może 10 lutego i wladka sa za szerokie? Przeciez po jednym przepisowej szerokosci pasie by starczylo

      • 0 1

  • Czy w Gdyni nie można zatrzymać szaleństwa Łucyka i czynionych przez niego (1)

    niepowetowanych nieodwracalnych szkód i strat ?! - Gdynianie ocknijmy się !! po zatem co na te wszystki szkodliwe działania czynione w Mieście mówi i jak reaguje gdyńska opozycja i gdyńskie organizacje społeczne ? Odnoszę wrażenie ,że Gdynia stała się i jest kawałkiem zamorskiego terytorium KRLD rządzonym przez wysłanników Kim ir Sena

    • 14 1

    • można, ale po co?

      Nadmiar samochodów wywołuje agresję w środowisku kierowców. Ona daje znać o sobie także na tym forum.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum