• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa w centrum Gdyni jest w realizacji

Joanna Skutkiewicz
21 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego. Obecnie budowana droga rowerowa jest częścią inwestycji "KLIMATyczne Centrum". Na zdjęciu prace przy budowie drogi rowerowej przy ul. 10 Lutego.

Rowerzyści pojadą niedługo nową drogą rowerową w centrum Gdyni. Na przełomie listopada i grudnia mają skończyć się prace przy fragmencie ścieżki wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii KrajowejMapka do ul. 10 LutegoMapka.



Prace miały rozpocząć się wcześniej, jednak harmonogram został zakłócony przez przebudowę gazociągu, znajdującego się pod ziemią w śladzie drogi rowerowej. Wszystko jednak wskazuje na to, że już za niewiele ponad miesiąc, miłośnicy rowerów będą mogli przejechać wzdłuż całego miasta na swoich jednośladach.

Guzy rowerowe mają pomóc bezpieczeństwu



Klimatyczne Centrum też dla rowerów



Czy często jeździsz rowerem w centrum Gdyni?

Przedsięwzięcie jest częścią projektu Klimatyczne Centrum, zakładającego przeprowadzenie szeregu modernizacji zwiększających komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Gdyni.

- Klimatyczne Centrum to również centrum przyjazne rowerzystom - zaznacza Jakub Furkal, Oficer Rowerowy Gdyni. - Obecnie budowany jest co prawda niewielki, ale ważny odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii Krajowej do ul. 10 Lutego. Ważny, bo połączy on istniejące już trasy rowerowe na ul. 10 Lutego i wzdłuż Władysława IV w kierunku Sopotu. Po spojrzeniu na mapę stanie się oczywiste, dlaczego ten odcinek jest tak istotny. To bowiem ostatni element łączący ciągłość trasy rowerowej przez całą Gdynię - od granicy z Sopotem, przez centrum i dalej w kierunku Rumi.
Jak wskazuje Gdyński Oficer Rowerowy, obecnie budowany odcinek jest tylko pierwszą częścią trasy rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV. Docelowo sięgnie ona 500 m dalej w kierunku północnym, aż do ul. Jana z Kolna.Mapka

1 mln zł za 200 m drogi rowerowej

Opinie (229) 5 zablokowanych

  • (10)

    Oficer rowerowy.??? Szok szok szok. 2 rowery w centrum na caly dzień, a szumu.... Pozdrawiam

    • 54 17

    • Przecież wiesz że kłamiesz (5)

      Twój wpis udowadnia potrzebę zainstalowania w Gdyni liczników rowerowych pokazujących liczbę przejeżdżających węzłowe punkty rowerzystów (oni nie stoją w korkach). Dzisiaj wieczorem w Gdańsku w okolicach skrzyżowania Kartuska - Hucisko licznik pokazywał ponad 1700 rowerzystów, a pogoda była gorsza niż w czasie wielu dni w listopadzie. W Gdyni będzie podobnie gdy powstaną odpowiednie elementy sieci dróg dla rowerów. Ten fragment akurat był dość potrzebny.

      • 5 7

      • (1)

        Chodzę i widzę. A Pan z urzędu znalazl następny cel. Montaż liczników. Gratuluję.

        • 10 3

        • Montaż liczników jest ważnym narzędziem poszerzania wyobraźni osób cierpiących na samochodozę

          Jest to bardzo produktywny sposób wydawania publicznych pieniędzy.

          • 5 5

      • A jak jeszcze mocniej zawieje, to pojadą miliony (2)

        Za które my, ludzie z dysfunkcjami narządu ruchu, musimy cierpieć.

        • 2 3

        • wiele osób z dysfunkcjami ruchu porusza się na rowerach (1)

          dotychczas ich ruch na chodnikach blokowały zaparkowane samochody. Nie pamiętasz już tego?

          • 4 3

          • Chyba na paraolimpiadzie.

            • 0 1

    • (3)

      Niedługo będzie oficer wyprowadzkowy potrzebny bo jak nie będzie można do domu dojechać to ludzie będą musieli sie wyprowadzić do jakiego normalnego miasta...

      • 5 2

      • jakie kryteria normalności stosujesz? (1)

        czy normalne miasto wygląda coraz bardziej jak komis używanych samochodów?

        • 1 2

        • W Polsce tak.

          • 0 1

      • Przygotuj się na to, że utrudnień dla samochodów będzie coraz więcej.

        Coraz więcej będzie rowerów i już niebawem będą opłaty za wjazd i poruszanie się autem w mieście,

        • 1 1

  • Dramat (2)

    Co jeszcze wymyślą?

    • 43 17

    • Wymyślą wdrożenie szerzej zakrojonego i konsekwentnie wdrażanego programu

      obciążania kierowców samochodów kosztami, które generują. Oprócz tego wymyślą kompleksowy program uspokojenia i redukcji skali ruchu samochodów w centrum Gdyni, a także program stopniowego uwalniania coraz większej liczby ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów, poprawiając komfort i bezpieczeństwo osób docierających do centrum oraz do przystanków SKM dla pieszych, rowerzystów oraz użytkowników urządzeń transportu osobistego (hulajnóg, hulajnóg elektrycznych, monocykli etc. etc.)

      • 5 9

    • i ten podpis, nie dla sprawnej komunikacji

      a poniżej wylej 20 postów, jak to nie jeżdzisz autobusem bo stoi w korku i czemu miasto nic nie robi, by nie stały. To jak robi, żeby właśnie nie stały, to zle. Czyli jednak kłamczuszek, chcesz tylko swoje 4 litery wygodnie wozic

      • 3 0

  • (8)

    Gdyński oficer rowerowy...to teraz może.oficer parkingowy?Wpadnę za 20 lat jak będzie normalna cena za parkowanie.

    • 51 16

    • normalna - czyli taka, która obciąża kierowców rzeczywistymi kosztami, które ich zachowania generują (7)

      normalna opłata parkingowa powoduje, że co najmniej 10% miejsc do parkowania nie jest zajętych. Przemyśl to i w przyszłości docieraj do centrum Gdyni mniej terenochłonnymi środkami lokomocji.

      • 3 10

      • Jakie znowu 'zachowania' ? Parkowanie to jakiś luksus ? (4)

        Chyba w Gdyni, bo tam słyszałem że zlikwidowali 30% miejsc w ciagu 2 lat.

        • 9 2

        • zachowania polegające na korzystaniu z samochodu bez ponoszenia kosztów tworzenia i utrzymania infrastruktury dla nich (3)

          Jazda luksusowym samochodem nie uprawnia do parkowania w mieście za darmo. Proste jak konstrukcja cepa. Warto wiedzieć, że są inne "zachowania komunikacyjne" niż jeżdżenie samochodem i parkowanie na trawniku lub chodniku - i to jeszcze za darmo.

          • 3 5

          • Widać typowy polski problem: zawiść. Sam nie skorzystam, ale drugiemu nie dam :))) (2)

            Brawo panie oficyjerze :)

            • 4 2

            • po pierwsze nie jestem oficyjerem rowerowym (1)

              po drugie mam samochód i zdarza mi się nim jeździć na większe odległości
              po trzecie wiem, że jak zaparkuję swój samochód, to zajmę miejsce do parkowania samochodu takiego jak ty
              po czwarte wiem, że jak przyjadę do centrum Gdyni rowerem i go zaparkuję, to nie będę zajmował miejsca do parkowania samochodu.
              Potrafisz to docenić lub zrozumieć?

              • 2 2

              • Mi to nie przeszkadza że sa opłaty za parkowanie.

                Mam firmę i bez masy narzędzi i drabin nie jestem w stanie dojechać do klientów w Gdyni inaczej niż autem. Zwyczajnie klientów z Gdyni kasuję o 100zł więcej za dzień pracy.

                • 1 0

      • Ty @ nie filozuj, tylko weź się do pracy!

        • 5 1

      • Taj jest bo przenieśli swoje auta do dalszych dzielnic.

        • 0 1

  • (14)

    Klimatyczne centrum...wyludnione,bez aut i ludzi.

    • 72 11

    • im więcej ulic i placów uwolnionych w centrum od jeżdżących i parkujących samochodów (13)

      tym więcej ludzi korzystających z tak uwolnionych przestrzeni publicznych. Sprawdzone w wielu miastach Pomorza, Europy i świata.

      • 5 14

      • Gdzie polin do Eu , Stado wiernie idzie i wydala .

        • 0 3

      • Aha (10)

        A które to miasta Pomorza to sprawdziły? Skoro jest ich wiele to proszę o przykład dwóch.

        • 10 2

        • Proszę bardzo: Sopot ulica Bohaterów Monte Cassino (9)

          Gdańsk ulica Stągiewna i wiele innych sąsiadujących z nią (Długa, Długi Targ etc.)

          • 5 5

          • (8)

            Monte Cassino to deptak od czasów komuny albo jeszcze dalej natomiast skwer Kościuszki bez parkingu obumarl i tyle

            • 7 2

            • niedługo ożyje dzięki doprowadzeniu do niego spójnej sieci dróg dla rowerów i pieszych (5)

              w sezonie jesienno zimowym nie będzie się przypuszczalnie cieszył popularnością, ale w lecie warto będzie Twoją hipotezę sprawdzić. Wiele miast inwestuje w proste systemy liczenia ludzi poruszających się pieszo i rowerem w uwalnianych od samochodów przestrzeniach miejskich. Zauważ, że w Sopocie kolejne ulice są uwalniane od samochodów z korzyścią dla wszystkich. Jak chcesz, sprawdź ulice w centrum innych miast Pomorza, takich jak Kościerzyna, Kartuzy czy Chojnice. Tam też ulice i place w centrum są stopniowo uwalniane od zaparkowanych samochodów, z korzyścią dla warunków ruchu ludzi.

              • 1 3

              • Tak, Świętojańska i 10-go Lutego oraz Hala jest już uwolniona. 1/4 biznesów do wynajęcia, reszta na granicy (2)

                opłacalności. Uwolniona od klientów, ciekawych miejsc i ludzi. Na rzecz wielkiego centrum handlowego (gdzie UM płaci za lokal kiladziesiąt tys. /mc), ciekawa zależność, prawda ?
                Może napisz kiedy Świętojańska 'odżyje' ? Od 3 lat równia pochyła... Jak w ogóle tam zamkniecie ruch ?
                Ciekawe co następne UM 'uwolni' :)

                • 5 3

              • Same kłamstwa. (1)

                Na Świętojańskiej ciągle dużo ludzi, pod wieloma knajpami kolejki. Puste lokale to wina pazernych kamieniczników i różnych Januszy biznesu.

                • 1 1

              • Nie tylko knajpami człowiek leniwy żyje.

                • 0 1

              • Jesteś w błędzie. Ja Gdynianin od urodzenia (74r.) i od pokoleń przestałem korzystać z centrum Gdyni.

                Wolę pojechać na spacer i obiad na Kaszuby lub Półwysep i tam wydać swoje pieniądze. Takich ludzi jest więcej. Polityka miasta doprowadziła do tego, że uciekam z tego miasta i każdą wolną chwilę spędzam poza nim. Gdyby nie praca, którą lubię i starsi schorowani rodzice dawno wyprowadził bym się do jakiejś bardziej przyjaznej mieszkańcom miejscowości.

                • 3 3

              • Nie porównuj miasteczek kaszubskich, bo oni właśnie przenieśli się do Trójmiasta.

                • 0 1

            • Obumarł? (1)

              Kłamiesz! Ciągle pełno ludzi i na Świętojańskiej też.

              • 1 1

              • Tak tak, dla 2 rowerzystów 10 osób w zasìegu wzroku to juz tłum ...

                • 1 1

      • Jakich ludzi?

        Ulice po zmroku od dawna są puste.Ale zdaje się o to chodzi, by część nienadająca się do pracy u jedynego pracodawcy jakim jest UM, wyjechała a część nie wychodziła z domu.

        • 6 2

  • (17)

    Za osiągnięcia niezwłocznie ten"oficer " powinien zostać awansowany na generała rowerowego

    • 65 1

    • Bardziej zasluguje niz pewien biskup

      • 4 0

    • bez skoordynowanego działania na rzecz poprawy warunków ruchu rowerzystów i pieszych (15)

      centrum miasta będzie stopniowo obumierać.

      • 3 9

      • Za to bez miejsc parkingowych umiera błyskawicznie. (14)

        • 11 4

        • miejsc do parkowania samochodów jest nadal zbyt wiele (7)

          bez zauważenia faktu, że w mieście mamy do czynienia z nadmiarem samochodów niewiele się poprawi: większość z nich nadal będzie zajęta przez samochody współmieszkańców jaśnie pana.

          • 2 7

          • (6)

            Widać po skwerku komu przeszkadzało że ludzie tam sobie przyjeżdżali pogadać spotkać się spotykali się miłośnicy niektórych marek samochodów itd komu przeszkadzalo teraz jest lepiej jak wiatr hula?

            • 5 3

            • Rowerowa zgraja jest wniebowzięta. Ciekawe czy wyborcy będą pamiętali kto tak zniszczył (5)

              uczęszczane miejsca....

              • 4 3

              • zniszczył? a może zazielenił? (4)

                samochodozę się leczy

                • 2 3

              • 'zazielenił' ... ha ha ha. a kto teraz tam przebywa ? NIKT, równie dobrze mogli zazielenić las. (3)

                I tak tam nikt nie jeździ. Typowi miejscy niszczyciele, którzy nie uczą się na własnych błędach. Sadzzie sobie trawę na polu, nie niszccie miasta ....

                • 3 2

              • zauważ, że w mieście więcej ludzi chodzi niż jeździ (1)

                te proporcje zmieniają się na korzyść chodzących na ulicach uwalnianych od nadmiaru samochodów, Takie działania bardzo dobrze wpływają na jakość relacji między ludźmi poruszającymi się po mieście.

                • 1 0

              • Taaa... te tłumy nie mieszczace sie na chodnikach :)))

                • 0 1

              • Znów te kłamstwa.

                Tam gdzie kiedyś stały samochody, teraz ciągle spacerują i wypoczywają ludzie.

                • 2 0

        • miasto z nadmiarem (zwykle zajętych) darmowych miejsc do parkowania (5)

          zaczyna wyglądać jak komis samochodowy, a ludzie mają coraz większe odległości do pokonania. Albo miasto przyjazne dla ludzi, albo dla pojazdów, warto się zdecydować na pierwszy wariant.

          • 4 5

          • Dlatego właśnie na zawsze zostaniesz rowerzystą ... (4)

            Nie widzisz rozwiazań, a twoim jedynym problemem sa samochody ...

            • 6 4

            • pudło, od wielu lat mam samochód, z którego korzystam wtedy, gdy go rzeczywiście potrzebuję (3)

              zwykle do wyjazdów na większe odległości lub do miejsc słabo obsługiwanych komunikacją publiczną

              • 2 3

              • Zauważyłeś że samochody same nie jeżdzą ? Tylko korzystają z nich ludzie ? Dlaczego uważasz, że masz (2)

                prawo regulować życie innych ? Twój rower nie mieści się na drodze.

                • 3 3

              • mój rower, tak jak rowery innych osób korzystających z nich

                zajmuje na drodze lub innych elementach przestrzeni miejskiej niż zaparkowany samochód. W zaparkowanych samochodach zwykle nie ma ludzi. Przypuszczalnie nie potrafisz zrozumieć, że parkując samochód na chodniku lub w innym miejscu za darmo praktycznie "regulujesz" życie innych ludzi - zmuszasz ich do szukania miejsca do zaparkowania gdzie indziej lub do nadkładania drogi jeśli poruszają się inaczej niż samochodem. Poszerz wyobraźnię, kotku, przyspawanie mentalne do fotela samochodu przynosi szkody zdrowotne Tobie i innym mieszkańcom.

                • 2 0

              • Nikt ci nie broni jeździć autem.

                Przyzwyczajaj się jednak, że będzie coraz więcej miejsc gdzie nie wjedziesz autem. Przyzwyczajaj się, że bezie coraz więcej rowerów i będziesz musiał im ustąpić miejsca.

                • 1 0

  • Paranoja (1)

    Oblędu ciąg dalszy

    • 59 9

    • piszesz o swoich objawach?

      Tylko współczuć

      • 2 12

  • (6)

    Oficer rowerowy? I śmiesznie, i strasznie! Najlepiej to świadczy o wykształceniu (a raczej jego braku) tej ekipy. Bo, dam sobie za to obciąć paznokcie, jest to bezmyślna kalka językowa z angielskiego, gdzie officer pochodzi od office. Mówiąc inaczej: nie rowerowy oficer ale funkcjonariusz!

    • 48 5

    • officer po angielsku to także oficer po polsku

      • 0 0

    • office to po angielsku m.in. urząd (4)

      Oficer rowerowy to po prostu urzędnik mający się zajmować dbaniem o dobre warunki korzystania z rowerów przez mieszkańców i przyjezdnych. Opublikowana w 2000 roku przez Dyrekcję ds. Ochrony Środowiska Komisji Europejskiej książka pt. Miasta rowerowe miastami przyszłości sugeruje, że pierwszym krokiem prowadzącym do wykorzystania w pełni zalet roweru jako cichego, energooszczędnego i zajmującego niewiele miejsca środka transportu jest powołanie w urzędzie miasta osoby zajmującego się koordynowaniem różnych działań mających prowadzić do poprawy komfortu i bezpieczeństwa osób chcących korzystać z roweru. Ta osoba nazywana jest często w Polsce oficerem rowerowym.

      • 3 2

      • Bla bla bla - pan 'oficijer' jak widzę głownie siedzi na forach (2)

        I udowadnia jaki jest niepotrzebny. A w Gdyni dalej 5 rowerzystów robi szum jakby było ich 10tys.

        • 7 2

        • badania wykazują, że jazda rowerem jest w Polsce najczęstszym sposobem aktywnego spędzania czasu wolnego (1)

          Wskaźniki odpowiedzi sięgają 39% lub więcej. Dlatego obecnie można mówić o kilkudziesięciu tysiącach osób korzystających z roweru w Gdyni. Warto pamiętać też, że im więcej osób dojeżdża rowerem do pracy tym w mieście korki na ulicach są mniej uciążliwe.

          • 1 2

          • Sam się zbadaj

            Z Karwin do centrum rowerem masz z góry, ale do domu to już autobusem lub trajtkiem? Taki z ciebie rowerzysta jak z.......trąba.

            • 0 1

      • To niech zadba także o pieszych na Kieleckiej

        • 4 0

  • to będzie tam droga dla rowerów czy scieżkaa (4)

    weźcie się zdecydujcie.

    • 24 1

    • będzie to wygodny korytarz ruchu rowerowego (2)

      odseparowany optycznie od chodnika i jezdni tej ulicy.

      • 2 3

      • Korytarz to mi się kojarzy z żądaniami Niemiec przed Ii wojną (1)

        • 1 1

        • To już Twój problem

          • 0 0

    • Zależy ile białej farby zostanie użyte...

      • 3 2

  • (7)

    Oficer rowerowy. To żart?. Ile gaży zgarnia ten człowiek i jaki jest zakres jego obowiązków?

    • 49 9

    • Artykuł z 08.03.21
      Szybki awansik.
      Mirosława Król z Koalicji Obywatelskiej i Jakub Furkal z Samorządności zastąpią w gronie radnych Gdyni zmarłego Krzysztofa Chachulskiego oraz powołanego na szefa straży miejskiej Andrzeja Bienia, który był wiceprzewodniczącym rady miasta.

      • 7 1

    • to nie jest żart. To ważna funkcja w mieście realizującym zasady zrównoważonego rozwoju (4)

      Jeśli chodzi o zarobki, to porównywalne z zarobkami innych urzędników w mieście. Zakres obowiązków jest porównywalny z opisem zawartym w publikacji Unii Europejskiej pt. Miasta rowerowe miastami przyszłości - warto jej treść odnaleźć w internecie i się z nią zapoznać. Powstała już w roku 2000.

      • 1 10

      • Zmianę miasta w wieś nazywasz rozwojem ? (3)

        Swietny żart :)

        • 9 2

        • Kopenhagę nazywasz wsią? (2)

          tylko współczuć. To na wsiach dominuje uzależnienie od samochodu, w dobrze zarządzanych miastach ludzie zamożni chodzą pieszo, jeżdżą rowerami i korzystają z komunikacji zbiorowej (zwłaszcza z kolei miejskiej) lub ich kombinacji, w źle zarządzanych miastach biedni ludzie jeżdżą samochodami lub gniotą się w busikach.

          • 1 11

          • Najdalej byleś w Danii? (1)

            • 7 3

            • nie, najdalej w jedną stronę byłem w Brytyjskiej Kolumbii

              a w drugą na Formozie (ciekawe, czy wiesz, gdzie jest ta wyspa?) W miastach, które tam odwiedziłem, ruch rowerowy traktowano poważnie

              • 2 5

    • Zakres obowiązków:

      Wsiąść codziennie na rower przy dworcu w centrum. Skręcić w prawo. Przejechać piękną ścieżką. Sprawdzić czy nadal się kończy po 30m tam gdzie już są drzewa i krzaki i nie widać że reszta Gdyni to rowerowa ch(&nia

      • 0 1

  • (1)

    Szkoda, że tej ścieżki nie ma na ul.Śląskiej.

    • 20 5

    • I na Kieleckiej, no ale tam nie docierają specjalisci

      Od ruchu drogowego. Przy wjeździe z Kieleckiej w Konwaliową, gdzie na terenie przychodni bujne krzewy, zasłaniają jadących z naprzeciwka, powinno stanąć lustro!!

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum