• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa razy większa dotacja na rowery elektryczne dla mieszkańców

Patryk Szczerba
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (231)
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Zakup rowerów będzie dotowany w kwocie maksymalnie 2,5 tys. zł. Zakup rowerów będzie dotowany w kwocie maksymalnie 2,5 tys. zł.

W tym roku udało się wygospodarować dwukrotnie wyższą kwotę - 200 tys. zł na dotację na zakup roweru elektrycznego dla mieszkańców Gdyni. To wystarczy na nowe pojazdy dla 80 osób, które zapisywały się w zeszłym roku i są najwyżej na liście oczekujących.



Co sądzisz o eletrycznych rowerach?

Przypomnijmy, że wnioski o przyznanie dotacji na zakup elektrycznego roweru można było składać w zeszłym roku. System zawiesił się jeszcze przed otwarciem zapisów. Władze miasta przyznały, że nie spodziewały się takiego zainteresowania, przepraszając za zaistniałą sytuację.

Ostatecznie liczba chętnych przekroczyła 1,1 tys. osób.

W pierwszej puli dofinansowanie wynosiło 100 tys. zł. Kwota wsparcia na zakup jednego roweru nie mogła być wyższa niż 2,5 tys. zł. To oznaczało, że mogło ją otrzymać maksymalnie 40 osób.



- Ubiegłoroczna dotacja okazała się sukcesem. Mieszkańcy nie mogli się już doczekać kolejnej puli i od grudnia otrzymywaliśmy mnóstwo telefonów z zapytaniem, kiedy ponownie uruchomimy projekt - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Dotacje na rowery w Gdyni: edycja 2022



Co ważne, w treści zeszłorocznej uchwały zapisano, że oczekujący na dotacje znaleźli się automatycznie w kolejce na rok bieżący - z zachowaniem kolejności zapisów.

Dodatkowe 100 tys. zł do dotacji



W tym roku rowerów będzie więcej, bowiem miastu udało się pozyskać dodatkowe 100 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Razem dotacja wyniesie 200 tys. zł, co oznacza, że przy przyjętych zasadach z dofinansowania będzie mogło skorzystać 80 osób.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Sklepy i serwisy rowerowe


- Bardzo się cieszę, że dzięki naszemu dofinansowaniu jeszcze więcej mieszkańców otrzyma dotację na zakup tego przyjaznego środowisku pojazdu, jakim jest rower. Im więcej osób korzysta z rowerów, tym lepszej jakości powietrze mamy w mieście. A na tym nam wszystkim przecież zależy - tłumaczy Szymon Gajda, prezes WFOŚiGW w Gdańsku.
Pierwsze umowy zostały dziś podpisane w Urzędzie Miasta. Kolejne mają być podpisywane w najbliższych dniach.

Pierwsze osoby podpisały w środę umowy z miastem. Pierwsze osoby podpisały w środę umowy z miastem.

Miasto liczy na długotrwałą współpracę



- Cieszymy się, że dofinansowanie doszło do skutku i jesteśmy w stanie przekazać dotację większej liczbie mieszkańców. Liczymy, że będzie to długoterminowa współpraca - wskazuje Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Zrównoważonej Mobilności w Wydziale Inwestycji UM w Gdyni.
Na razie nie wiadomo, jak będzie w następnym roku. Decyzje w tej sprawie będą podejmować radni. Jeśli dofinansowanie będzie, to prawdopodobnie z nową turą zapisów.



Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (231) 6 zablokowanych

  • Najpierw drastyczne cięcia w komunikacji miejskiej (1)

    A teraz władze chcą ocieplić swój wizerunek dając dotacje na rower.

    • 41 0

    • Coś za coś. Rowerzyści naszym priorytetem! Piesi won! Trolejbusy i autobusy - won! Samochody - won!

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (18)

    A mi się podoba ten pomysł. Na pewno lepszy niż ładowanie milionów w Falę. Oj czekam jak tam fala się rozbuja a potem rozbije i brzeg. To może być "miś" tej dekady. Ale wracając do rowerów elektrycznych w Gdyni - fajna sprawa. Tylko jak ktoś mieszka na 3,4 piętrze a nie ma windy to nie zazdroszczę targania po schodach. Trochę kondycja się poprawi.

    • 62 142

    • to niech trzyma rower w piwnicy (1)

      • 13 4

      • tylko na to czekam ;)

        • 9 4

    • bzdura i nie podpisuj się że jesteś z Przymorza bo jesteś z pijaru Gdyni (1)

      • 6 18

      • Dobrze, że nie pracujesz w archiwum X bo by im skuteczność w pioruny poleciała Sherlocku...

        • 3 1

    • EBike (5)

      Rower elektryczny ma tryb wspomagania "Walk", który wyraźnie poprawia wprowadzanie roweru po schodach.

      • 9 2

      • Paanie (1)

        to tylko w zaawansowanych wersjach

        • 6 3

        • nie, właśnie w tych tańszych jest bardzo popularna

          w dodatku tylko w tych tanich montują manetkę "gazu" (która jest nielegalna)

          • 1 2

      • (2)

        Może przetestujesz wprowadzanie roweru na 4 piętro po wąskiej klatce? Ciekawy jestem twoich refleksji po miesiącu takich testów.

        • 1 1

        • To nie lepiej do piwnicy znieść.

          • 0 0

        • Masz rację , to nie rower dla ciebie

          • 0 0

    • Władza wycina linie autobusowe i trolejbusowe dla wszystkich (5)

      W zamian funduje rowery dla wybranych. Rzeczywiście, świetny pomysł. Taki w klimatach Stanisława Barei.

      • 22 8

      • (4)

        a przeczytałeś artykuł ze zrozumieniem?

        • 3 14

        • Czytałem nawet dwa razy (3)

          Ale rzeczywiście, dalej nie rozumiem, dlaczego mam ze swoich podatków dokładać się do roweru dla kogoś innego. Nie rozumiem dlaczego zamiast transparentnego losowania wśród wszystkich zgłoszeń wprowadzono zasadę "kto pierwszy ten lepszy". Nie rozumiem, w jaki sposób 80 rowerów zakupionych przez inne osoby ułatwi mi poruszanie się po ćwierćmilionowym mieście. Nie rozumiem też w jakim celu płacę coraz większe podatki i opłaty od trzydziestu lat a władza nie potrafi nawet zadbać o rzecz podstawową - sprawną i tanią komunikację miejską.

          • 35 4

          • 80 rowerów wspomaganych elektrycznie to znaczna oszczędność miejsca na jezdni dla użytkowników samochodów (2)

            to może być także znaczna oszczędność miejsc do parkowania samochodów. Rower wspomagany elektrycznie to lepszy substytut samochodu niż rower tradycyjny. Oszczędność w wydatkach na infrastrukturę - zwykle finansowaną z Twoich podatków. Mam nadzieję, że to potrafisz ogarnąć.

            • 4 18

            • W Gdyni mamy zarejestrowanych około 156000 samochodów. Tranzytu nie liczę (1)

              80 samochodów to mniej więcej tyle, ile przejeżdża przez tylko jedno skrzyżowanie Morska/Obwodnica w ciągu około 40 sekund. Twierdzenie, że te dotacje wpłyną na oszczędność miejsca na drodze i wydatków na infrastrukturę jest więc nawet dosyć zabawne. A ile zwolni się miejsc parkingowych? Odpowiadam: prawdopodobnie zero. Nabywcy rowerów nie mają obowiązku pozbywania się lub złomowania swoich dotychczasowych pojazdów. Podsumowując: ten miś na miarę naszych możliwości jest strasznie drogi i mało efektywny.

              • 18 4

              • nadal przypuszczalnie nie doceniasz efektu demonstracji

                Rowery elektryczne - MEVO i te z dofinansowania, zmienią wyobraźnię wielu ludzi. Badania wykazują, że więcej osób jest skłonna przesiąść się z samochodu na rower (rower elektryczny) niż na jakikolwiek inny środek lokomocji oszczędzający popyt na infrastrukturę do jeżdżenia i parkowania. Warto, byś chociaż zrozumiał, że to samochody (ich nadmiar) jest głównym źródłem problemów z zakorkowaniem miasta i subiektywnie odczuwanym niedoborem miejsc do parkowania, których tworzenie jest bardzo kosztowne (vide: 60 mln na parking podziemny niedaleko Urzędu Miasta Gdynia).

                • 0 0

    • Mnie się też ten pomysł podoba pod warunkiem że to mi dopłacą

      • 1 0

    • heheh rozumiem ze to jest ironia:)

      • 0 1

  • A jaki rower ma większy ślad węglowy? (3)

    Normalny czy elektryczny?

    • 28 3

    • ...zgadnij. (1)

      Ale tu chyba nie chodzi o wymianę roweru na elektryka, a raczej na wymianę samochodu na elektryka. W tę stronę zmiana wychodzi przyrodzie na zdrowie i to drastycznie.

      • 0 6

      • A kto normalny tak zrobi?

        Raczej mało kto. W drugą stronę, to cały czas się dzieje - dawniej na wsi jeździli roweami, bo nie mieli wyboru. Jak tylko Passaty potaniały to je masowo pokupowali, a rowery porzucili.

        • 2 0

    • Zależy czy w czasie jazdy puszczasz gazy czy ich nie puszczasz

      • 0 0

  • brawo nadprezydent stulecia! (1)

    Powszechny dobrobyt, rower dla każdego i elektryfikacja!

    Niech Miejska Rada Narodowa Samorządności zarządzi Program Rower Plus dla wszystkich mieszkańców poniżej 101 roku życia. Kto ostatni zgłosi się po rower przez Innowacyjny Inteligentny System Informatyczny, niech dostanie rower pierwszy.
    Precz z nierównością transportową i rowerami dla wybranych. Niech Podprezydent Marek osobiście rozdaje rowery na rozstaju Świętojańskiej jak drzewiej w Erewaniu bywało!

    • 22 1

    • wystarczy już propagandy pijarowców z um gdynia nie musisz dodawać swojej

      80 osób a trąbią jakby wszystkim chętnym dawali, żenada uważam, że powinni dawać max 500 złotych i by wtedy było nie 80 a 400 osób, teraz to tylko co co wiedzieli pierwsi żeby się zapisać czyli rodzina i kolesie z urzędu miejskiego skorzystają

      • 5 0

  • Czyli wszyscy złożymy się na dotację dla 80 wybrańców (1)

    Też złożę wniosek, skoro przechodzą na kolejne lata, to w końcu mi też dofinansuje cię zakup

    • 36 2

    • i wiadomo komu dadzą czyi swoim co wiedzieli pierwsi

      a ty człowieku za 13 lat może dostaniesz

      • 8 1

  • 1100 (2)

    Było chętnych poprzednio, mają pierwszeństwo, czyli przez kolejnych 12 lat bez szans na dotacje

    • 30 0

    • (1)

      To jak ty byś to rozwiązał , komu ty byś dał ?

      • 0 0

      • nowy nabór, nowe rozdanie

        chyba, że przed poprzednim losowaniem była informacja, że wnioski przechodzą na kolejną edycję
        ale tak nie było

        • 0 0

  • A w Gdańsku?, a w Gdańsku (1)

    Pani Prezydent Aleksandra Dulkiewicz jedzie do Brukseli za miejskie pieniądze, nie wiadomo po co? :-)

    • 10 12

    • Nie dla rozdawnictwa!

      Jak chcesz rower, to sobie na niego zarób. A nie wyciągasz łapy po cudze pieniądze.

      • 4 0

  • wałki wałkami poganiają

    • 26 1

  • niech mi ktoś powie jaki tu jest sens... (3)

    Ogłaszamy dotację, którą dostało jak piszą 40 osób, w tym roku nawet niech podwoją tą liczbę - wow spadłem z krzesła! Dzięki temu mogą ekologicznie się transportować po mieście. No to jest efekt OK.

    Jednocześnie w mieście jest koło 160 tysięcy samochodów (!).
    Jednocześnie obcinają komunikację miejską w mieście jak się szacuje o realny 1 mln km i wywallili kilkanaście linii z których korzysta tysiące mieszkańców na codzień niezależnie od pogody.

    Czy tylko u mnie jako ekonomisty pali się lamka że coś 'nie teges' jest z relacją nakład/rezultat? To jest to tzw systemowe rozwiązanie problemu transportu w mieście i ekologii?
    Powiecie że polityka, że dbanie o wizerunek... no właśnie.

    Nawet już osławione przepłacone autobusy elektryczne są bardziej sensownym rozwiązaniem, szczególnie że w gratisie można jakąś nagrodę przytulić i więcej osób skorzysta...

    • 41 0

    • Reklama rozwiązania. (1)

      elektryki są kilkanaście tańsze niż auta (szczególnie gdy przychodzi do tankowania albo napraw), więc sam fakt że rozwiązanie jest promowane może sprawić że ludzie kupią elektryka bez dotacji tak samo jak bez reklamy kupili by sobie o wiele droższe auto również bez dotacji.
      Ile osób tak zareaguje? nie wiem, może 300, może 1000. Nadal mało, ale sam fakt że z okna auta widzisz że to jednak dla kogoś działa będzie dalszą reklamą.

      • 2 5

      • poza tym elektryka będzie można odkupić

        twz mało jeżdżony , dziadek tylko do kościoła i na ryneczek
        a autobusu nie
        Jedynie stan dróg do wspomnianego ryneczka budzi obawy - elektryk może tego nie wytrzymać , szczególnie w wersji ecargo Lepiej tez żeby były w wersji maksymalnie oldtimers - nie teke wyżyłowane eko tylko coś w rodzaju starego diezla

        • 1 1

    • No jaka dbałość o wizerunek?! Największą grupę stanowią w mieście piesi. I im ten wizerunek ekonoma miasta odbija się czkawką

      • 0 0

  • Ja jednak wolę (2)

    swoją Bianchi oltre xr4 Disc Ultegra Di2 oczywiście w jedynie słusznym dla tej marki kolorze celeste, na kółeczkach Lightweight
    Kumaci wiedzą o czym piszę.

    • 6 5

    • kumaci to raczej widzą że tak ładnie sprzedano ci markę że nauczyłeś się koloru z poza standardowych kilku. (1)

      I to od razu z rozmachem, bo takiego nie znano zanim spece od reklamy nie zaczęły się zastanawiać jak znaleźć frajera na takie drogie auto.

      • 3 0

      • Halo kolego

        To opis modelu roweru, nie auta.Ogarnij się.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum