Czytelnik: czas na zakaz dla rowerzystów na Sopockiej
Co musi się wydarzyć, żeby ktoś wreszcie zrozumiał, że poruszanie się rowerów i hulajnóg po jezdni ul. Sopockiej to proszenie się o wypadek? Jadąc tam autem, spotkałem już beztroskiego mężczyznę, który jechał hulajnogą po tej krętej drodze z ograniczoną widocznością, biegacza, choć nie ma tam pobocza i dziesiątki rowerzystów, których nie ma jak legalnie wyprzedzić, bo jest tam podwójna linia ciągła. Czas postawić tam zakaz, zanim stanie się tragedia - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Jarosław.
Ulicą Sopocką jeżdżę kilka razy w tygodniu. I praktycznie co kilka dni jestem świadkiem sytuacji, która mrozi krew w żyłach. Co ważne, praktycznie zawsze dochodzi do nich z tej samej przyczyny. Po drodze z ograniczoną widocznością i ostrymi zakrętami jeżdżą rowerzyści, użytkownicy hulajnóg, a spotkać można na niej nawet biegaczy!
Ostatnio taksówkarz pokłócił się tam z rowerzystą. Zapewne dlatego, że musiał jechać za nim pod górę z prędkością 20 km/h i nie miał jak go wyprzedzić. Nie pochwalam, ale nie dziwię się, że kierowcom puszczają nerwy. [film na górze strony - przyp. red.] Sam niejednokrotnie chciałem rzucić w takich sytuacjach coś więcej, niż "do diaska" lub "o rety"...
Choćby w sytuacji, gdy sam omal nie potrąciłbym biegacza, który uznał, że ruchliwa droga bez pobocza to świetne miejsce do joggingu. Założę się, że zauważycie go dopiero na powtórce, w zwolnionym tempie:
Na ul. Sopockiej można jednak znaleźć też i innych. Właściwie to już nic mnie na tej ulicy nie zdziwi, choć gdy jechałem za gościem, który beztrosko zjeżdżał sobie nią w godzinach szczytu na hulajnodze, to już takiej pewności nie miałem. Najwyraźniej nie widział w tym nic dziwnego i groźnego.
Według mnie takie zachowania to proszenie się o tragedię. I wiem, że można mówić, że to kierowcy muszą uważać, jechać zgodnie z przepisami, i wtedy się nic nie stanie. Ale bądźmy poważni: nie wszyscy wszystko zauważą, więc lepiej zapobiegać niż potem leczyć ofiary wypadków i tkwić w korkach w oczekiwaniu na karetkę.
Dlatego drogowcy powinni postawić tam tylko dwa znaki. Jeden na górze, drugi na dole ulicy. Informujące o zakazie wjazdu rowerzystów. I będzie bezpieczniej. Przede wszystkim dla nich samych.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2024-05-22 08:08
Tragedia (81)
Strach cokolwiek napisać. Za chwilę będzie kilkaset komentarzy, że ci kierowcy to dopiero, a piesi, a ci na hulajnogach... Wszystko wszystkim, ale modne i coraz chętniej używane rowery służą coraz chętniej do codziennego przemieszczania się. Zastanawia tylko dlaczego bezczelnie roszczeniowi cykliści mają się za nieśmiertelnych, a często ich
Strach cokolwiek napisać. Za chwilę będzie kilkaset komentarzy, że ci kierowcy to dopiero, a piesi, a ci na hulajnogach... Wszystko wszystkim, ale modne i coraz chętniej używane rowery służą coraz chętniej do codziennego przemieszczania się. Zastanawia tylko dlaczego bezczelnie roszczeniowi cykliści mają się za nieśmiertelnych, a często ich bezmyślność przekracza granice wyobraźni. Ja naprawdę wszystko rozumiem, ale nie odkryję niczego twierdząc, że w kontakcie rower-auto ktoś tu nie ma szans i nawet przepisy powinny zejść na dalszy plan! I pamiętajcie: bezpieczeństwo jest ponad wszystko! Po co pchacie się na siłę na jezdnię, gdzie jest droga rowerowa. A jeśli nie ma to czemu nie poszukacie alternatywy, dla np. przytoczonej tu ul. Sopockiej? Dlaczego za wszelką cenę wmawiać wszystkim: bo mam prawo! A wiesz jakie masz obowiązki? I choć droga jest dla wszystkich uczestników ruchu to chcijmy się na niej odnajdywać dla bezpieczeństwa a nie kierując się ambicjami- bo przecież ja nie dam rady?
Bezpieczeństa na drogach...- 283 261
-
2024-06-14 11:52
Naprawdę myślisz, że tylko rowerzyści są roszczeniowi?
Już po samych filmikach pod artykułem widać, że problem jest nie tylko z rowerzystami ... a mimo wszystko piszesz tylko o roszczeniowych rowerzystach.
- 0 0
-
2024-05-23 09:10
(2)
rowerzysta jest takim samym uczestnikiem ruchu jak samochód. dla czego niby miałby nie móc jechać rower tą drogą?
- 8 4
-
2024-05-23 10:17
(1)
Przeczytaj jeszcze raz felieton który komentujesz. Masz tam odpowiedzi na swoje pytania.
- 2 5
-
2024-05-23 11:13
wyrz.gi jakiegoś psychicznie chorego czubka mają być jakąś prawdą objawioną?Ty się typie dobrze czujesz?
- 2 1
-
2024-05-22 13:28
Jest alternatywa (8)
W lesie jest fantastyczna alternatywa dla rowerzystow. Nie rozumiem dlaczego wybieraja ulice zamiast super lesnej sciezki?
- 10 21
-
2024-05-22 16:50
jest zamknieta ta sciezka teraz
zakaz wstepu do lasu
- 10 3
-
2024-05-22 16:04
(6)
Dlatego że wystarczy że jest kilka tygodni suszy i się pięknie zakopiesz w piachu na miejskich oponach. Tak samo po opadach - nie będziesz się kopać w błocie jadąc z laptopem na plecach do biura
Nikt o ósmej nie jedzie rowerem na wycieczkę, tylko do pracy- 25 4
-
2024-05-23 17:47
Biegiem (1)
Może jeszcze do pracy sprintem poboczem ulicy?
- 0 3
-
2024-05-26 20:38
Może to dla Ciebie nie do wyobrażenia, ale tak. Mnie natomiast zadziwiają ludzie, którzy jadą na siłownię, żeby pobiegać albo pochodzić na bieżni
- 0 0
-
2024-05-22 16:34
Słowa klucze cyklisty hipstera z korpo.
Miejskie opony, kopać w błocie, laptop i do biura.
- 2 17
-
2024-05-22 16:25
Załóż opony z agresywnym bieżnikiem i problem znika. (2)
- 4 15
-
2024-05-22 20:08
a dlaczego ja mam kupować opony które nie są dla mnie wygodne bo jakieś samochodowe zero ma problem z wyprzedzaniem roweru?
- 15 7
-
2024-05-22 17:54
...w twoim auteluszku kochaniutkim, tju, tju, tju
- 5 1
-
2024-05-22 12:40
Cywilizacja
powstała na bazie odrzucenia prawa dżungli, czyli założenia, że większy czy silniejszy ma zawsze rację.
- 27 1
-
2024-05-22 11:46
Blachosmrody na Wielkopolska (5)
a Sopocka tylko dla rowerow,hulajnog i pieszych,to bardzo rozsadne rozwiazanie i najlepsze
moze kierowcy szybciej sie przesiada na rowery,samo zdrowie polecam.- 36 13
-
2024-05-23 17:48
Tiry, samoloty i statki też zamienić na rowery,
a będziecie jechać na roweroflintstonesach :D
- 0 1
-
2024-05-22 13:36
Xd (2)
Ale sobie jezdzij tym rowerkiem ile chcesz, ale czemu mi mowisz czym mam jeździć panie aktywisto
- 12 26
-
2024-05-22 18:40
Nie czym tylko którędy
a poza tym to mam wrażenie że gdyby Sopocką zamknąć dla aut to łączne korki na Wielkopolskiej po tej zmianie wcale by nie wzrosły bo zielone przy Sopockiej było by dużo dłużej na wprost czyli od Orłowa znacznie więcej aut by przejeżdżało, zostaje kwestia lekkiego wydłużenia lewoskrętów na Zwycięstwa i można Sopocką zamykać.
- 10 3
-
2024-05-22 13:58
Lol, cały artykuł to żale kierowczyka, który chce mówić innym czym mają jeździć.
- 32 9
-
2024-05-22 12:14
Pedałuj dalej.
- 10 16
-
2024-05-22 10:31
Dla znających przepisy (8)
Wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30km/h rozwiązało by problem.
- 36 7
-
2024-05-23 17:50
Najlepiej 5km/h
Również dla ambulansów, straży, tirów i pociągów, żeby lepiej nam się żyło w lesie w jaskiniach już na zawsze :D
- 1 6
-
2024-05-22 17:04
(4)
Może 10 km/h- będzie jeszcze bezpieczniej
- 4 8
-
2024-05-23 09:35
(3)
weź sprawdź sobie wykres przeżywalności pieszych w zależności od prędkości pojazdu, przemyśl, a potem wróć wykasować posta z ewidentną bzdurą
Otóż- jeżeli samochód jedzie z prędkością od kilku do około 25-35 km/h to pieszy ma około 90% szans na przeżycie (ten fragment jest niemal poziomy - tzn. ta szansa jest tutaj z grubsza niezależnaweź sprawdź sobie wykres przeżywalności pieszych w zależności od prędkości pojazdu, przemyśl, a potem wróć wykasować posta z ewidentną bzdurą
Otóż- jeżeli samochód jedzie z prędkością od kilku do około 25-35 km/h to pieszy ma około 90% szans na przeżycie (ten fragment jest niemal poziomy - tzn. ta szansa jest tutaj z grubsza niezależna od prędkości pojazdu, o ile ta prędkość zawiera się w zakresie ok. 0-30 km/h) powyżej tej prędkości szanse pieszego na przeżycie gwałtownie spadają, przy 50 km/h szanse na przeżycie są poniżej 20%, przy 60 km/h jest się praktycznie bez szans.- 4 0
-
2024-05-23 17:52
Ambulans, straż pożarna, policja czy tir z żywnością i lekarstwami z prędkością 25km/h (1)
zapewne też uratują więcej żyć ;]
- 0 4
-
2024-05-24 08:09
Dlaczego Ambulans ma jecHać Sopocka?
- 1 0
-
2024-05-23 14:53
daj link?
- 0 0
-
2024-05-22 13:47
tja (1)
tam jest 40... i co? ktos tego wogole przestrzega?
- 13 1
-
2024-05-22 17:55
tak
jak stoją w korku- 5 0
-
2024-05-22 10:24
Xyz
Dlaczego nie poszukasz alternatywy dla sopockiej jadąc autem? To ładna leśna trasa, marnuje się dla samochodów. Do tego ograniczenie do 40km/h
- 43 11
-
2024-05-22 09:35
"w kontakcie rower-auto ktoś tu nie ma szans" (13)
Kto w kontakcie rower-auto tworzy zagrożenie? No kto? Rowerzysta czy duży, ciężki i szybki samochód, z nerwowym kierowcą? Mamy rozumieć, że rowery z Sopockiej mają zniknąć, bo inaczej pozabijacie rowerzystów?
- 56 18
-
2024-05-23 17:54
To rowerzysta tworzy zagrożenie (1)
nie dojechania na czas do pacjenta lekarza, leków, jedzenia dla dzieci czy narzędzi do pracy, żeby nie zdechnąć pod gołym niebem zimą.
- 1 6
-
2024-05-24 08:10
Ty masz jakiegoś Fisia na punkcie tych karetek
- 2 0
-
2024-05-22 10:07
zamontuję sobie stalowe kolce naokoło roweru (4)
wtedy będą miał zdecydowanie większe szanse, bo kierowca zacznie myśleć
w końcu porysowanie kochanego lakierusiu to 3x większa tragedia jakby się żona puściła z arabem- 33 8
-
2024-05-22 17:06
(2)
Takie coś będzie słychać więc zatrzymam się, zatrzymam Ciebie i wezwiemy policję. Ty dostaniesz mandat, jeśli masz prawko punkciki karne i pójdzie z twojego OC. Nie masz prawka i OC? Powództwo na drodze cywilnej - uszkodzenie mienia znacznej wartości - i zabulisz tak, że odechce ci się jeździć na rowerku
- 6 10
-
2024-05-29 12:25
Bzdury piszesz... Jednak wezwij Policję. Tobie zabiorą prawko, zapłacisz mandat i otrzymasz karne punkciki. Rowerzyście, jeżeli jest pełnoletni nie mają podstaw sprawdzania uprawnień, ani OC. Więc z jakiej paki liczysz, że mieli by mu cokolwiek doliczyć?
- 1 0
-
2024-05-22 20:09
jeżeli id..to nie będziesz wyprzedzać na gazetę to w czym masz problem?
- 8 2
-
2024-05-22 12:15
Malowanie sporo kosztuje, a krocze nie mydło, się nie wymydli.
- 6 4
-
2024-05-22 09:42
(5)
Bierzesz pod uwagę, że kierowca jednośladu może też być nerwowy?
- 13 14
-
2024-05-22 09:46
(4)
I co wtedy?
- 11 2
-
2024-05-22 09:52
(3)
I wtedy jest nieprzewidywalny i jest zagrożeniem dla innych.
- 6 13
-
2024-05-22 10:03
(2)
I co on może temu biednemu kierowcy samochodu zrobić?
- 18 4
-
2024-05-23 10:21
Urwać lusterko, skopać karoserię, zbić szybę. Poszukaj w necie filmików. Zresztą nie w tym rzecz. Koleś u góry sugeruje, jakoby wszyscy kierowcy samochodzie byli narwani, a kierowcy rowerów byli tylko zen.
- 1 2
-
2024-05-22 12:18
samochodziątka kochaniuteńkiego
(kierowcy bardziej protestują jak dotknąć ich furmankę, niź jak dotknąć ich pindolek)- 13 2
-
2024-05-22 09:26
A co miasto kurort Sopot robi z tym (5)
Wprowadza nowe oznaczenia ? Zaczeca rowerzystów do wyboru przewidzianej dla nich drogi. Sprawia by droga rowerowa byla dostepna dla wszystkich rowerow a nie tylko tych terenowych ? Odpowiedz brzmi nic poza jedzeniem popcornu i przygladaniem sie klutniom w komentarzach.
- 8 5
-
2024-05-23 17:56
Miasto kurort lobbuje dla samych dziadków mieszkańców
Oni kochają spacerową jazdę, nieraz wolniejszą od rowerów, za nic mając spieszących zarobić na ich emerytury.
- 0 2
-
2024-05-22 09:33
(3)
Kłótniom.
- 5 2
-
2024-05-22 12:20
(2)
i teraz jest pytanie:
trUjmiasto.prl miało tu kiedyś skrypt sprawdzania pisowni
teaz za to mają klauzulę by nie pisać z nienowicią, definiowaną jako uźywanie słów kluczowych
para w gwizdek- 2 2
-
2024-05-22 13:59
(1)
Sprawdzanie pisowni powinieneś mieć w swojej przeglądarce.
Polecam włączyć :)- 3 1
-
2024-05-22 14:30
kulturę mam w sobie
po rodzicach
inni potrzebują spamu o "nienowici"- 2 0
-
2024-05-22 08:52
oddaj prawo jazdy, skoro najwyraźniej nie rozumiesz przepisów (11)
Rower na Sopockiej ma dokładnie takie same prawa, jak samochód i tyle. Żadne twoje zabobony nic tu nie mają do rzeczy.
- 80 20
-
2024-05-22 09:08
(2)
Szkoda tylko, że większość cyklistów nie zna przepisów ruchu drogowego, albo uważa, że one ich nie dotyczą bo rząd powiedział, że mają zawsze pierwszeństwo. Powiedział to nie ze względu na ich bezpieczeństwo.
- 17 42
-
2024-05-22 13:03
Ale tu nie ma co generalizować - gość przywala się do ludzi zachowujących prawidłowo (hulajnoga MUSI po ulicy, a biegacz jest (1)
- 8 3
-
2024-05-23 14:57
a biegacz jest?
... złocisty? (carabus auratus)- 1 1
-
2024-05-22 09:00
Spoko to w razie gdyby Cię trzepnęła jakaś ciężarówka (7)
To napisz w testamencie że na nagrobku mają ci wyryć: rowery na każdej drodze mają takie same prawa jak samochody
- 24 41
-
2024-05-23 09:12
ty serio piszesz? widać że rowerem się nie przemieszczałeś nigdy i dodatkowo przyspawany jesteś do paserati swojego. zdaj prawo jazdy bo to samochód i ciężarówka musi uważać, tak samo jak rower!!! to rónożędni na tej drodze uczestnicy ruchu dzbanie
- 5 0
-
2024-05-22 10:46
zrobiłeś mi dzień tym tekstem.... dziękuję :)
- 3 6
-
2024-05-22 10:26
Czyli sugerujesz, że większemu i silniejszemu wolno wszystko?
Jak przyjdzie do Ciebie napakowany dresiarz i każe opuścić mieszkanie, bo teraz on będzie tam mieszkał, a Ty masz zakaz, to też to zrobisz?
- 24 8
-
2024-05-22 09:33
A jak ciebie w osobówce trzepnie ciężarówka, to co mamy ci napisać? (3)
- 33 6
-
2024-05-22 11:29
wychodzi na to, że zakaz jazdy dla osobówek (2)
- 18 2
-
2024-05-22 12:23
(1)
PoRD wg polackich kier-owców
pieszy ustępuje rowerzystom
rowerzyści ustępują moturom,
motury ustępują osobowkom,
które ustepuja beemwiczkom,
ktore ustępują dostawczakom,
które ustępują ciągnikom siodłowym z naczepą,
które ustępują intercity i co większym ale coraz rzadszym pociągom towarowym
którym wolno wszystko- 12 4
-
2024-05-22 16:22
no niestety jest tu glitch bo "pacz w lusterka motury są wszyndzie"
- 4 0
-
2024-05-22 08:45
sorka, pytasz o obowiązki mając gdzieś ograniczenia prędkości?
- 32 0
-
2024-05-22 08:38
(6)
Jestem za ... zamknąć ul. Sopocką dla aut i pozostawić dla rowerów, biegaczy i hulajnóg. Niech kierowcy sobie znajdą alternatywę a nie wszędzie tylko autem i autem. Proponuję wprowadzić strefę czystego transportu w całym trójmieście. Od razu wszystkim się poprawi i humor i życie. Mniej aut to mniej stresu na ulicach i nerwów polaków.
- 76 25
-
2024-05-22 09:08
(3)
Polska to taki śmieszny kraj, gdzie skróty zostawia się dla aut, a innym uczestnikom ruchu każe zaiwaniać naokoło.
A potem zdziwienie, że wszyscy jeżdżą autami po mieście i stoją w korku.- 56 4
-
2024-05-22 09:35
(2)
Mam nadzieję, że jak po ty czy ktoś z twojej rodziny będzie kiedykolwiek potrzebował interwencji karetki pogotowia lub jakiejkolwiek innej służby, to wyślą do ciebie pomoc rowerem. :)
- 11 37
-
2024-05-22 13:54
tak
bo to wlasnie karetki pogotowia tworza korek :) karetka na karetce
- 16 3
-
2024-05-22 09:40
Zdajesz sobie sprawę sprawę z tego, że karetka w tej sytuacji miałaby lepiej? Pojazd uprzywilejowany może wciąż pojechać drogą rowerową, pod warunkiem, że będzie to porządna droga(a taką byłaby Sopocka po zamknięciu dla indywidualnego transportu zmotoryzowanego).
A tak to karetka stoi w korku wygenerowanym przez wasze roszczeniowe zadki- 35 3
-
2024-05-22 09:05
(1)
Jako pieszy to bym jednak dał też zakaz dla rowerów patrząc na to jak gdzieś pieszych mają
- 11 22
-
2024-05-23 15:06
nie "gdzieś" tylko w zadku: pieszy siada na rower zadkiem właśnie i nie przepoczwarcza się wtedy w inną istotę, rowerzystę, to ta sama osoba jest, a jego zadek jest kuczowym nomen-omen interfejsem (interzadkiem) pieszy-rower
- 2 0
-
2024-05-22 08:37
Zgadzam się z twoim podejściem.
- 2 15
-
2024-05-22 08:14
A jaka jest wg ciebie alternatywa dla sopockiej? (9)
Przez Żukowo i Kartuzy?
- 30 12
-
2024-05-22 08:54
Alternatywna drogą jest al Zwycięstwa i Wielkopolska, oraz Spacerowa i Obwodnica (8)
Samochody spokonjie moga tamtędy objechać, więc nie musza się pchać w Sopocką -- będzie mniej zaneczyszczeń i ciszej w lesie.
- 44 8
-
2024-05-22 17:09
(1)
Doskonała alternatywa dla rowerzystów.wzdłuż tych ulic są piękne ścieżki rowerowe
- 3 11
-
2024-05-23 11:15
to jedź sobie id..to naokoło
- 2 0
-
2024-05-22 10:10
(5)
O, widzisz, rowerzysta też nie musi się pchać na Sopocką tylko jechać przez Zwycięstwa i Wielkopolską. Będzie bezpieczniej i spokojniej.
- 9 29
-
2024-05-22 17:08
(1)
I do tego są wzdłuż nich ścieżki rowerowe
- 3 5
-
2024-05-22 22:48
Ty też zabawny id..to możesz tak pojechać samochodem
- 3 1
-
2024-05-22 10:48
(2)
Tak, osoba, której sinikiem są nogi powinna jechać na około a autko skrótem - w końcu kierowca ma ciężej, musi wciskać pedały!
W ogóle zamknijmy wszystko dla wszystkich w piz.....- 24 2
-
2024-05-22 12:27
(1)
ale nie zamykami centrum dla autelusiek, nawet dla dizli na mielone piłeczki pingpongowe
otwórzmy Monte Cassino dla samochodziuleństw, zalegalizujmy czerwone hondy na molo- 4 4
-
2024-05-23 15:07
hądy
- 1 0
-
2024-05-22 08:21
Niby Głos rozsądku (50)
Niby głos rozsądku, ale nie po to płacimy tyle podatków, aby nam zakazywać! Tymczasowo oczywiście należy zabezpieczyć zdrowie i życie tych uczestników ruchu, ale docelowo to nie ZAKAZ a budowa trasy rowero pieszej dokładnie wzdłuż Sopockiej. Przecież miejsce jes. Zajęcie 3-4 metrów pasa leśnego dla utwardzenia drogi to żaden wstyd. Dokładnie jak wzdłuż Spacerowej gdzie wśród lasu, obok drogi dostępna jest utwardzona ścieżka leśna.
- 373 70
-
2024-05-23 16:55
Podatki?
Chyba nie jesteś świadomy ale kierowca samochodu płaci więcej podatków od kierowcy roweru....
- 1 6
-
2024-05-23 09:14
To sobie buduj, ale za swoje pieniążki.
- 3 4
-
2024-05-23 08:38
Ścieżka rowerowa przy Spacerowej (1)
Którą "rowerzyści" i tak nie jeżdżą, tylko się pchają jezdnią.
- 2 5
-
2024-05-23 15:14
przysięgam, źe będę jeżdził tylko tą "ścieżką" rowerową wzdłuż Spacerowej, jak ten jeden raz się ze mną przejedziesz i mi pokażesz jak nią dojechać z Oliwy do Osowej.
jeden warunek, nie oddlamy się "zwiedzać" w kierunku moczarów Owczarni, jedziemy prosto do Osowej, np. do Castoramy. Oliwa-Renuszewo-Osowa- 5 0
-
2024-05-23 06:44
a jakie cyklopaci placa podatki na drogi? (1)
otoz cyklopaci na drogi nie placa zadnych podatkow ale wymagania maja , moze opodatkowac sojowa latte i rowerowe rajtuzy podatkiem sciezkowym i bedziecie mogli wymagac
- 5 6
-
2024-05-23 09:41
pomijając wyzwiska -warto zauważyć, że podatki płacone z powodu posiadania i użytkowania samochodu są dużo niższe niż koszt utrzymania infrastruktury drogowej, nie mówiąc już o budowie nowych dróg i kompensacji za zniszczenia powodowane przez ruch samochodowy
więc - rowerzyści płacący podatki lokalne mają prawo oczekiwać sensownej infrastruktury, zwłaszcza, że jest wielokrotnie tańsza w budowie i utrzymaniu niż infrastruktura dla samochodów- 6 2
-
2024-05-22 22:15
W czym problem (1)
Przecież zarówno po prawej jak i lewej stronie ulicy Sopockiej są w lesie utwardzone trasy rowerowe doskonale nadające się do jazdy na rowerze. Proponuję przyjrzeć się mapie. Po co budować? Czy ekologia rowerzystów = wycinka drzew pod ścieżkę?
Zakaz jazdy rowerem jest tam niezbędny.- 5 5
-
2024-05-29 12:38
Dla mnie nie musisz budować żadnej dodatkowej infrastruktury. Mi wystarczy Sopocka. Samochodem też jeżdżę, ale wybieram rower. Jest znacznie przyjemniej jechać, jak samochodami stoją w korku, który sami tworzą.
- 1 0
-
2024-05-22 18:08
A możesz tak tym niesmiertelnym organizowac kursy przepisow o ruchu drogowym? Bo naprawdę większość ni3 ma pojecia o tym ze (1)
- 4 3
-
2024-05-23 09:16
I oc narzucić.
- 0 1
-
2024-05-22 15:09
Gdzie wzdłuż Spacerowej jest ta ścieżka leśna?
- 3 2
-
2024-05-22 15:05
Jest piękna trasa lasem
Tylko trzeba chcieć.
- 8 5
-
2024-05-22 14:15
tam droga rowerowa jest (2)
trzeba umieć z niej korzystać...
Jazda rowerem w spalinach nie jest przyjemna ani zdrowa.- 6 7
-
2024-05-29 12:39
Jak jedziesz samochodem, wdychasz dokładnie to samo, tylko dłużej, jeżeli jest korek i w nim stoisz.
- 1 0
-
2024-05-22 17:05
droga rowerowa powiadasz ciekawe gdzie ona jest bo znaków drogowych nie ma
- 4 4
-
2024-05-22 12:41
Prawo jazdy to przywilej.
- 2 2
-
2024-05-22 11:46
Wzdłuż Spacerowej jest ścieżka rowerowa, ale rowerzyści wolą ryzykować i jechać po asfalcie. Taki zastrzyk adrenaliny, a może (2)
- 7 15
-
2024-05-22 11:51
Błąd (1)
Wzdłuż spacerowej nie czegoś takiego jak ścieżka rowerowa. Są fragmenty utwardzonej drogi dla maszyn leśników karczujących las
- 17 3
-
2024-05-22 12:28
dobrze powiedziałeś, fragmenty
kluczowa część, podjazd, jest metodą "na lotniskowy pomost obserwacyjny z Misia"- 8 1
-
2024-05-22 10:32
(11)
Budowa ścieżki rowerowej pewnie na nic się nie zda. Przegra ona z kulturą jazdy i lekceważeniem przepisów przez rowerowców - hulajnogowców. W niedalekim Bojanie jest wzdłuż głównej jezdni ścieżka rowerowa, a i tak większość rowerowców jeździ główną drogą, szczególnie w weekendy. Od czasu kiedy postawili tam radar policji ani widu ani słychu dla tego wszyscy ci pseudo użytkownicy dróg łamią notorycznie przepisy ruchu drogowego.
- 7 30
-
2024-05-22 11:23
Przepisy (10)
Co innego DDR co innego trakt pieszo rowerowy
Jak jest droga to rowerzysta ma obowiązek z niej skorzystać, jak jest trakt to już nie ma. Jeżdżąc rowerem szosowym z reguły i tak rowerzysta wybierze ulicę
Można jeszcze na sopockiej wyznaczyć w świetle ulicy przestrzeń dla rowerzystów:)- 8 4
-
2024-05-22 14:05
Z cpr przynajmniej biegnacje w tym samym kierunku (1)
Masz obowiązek korzystać. Byla nowelizacja przepisów.
Mało tego - mało który rowerzysta zdaję sobie sprawę że na cpr zawsze pieszy ma pierwszenstwo, nawet na tej oddzielanej.- 1 4
-
2024-05-22 22:49
G. Wno było bar . nie wiesz?
- 1 0
-
2024-05-22 12:32
(4)
niestety, śledzenie nowelizacji prawa nas, roweraków, też obowiązuje i
brak nakazu dla ddrip był do czasu procesu w Sopocie, gdzie rowerak zawlokł do sądu policjanta,
pouczenie za jazdę jezdnia obok psiarni. efekt? zmiana prawa i ddripy są też obowiązkowe
ale wciąż "jeśli prowadzą w kierunku itd"- 2 2
-
2024-05-22 17:06
mogą sobie zmieniać i co z tego?Czy od wpisania że szambo to perfum stanie się perfumem?Nie więc nie chrzań głupot
- 1 2
-
2024-05-22 14:03
Zwróć uwagę, jak wyznaczane są CPRy. (2)
Nie podzielonym znakiem z ruchem pieszych i rowerów, a tabliczką "dopuszczony ruch rowerów".
Po czymś takim nie ma obowiązku jechać.- 4 2
-
2024-05-22 21:41
Mylisz ciąg pieszo-rowerowy z drogą pieszo-rowerową. (1)
To są oddzielne byty prawne.
- 0 0
-
2024-05-22 22:50
Jest to takie samo SC .rwo
- 0 0
-
2024-05-22 12:11
Żaden rowerzysta nie wybierze CPR. (2)
W końcu nikt nie chce jeździć po chodniku, między ludźmi. Znak rowerka nie zmienia tego, że to dalej chodnik.
- 8 3
-
2024-05-22 21:42
Kolor asfaltu czy jakiś namalowany rowerek nie zmienia tego, że to nadal jezdnia. (1)
Stosując tę logikę, zaczynam jeździć samochodem po ddr-ach i pasach rowerowych!
- 1 3
-
2024-05-23 15:20
tylko badź konsekwentny, tylko po śmiechujkach, ddrach i bikepasach
utkwisz na pierwszym przejeżdzie ddr przez jezdnie dla auciulów.
bo tam ostry zakręt w prawo, potem w lewo, po 90stopni. cel ćwiczenia nieznany: promocja hamulców tarczowych? zwiększona śmiertelność u użytkowników rowerów? zwiększony wydatek, by Juzio Śwagier zarobił na kładzeniu nawierzchni?- 0 0
-
2024-05-22 08:48
wykarczujmy (13)
cały las, zalejmy całe miasto betonem zeby rowerzysta mógł jechać !
gdzie jest lobby rowerarskie do wycinki tysiąca drzew!- 12 66
-
2024-05-22 08:59
Jak na razie, zalaliśmy całe miasto betonem, żeby samochodziki mogły jeździć i parkować. (3)
- 65 5
-
2024-05-23 06:48
(2)
ale cyklopaci nie placa podatkow drogowych wiec zacznijcie i mozecie miec wtedy wymagania
- 0 5
-
2024-05-23 09:18
mordzik, 99% rowerzystów też jeździ samochodem (1)
- 4 0
-
2024-05-23 15:23
ciekawe, ilu takich "hybrydowych" trolli,8
czasem chamsko, czasem tylko stanowczo,
walczy probike, a ilu prosmród?
:-)
bo ja ma dylemat. mam dwa samochdy, motocykl, jacht, trzy kajaki, dwa rowery i trzy part nart....- 0 1
-
2024-05-22 08:51
(8)
Co to za bełkot? Jesteś jakimś psychofanem grety t. ?
- 4 20
-
2024-05-22 08:53
NIE (7)
Ale skoro w lesie jest ścieżka żeby dojechać z Sopotu do Gdyni to po co wycinać setki drzew i blokować ulice na budowę na rok żeby zrobić ścieżkę dla bez mózgów na rowerach i hulajnogach
- 9 27
-
2024-05-22 09:00
No to należy skierować na nią ruch samochodowy i po problemie. (6)
Czy może jazda przez las przestaje być fajna, kiedy to Ty byś musiał tamtędy jechać?
- 23 7
-
2024-05-22 12:25
serio
usprawiedliwiacie jazde hulajnogą ?! taka ulicą? no sorry ale to trzeba być i**otą
- 4 5
-
2024-05-22 12:25
skieruj, proszę
jazda samochodem w lesie - ja nie mam nic przeciwko
- 1 1
-
2024-05-22 09:54
(3)
Ale samochody już mają swoją drogę przez las - ulica Malczewskiego i Sopocka.
- 5 9
-
2024-05-22 12:29
Czyli dokładnie tę samą, co rowerzyści
Bo wiesz, rower w świetle prawa jest pojazdem i co do zasady dokładnie Sopocką ma się poruszać.
- 9 3
-
2024-05-22 12:13
a to jest jakaś ekspresowa droga?
- 4 2
-
2024-05-22 11:00
To nie jest droga wyłącznie dla samochodów.
Jak Ci nie pasuje dzielenie jej z innymi pojazdami, zapraszam na leśną ścieżkę.
- 12 3
-
2024-05-22 08:41
Należy zapewnić bezpieczeństwo usuwając zagrożenie (4)
czyli zakaz wjazdu dla samochodów
- 53 8
-
2024-05-22 10:06
(3)
To rowerzyści stwarzają zagrożenie na tej drodze, nie samochody.
- 9 30
-
2024-05-22 12:07
(1)
w jaki sposób id..to?Rowery przekraczają prędkość?
- 11 3
-
2024-05-22 12:52
ja czasem przekraczam
jak jadę w dół i z wiatrem, i jest pusto, i ...
może raz na rok?
Tomek Sześćdziesięciolatek- 2 1
-
2024-05-22 10:53
niby jak
- 9 1
-
2024-05-22 07:08
Zbudować drogę rowerową (81)
Nie ma się nad czym zastanawiać
- 644 74
-
2024-05-22 16:25
Już przeciez
Zaczepista droga rowerowa już jest przeciez. Idzie lasem.
- 6 6
-
2024-05-22 14:16
tam droga rowerowa jest (3)
"jedynie" trzeba chcieć i umieć z niej skorzystać.
Sztuczny problem, tylko w celu szczucia ludzi na siebie...- 13 13
-
2024-05-22 14:27
nie wiesz co to "droga rowerowa" (2)
DDR jest na karwinach wzdłuż Wielkopolskiej, a potem na Brodwinie. Pomiędzy DDR nie ma. Jest sciezka w lesie bez połączenia z Karwinami.
- 11 6
-
2024-06-13 19:30
Błagam... Z Kacka ze Starodworcowej pod wiaduktem do lasu (albo początkiem sopockiej i za ostatnimi budynkami w prawo w las - ALBO - w lewo i w dolinę Swelini), i potem na szeroką drogę do Gołębiewa, a z Gołebiewa jest asfaltówka do Pętli Reja w Sopocie - no kaman!
- 0 0
-
2024-05-23 15:26
turystyczna... szlak....
- 0 1
-
2024-05-22 10:56
Jest, biegnie równolegle do Sopockiej w lesie
I zaraz napiszecie, że w lesie ciemno. Na Sopockiej też, przecież nie jest oświetlona.
- 8 27
-
2024-05-22 10:35
I chodnik i szkołę i biedronkę! Acha i kosciół też!
- 9 8
-
2024-05-22 09:45
(1)
Zapytajmy się co o tym wszystkim dziki sądzą, bo to ich tereny.
- 14 5
-
2024-05-22 10:32
Dziki wchodzą na nasz teren bez pytania, więc my możemy wejść na ich teren bez pytania.
- 3 11
-
2024-05-22 09:26
(5)
Nie ma miejsca. Wycinać drzewa? Barbarzyństwo.
- 8 10
-
2024-05-22 09:36
No pewnie, drzewo wazniejsze niz rozjechany rowerzysta (4)
Drzewa i tak tna na potege, zrobienie po metrze pasa pobocza to nie tragedia
- 21 7
-
2024-05-22 10:57
Rowerzysta niech jedzie sciezka rowerowa, ktora jest obok w lesie. Tam zadne auto go nie zaatakuje (3)
- 5 23
-
2024-05-22 19:31
Kierowca
Nie po to miasta wydają miliony na ścieżki rowerowe by rowerzyści z nich nie korzystali. Policja powinna traktować rowerzystów i jeżdżących hulajnogami po jezdniach jak zagrożenie. Sprawdzać prawo jazdy (kartę rowerową), opłacanie OC NW. Autocasco niekoniecznie. Taki rowerzysta po spowodowaniu wypadku może być tylko obciążony w drodze procesu
Nie po to miasta wydają miliony na ścieżki rowerowe by rowerzyści z nich nie korzystali. Policja powinna traktować rowerzystów i jeżdżących hulajnogami po jezdniach jak zagrożenie. Sprawdzać prawo jazdy (kartę rowerową), opłacanie OC NW. Autocasco niekoniecznie. Taki rowerzysta po spowodowaniu wypadku może być tylko obciążony w drodze procesu cywilnego. Ale ilu ma ubezpieczenie pojazdu? Po spowodowaniu zdarzenia drogowego rowerzysta zazwyczaj ucieka, jadący hulajnogą także. Który rowerzysta jadący jezdnią ma numer rejestracyjny umożliwiający jego zidentyfikowanie? Z powyższych można jedynie wywnioskować, że rowerzyści to bezkarni terroryści a z ofiar - pieszych i kierowców robi się przestępców. Wystarczy porównać statystyki wypadków z udziałem rowerów i hulajnóg, a nie wszystkie są rejestrowane.
- 2 7
-
2024-05-22 12:40
Tam nie ma żadnej ścieżki rowerowej
Z omamami wzroku lepiej nie wsiadaj za kółko
- 14 4
-
2024-05-22 11:02
Kierowca niech jedzie drogą, która jest obok w lesie.
Tam żaden rowerzysta go nie zaatakuje.
- 24 5
-
2024-05-22 08:51
nie budować (7)
tylko obowiązkowe egzaminy na karte rowerową i mandaty a nie ścieżki dla królewiczów
- 13 37
-
2024-05-22 09:01
Przypominam, że to kierowcy sobie nie radzą na tej drodze. (6)
Ale faktycznie, obowiązkowy egzamin na prawko co 5 lat i wyższe mandaty by nie zaszkodziły.
- 35 13
-
2024-05-22 12:55
nie co 5 lat tylko
a. przy każdej noweli prawa
b. przy każdym mandacie (ok, nasladując Niemcow, przy każdym powyźej pięciu stów)- 3 1
-
2024-05-22 12:27
tak kur....
bo hulajnoga to jest pojazd na ulice z ruchem do 50 km/h
- 4 3
-
2024-05-22 10:08
(2)
Kierowca musi przejść przynajmniej jeden egzamin ze znajomości przepisów, rowerzysta albo użytkownik hulajnogi żadnego. Wyrównajmy więc poziom i wprowadźmy obowiązkowy egzamin dla tych drugich i trzecich.
- 10 17
-
2024-05-22 12:31
Ale w takich artykułach-wrzutkach akurat masowo kompromitują się posiadacze prawa jazdy
Którzy nie odróżniają drogi od jezdni i drogi ekspresowej od drogi z ograniczeniem 40 km/h
- 17 3
-
2024-05-22 11:03
No to wyrównajmy poziom i zróbmy powtórne egzaminy dla tych, którzy zdawali w czasach, kiedy egzamin był śmiesznie prosty.
Nie ma różnicy, czy ktoś zdawał egzamin 10 lat temu, czy wcale.- 11 1
-
2024-05-22 09:45
radza
kierwcy GSMP
- 0 1
-
2024-05-22 08:28
tam sa drogi rowerowe... (6)
W lesie...
Zaden problem przejechac z Sopotu. I znacznie przyjemniej. Podobnie z biegaczami.
Sytuacje jak cytowane w opinii sa najzwyczajniej prowokacjami spolecznie nieprzystosowanych osobnikow, ktorzy uwazaja, ze moga narzucac innym swoj poglad i punkt widzenia. Nie powinna miec zastosowania zasada "ustap glupszemu" i tolerowania szantazu. Tylko czekac kolejnej sytuacji z tragicznym finalem.- 21 44
-
2024-05-22 08:51
To czemu samochody nie jeżdżą leśną drogą? (4)
- 25 13
-
2024-05-22 10:33
Bo mają zakaz (1)
Rowery nie mają takiego zakazu więc niech jeżdżą tymi drogami leśnymi
- 9 14
-
2024-05-22 12:36
to w końcu mają zakaz czy tam nie ma asfaltu?
- 7 1
-
2024-05-22 08:53
wez idz do szkoły (1)
- 5 14
-
2024-05-22 09:02
Jedyny argument kierowczyków :D
Inni mogą się taplać w błocie, ale jak zaproponujesz im żeby skorzystali z własnego "genialnego" rozwiązania, nagle staje się absurdalne...
- 34 9
-
2024-05-22 08:42
Tyle że drogi w lesie nie nadają się do rowerowej komunikacji a tylko do rekreacji
- 48 8
-
2024-05-22 08:23
To sobie zbudujcie, z waszej własnej, prywatnej kasy (21)
- 9 35
-
2024-05-22 08:58
... (18)
my musimy wykupić oc, zapłacić za paliwo itd. i jest kasa na budowę dróg
- 11 20
-
2024-05-22 09:12
(16)
OC idzie na skutki waszych wypadków. Państwo nie widzi z tego nic. Wpływy z paliwa też nie pokrywają całości kosztów dróg, kosztów środowiskowych czy zdrowotnych. Wasz roszczeniowy samochodziarski tryb życia jest subsydiowany przez wszystkich z PITu, VATu i składek zdrowotnych i rentowych. Ale wam jeszcze mało, kiedy musicie zapłacić 5 zł za parking. Wszystko wam się za darmo należy, co nie? Prawdziwe komusze nastawienie
- 35 8
-
2024-05-22 09:48
(15)
No to teraz pomyśl jak taki gościu na hulajnodze czy na rowerze dokładają się do budowy dróg itp. W tym przypadku powinni mieć całkowity zakaz ich używania. Obowiązkowe oc dla wszystkich uczestników ruchu drogowego powinno być.
- 8 15
-
2024-05-22 11:57
(1)
Ale zdajesz sobie sprawę z faktu iż zdecydowana większość rowerzystów posiada przynajmniej kat. B i oprócz roweru przynajmniej jeden pojazd mechaniczny? Przykładowo, ja mam 2 samochody osobowe i motocykl, dwie kategorie A i B, opłacam wszystkie obowiązkowe składki ubezpieczeniowe w tym polisę imienną i czasami korzystam z innych form transportu, a
Ale zdajesz sobie sprawę z faktu iż zdecydowana większość rowerzystów posiada przynajmniej kat. B i oprócz roweru przynajmniej jeden pojazd mechaniczny? Przykładowo, ja mam 2 samochody osobowe i motocykl, dwie kategorie A i B, opłacam wszystkie obowiązkowe składki ubezpieczeniowe w tym polisę imienną i czasami korzystam z innych form transportu, a że lubię jeździć rowerem zamiast stać w korkach .,. to już zupełnie inna historia. Zatem pytam, czy dokładając się do tego wszystkiego nie mam prawa używać drogi, którą również i ja utrzymuję ,innym pojazdem niż samochód? Czy fakt, że dzisiaj postanowiłem poruszać się rowerem odbiera mi znajomość przepisów i posiadane kategorie? No właśnie.
- 15 2
-
2024-05-23 21:07
hybrydowy jesteś. ja też. myślę że więcej takich wśród trolli rowerowych niż samochodowych, acz wśród samochodowych jest też trochę trolli motocyklowych, też radośnie plują na puszkarzy w katamaranach, choć zwykle jeżdżą samochodami.
ci co tu trollują przeciw rowerom i za "samochody über alles", to smutne, otyłe, niesprawne,hybrydowy jesteś. ja też. myślę że więcej takich wśród trolli rowerowych niż samochodowych, acz wśród samochodowych jest też trochę trolli motocyklowych, też radośnie plują na puszkarzy w katamaranach, choć zwykle jeżdżą samochodami.
ci co tu trollują przeciw rowerom i za "samochody über alles", to smutne, otyłe, niesprawne, narrow-minded, grzyby, które niewiele podróżują, nie interesują się rozwiązaniami za granicą, zwykle mają prawko A-only, nie mają domu (raczej blok, raczej wynajmują mieszkanie, niż mają je notarialnie), nie mają garażu, nie mają ogrodu, jachtu, nic, nic, tylko autko. smutne, żałosne gołodupce.
ok, młode rowerowe trolle to też zwykle gołodupce. ale z wiekiem obrastają, moźe dlatego że ich świat nie wiruje wokół przypominającej wszystkożernością kozę - czarnej dziury, która pochlania wszystko, czas, pieniądze, horyzonty- 1 0
-
2024-05-22 09:50
(12)
W taki sposób, że płacą takie same podatki, a ich infrastruktura jest cholernie tańsza i mniej ją zużywają. Coś jeszcze?
- 19 5
-
2024-05-22 10:03
(11)
Najwięcej i największe podatki płacą użytkownicy samochodów. W samej cenie paliwa połowa to podatki. Na co idą? Zapytaj w Ministerstwie Finansów. Kierowcy, żeby poruszać się samochodem muszą zdać egzamin teoretyczny ze znajomości przepisów i praktyczny. Rowerzyści i na hulajnogach? Nic. Samochód musi co rok przechodzić przegląd techniczny. Rowery i hulajnogi? Nic. Nawet głąby dla swojego bezpieczeństwa nie montują odpowiedniego oświetlenia albo takie które oślepia innych i jeżdżą bez kasków.
- 7 20
-
2024-05-22 10:07
(10)
Te kilka złociszy to jest kropla w morzu kosztów które generują. Tak, zaczynasz zbliżać się do sedna sprawy - samochodziarstwo jest ekstremalnie kosztowne, kierowcy płacą dużą część swoich dochodów na to, a to i tak jest za mało. padłeś ofiarą scamu producentów ropy i aut, co mogę na to poradzić?
Rowerzyści i hulajnogi płacą te same podatki o których już napisałem - i to z tych podatków jest opłacana zarówno infastruktura dla nich jak i dla aut.- 22 6
-
2024-05-22 10:34
Kierowcy przynajmniej płacą te kilka złociszy a rowerzyści nie płacą NIC! (3)
- 5 19
-
2024-05-22 12:33
Na drogi miejskie rowerzyści, piesi i kierowcy płacą dokładnie tyle samo
- 10 3
-
2024-05-22 10:35
(1)
Cholera, naprawdę jak do ściany...
- 9 0
-
2024-05-22 12:37
ale i tak cię podziwiam, jak już bym wyłączył
może do kogoś dotrze, choć nie do tego głąba- 2 0
-
2024-05-22 10:19
(1)
Pomnóż te kilka złociszy przez tysiące litów i robią się miliardy wydawane m.in. na budowę DDR, po których idioci i tak nie jeżdżą tylko po jezdni. Codziennie widzę takich "inteligentów" jak sam jadę rowerem do pracy po drodze dla rowerów.
- 3 17
-
2024-05-22 10:21
Nie. Sprawdź to sobie realnie, zamiast chłopskorozumować. To jest kilka złociszy w skali miesiąca, serio.
- 7 1
-
2024-05-22 10:16
(1)
Odnieś się do całej reszty, Znajomości przepisów, stanu technicznego, bezpieczeństwa. Do tego już się nie odniesiesz, bo brak Ci argumentów.
- 2 4
-
2024-05-22 10:20
Bo mówimy o finansowaniu, a nie reszcie.
Ale proszę bardzo - kontrola znajomości przepisów jest potrzebna tylko u osób prowadzących maszyny które przy najmniejszym błędzie zabijają. Prawo chodzenia też chcesz kontrolować? To samo tyczy się stanu technicznego zresztą. kiedy kontrola stanu ogumienia obuwia zimowego?!?!?!
To ma ten sam sens co pilot samolotu wkurzający się, że kierowcy aut nie muszą prosić kontroli lotów o zgodę na start i parkowanie.- 15 3
-
2024-05-22 10:15
(1)
Czyli nic nie trafiło. Typowe. Obcisłe gacie tamują dopływ krwi do mózgu?
- 4 15
-
2024-05-22 11:07
Co miało trafić? Próba łgania w żywe oczy?
Kierowcy płacą dodatkowe podatki, za które, po dorzuceniu jeszcze pieniędzy z budżetu, buduje się drogi krajowe i autostrady.
A na te drogi nikt poza nimi wjazdu nie ma.- 11 1
-
2024-05-22 09:04
?
Z ciekawości, jak składka na ubezpieczenie OC przekłada się na środki na budowę dróg? :)
- 25 1
-
2024-05-22 08:42
tak jak wy budujecie drogi? XD
- 20 1
-
2024-05-22 08:42
A ty ulicę masz z twojej kieszeni, coś ci się gościu odkleiło
- 17 2
-
2024-05-22 08:05
Przeznaczyć tam jeden pas dla rowerów i pieszych a drugi jako jezdnia jednokierunkowa lub wahadełko XD
- 33 9
-
2024-05-22 08:02
Najpierw festyn. dużo festynów.
A kierowcy to zawsze maja największy ból tyłka na drodze.
- 12 12
-
2024-05-22 07:42
Na początek wystarczy sam zakaz (20)
Na obwodnicy też jest zakaz jazdy rowerów i nikogo to nie dziwi ani nie bulwersuje. A co do budowy infrastruktury, to może najwyższy czas, żeby najbardziej roszczeniowa grupa użytkowników polskich dróg w nieco większym stopniu dokładała się do finansowania bezpieczeństwa na drogach? Na początek proponuję obowiązkowe OC.
- 22 58
-
2024-05-22 08:43
A ja proponuję talony i przydziały na samochody oraz ich konfiskatę
- 17 3
-
2024-05-22 08:26
ile % z obowiązkowego oc dla kierowców (2)
idzie na budowę i utrzymanie dróg?
- 32 2
-
2024-05-22 08:55
zero :)
- 21 1
-
2024-05-22 08:42
na budowę dróg w miastach? zero
- 22 2
-
2024-05-22 07:58
Najbardziej roszczeniowa grupa użytkowników polskich dróg to kierowcy (12)
Z opłat paliwowych na drogi miejskie idzie dokładnie 0 (słownie: zero). Udział w sprawstwie wypadków: 50% większy od udziału w ruchu. Udział w finansowaniu kosztu budowy i utrzymania infrastruktury: taki sam per capita jak u pieszych i rowerzystów (udział w PIT i CIT), koszty dedykowanej infrastruktury o dwa rzędy większe niż w przypadku pieszych i rowerzystów.
- 63 16
-
2024-05-22 08:39
(4)
Ha. Hahahahaha.
To rowerzystom ciągle źle, tylko dej wincyj i oczywiście za darmo.
Z kierowców chociaż jest jakikolwiek przychód czy to dla miasta czy to dla państwa. Na rowerzystów są tylko koszta, i to milionowe. Nie przynosicie chociażby złotówki przychodu.
Naukowa nazwa tego zjawiska to pasożytnictwo.- 4 38
-
2024-05-22 08:43
z kierowców jest identyczny przychód jak z rowerzystów bo płacą te same podatki (3)
kierowcy za to generują znacznie więcej kosztów chociażby przez liczbę wypadków
- 40 4
-
2024-05-22 10:05
(2)
Zapomniałeś dodać, że połowa ceny paliwa to podatki, czytaj: przychód, więc nie generują takich samych przychodów.
- 0 16
-
2024-05-22 12:34
A od kiedy te podatki idą na drogi miejskie?
- 10 0
-
2024-05-22 10:36
Przychody z paliwa idą do budżetu centralnego, czyli na drogi krajowe a nie miejskie, a i tak są kroplą w morzu. Gdybyś chciał wszystkie drogi, krajowe i miejskie, finansować wyłącznie z podatków w paliwie, litr benzyny musiałby kosztować 100-150 zł. Naprawdę, to są takie koszty.
- 14 1
-
2024-05-22 08:16
(6)
Z opłatą paliwową proszę udać się do ustawodawcy, nie mieć pretensje do kierowców - to nie oni w Polsce uchwalają prawo.
- 6 19
-
2024-05-22 08:25
I uchwalili takie prawo, że rower po Sopockiej jeździć może (5)
Z pretensjami do ustawodawcy, a nie mieć pretensje do rowerzysty i wylewać januszerskie łzy na forach
- 33 3
-
2024-05-22 09:57
(3)
Jak już chcesz błysnąc, to powinieneś napisać uchwałodawcy a nie ustawodawcy,. A tak wyszedłeś na d**ila, który nie ma pojęcia o czym pisze.
- 0 15
-
2024-05-22 12:35
Prawo o ruchu drogowym to ustawa (2)
nie uchwała. Więc zastosuj się do własnego komentarza.
- 9 0
-
2024-05-22 13:48
(1)
ale co ma prawo o ruchu drogowym do podatków w cenie paliwa?
- 0 4
-
2024-05-22 14:47
PoRD mówi, kto może jeździć po drogach pokroju Sopockiej.
a podatki w cenie paliwa pobierane są na mocy ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym. Uchwał w tym równaniu akurat nie ma nigdzie.
- 4 0
-
2024-05-22 08:34
Artykuł nie jest o pretensjach do rowerzystów, tylko do mocodawców.
- 1 18
-
2024-05-22 08:04
NIe zes#$#$ się. Najbardziej roszczeniowa grupa to kierowcy starych niemieckich samochodów. (1)
Może pora na strefa czystego transportu :D
- 34 12
-
2024-05-22 08:53
Nie bez powodu krąży opinia, że zakaz wjazdu dla 25 letnich samochodów do miasta to "koniec motoryzacji".
Ci co ich nie stać na samochód krzyczą zawsze najgłośniej.
- 15 3
-
2024-05-22 07:49
obwodnica to droga ekspresowa
sopocka to zwykła ulica miejska, tyle ze przez las. jeszcze czegoś o obowiązkowym OC nie napisales...a nie...czekaj
- 43 9
-
2024-05-22 07:30
Jest ścieżka w lesie (5)
Jazda asfaltem to szczyt głupoty
- 30 42
-
2024-05-22 08:44
to sobie nią jedź :)
- 16 3
-
2024-05-22 08:38
chyba Twojej (1)
przedzieranie się przez leśne błoto trudno nazwać transportem
- 26 3
-
2024-05-22 09:22
droga jest szrutowa
- 3 10
-
2024-05-22 08:05
Sam ... na ścieżkę rowerową ;)
- 12 2
-
2024-05-22 07:42
jest zakaz wstępu do lasu
weterynarza windykuj za głupie decyzje, nie ludzi
- 28 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.