• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa razy większa dotacja na rowery elektryczne dla mieszkańców

Patryk Szczerba
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (231)
Najnowszy artykuł na ten temat Znów dotowali zakup rowerów elektrycznych
Zakup rowerów będzie dotowany w kwocie maksymalnie 2,5 tys. zł. Zakup rowerów będzie dotowany w kwocie maksymalnie 2,5 tys. zł.

W tym roku udało się wygospodarować dwukrotnie wyższą kwotę - 200 tys. zł na dotację na zakup roweru elektrycznego dla mieszkańców Gdyni. To wystarczy na nowe pojazdy dla 80 osób, które zapisywały się w zeszłym roku i są najwyżej na liście oczekujących.



Co sądzisz o eletrycznych rowerach?

Przypomnijmy, że wnioski o przyznanie dotacji na zakup elektrycznego roweru można było składać w zeszłym roku. System zawiesił się jeszcze przed otwarciem zapisów. Władze miasta przyznały, że nie spodziewały się takiego zainteresowania, przepraszając za zaistniałą sytuację.

Ostatecznie liczba chętnych przekroczyła 1,1 tys. osób.

W pierwszej puli dofinansowanie wynosiło 100 tys. zł. Kwota wsparcia na zakup jednego roweru nie mogła być wyższa niż 2,5 tys. zł. To oznaczało, że mogło ją otrzymać maksymalnie 40 osób.



- Ubiegłoroczna dotacja okazała się sukcesem. Mieszkańcy nie mogli się już doczekać kolejnej puli i od grudnia otrzymywaliśmy mnóstwo telefonów z zapytaniem, kiedy ponownie uruchomimy projekt - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Dotacje na rowery w Gdyni: edycja 2022



Co ważne, w treści zeszłorocznej uchwały zapisano, że oczekujący na dotacje znaleźli się automatycznie w kolejce na rok bieżący - z zachowaniem kolejności zapisów.

Dodatkowe 100 tys. zł do dotacji



W tym roku rowerów będzie więcej, bowiem miastu udało się pozyskać dodatkowe 100 tys. zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Razem dotacja wyniesie 200 tys. zł, co oznacza, że przy przyjętych zasadach z dofinansowania będzie mogło skorzystać 80 osób.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Sklepy i serwisy rowerowe


- Bardzo się cieszę, że dzięki naszemu dofinansowaniu jeszcze więcej mieszkańców otrzyma dotację na zakup tego przyjaznego środowisku pojazdu, jakim jest rower. Im więcej osób korzysta z rowerów, tym lepszej jakości powietrze mamy w mieście. A na tym nam wszystkim przecież zależy - tłumaczy Szymon Gajda, prezes WFOŚiGW w Gdańsku.
Pierwsze umowy zostały dziś podpisane w Urzędzie Miasta. Kolejne mają być podpisywane w najbliższych dniach.

Pierwsze osoby podpisały w środę umowy z miastem. Pierwsze osoby podpisały w środę umowy z miastem.

Miasto liczy na długotrwałą współpracę



- Cieszymy się, że dofinansowanie doszło do skutku i jesteśmy w stanie przekazać dotację większej liczbie mieszkańców. Liczymy, że będzie to długoterminowa współpraca - wskazuje Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Zrównoważonej Mobilności w Wydziale Inwestycji UM w Gdyni.
Na razie nie wiadomo, jak będzie w następnym roku. Decyzje w tej sprawie będą podejmować radni. Jeśli dofinansowanie będzie, to prawdopodobnie z nową turą zapisów.



Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (231) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • dofinansowanie (3)

    A ile można by za taką kwotę dofinansować do zwykłych rowerów? Przecież elektryczne rowery nie są ekologiczne....! Korzyść z tego na pewno będzie miała Energa...
    Pomysł w zamyśle jest ok jednakże...

    • 1 1

    • Elektryczne nieekologiczne

      Elektryczne rowery wygenerują elektrośmieci. Oferta tylko dla bogatych a nie dla wszystkich gdynian. Co to niby ma dać za korzyść? Poroniony pomysł

      • 0 0

    • No właśnie sie zastanowiłem także nad tym dlaczego elektryczne? Chcą być eko a tak naprawdę mam wrażenie ze to ładowanie komuś kasy do kieszeni. Szczerze to jestem przerażony wciskaniem ludziom wszystkiego eko elektrycznego na każdym kroku. Z jednej strony niby eko z drugiej strony prąd z węgla i miliony na utylizacje eko akumulatorów.

      • 1 0

    • Dofinansowanie

      Kciuka w dół to mi dał ktoś z energii lub co bardziej pewne firemka, która dostarczy te wozidła... Biznesik musi się kręcić-w przeciwieństwie do nóżek roweżysty...

      • 0 0

  • Komunikacja miejska

    Ekologicznie to dofinansować komunikację miejską i np dla wszystkich mieszkańców Gdyni komunikacja za darmo przez jeden miesiąc

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Moim zdaniem lepiej było zrobić dofinansowanie do komunikacji miejskiej, niewielka wprawdzie kwota ale sprawiedliwiej wykorzystana bo każdy kto chce może korzystać z komunikacji miejskiej a z tej dotacji nie mogą skorzystać nawet wszyscy chętni .

    • 70 12

    • Badania wykazują, że więcej osób przesiada się z samochodu na rower/ rower wspomagany elektrycznie

      niż z samochodu na komunikację publiczną.

      • 0 0

    • Gdynia bedziamiała mevo jak Gdańsk to jeszce dodatkowo marnuja kase na rowery dla mieszkancow by mieli prywatne?

      to wyjatkowa niegospodarnosc!

      • 0 1

    • dokładnie

      to są jakieś fanaberie ...

      • 3 2

    • Bierzesz dofinansowanie na rower 10k

      Sprzedajesz rower za 10k, kupujesz elektryka za 5k, 5k zostaje w kieszeni

      • 4 2

  • Miłe to, zwłaszcza dla beneficjentów. (1)

    Ale obnaża ekonomiczną słabość idei elektryków. Skoro cena zakupu stanowi barierę dla masowego użytkowania i trzeba wspierać w imię ekologii, to dlaczego nie dopłacać do elektrycznych Porsche albo Bentleyów? Efekt ekologiczny też murowany, a jakie korzyści ekonomiczne jeśli chodzi o skracanie czasu przejazdów!

    • 3 1

    • na odległość do 7 kilometrów rower wspomagany elektrycznie jest pod względem prędkości bardziej efektywny niż Porsche

      czy Bentley (chodzi o środowisko miejskie, na specjalnym torze ta informacja nie jest prawdziwa).

      • 0 0

  • (1)

    Niezależnie od tego jaki rower to w naszym klimacie i tak ma on wątpliwy sens.

    • 1 2

    • Badania wykazują, że popularność rowerów w krajach o dużo surowszym klimacie niż nasz bywa dużo większa

      • 0 0

  • Dobra nazwa "dotacje do rowerów dla mieszkańców Gdyni". (1)

    Dla mieszkańców czy może dla producentów rowerów elektrycznych? Poza tym elektryczne to też rowery? Pytam się, bo w Wikipedii tak napisali: "Rower - jedno- lub wielośladowy pojazd kołowy napędzany siłą mięśni poruszających się nim osób za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. Samochody mają być elektrycznie ze względu na wymóg ECO a rowery ze względu na co?

    • 2 1

    • jedno drugiego nie wyklucza

      Mieszkańcy Gdyni zyskują dużo więcej niż producenci rowerów.

      • 0 0

  • Dotacja tu, dotacja tam. Tak to ma działać? Wprowadzamy niechciane (1)

    i nieopłacalne technologie za zrzutki z podatków?

    • 6 1

    • te technologie są chciane: jest dużo chętnych

      popularyzacja rowerów elektrycznych jest także opłacalna nie tylko dla ich użytkowników: generuje znaczne korzyści zewnętrzne.

      • 0 0

  • Czy kolejny zakup rowerów finansowany jest z podwyżek biletów na komunik. miejską?! (2)

    Tak tylko pytam....

    • 2 1

    • NIe

      • 0 0

    • również chciałbym to wiedzieć

      .

      • 0 0

  • Zero dotacji (2)

    Dlaczego państwo, samorząd ma dotować z publicznych pieniędzy rowery lub elektryczne auta? Jakoś nie przypominam sobie dotacji do aut spalinowych czy klasycznych rowerów. Tylko patrzeć jak pojawią się dopłaty do jedzenia wege. Socjalizm ma się dobrze, kto by pomyślał...

    • 3 1

    • dotacje do aut elektrycznych uzasadniane są dążeniem do redukcji zanieczyszczeń w mieście

      chociaż efekt ekologiczny tych aut jest praktycznie znikomy. Dotacje do rowerów wspomaganych elektrycznie są dużo bardziej efektywne - przybliżają realizację tego celu w dużo wyższym stopniu. Wzrost popularności rowerów (w tym tych wspomaganych elektrycznie) podnosi także efektywność wykorzystania przestrzeni miejskiej.

      • 0 0

    • A to dlatego że wybraliśmy takie władze samorządowe

      .

      • 0 1

  • Dlaczego w Gdańsku nie ma takich dotacji? (2)

    Czy w naszym Gdańsku myśli się tylko o betonozie o deweloperach?

    • 14 34

    • Dotacje (1)

      I oby nie było takich dotacji w Gdańsku, przypominam że te pieniądze nie biorą się znikąd tylko z naszego portfela, a nikt naszych pieniędzy nie wyda gorzej niż urzędnik.

      • 13 2

      • jeśli urzędnik wydaje pieniądze na promocję korzystania z roweru (w tym na poprawę infrastruktury rowerowej)

        to takie wydatki okazują się najbardziej produktywnymi rodzajami wydatków ponoszonych w mieście.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum